Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door huibf »

Ronald schreef:
Mr-W schreef:@buurtbussen wat gebeurt er als ze te maken krijgen met capaciteitsproblemen,komen er dan 1/2 uursdiensten zoals in de SRE of worden ze weer omgezet in gewone bussen?
Het lijkt me niet dat daar geld voor is. De mooiste oplossing is dat de reizigers die "te veel" zijn vanzelf afhaken en alternatief vervoer zoeken.
Zo is het. Lijnen met 7 tot 10 reizigers hebben een vet probleem. Te duur voor een grote bus en te klein voor een taxibusje. Je kan dan kiezen voor het laatste waarbij je moet hopen dat mensen afhaken.
Je kan ook de dienst wat uitknijpen of de route wat afknippen, zodat ook mensen afhaken.
Het gebeurt overal. Lijn 25,26,75 in SRE zijn mooie voorbeelden, maar ook lijn 552 en wat te denken van de Texelhopper.
datm schreef:
huibf schreef:... een onzorgvuldige analyse van reizigersstromen en vervoersvraag...
Wij hebben op onze stalling regelmatig tellijsten meegekregen om het aantal passagiers te tellen. Tevens is er ook een extern onderzoeksbureau ingeschakeld. Dus ze hebben wel degelijk een analyse gedaan...
Mijn excuses voor de ietwat te snelle conclusie. Er zal inderdaad wel een analyse zijn gedaan. Maar van wat er overblijft qua OV is het echt schrikbarend.

Hoe was de dienst eigenlijk voordat Veolia in 2006 kwam (CXX toen). Reden toen ook al lijn 3 en 4 bijvoorbeeld in Cadzand en Nieuwvliet ?
De zomerbus van Veolia is ontstaan in 2006. Een aantal jaren ervoor reed CXX ook een zomerbus maar die is ergens in 2000 gestrand meen ik.
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door datm »

huibf schreef:Mijn excuses voor de ietwat te snelle conclusie. Er zal inderdaad wel een analyse zijn gedaan. Maar van wat er overblijft qua OV is het echt schrikbarend.

Hoe was de dienst eigenlijk voordat Veolia in 2006 kwam (CXX toen). Reden toen ook al lijn 3 en 4 bijvoorbeeld in Cadzand en Nieuwvliet ?
De zomerbus van Veolia is ontstaan in 2006. Een aantal jaren ervoor reed CXX ook een zomerbus maar die is ergens in 2000 gestrand meen ik.
Het is inderdaad schrikbarend wat er over blijft, zeker voor de kleinere kernen veranderd er veel. Maar het was wel te verwachten. Rij maar eens op een zondagochtend mee met bijvoorbeeld de lijn 16 naar Ossenisse of de lijn 13 vanuit Sas naar Axel en dan heb ik het nog niet eens gehad over de lijn 89 van Hulst naar Walsoorden. Zeer grote kans dat je alleen in de bus zit samen met de chauffeur. Maar ook het aantal passagiers op de lijn 20 van Goes naar Hulst is in de avonden en op zondag op een hand te tellen.

In de tijd van Connexxion reed de lijn 3 enkele jaren voor dat Veolia kwam niet in de avond en in de weekenden. En door de weeks om het uur. Sinds Veolia er is gekomen is de lijn verbeterd. Dit geld ook voor de lijn 11 van Terneuzen naar Sas van Gent die is sinds de komst van Veolia ook opgevoerd. Van de lijn 4 zou ik dit eerlijk gezegd niet weten.
Hans
Berichten: 717
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Hans »

Mooi dat je je baan behoudt!
En jammer voor de mannen van TCR.
Zo zie je maar dat onderaanneming in dit geval voor het uitvoerend bedrijf een prima keus is.

Een beetje: houdoe en bedankt verhaal.
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Plutona »

huibf schreef: Mijn excuses voor de ietwat te snelle conclusie. Er zal inderdaad wel een analyse zijn gedaan. Maar van wat er overblijft qua OV is het echt schrikbarend.

