Pagina 10 van 139

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: vr 23 mei 2014, 08:31
door huibe
Het is wel Nederland op zijn kleinst. We willen allemaal (iig politiek gezien) dat de mensen met een uitkering iets doen voor de samenleving. Doen ze iets worden ze meteen gekort op hun uitkering. :neg:

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: vr 23 mei 2014, 09:04
door Ronald
huibe schreef:We willen allemaal (iig politiek gezien) dat de mensen met een uitkering iets doen voor de samenleving.
Zo wordt het naar buiten gebracht. Uiteindelijk gaat het maar om één ding en dat is bezuinigen. Hetzelfde geldt bijvoorbeeld voor de financiële straf die je krijgt bij mantelzorg.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: do 29 mei 2014, 04:03
door Michael 1988
Aan de hand van een reactie van iemand in een andere topic was ik op zoek gegaan naar de kerngetallen van kosten voor openbaar vervoer. Daar kwam ik misschien een interessant document tegen uit 2011.

www.zeeland.nl/digitaalarchief/ZEE1101273

Er werd hier een keer gevraagd door iemand wat misschien de interessantste lijnen in de huidige concessies waren. Even een overzicht uit het document (is wel oud, maar mogelijk nog wel relevant en tegenwoordig nog steeds zo het geval) van wat belangrijke informatie over enkele lijnen. Welke de beste zijn, de duurste per DRU, meeste reizigers enz.. Let wel op, het is direct gekopieerd dus heeft geen goede opmaak (geen zin in gehad).
Beste lijn in concessie
- Noord-Zeeland: Lijn 133 Oude Tonge - Vlissingen 885.000 reizigers
- Midden-Zeeland: Lijn 56 Middelburg - Vlissingen 381.000 reizigers
- Zeeuws-Vlaanderen: Lijn 1 Oostburg - Hulst 705.000 reizigers

Hoogste aantal reizigers per dienstregelinguur (dru)
- Noord-Zeeland: Lijn 106 Stavenisse - Bergen op Zoom 62 reizigers per dru
- Midden-Zeeland: Lijn 65 Middelburg - Middelburg ROC 50 reizigers per dru
- Zeeuws-Vlaanderen: Lijn 617 Axel-Zaamslag 103 reizigers per dru

Overzicht, per concessie, van de lijn die het hoogste aantal reizigerskilometers genereert
- Noord-Zeeland: Lijn 133 Oude Tonge-Vlissingen 15.000.000 reizigerskilometers
- Midden-Zeeland: Lijn 20 Goes - Terneuzen 12.000.000 reizigerskilometers
- Zeeuws-Vlaanderen: Lijn 1 Oostburg - Hulst 4.000.000 reizigerskilometers

Overzicht, per concessie, van de lijn met het hoogste aantal reizigerskilometers per reiziger
- Noord-Zeeland: Lijn 130 Zierikzee - Middelharnis 56 kilometer
- Midden-Zeeland: Lijn 43 St. Philipsland - Goes 53 kilometer
- Zeeuws-Vlaanderen: Lijn 19 Hulst - Breda 20 kilometer

Overzicht, per concessie, van de langste lijn
- Noord-Zeeland: Lijn 133 Oude Tonge - Vlissingen 76 kilometer
- Midden-Zeeland: Lijn 43 St. Annaland - Goes 73 kilometer
- Zeeuws-Vlaanderen: Lijn 19 Hulst - Breda 90 kilometer

Overzicht, per concessie, van de lijn die het hoogste aantal dienstregelinguren rijdt.
- Noord-Zeeland: Lijn 133 Oude Tonge - Vlissingen 32.900 dru
- Midden-Zeeland: Lijn 20 Terneuzen - Goes 17.764 dru
- Zeeuws-Vlaanderen: Lijn 1 Oostburg - Hulst 31.000 dru

De duurste lijnen van een concessie (obv aantal dru's)
- Noord-Zeeland: Lijn 133 Oude Tonge - Vlissingen € 2.800.000
- Midden-Zeeland: Lijn 20 Terneuzen - Goes € 1.800.000
- Zeeuws-Vlaanderen: Lijn 1 Oostburg - Hulst € 2.000.000

De duurste lijnen o.b.v. kosten per reiziger per concessie
- Noord-Zeeland: Lijn 395 Zierikzee - Rotterdam € 5,70
- Midden-Zeeland: Lijn 51 Borsele - ‘s Heer Arendskerke € 52,50
- Zeeuws-Vlaanderen: Lijn 89 Walsoorden - Hulst (weekend) € 30,30
__________________________________________________________________

Wat mij opvalt in het document is dat lijn 395 in Noord-Zeeland het duurste met kosten per reiziger is, met €5,70. Maar ga je dat met de 2 andere lijnen bekijken is dat 6 tot 10 keer zo goedkoop. Ik vraag mij dan af hoe dat zit met de andere lijnen.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: do 29 mei 2014, 10:03
door huibe
Het gaat om de kosten per reiziger. Dus voor een lijn waar de bezettingsgraad hoog is zal de kosten per reiziger dalen. Uit het staatje blijkt dus dat lijn 89 veelal leeg rond rijd.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: do 29 mei 2014, 10:58
door Meltrain
Lijn 51 ook, maar die is inmiddels omgezet naar een buurtbus en dus een stuk goedkoper.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: do 29 mei 2014, 20:32
door Michael 1988
Het zijn gegevens uit 2010 :roll: . Maar ik zei ook, sommige dingen kunnen nog steeds van toepassing zijn.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: wo 04 jun 2014, 17:09
door custermans
Syntus heeft bezwaar gemaakt.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: wo 04 jun 2014, 17:17
door BrengMe
Bron?

