Pagina 30 van 140

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: za 22 nov 2014, 18:41
door Hainje
Dat kun je in deze hoek niet eens goed zien. :')

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: za 22 nov 2014, 18:51
door Etienne
Ook de 3532 en 3548 waren vandaag aan de rit op o.a. lijn 25 en 132.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: za 22 nov 2014, 23:32
door Pim-AllianceB95
Ja Frans, wat verwonderlijk, op het einde van de lijn, tussen Tholen en Bergen op Zoom zal het vast veel drukker zijn. Bovendien weet je niet eens hoe laat de foto is genomen, misschien reed 'ie wel tegen de mensenstroom in...

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: zo 23 nov 2014, 14:48
door ICE105
Somoht schreef:Maar is er al iets bekend wie er op 14 december in Zeeuws-Vlaanderen rijdt?
Nee, PZC schreef er afgelopen maandag het volgende over op http://www.pzc.nl/regio/zeeuws-nieuws/b ... -1.4631200

Quote uit dit artikel:
Kort daarna stapte echter Connexxion naar het College van Beroep voor het Bedrijfsleven. Het haalt de invoeringsdatum niet en vraagt uitstel tot 12 juli 2015. Connexxion maakt de gang naar de rechter om een paar redenen. Verlenging van de huidige dienstverlening vergt 3,5 miljoen euro extra ten opzichte van de nieuwe concessie. Ook zijn er praktische problemen zoals aflopende leasecontracten van bussen. Verder vindt Connexxion het verwarrend voor reizigers als tussentijds de dienstregeling wordt veranderd. In Nederland gebeurt dat uitsluitend op 14 december en 12 juli.

De provincie hikt vooral tegen de meerkosten aan. Beide partijen troffen elkaar maandag voor het College van Beroep in Amsterdam. De rechter stuurde hen terug naar de onderhandelingstafel. De provincie en Connexxion krijgen een week om eruit te komen.
Die week loopt dus morgen eind van de dag af, daarna zal de show wel verder gaan bij het CBB.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: zo 23 nov 2014, 22:59
door custermans
Er is een akkoord, morgen pc.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: ma 24 nov 2014, 08:10
door CamilleKreemers
even voor mijn beeld.

De provincie maakt de aanbestedingsperiode zo klein mogelijk en gaat vervolgens als er bezwaar wordt aangetekend klagen over dat aanbestedingen niet werken? In veel concessies wordt nu bijna een jaar uitgetrokken voor de aanbesteding zelf wegens de grote kans van bezwaar.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: ma 24 nov 2014, 17:00
door Somoht
Persbericht van de provincie:
http://nieuws.zeeland.nl/persberichten/ ... onnexxion_

Staat nog steeds niet duidelijk of Veolia nu rijdt tussen 14 december en 1 maart.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: ma 24 nov 2014, 18:53
door custermans
Somoht schreef:Persbericht van de provincie:
http://nieuws.zeeland.nl/persberichten/ ... onnexxion_

Staat nog steeds niet duidelijk of Veolia nu rijdt tussen 14 december en 1 maart.
Nee, maar is wel zo.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: ma 24 nov 2014, 19:02
door Mr-W
Provincie Zeeland schreef:De totale meerkosten van de vertraging bedragen ca. € 2,5 miljoen. Dit bedrag bestaat uit extra kosten voor het tot 1 maart 2015 uitvoeren van de huidige dienstregeling (ca € 0,7 miljoen) en extra implementatiekosten (ca € 1,8 miljoen). Deze kosten worden gedekt door: een kleine verhoging van het kilometertarief, het inzetten van andere buurtbussen dan gepland en het centraal huisvesten van de verkeersleiding. Ondanks de verhoging van het bustarief blijft het openbaar vervoer in Zeeland landelijk gezien het goedkoopste.
Dus de rekening van het mislukken van de aanbesteding wordt door een hoger kilometer tarief en andere extra buurtbussen bij de reiziger neergelegd :neg:

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: ma 24 nov 2014, 19:43
door CamilleKreemers
Tuurlijk laten we de reizigers de rekening betalen.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: ma 24 nov 2014, 22:33
door Meltrain
Ik ben heel benieuwd waar die "extra implementatiekosten" uit bestaan en waarom die €1,8 mln moeten kosten. :?

