Pagina 26 van 139

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: do 13 nov 2014, 19:47
door Suus
Eigenlijk wel jammer, in dit geval had ik de provincie er wel eens flink van langs zien willen krijgen. Het verhaal neigde toch heel erg naar vriendjespolitiek.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: do 13 nov 2014, 20:22
door mijack1985
FB plaatje via de infoxx

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: do 13 nov 2014, 20:26
door CamilleKreemers
jammer, had het wel mooi gevonden als de provincie op stuk werd gezet.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: do 13 nov 2014, 22:26
door Hainje
Het zal juridisch wel niet gehouden hebben denk ik en heeft Syntus daarom dus maar besloten om terug te trekken. DENK IK!

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: do 13 nov 2014, 22:42
door Pim-AllianceB95
Hm, van de lijnen op Walcheren kan ik de dienstregeling dan weer niet vinden.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: do 13 nov 2014, 23:00
door Hans
Dit bericht zojuist op intranet gelezen:

'Zeeland' definitief naar Connexxion
13-11-2014 Syntus trekt bezwaar in

Directiemededeling - De concessie Zeeland gaat definitief naar Connexxion. Syntus, dat bezwaar had aangetekend tegen de gunning aan ons, heeft dat bezwaar ingetrokken.

We zijn natuurlijk heel erg blij dat er nu voor iedereen een eind gekomen is aan een periode van onzekerheid en dat we ons nu daadwerkelijk bezig kunnen gaan houden met de toekomst van het openbaar vervoer in Zeeland.

De aanvankelijk startdatum van de nieuwe concessie Zeeland was op 14 december. Die datum is vanzelfsprekend niet meer haalbaar. In overleg met het bestuur van de provincie Zeeland zal worden bepaald wanneer we ons aanbod wel kunnen implementeren.

Bart Schmeink,
CEO

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: vr 14 nov 2014, 06:45
door BusFreakRotterdam
Mooi nieuws, kunnen we deze zomer heerlijk in het zonnetje op het terras van Hotel Bom, foto's schieten van de groene gele rakkers van Connexxion als deze halteren en wachten op de correcte vertrektijd bij de kerk in Burgh Haamstede! :)

Mooi nieuws voor Connexxion en alle medewerkers! Eindelijk duidelijkheid, nu ff afwachten op de nieuwe dienstregeling.

Weet iemand misschien of er een link is van alle buurtbussen die in Zeeland rond rijden? Bedankt!

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: vr 14 nov 2014, 07:27
door starx
Ik ben oprecht blij voor Bakpapier met dit nieuws.

Verder hoop ik dat de provincie zijn lessen hieruit trekt en geen domme persberichten eruit doet die vriendjespolitiek suggereren. De betrokken ambtenaar heeft waarschijnlijk wel op zijn donder gehad.

Wat ik me nog afvraag. Is het mogelijk dat de provincie en syntus een schikking hebben getroffen. Het afwenden van een rechtzaak kan immers voor beiden (zeer) interessant zijn.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: vr 14 nov 2014, 11:11
door Bakpapier
Hans schreef:Dit bericht zojuist op intranet gelezen:

'Zeeland' definitief naar Connexxion
13-11-2014 Syntus trekt bezwaar in

Directiemededeling - De concessie Zeeland gaat definitief naar Connexxion. Syntus, dat bezwaar had aangetekend tegen de gunning aan ons, heeft dat bezwaar ingetrokken.

We zijn natuurlijk heel erg blij dat er nu voor iedereen een eind gekomen is aan een periode van onzekerheid en dat we ons nu daadwerkelijk bezig kunnen gaan houden met de toekomst van het openbaar vervoer in Zeeland.

De aanvankelijk startdatum van de nieuwe concessie Zeeland was op 14 december. Die datum is vanzelfsprekend niet meer haalbaar. In overleg met het bestuur van de provincie Zeeland zal worden bepaald wanneer we ons aanbod wel kunnen implementeren.

Bart Schmeink,
CEO
Supermooi !

