Pagina 31 van 139

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: wo 26 nov 2014, 14:15
door flipje
Pim-AllianceB95 schreef: Als ze nou direct de Hanzeliners meenemen wordt het helemaal feest :mrgreen:
Reken er maar niet op.. Volgens OVI (Online Voertuig Informatie) zijn alle Hanzeliners in oktober overgeschreven naar een nieuwe eigenaar, ik gok op een bus handelaar?

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: wo 26 nov 2014, 14:19
door Pim-AllianceB95
Da's zonde, misschien hadden ze die dingen beter kunnen gebruiken voor het R Net in AML dan hun soortgenoten met die oncomfortabele stoeltjes, maargoed.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: wo 26 nov 2014, 17:25
door Rdaalwil
Wat voor nieuwe bussen gaan er rijden en welke vervangen zij?

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: wo 26 nov 2014, 18:51
door Mr-W
Heeft iemand toevallig een betere versie van deze kaart ?
Afbeelding
Wat mij aan deze kaart opvalt is dat lijn 19 doorgetrokken is (tenminste de groene lijn,lijnnumers kan ik niet lezen)
Rdaalwil schreef:Wat voor nieuwe bussen gaan er rijden en welke vervangen zij?
In eerste instantie zouden er IVECO bussen komen,net zoals in de IJselmond. Alle MAN TU en Veolia Amba's worden vervangen.
CNG Man Lions City (G) blijven rijden. Hoe het t met de Citaro's van Van Oeveren weet ik niet.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: wo 26 nov 2014, 18:59
door ICE11
Ik hoorde eens van een chauffeur, dat indien Connexxion de aanbesteding wint Van Oeveren gewoon blijft rijden.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: wo 26 nov 2014, 19:32
door Hans
ICE11 schreef:Ik hoorde eens van een chauffeur, dat indien Connexxion de aanbesteding wint Van Oeveren gewoon blijft rijden.
Dat zou me niets verbazen in elk geval.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: wo 26 nov 2014, 19:35
door Hans
Mr-W schreef:Heeft iemand toevallig een betere versie van deze kaart ?
Afbeelding
Wat mij aan deze kaart opvalt is dat lijn 19 doorgetrokken is (tenminste de groene lijn,lijnnumers kan ik niet lezen)
De kleuren zeggen alleen iets over het type lijn als ik het zo snel zie. Alle hoofdverbindingen zijn namelijk groen op deze kaart.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: wo 26 nov 2014, 19:59
door Daniel
Hans schreef:
ICE11 schreef:Ik hoorde eens van een chauffeur, dat indien Connexxion de aanbesteding wint Van Oeveren gewoon blijft rijden.
Dat zou me niets verbazen in elk geval.
Van Oeveren heeft het ooit goed onderhandeld: ze hebben al sinds het ZWN-tijdperk een contract voor onbepaalde tijd om een bepaald aantal diensten in Zeeland uit te voeren. Zolang Connexxion niet verdwijnt zal daar waarschijnlijk niet snel iets aan veranderen dus.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: wo 26 nov 2014, 20:02
door Mr-W
ICE11 schreef:Ik hoorde eens van een chauffeur, dat indien Connexxion de aanbesteding wint Van Oeveren gewoon blijft rijden.
Dat was mijn vraag niet,ik vroeg me af of Van Oeveren nieuw materiaal moet aanschaffen vanwege de nieuwe concessie.
Dat Van Oeveren blijft rijden was me al duidelijk.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: wo 26 nov 2014, 20:08
door Pim-AllianceB95
Volgens de kaart verdwijnt de verbinding tussen Kloosterzande en Hulst volledig, zelfs geen flexnet. Dat is wel erg ingrijpend voor een toch redelijk drukke verbinding...

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: wo 26 nov 2014, 20:34
door CamilleKreemers
Kennelijk was die verbinding voor Connexxion toch niet druk genoeg.
even de teldata van 2012 gepakt die bij de aanbesteding zaten.
Het stuk Kloosterzande - Hulst is nergens drukker dan 8 reizigers, behalve tussen 7.30 en 8.30 naar Hulst en tussen 15.30 en 18.00 uit Hulst.
Het stuk Kloosterzande - Hulst is overal drukker dan 12 reizigers. Aangezien er een x aantal miljoen gesneden moet worden, denk ik dat CXX voor de drukke delen gaat.

Welke verbindingen worden volgens de kaart geboden?

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: wo 26 nov 2014, 21:46
door flipje
Mr-W schreef:Dat was mijn vraag niet,ik vroeg me af of Van Oeveren nieuw materiaal moet aanschaffen vanwege de nieuwe concessie.
Was de concessie eis in Zeeland dat het materiaal maximaal 12 jaar mocht zijn? In dat geval kunnen alle huidige Citaro's gewoon in dienst blijven. ( de oudste (nr. 83) komt uit 2006)

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: wo 26 nov 2014, 22:48
door Pim-AllianceB95
CamilleKreemers schreef:Kennelijk was die verbinding voor Connexxion toch niet druk genoeg.
even de teldata van 2012 gepakt die bij de aanbesteding zaten.
Het stuk Kloosterzande - Hulst is nergens drukker dan 8 reizigers, behalve tussen 7.30 en 8.30 naar Hulst en tussen 15.30 en 18.00 uit Hulst.
Het stuk Kloosterzande - Hulst is overal drukker dan 12 reizigers. Aangezien er een x aantal miljoen gesneden moet worden, denk ik dat CXX voor de drukke delen gaat.

Welke verbindingen worden volgens de kaart geboden?
Kloosterzande - Hulst is rustiger dan 8 en drukker dan 12 reizigers?