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: di 25 nov 2014, 02:18
door BusFreakRotterdam
Meltrain schreef:Ik ben heel benieuwd waar die "extra implementatiekosten" uit bestaan en waarom die €1,8 mln moeten kosten. :?
Denk je dat de nieuwe lijnstickers vanzelf op de haltes komen? Verder moet er omgeschakeld worden van lijnbus naar buurtbus, dit gebeurd ook niet uit zichzelf, verder moet alles van Veolia in Zeeuws-Vlaanderen omgezet worden naar Connexxion, dat gaat allemaal geld kosten.... vandaar de extra implementatiekosten en tsja de reiziger zal het wel weer gaan betalen!

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: di 25 nov 2014, 09:01
door CamilleKreemers
ik denk dat daarmee het implementatieteam van de vervoerder voor betaald wordt.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: di 25 nov 2014, 09:37
door Pim-AllianceB95
Ja, want dat had natuurlijk allemaal niet hoeven gebeuren als de concessie op 14-12 inging.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: di 25 nov 2014, 14:21
door CamilleKreemers
ik zie de noodzaak niet voor de extra kosten van het implementatieteam, maar het was de enige reden die ik kon bedenken.

Hoe moet ik me de maatregel van andere buurtbussen inzien? Ipv Fiat nemen we nu Mercedes?

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: di 25 nov 2014, 15:58
door Karl
BusFreakRotterdam schreef:(...) Denk je dat de nieuwe lijnstickers vanzelf op de haltes komen? Verder moet er omgeschakeld worden van lijnbus naar buurtbus, dit gebeurd ook niet uit zichzelf, verder moet alles van Veolia in Zeeuws-Vlaanderen omgezet worden naar Connexxion, dat gaat allemaal geld kosten.... vandaar de extra implementatiekosten en tsja de reiziger zal het wel weer gaan betalen!
Eh, nee? Want bij ingang van de concessie in december moet dat toch ook gebeuren? Blijft de vraag, waarom €1,8mln extra?

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: di 25 nov 2014, 16:02
door Frans F
Als je de ingangsdatum verschuift moet je die mensen van het implementatieteam langer aanhouden en betalen.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: di 25 nov 2014, 16:37
door jesperhaverkamp
Dus we bestellen geen nieuwe bussen, want misschien krijgen we de concessie niet, maar we huren wel al een hoop mensen in voor een implementatie, die misschien helemaal niet gaat plaatsvinden?

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: di 25 nov 2014, 17:39
door Hainje
Managementlogica :P

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: di 25 nov 2014, 17:55
door CamilleKreemers
is het implementatieteam niet hetzelfde team die de aanbesteding doet?

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: di 25 nov 2014, 20:03
door ICE11
Onder deze Link

http://www.pzc.nl/regio/zeeuws-nieuws/n ... g.facebook

ziet men op het derde foto al een lijnnetkaart voor 2015. Helaas niet goed leesbaar. :(

Enige verandering die men goed kan zien is, dat lijn 31 in Kamperland alleen maar nog tot het dorp rijdt en niet meer door naar Tunnel/N57. Dus geen aansluiting meer op lijn 133.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: di 25 nov 2014, 20:13
door Etienne
Nog wel meer bijzonderheden:
- In Zeeuws-Vlaanderen worden de lijnen 3, 4 en 15 kennelijk samengevoegd.
- De verbinding tussen Sluis en Cadzand Dorp verdwijnt, de verbinding tussen Biervliet en Breskens via Hoofdplaat ook.
- De lijn vanuit Terneuzen via Zaamslag wordt ingekort tot Perkpolderhaven (o.i.d.) en er komt een nieuwe lijn vanuit daar naar Hulst.
- All roze kleurtjes op de kaart zijn waarschijnlijk de flexlijnen c.q. servicebus c.q. belbus.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: di 25 nov 2014, 21:50
door CamilleKreemers
De enige reden voor de inkorting van lijn 33 die ik me kan indenken is dat daarmee de Goes-aansluiting betrouwbaarder wordt. De rit duurt nu 45 minuten en zal dan gokje 41 minuten duren. Dan kun je dagdekkend goede aansluitingen bieden op Goes NS.

Zou het ook kunnen dat alle Buurtbussen een gelijke kleur krijgen?

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: di 25 nov 2014, 23:34
door ICE11
En gaan er voortaan twee lijnen via het Oosterscheldekering?

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: wo 26 nov 2014, 09:31
door Pim-AllianceB95
Dat lijkt een zomerlijn naar Westenschouwen Rotonde te zijn. Duidelijk wordt trouwens ook dat het vliegveld van Haamstede niet langer verbonden is en dat de 'shortcut' Haamstede - Serooskerke Schouwen ook vervalt.