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: vr 14 nov 2014, 11:18
door flipje
Mooi voor nieuws voor Connexxion :).
starx schreef: Wat ik me nog afvraag. Is het mogelijk dat de provincie en syntus een schikking hebben getroffen. Het afwenden van een rechtzaak kan immers voor beiden (zeer) interessant zijn.
Ik denk eerder dat Syntus eieren voor haar geld heeft gekozen. Een rechtzaak zou uiteindelijk veel tijd en geld hebben gekost.. En Zeeland is nou niet bepaalt een hele grote vis in de OV vijver. Met de aanbestedingen van Amstelland-Meerlanden en Hoekse Waard-Goeree-Overflakkee in het zicht en de lopende aanbesteding Haarlem-IJmond heeft Syntus andere prioriteiten. Er moet eindelijk eens geld worden verdiend worden en ik betwijfel of Syntus dat in (in een krimpende regio) Zeeland zou zijn gelukt.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: vr 14 nov 2014, 11:25
door regenmaker
flipje schreef:Met de aanbestedingen van Amstelland-Meerlanden en Hoekse Waard-Goeree-Overflakkee in het zicht en de lopende aanbesteding Haarlem-IJmond heeft Syntus andere prioriteiten.
Ja, je ziet toch wel dat Syntus zijn gebied wil uitbreiden naar het westen van het land. Ze bieden bijna op alle nieuwe concessies daar mee.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: vr 14 nov 2014, 14:17
door Michael 1988
Ik vind het jammer dat Syntus haar bezwaar introk. Als het gerucht over vriendjespolitiek klopt, had ik het liefst zowel de provincie als Connexxion zien branden. Daarnaast vraag ik me af of de provincie Zeeland beter af was met Syntus dan met Connexxion. Die laatste gaat nu meer belbussen inzetten. Maar helaas zullen wij daar nooit achterkomen.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: vr 14 nov 2014, 14:23
door Frans F
Michael 1988 schreef:Die laatste gaat nu meer belbussen inzetten.
Ik had begrepen dat er buurtbussen zouden komen en geen belbussen.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: vr 14 nov 2014, 14:25
door Michael 1988
Dan vergis ik me. In ieder geval een flexnet met kleinere bussen.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: vr 14 nov 2014, 15:28
door Daantje
Ik denk niet dat werkgevers het waarderen als je interne berichten openbaar op Internet neer gaat zetten.

Overigens denk ik dat dit voor de Zeeuwse reizigers ook beter is.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: vr 14 nov 2014, 15:40
door Hainje
Als je dat bericht van Hans bedoelt Daantje, dan zie ik het probleem niet zo. Staat niets spannends in wat we hier nog niet wisten. :P

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: vr 14 nov 2014, 16:06
door Mr-W
Frans F schreef:
Michael 1988 schreef:Die laatste gaat nu meer belbussen inzetten.
Ik had begrepen dat er buurtbussen zouden komen en geen belbussen.
Hoe komt het flexnet er volgens jou dan uit te zien ? Als het kan met bron.
Hainje schreef:Als je dat bericht van Hans bedoelt Daantje, dan zie ik het probleem niet zo. Staat niets spannends in wat we hier nog niet wisten. :P
De Facebook pagina van Zeeuwse OV bussenstaat helemaal vol met dit soort berichten

Ook ik ben blij dat CXX er 10 jaar aan vast kan plakken,in Zeeland doen ze het zeker niet slecht. *bus* Daarnaast is dit het beste voor Van Oeveren en AMZ.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: vr 14 nov 2014, 16:36
door Bakpapier
Zoiets heet geen vriendjespolitiek, maar lang opgebouwde connecties met onderaannemers en bepaalde klanten zoals scholen.