Hoe was de dienst eigenlijk voordat Veolia in 2006 kwam (CXX toen). Reden toen ook al lijn 3 en 4 bijvoorbeeld in Cadzand en Nieuwvliet ?
De zomerbus van Veolia is ontstaan in 2006. Een aantal jaren ervoor reed CXX ook een zomerbus maar die is ergens in 2000 gestrand meen ik.
Vroeger ging ik vaak op vakantie naar Zeeuws-Vlaanderen. Lijn 4 was een uiterst summiere lijn van Oostburg via Cadzand naar het dorpje Retranchement. Deze lijn reed 3x per dag en alleen doordeweeks. Overigens werd deze wel met een grote bus gereden, soms zelfs met Integro's. Hoe die door de smalle straatjes kon is me een raadsel...
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Pim-AllianceB95 »

huibf schreef::
Het nieuwe openbaar vervoersfiets, wandel en carpoolnetwerk is ontstaan uit een onzorgvuldige analyse van reizigersstromen en vervoersvraag. Hierbij is het gelukt om, met een bezuinigingsopdracht van 95% van de provincie Zeeland, het openbaar vervoer voor ongeveer 20% van de huidige reizigers in Zeeland te behouden.
Ik weet niet of het met een onzorgvuldige analyse te maken heeft of met het door de provincie gedefinieerde kernnet, maar feit is wel dat er frequentieverhogingen op plaatsen en momenten worden toegepast waar(op) de vraag helemaal niet zo groot is, terwijl andere ritten met weliswaar geen uitmuntende (op de zomer na dan, daar worden ook echt goed bezette ritten geschrapt) maar toch redelijke bezetting verdwijnen. Juist ritten op drukke ontsluitende lijnen, die in een basismobiliteit voorzien en waar de bezuinigingen er nu voor zorgen dat hele gebieden na zes uur en op zondag onbereikbaar zijn.

Op verschillende plaatsen is gebleken dat het aanbieden van een frequent kernnet werkt voor wat betreft het trekken van meer reizigers, maar dan moet je natuurlijk wel langs locaties rijden waar je reizigers kunt oppikken en niet alleen grote plaatsen met grote plaatsen verbinden, en dat zie ik hier helaas gebeuren. Hartstikke mooi dat je tot middernacht elk uur van Terneuzen naar Middelburg kunt reizen, maar als ik in Veere woon kan ik er toch geen gebruik van maken.

Ik heb even simpel zitten rekenen (een gedetailleerder variant volgt waarschijnlijk nog wel), en daar kwam het volgende uit: Bij het beperken van lijn 50 overdag tot een uurdienst en het niet verder laten rijden van lijn 58 dan Vlissingen Centrum (56 en 58 rijden in de nieuwe dienstregeling precies op dezelfde tijd tussen 't centrum van Vlissingen en 't station, echt doodzonde van het geld!), behalve in de avond en op zondag (dan bieden ze samen een halfuurdienst), kan voor hetzelfde aantal DRU's het volgende allemaal geboden worden:

- Lijn 27 kan in de avonduren blijven rijden (extra vertrek Goes om 20:32 en 22:32, inclusief bijbehorende retourritten uiteraard) en op zondag blijven rijden (1x/2 uur van globaal 9 tot 21)
- Lijn 52 kan in de avonduren blijven rijden (extra vertrek Middelburg om 20:50 en 22:50), inclusief bijbehorende retourritten op lijn 53 en op zondag blijven rijden (1x/2 uur van globaal 9 tot 21)
- Lijn 53 kan in de avonduren blijven rijden (extra vertrek Middelburg 19:50, 21:50 en 23:50), inclusief bijbehorende retourritten op lijn 52, met uitzondering van de rit van 23:50, die ik als rijdend tot Westkapelle heb meegenomen
- Lijn 57 kan in de avonduren tot ongeveer 22 uur blijven rijden (elk uur), evenals op zondag tot ongeveer 21 uur

En dan heb ik nog uren over om (afhankelijk van de lengte van de lijn uiteraard) met een andere streeklijn die er bekaaid vanaf komt hetzelfde kunstje te verrichten, lijn 10 bijvoorbeeld!