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: wo 04 jun 2014, 17:35
door zone2000

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: wo 04 jun 2014, 19:21
door Nitein-Repart
"en tevens al nauw contact heeft met belanghebbenden, zoals scholen."

Dit zinnetje is de aanleiding van het bezwaar, verder heeft Syntus toch niks in Zeeland te zoeken. Activa heeft nog een aangrenzende concessie (HWGO) en binnenkomt komt West-Brabant er nog bij.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: wo 04 jun 2014, 21:44
door Hainje
Hoezo heeft Syntus daar niets te zoeken? Omdat het niet dicht bij hun 'heimat' is mogen ze er dus niet inschrijven van jou? :P

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: do 05 jun 2014, 02:01
door Frans F
Erno-BE schreef: Dit zinnetje is de aanleiding van het bezwaar, verder heeft Syntus toch niks in Zeeland te zoeken. Activa heeft nog een aangrenzende concessie (HWGO) en binnenkomt komt West-Brabant er nog bij.
Bestudeer eerst de aanbestedingswetgeving eens alvorens dit soort tamelijk onzinnige uitspraken te doen.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: do 05 jun 2014, 02:02
door Frans F
Terecht, want de uitspraken van Provincie over goede contacten met scholen suggereren dat er sprake is van doorgestoken kaart.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: do 05 jun 2014, 09:21
door marvinkok
Zeeland past niet direct bij Syntus misschien, maar het sluit wel aan bij de Belgische delen van Keolis, de moedermaatschappij. Dat was mede een reden om voor Zeeland te gaan.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: do 05 jun 2014, 09:39
door Nitein-Repart
Hainje schreef:Hoezo heeft Syntus daar niets te zoeken? Omdat het niet dicht bij hun 'heimat' is mogen ze er dus niet inschrijven van jou? :P
Verkeerde zinskeuze. Maar het verbaast me dat Arriva zich niet laat horen aangezien zij wel de aansluitende gebieden rijden. Als Keolis kan zich ook als Keolis inschrijven net als bij de SRAN. Ik gun Syntus het wel, maar het viel me op dat het heftig reageert door een fout in de aanbesteding.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: do 05 jun 2014, 09:54
door Dagren
Het had mij ook eigenlijk wel verbaasd als er geen bezwaar gemaakt werd.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: do 05 jun 2014, 10:40
door BrengMe
Erno-BE schreef:Verkeerde zinskeuze. Maar het verbaast me dat Arriva zich niet laat horen aangezien zij wel de aansluitende gebieden rijden. Als Keolis kan zich ook als Keolis inschrijven net als bij de SRAN. Ik gun Syntus het wel, maar het viel me op dat het heftig reageert door een fout in de aanbesteding.
Keolis heeft volgens mij besloten om voortaan in te schrijven met Syntus. Dat was echter nog niet met de aanbesteding van concessie Arnhem-NIjmegen besloten.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: zo 15 jun 2014, 11:48
door casper_rzb
Ik weet niet of het al bekend was maar...
Zeeland krijgt Iveco Crossway's in de standaard Connexxion kleuren.
Zover mij bekend is dan.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: zo 15 jun 2014, 11:53
door dennistd
Dat is misschien het plan van Connexxion, maar ze moeten nog maar eerst afwachten of het bezwaar van Syntus niet gegrond verklaard wordt.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: ma 16 jun 2014, 01:38
door Pim-AllianceB95
Standaard Cxx huisstijl? Gewoon lichtgrijs toch, neem ik aan?

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: ma 16 jun 2014, 06:06
door casper_rzb
Dat is hier bij mij :wink:
ik had het over de normale groene kleuren

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: ma 16 jun 2014, 12:05
door BrengMe
Ik denk eerder de witte huisstijl die nu ook in Zeeland word gebruikt.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: ma 16 jun 2014, 20:14
door casper_rzb
Hij word groen is al bekend

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: di 17 jun 2014, 01:45
door Michael 1988
BrengMe schreef:Ik denk eerder de witte huisstijl die nu ook in Zeeland word gebruikt.
Ja, in alleen Midden-Zeeland bij de (meeste) Man Lion's City CNG-bussen. In de rest van de provincie zijn het de huisstijlen van de bedrijven zelf (incl. de onderaannemers).

Maar wel opvallend. Iveco/Irisbus doet het nu best aardig. Eerst zag je alleen maar enkele Irisbus bussen in Nederland, waarvan alleen Arriva in het openbaar vervoer enkele busjes echt gebruikte, maar toen kwam binnen 2 jaar Arriva met de stadsbussen voor Lelystad en Leeuwarden en de bussen voor Ameland, toen de Lijn met veel streekbussen, toen OV Regio IJsselmond en nu Connexxion in Zeeland. Dadelijk krijgen we meer Iveco bussen dan Citea's in Nederland.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: di 17 jun 2014, 07:32
door MdJ
Iveco en Mercedes zijn momenteel de enige fabrikanten die Euro6 kunnen leveren op grote schaal.