En syntus heeft nog genoeg te bieden in het westen van het land inderdaad.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: vr 14 nov 2014, 17:36
door Frans F
Bakpapier schreef:Zoiets heet geen vriendjespolitiek, maar lang opgebouwde connecties met onderaannemers en bepaalde klanten zoals scholen.
Vriendjespolitiek is misschien niet de goede naam, ambtelijke corruptie is misschien een betere benaming. En hoe sneller het OV zich eens wat minder eenzijdig op scholieren gaat richten hoe beter het is voor de eigen toekomst.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: vr 14 nov 2014, 17:57
door Wubbo
Opvallend is dat nog geen enkel Zeeuws nieuwsmedium dit heeft overgenomen.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: vr 14 nov 2014, 18:44
door Bakpapier
Frans F schreef:
Bakpapier schreef:Zoiets heet geen vriendjespolitiek, maar lang opgebouwde connecties met onderaannemers en bepaalde klanten zoals scholen.
Vriendjespolitiek is misschien niet de goede naam, ambtelijke corruptie is misschien een betere benaming. En hoe sneller het OV zich eens wat minder eenzijdig op scholieren gaat richten hoe beter het is voor de eigen toekomst.
Ik zie niet in wat er corrupt aan is. Als ik mijn zolder heb laten verbouwen door annemer X, en daarna wil ik een serre laten bouwen, dan heb ik misschien de keuze tussen aannemer X en Y maar zal ik toch geneigd zijn om aannemer X te kiezen omdat ik die vertrouw, tenzij aannemer Y echt een veél beter aanbod doet. In dit geval was er de keuze tussen connexxion en syntus, en heeft men gewoon voor de vertrouwde partner gekozen. Ik zie niet in hoe dit tegen de wet of corrupt is.

En het scholierenvervoer is juist een heel belangrijke taak voor het OV, zeker in een provincie als zeeland met grote afstanden tussen huis en school om twee redenen: mensen die simpelweg extreem ver van een school vandaan wonen omdat ze in de middle of nowhere wonen, en mensen die om geloofsredenen naar een reformatorische school willen (of juist naar een niet-christelijke school terwijl er in de buurt alleen reformatorische scholen zijn ofzo). Ik ken mensen die 17 kilometer moesten fietsen naar de dichtstbijzijnde middelbare school, dan zou scholierenvervoer natuurlijk winst zijn.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: vr 14 nov 2014, 18:55
door Karl
Bee schreef:Eigenlijk wel jammer, in dit geval had ik de provincie er wel eens flink van langs zien willen krijgen. Het verhaal neigde toch heel erg naar vriendjespolitiek.
Ook omdat er nu geen juridische duidelijkheid ontstaat. Wellicht had Syntus geen recht gehaald, maar dan was dat tenminste duidelijk geworden en wordt er jurisprudentie opgebouwd voor eventuele toekomstige zaken. Helaas.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: vr 14 nov 2014, 19:46
door Suus
Bakpapier schreef:
Frans F schreef:
Bakpapier schreef:Zoiets heet geen vriendjespolitiek, maar lang opgebouwde connecties met onderaannemers en bepaalde klanten zoals scholen.
Vriendjespolitiek is misschien niet de goede naam, ambtelijke corruptie is misschien een betere benaming. En hoe sneller het OV zich eens wat minder eenzijdig op scholieren gaat richten hoe beter het is voor de eigen toekomst.
Ik zie niet in wat er corrupt aan is. Als ik mijn zolder heb laten verbouwen door annemer X, en daarna wil ik een serre laten bouwen, dan heb ik misschien de keuze tussen aannemer X en Y maar zal ik toch geneigd zijn om aannemer X te kiezen omdat ik die vertrouw, tenzij aannemer Y echt een veél beter aanbod doet. In dit geval was er de keuze tussen connexxion en syntus, en heeft men gewoon voor de vertrouwde partner gekozen. Ik zie niet in hoe dit tegen de wet of corrupt is.
Omdat je een aanbesteding niet naar één bedrijf toe mag schrijven. Als jij in de concessie zet dat het hebben van bestaande contacten met scholen noodzakelijk is, dan kan er eigenlijk maar één vervoerder winnen terwijl Europa juist voorschrijft dat een aanbesteding gegund moet worden op basis van de criteria van prijs of kwaliteit (d.m.v. een puntensysteem o.i.d.). Het idee van een aanbesteding is namelijk dat alleen dan deelnemers een gelijke kans hebben.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: vr 14 nov 2014, 20:01
door CamilleKreemers
De Provincie eist dat ze gewoon 14-12 beginnen met de nieuwe concessie. CXX wil juist 1-7 beginnen met de nieuwe concessie (start zomervakantie).

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: vr 14 nov 2014, 20:05
door regenmaker
Connexxion had allang de nieuwe dienstregeling kunnen voorbereiden, ook al had Syntus dat bezwaar. Ik ben het wel eens met de provincie.