Er vallen nog meer uren vrij te spelen door 52 en 53 anders in te richten: 53 weer over de dijk tussen Westkapelle en Domburg en vervolgens door naar Oostkapelle, op momenten dat je aansluiting kunt bieden op 133 eventueel zelfs door naar Serooskerke, terwijl 52 Middelburg - Grijpskerke - Aagtekerke - Domburg rijdt. Je kunt dan in de avonduren kiezen voor wel een 53, die meer en deels grotere kernen aandoet, en geen 52, terwijl de laatste 53 na Oostkapelle alsnog even via Aagte- en Grijpskerke rijdt voor de laatkomers zonder alternatief vervoer.

Overigens ook vervelend: de overstap van 133 uit Bruinisse op 132 naar Goes is onmogelijk geworden. Althans, als je dezelfde bus als waar je nu aansluiting op hebt wilt halen.

Daarnaast blijkt het grootste gedeelte van de door de provincie opgelegde 'verdwijnhaltes' ook echt verdwenen, hetgeen resulteert in grote campings zonder halte voor de ingang, terwijl de bus er nog gewoon langsrijdt. :N
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Nog een leuk detail: lijn 132 stopt 's avonds in Zierikzee alleen bij halte Sas, terwijl 133 daar niet meer komt :')
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Meltrain »

Dat laatste lijkt me een foutje: in de richting Oude-Tonge staat Sas nog wel in de dienstregeling. ik neem aan dat de overstap tussen 132 en 133 te Sas gewoon blijft bestaan.

Wel opvallend bij lijn 132: de frequentieverlaging bij lijn 132 in de middagspits is gerealiseerd door doodleuk twee van de zes ritten te schrappen, waardoor een 10/20-verdeling ontstaat. :')

Van een aantal nieuwe lijnen staat de dienstregeling nog niet online.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door ICE11 »

Pim-AllianceB95 schreef: Daarnaast blijkt het grootste gedeelte van de door de provincie opgelegde 'verdwijnhaltes' ook echt verdwenen, hetgeen resulteert in grote campings zonder halte voor de ingang, terwijl de bus er nog gewoon langsrijdt. :N
Je hebt mij geanimeerd even te kijken, en ja - toekomstig kan ik blijkbaar niet meer per OV naar mijn vakantieverblijf, wat ik in het verleden al vaker gedaan heb. De haltes op lijn 31 tussen de dorpskern van Wissenkerke en de dorpskern van Kamperland blijken allemaal opgeheven en dus moet ik toekomstig 2500 in plaats van 500 meter lopen. Bedankt..... :evil:
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Meltrain schreef:Dat laatste lijkt me een foutje: in de richting Oude-Tonge staat Sas nog wel in de dienstregeling. ik neem aan dat de overstap tussen 132 en 133 te Sas gewoon blijft bestaan.

Wel opvallend bij lijn 132: de frequentieverlaging bij lijn 132 in de middagspits is gerealiseerd door doodleuk twee van de zes ritten te schrappen, waardoor een 10/20-verdeling ontstaat. :')

Van een aantal nieuwe lijnen staat de dienstregeling nog niet online.
Van Zierikzee naar Goes zelfs in een 5/25 verdeling, als ik het goed heb onthouden.
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Plutona »

Kan iemand mij vertellen waarom een buslijn alleen een bepaalde periode rijdt? Bij zomerlijnen snap ik het wel, maar hoe werkt het precies met bussen die alleen tussen herfst- en voorjaarsvakantie rijden?
Cadzand bijvoorbeeld blijft tot 1-11-2015 verstoken van een busverbinding.
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door dennistd »

In Twente rijden vijf van de zes scholierenlijnen ook alleen van de herst- tot de voorjaarsvakantie. Buiten deze periode gaat het grootste deel gewoon met de fiets namelijk.
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Etienne »

Dat heeft te maken met het feit dat de winterperiode daarin valt en dat veelscholieren dan niet fietsen, maar de bus gebruiken. En doorgaans is het vanaf de voorjaars- of paasvakantieweer beter en dan vervalt de noodzaak van die bussen.