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: do 27 nov 2014, 09:27
door CamilleKreemers
Zodra de concessie-aanbesteding is afgelopen, heb ik de telcijfers gedownload van tenderned. Die staan in een aparte map van mijn computer, samen met de telcijfers van Brabant.

oh, Terneuzen - Kloosterzande is drukker dan 12 reizigers en Kloosterzande - Hulst is rustiger dan 8 reizigers. Ik denk dat Connexxion gekozen heeft om dan alleen Terneuzen - Kloosterzande te bieden.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: do 27 nov 2014, 11:45
door sirvinniei
blijft die lijn door belgenland naar Breda rijden?
Ik dacht juist dat een bezuinigingspunt zou zijn

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: do 27 nov 2014, 12:44
door Bakpapier
Terneuzen is dan ook meer een centrumplaats voor de regio dan Hulst, met o.a. een ROC, winkels, scholen etc. Wel vraag ik me af of er dan scholierenvervoer komt kloosterzande-hulst voor de middelbare school daar.

De verbinding hulst - antwerpen - breda is juist een héél drukke, rendabelere verbinding, en ook van levensbelang voor de regio. Die schrappen zou oerdom zijn. Zeker sinds het verdwijnen van het veer perkpolder-kruiningen is dit de enige manier om met het OV uit de regio Hulst te komen, want helemaal naar Terneuzen, dan naar Goes en dan weer terug met de trein is echt geen fatsoenlijke optie.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: do 27 nov 2014, 14:47
door Plutona
Mr-W schreef:Heeft iemand toevallig een betere versie van deze kaart ?
Afbeelding
Wat mij aan deze kaart opvalt is dat lijn 19 doorgetrokken is (tenminste de groene lijn,lijnnumers kan ik niet lezen)
Rdaalwil schreef:Wat voor nieuwe bussen gaan er rijden en welke vervangen zij?
In eerste instantie zouden er IVECO bussen komen,net zoals in de IJselmond. Alle MAN TU en Veolia Amba's worden vervangen.
CNG Man Lions City (G) blijven rijden. Hoe het t met de Citaro's van Van Oeveren weet ik niet.
Ligt het aan mij, of wordt het aantal ''groene lijnen'' in Zeeuws-Vlaanderen teruggeschroefd naar een sumiere 4 à 5 verbindingen?

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: do 27 nov 2014, 15:56
door Bakpapier
Ik zie nu iig wel een verbinding klooster - hulst (in de volksmond noemen we kloosterzande gewoon klooster), zij het waarschijnlijk buurtbus/flexnet of zo. Dat lijkt mij voldoende, al is het wel jammer voor de inwoners.

Ik zie ook dat stavenisse verbonden blijft met reguliere buslijnen. Is dat nou echt nodig? Daar moet volgens mij echt niemand heen...

Zeker de ritten op zondag zijn voor een plaats als Stavenisse echt niet nodig als regulier busvervoer.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: do 27 nov 2014, 16:18
door CamilleKreemers
Er zitten anders aardig wat dorpen daar, die doordeweeks flink wat reizigers trekken.
Op zondag rijdt er een twee-uursdienst met toch gemiddeld 10 reizigers per rit.
Dat valt me nog niet zo tegen.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: do 27 nov 2014, 16:29
door Bakpapier
Dat is inderdaad wel iets meer dan ik had verwacht ja.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: do 27 nov 2014, 19:53
door Pim-AllianceB95
Ik zie alleen maar een verbinding via Lamswaarde hoor, niks meer over Hengstdijk.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: do 27 nov 2014, 19:56
door Mr-W
Bakpapier schreef: De verbinding hulst - antwerpen - breda is juist een héél drukke, rendabelere verbinding, en ook van levensbelang voor de regio. Die schrappen zou oerdom zijn. Zeker sinds het verdwijnen van het veer perkpolder-kruiningen is dit de enige manier om met het OV uit de regio Hulst te komen, want helemaal naar Terneuzen, dan naar Goes en dan weer terug met de trein is echt geen fatsoenlijke optie.
Ooit doordeweeks lijn 19 in Breda gezien,dan zit er bijna niemand in.
@Tholen gemiddeld 10 reizigers bij een 2 uursdienst in een ringlijn is heel netjes :pos:

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: do 27 nov 2014, 21:00
door CamilleKreemers
Wat voor soort reizigers zitten het meest in lijn 19 dan? SOV of kaartjes op bus-personen?

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: do 27 nov 2014, 21:27
door Pim-AllianceB95
Die verbinding bloedt volgens mij dood aan gebrek aan promotie, een idiote dienstregeling vanuit Breda gezien waardoor je in de ochtendspits niet eens naar Antwerpen kunt, vreemde halteplaatsen in Antwerpen en het ontbreken van 100 km/h bussen. Met een reiziger of tien zit je denk ik wel op de gemiddelde bezetting, behalve op vrijdagmiddag, zondagavond en maandagochtend.

Ik zie nog wel een klein beetje brood in die verbinding als je daar een strakke uurdienst aanbiedt met 100 km/h bussen, van 's morgens vroeg tot 's avonds laat in beide richtingen, een goede promotie en doorgetrokken naar Terneuzen. Als je hem doortrekt naar Terneuzen, trek hem dan direct door naar Middelburg zodat je de treinen en andere buslijnen daar haalt (100 i.p.v. 80) zonder de knoop in Terneuzen los te laten en dan wordt het misschien nog wat in die hoek.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: vr 28 nov 2014, 13:38
door BusFreakRotterdam
Zo te zien zijn de paarse lijnen, de lijnen die door een buurtbus gereden worden of gaan worden! Ziet er redelijk karig uit.... het busvervoer in Zeeland wordt weer verder uitgekleed.... slechte zaak!