EDIT: Wat Dennistd zegt.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
TheRoy-t
Berichten: 162
Lid geworden op: vr 09 aug 2013, 23:58
Locatie: Groningen

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door TheRoy-t »

huibf schreef:Zo is het. Lijnen met 7 tot 10 reizigers hebben een vet probleem. Te duur voor een grote bus en te klein voor een taxibusje. Je kan dan kiezen voor het laatste waarbij je moet hopen dat mensen afhaken.
Je kan ook de dienst wat uitknijpen of de route wat afknippen, zodat ook mensen afhaken.
Het gebeurt overal. Lijn 25,26,75 in SRE zijn mooie voorbeelden, maar ook lijn 552 en wat te denken van de Texelhopper.
Waarom is een 15 persoonsbus geen optie? In Groningen-Drenthe worden veel lijnen met een 15 persoonsbus gereden door een taxibedrijf. Werkt prima. Het is iets duurder dan een 8 persoonsbus/taxibusje maar nog steeds veel goedkoper dan een grote bus. En een ideale oplossing voor dergelijke lijntjes lijkt mij.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Gekko123 »

Het probleem zit hem denk ik eerder in de personeelskosten. Dat is simpelweg de grootste kostenpost, niet de brandstof (en die laatste is de laatste tijd ook nog eens gedaald).
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Mr-W »

Waar ik ook nog wel brood in zie is het toestaan om een amerikaanse taxi met meer zitplaatsen te besturen met een auto rijbewijs,maar dan is er wel een wetswijzeging nodig.
Voor buurtbussen zou dit een goedkope oplossing zijn voor de capaciteitsproblemen.
Verder is het ook voor bijv. sportclubs en scholen een millieuvriendelijke en effiencte oplossing voor kleinschalig vervoer.(ipv.4 of meer auto's of touringcar)
@lijn132 ik vermoed dat CXX ook capaciteitsproblemen verwacht en die ritten vrij snel weer herinvoerd. Verder heb ik niets tegen een 5/25 minuten voor scholieren zou een strakke verdeling misschien meer reistijd opleveren.
Laatst gewijzigd door Mr-W op do 08 jan 2015, 16:30, 1 keer totaal gewijzigd.
TheRoy-t
Berichten: 162
Lid geworden op: vr 09 aug 2013, 23:58
Locatie: Groningen

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door TheRoy-t »

Als je kijkt naar Aardenburg, die plaats gaat van 40 bussen per dag (lijn 4 en lijn 12) terug naar 5 bussen per dag. Volgens mij bezuinig je dan wel iets meer dan 20% Ik kan me overigens niet voorstellen dat de bussen daar de hele dag leeg rondrijden.
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door huibf »

ICE11 schreef:
Pim-AllianceB95 schreef: Daarnaast blijkt het grootste gedeelte van de door de provincie opgelegde 'verdwijnhaltes' ook echt verdwenen, hetgeen resulteert in grote campings zonder halte voor de ingang, terwijl de bus er nog gewoon langsrijdt. :N
Je hebt mij geanimeerd even te kijken, en ja - toekomstig kan ik blijkbaar niet meer per OV naar mijn vakantieverblijf, wat ik in het verleden al vaker gedaan heb. De haltes op lijn 31 tussen de dorpskern van Wissenkerke en de dorpskern van Kamperland blijken allemaal opgeheven en dus moet ik toekomstig 2500 in plaats van 500 meter lopen. Bedankt..... :evil:
Dat is wel erg merkwaardig. Ik denk dat ze het juist in de zomer moeten hebben.
Wat ook vreemd dan is is de zomerbus in Zeeuws Vlaanderen.
Ik zou dan toch ook op zijn minst lijn 3 en 4 weer laten rijden, als feedering van deze zomerbus.
Deze bus heeft zo geen toekomst meer. Zonde!
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Hainje »

Lijn 4 heeft Veolia ook in het eerst jaar van hun concessieperiode geknipt, dat was binnen een jaar ook weer gecorrigeerd. Zou mij niets verbazen als deze nieuwe maatregelen binnen een jaar weer grotendeels teruggedraaid worden.
🍉
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Meltrain »

huibf schreef: Wat ook vreemd dan is is de zomerbus in Zeeuws Vlaanderen.
Ik zou dan toch ook op zijn minst lijn 3 en 4 weer laten rijden, als feedering van deze zomerbus.
Deze bus heeft zo geen toekomst meer. Zonde!
Dat denk ik niet. In Knokke is er een overstapmogelijkheid op de Kusttram, trein en bussen van De Lijn, in Sluis kun je overstappen op lijn 42 en in Breskens op lijn 42 en de Fast Ferry (of hoe die nu ook heet).
Lijn 3 en 4 zijn dan niet per se nodig als feeder voor lijn 814.
Alleen de verbinding tussen Oostburg en Cadzand-Bad verdwijnt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door datm »

In de zomer wordt wel degelijk gebruik gemaakt van lijn 3. Dit zijn veelal toeristen en dagjesmensen die vanuit Nieuwvliet en Groede in en uitstappen. Afgelopen zomer werd er op lijn 3 regelmatig gebruik gemaakt van een 20 personenbusje en deze zat aardig vol.
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door huibf »

huibf schreef::... is ontstaan uit een ONzorgvuldige analyse van reizigersstromen en vervoersvraag...
Ik kom er toch nog even op terug....
WIE heeft die analyse gemaakt. Als het die koekenbakkers zijn van de provincie. Dan weet ik het antwoord al !
Dan is het dus ONzorgvuldig gedaan. Ik neem aan dat de verantwoordelijke gedeputeerde oneervol is ontslagen?
Berk-24
Berichten: 327
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 12:24
Locatie: Nijmegen

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Berk-24 »

TheRoy-t schreef:Als je kijkt naar Aardenburg, die plaats gaat van 40 bussen per dag (lijn 4 en lijn 12) terug naar 5 bussen per dag. Volgens mij bezuinig je dan wel iets meer dan 20% Ik kan me overigens niet voorstellen dat de bussen daar de hele dag leeg rondrijden.
Had het opgezocht, 2400 inwoners en dan zomers GEEN bediening. Laat dan op z'n minst een buurtbusje rijden. Hoop dat de lokale bevolking gaat protesteren bij het provinciehuis in Middelburg, want dit is wel heel erg. Hier heeft niemand, behalve wat enkele rechtse rakkers gekozen.
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door huibf »

Mr-W schreef: @lijn 6 mag Cxx niet stoppen bij het busstation van Zelzate ? De route die CXX naar Klein Rusland wil rijden duurt namelijk langer dan naar het busstation waar er meer overstapmogelijkheden zijn.
Hij maakt klaarblijkelijk een lusje via Debautshoek (het huidige eindpunt).

Sas van Gent, Bolwerk
Sas van Gent, La Boursse
Zelzate, Klein Rusland
-------------------------
Zelzate, Klein Rusland
Zelzate, Debbauthoek
Sas van Gent, La Boursse
Sas van Gent, Bolwerk

Was het dan niet logischer geweest om ook gewoon te stoppen aan de halte Albertlaan aan de Ring (R4) Daar stoppen namelijk heel veel andere lijnen van De Lijn.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Mr-W »

Meltrain schreef:
huibf schreef: Wat ook vreemd dan is is de zomerbus in Zeeuws Vlaanderen.
Ik zou dan toch ook op zijn minst lijn 3 en 4 weer laten rijden, als feedering van deze zomerbus.
Deze bus heeft zo geen toekomst meer. Zonde!
Dat denk ik niet. In Knokke is er een overstapmogelijkheid op de Kusttram, trein en bussen van De Lijn, in Sluis kun je overstappen op lijn 42 en in Breskens op lijn 42 en de Fast Ferry (of hoe die nu ook heet).
Lijn 3 en 4 zijn dan niet per se nodig als feeder voor lijn 814.
Alleen de verbinding tussen Oostburg en Cadzand-Bad verdwijnt.

Onzin om lijn 3/4 daarvoor in het leven te houden,overstapmogelijkheden genoeg. Iedereen scheeuwt moord en brand over die lijnen,maar volgens mij zitten er meer reizigers in het stuk van lijn 10 dat wegvalt dan in de 3&4.Was eens op zondagavond en toen zag ik het TCR busje met 6 reizigers binnenrijden op Hulst Busstation.
huibf schreef:
huibf schreef::... is ontstaan uit een ONzorgvuldige analyse van reizigersstromen en vervoersvraag...
Ik kom er toch nog even op terug....
WIE heeft die analyse gemaakt. Als het die koekenbakkers zijn van de provincie. Dan weet ik het antwoord al !
Dan is het dus ONzorgvuldig gedaan. Ik neem aan dat de verantwoordelijke gedeputeerde oneervol is ontslagen?
Wie van de provincie zijn het dan ? Opvallend is wel dat Tholen er op vooruitgaat waar de achterban van de gedeputeerde zit.
Pim-AllianceB95 schreef: Daarnaast blijkt het grootste gedeelte van de door de provincie opgelegde 'verdwijnhaltes' ook echt verdwenen, hetgeen resulteert in grote campings zonder halte voor de ingang, terwijl de bus er nog gewoon langsrijdt. :N
De provincie vraagt om opheffing van die haltes,CXX draait en zoeft er vrolijk voorbij :Y
PZC schreef:Een aantal onrendabele lijnen is geschrapt. In sommige dorpen pakken te weinig mensen de bus. Overigens maken Zeeuwen weinig gebruik van het openbaar vervoer. Slechts één procent doet dat.
Naar boven afgerond zijn dit zo'n 4000 reizigers over heel Zeeland :') . Hoop dat de treinreizigers en scholieren niet zijn meegeteld anders wordt het nog dramatischer.
huibf schreef: Was het dan niet logischer geweest om ook gewoon te stoppen aan de halte Albertlaan aan de Ring (R4) Daar stoppen namelijk heel veel andere lijnen van De Lijn.
Nee dat is te klantvriendelijk :mrgreen: hetzelfde verhaal bij de overstap 133/132 in de avonduren.Het is zonde dat die is komen te vervallen en gaat ze veel reizigers kosten. :neg:
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door datm »

Berk-24 schreef:
TheRoy-t schreef:Als je kijkt naar Aardenburg, die plaats gaat van 40 bussen per dag (lijn 4 en lijn 12) terug naar 5 bussen per dag. Volgens mij bezuinig je dan wel iets meer dan 20% Ik kan me overigens niet voorstellen dat de bussen daar de hele dag leeg rondrijden.
Had het opgezocht, 2400 inwoners en dan zomers GEEN bediening. Laat dan op z'n minst een buurtbusje rijden. Hoop dat de lokale bevolking gaat protesteren bij het provinciehuis in Middelburg, want dit is wel heel erg. Hier heeft niemand, behalve wat enkele rechtse rakkers gekozen.
Ik had gelezen dat er verschillende dorpsraden in Zeeuws Vlaanderen met elkaar overleg gaan voeren want er zijn meer dorpen die hard getroffen worden. Bijvoorbeeld ook Kloosterzande(3279 inwoners), Vogelwaarde(2138 inwoners) en Zaamslag (2856 inwoners) waar de lijn 10 langs rijd gaat nu in de avonduren tot maximaal 19:00 uur rijden. Op zaterdag tot 18:00 uur en op zondag rijd deze lijn helemaal niet. Hierdoor zullen scholieren en ouderen het een stuk lastiger krijgen om zich te verplaatsen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten