Openbaar vervoer Zeeland

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 5587
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Berichtdoor Hainje » Zo 18 Jan 2015, 14:14

Uiteindelijk lijkt het mij voor lijn 19 handiger om deze op te heffen zodra de IC Breda - Antwerpen gaat rijden.

Studenten kunnen dan gewoon met de trein naar Antwerpen, vervolgens met tram 3 naar Zwijndrecht en daar de bus naar Hulst pakken. Op het perron waar de Beneluxtrein aankomt en vertrekt gewoon een paar (mobiele) OVC-paaltjes plaatsen in de trams van Antwerpen de mogelijkheid creeeren om in te checken bij de MOBIB-validators met een OVC-kaart en dan kan er tussen Zwijndrecht Krijgsbaan P+R en Hulst gewoon een Nederlandse bus gaan rijden.

Lijn 19 van Breda naar Hulst: 1:40u

ICD Bd -Antwerpen C: ca 30 min.
Tram 3 Premetro Astrid - Zwijndrecht Krijgsbaan: ca 20 minuten
Bus x Krijgsbaan - Hulst busstation: ca 30 minuten
Overstaptijden totaal: ca 10 minuten.
Totaal alternatief: 1u30min.

De reistijdwinst is vrij minimaal, maar als de ICD en de bus Hulst - Zwijndrecht elk half uur gaat rijden, dan word er wel een aantrekkelijker alternatief geboden voor lijn 19.
Ik vind het allemaal prima.

31-12-2015: Trein: 7048,1 km · Bus: 2542,8 km · Tube/Metro: 111,4 km · Tram: 72,7 km
03-11-2016: Trein: 3564,8 km · Bus: 1382,9 km · Tube/Metro: 14,12 km · Tram: 27,2 km · Boot: 23,1 km

CamilleKreemers
Berichten: 2325
Lid geworden op: Vr 04 Jan 2013, 20:10

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Berichtdoor CamilleKreemers » Zo 18 Jan 2015, 14:18

De laatste keren dat lijnen geknipt werden, kostte dat reizigers. We krijgen in Nederland het niet voor elkaar om vervoerders samen te laten werken aan geïntegreerde abbonementen of lijnen (we moeten dit in PvE's en bestekken eisen, met zelfs dan nog waardeloze oplossingen). Laat staan dat je dit tussen verschillende vervoerders van verschillende landen voor elkaar krijgt.
Ik wil liever geen pessimist zijn, maar op eigen bodem is dit al een drama.

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 5587
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Berichtdoor Hainje » Zo 18 Jan 2015, 14:28

CamilleKreemers schreef:De laatste keren dat lijnen geknipt werden, kostte dat reizigers. We krijgen in Nederland het niet voor elkaar om vervoerders samen te laten werken aan geïntegreerde abbonementen of lijnen (we moeten dit in PvE's en bestekken eisen, met zelfs dan nog waardeloze oplossingen). Laat staan dat je dit tussen verschillende vervoerders van verschillende landen voor elkaar krijgt.
Ik wil liever geen pessimist zijn, maar op eigen bodem is dit al een drama.

Op het traject Arnhem - Doetinchem lukt het volgens mij prima, zolang een overheid het maar verplicht kan het prima. Voor De Lijn moet het niet zo heel moeilijk zijn om de OVC te accepteren in hun trams op een bepaalde lijn. Maar goed, ik moet het ook allemaal nog maar zien, maar ik zie wel potentie.
Ik vind het allemaal prima.

31-12-2015: Trein: 7048,1 km · Bus: 2542,8 km · Tube/Metro: 111,4 km · Tram: 72,7 km
03-11-2016: Trein: 3564,8 km · Bus: 1382,9 km · Tube/Metro: 14,12 km · Tram: 27,2 km · Boot: 23,1 km

Gebruikersavatar
Mr-W
Berichten: 2381
Lid geworden op: Wo 22 Mei 2013, 21:19

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Berichtdoor Mr-W » Zo 18 Jan 2015, 17:02

Hainje schreef:Uiteindelijk lijkt het mij voor lijn 19 handiger om deze op te heffen zodra de IC Breda - Antwerpen gaat rijden.
De komende 10 jaar is CXX verplicht om Lijn 19 tot Breda te laten rijden. Daarnaast denk ik dat NS internationaal veel inkomsten misloopt door studenten die nu gewoon betalen naar België gratis te vervoeren.

Hainje schreef:Studenten kunnen dan gewoon met de trein naar Antwerpen, vervolgens met tram 3 naar Zwijndrecht en daar de bus naar Hulst pakken. Op het perron waar de Beneluxtrein aankomt en vertrekt gewoon een paar (mobiele) OVC-paaltjes plaatsen in de trams van Antwerpen de mogelijkheid creeeren om in te checken bij de MOBIB-validators met een OVC-kaart en dan kan er tussen Zwijndrecht Krijgsbaan P+R en Hulst gewoon een Nederlandse bus gaan rijden.

Lijn 19 van Breda naar Hulst: 1:40u

ICD Bd -Antwerpen C: ca 30 min.
Tram 3 Premetro Astrid - Zwijndrecht Krijgsbaan: ca 20 minuten
Bus x Krijgsbaan - Hulst busstation: ca 30 minuten
Overstaptijden totaal: ca 10 minuten.
Totaal alternatief: 1u30min.

De reistijdwinst is vrij minimaal, maar als de ICD en de bus Hulst - Zwijndrecht elk half uur gaat rijden, dan word er wel een aantrekkelijker alternatief geboden voor lijn 19.

Zou lijn 19 dan gewoon verlengen naar Antwerpen Centraal als er al wordt geknipt. Hulst-Antwerpen Centraal duurt 36 minuten.Naar Zwijndrecht P&R 32 minuten.Ben wel uitgegaan van een route via Clinge. Aan de Zeeuwse kant zou ik hem door laten rijden naar Terneuzen(evt.Middelburg/Oostburg) al dan niet ter vervanging van een andere lijn om zo nog meer potentieel te bereiken.

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 3697
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Apeldoorn
Contact:

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Berichtdoor regenmaker » Zo 18 Jan 2015, 17:15

Mr-W schreef:Zou lijn 19 dan gewoon verlengen naar Antwerpen Centraal als er al wordt geknipt. Hulst-Antwerpen Centraal duurt 36 minuten.Naar Zwijndrecht P&R 32 minuten.Ben wel uitgegaan van een route via Clinge. Aan de Zeeuwse kant zou ik hem door laten rijden naar Terneuzen(evt.Middelburg/Oostburg) al dan niet ter vervanging van een andere lijn om zo nog meer potentieel te bereiken.


Gewoon lijn 50 alternerend vanuit Middelburg laten rijden naar Antwerpen (1x/2 uur) en naar Gent (1x/2 uur). Met aanvullingen op zondag/vrijdag en maandag.
Vaste reiziger van Syntus Gelderland (Veluwe) & Breng (Arnhem-Nijmegen).
Expert op het gebied van Duits busvervoer.

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 5587
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Berichtdoor Hainje » Zo 18 Jan 2015, 17:16

Mr-W schreef:De komende 10 jaar is CXX verplicht om Lijn 19 tot Breda te laten rijden. Daarnaast denk ik dat NS internationaal veel inkomsten misloopt door studenten die nu gewoon betalen naar België gratis te vervoeren.

In overleg kan dat handig veranderd worden. En jij denkt dat NS Internationaal geen vergoeding zal krijgen vanuit de Rijksoverheid wanneer er duidelijk aangetoond kan worden dat er van deze dienst gebruik is gemaakt door een SOV-er?
Mr-W schreef:Zou lijn 19 dan gewoon verlengen naar Antwerpen Centraal als er al wordt geknipt. Hulst-Antwerpen Centraal duurt 36 minuten.Naar Zwijndrecht P&R 32 minuten.Ben wel uitgegaan van een route via Clinge. Aan de Zeeuwse kant zou ik hem door laten rijden naar Terneuzen(evt.Middelburg/Oostburg) al dan niet ter vervanging van een andere lijn om zo nog meer potentieel te bereiken.

Het verlengen naar Antwerpen Centraal gaat het sowieso niet worden, want dan moet CXX de tarieven van De Lijn gaan hanteren (meen dat huibe dit ooit vertelde) en waarom een bus naar Centraal laten rijden als er al een tram parallel rijdt?
Ik vind het allemaal prima.

31-12-2015: Trein: 7048,1 km · Bus: 2542,8 km · Tube/Metro: 111,4 km · Tram: 72,7 km
03-11-2016: Trein: 3564,8 km · Bus: 1382,9 km · Tube/Metro: 14,12 km · Tram: 27,2 km · Boot: 23,1 km

Gebruikersavatar
Mr-W
Berichten: 2381
Lid geworden op: Wo 22 Mei 2013, 21:19

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Berichtdoor Mr-W » Zo 18 Jan 2015, 17:53

Hainje schreef:Het verlengen naar Antwerpen Centraal gaat het sowieso niet worden, want dan moet CXX de tarieven van De Lijn gaan hanteren (meen dat huibe dit ooit vertelde) en waarom een bus naar Centraal laten rijden als er al een tram parallel rijdt?
Voor de Krijgsbaan in Zwijndrecht moet er juist flink van de route worden afgeweken.Net voor Antwerpen moet er via de E17 teruggereden worden naar Zwijndrecht.Dan kun je zelfs nog beter keren op de Halewijnlaan. Verder bied het paralel rijden juist meer potentie voor reizigers uit Zeeland omdat overstappen voor het centrum van Antwerpen niet erg aantrekkelijk is.

Dat verhaal over de tarieven van De Lijn is de reden waarom ZWN/BBA het centrum van Antwerpen niet meer mochten bedienen.Maar aangezien De Lijn ook van de gratis politiek af wil is een compromis zoals lijn 42 of Limburgse snelbussen mogelijk in mijn ogen. Maar dan moet de politiek rijp zijn voor zo'n compromis maar ik denk dat het makkelijker voor elkaar te krijgen is dan het accepteren van de OVC in de Antwerpse Trams.
Daarnaast geldt er nu open acces voor internationaal vervoer en heeft de IC-bus een mooi perron recht voor het station van Antwerpen Centraal gekregen,waar eventueel nog plek is voor een andere bus :P

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 5587
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Berichtdoor Hainje » Zo 18 Jan 2015, 17:56

Eh, Zwijndrecht zou in mijn ogen gewoon een eindpunt moeten worden voor de Nederlandse bus. Doorrijden naar Antwerpen is echt onzin.
Ik vind het allemaal prima.

31-12-2015: Trein: 7048,1 km · Bus: 2542,8 km · Tube/Metro: 111,4 km · Tram: 72,7 km
03-11-2016: Trein: 3564,8 km · Bus: 1382,9 km · Tube/Metro: 14,12 km · Tram: 27,2 km · Boot: 23,1 km

Stéphane
Berichten: 790
Lid geworden op: Do 22 Dec 2011, 10:25
Locatie: België

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Berichtdoor Stéphane » Zo 18 Jan 2015, 19:15

Hainje schreef:Daarnaast geldt er nu open acces voor internationaal vervoer en heeft de IC-bus een mooi perron recht voor het station van Antwerpen Centraal gekregen,waar eventueel nog plek is voor een andere bus :P

Inderdaad, zal binnenkort een foto posten.

@Hainje Dat zou ook passen in de nieuwe strategie van De Lijn waarbij ze de streekbussen laten eindigen aan de beginpunten van de tramlijnen.
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.

Gebruikersavatar
Mr-W
Berichten: 2381
Lid geworden op: Wo 22 Mei 2013, 21:19

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Berichtdoor Mr-W » Zo 18 Jan 2015, 22:07

regenmaker schreef:
Mr-W schreef:Zou lijn 19 dan gewoon verlengen naar Antwerpen Centraal als er al wordt geknipt. Hulst-Antwerpen Centraal duurt 36 minuten.Naar Zwijndrecht P&R 32 minuten.Ben wel uitgegaan van een route via Clinge. Aan de Zeeuwse kant zou ik hem door laten rijden naar Terneuzen(evt.Middelburg/Oostburg) al dan niet ter vervanging van een andere lijn om zo nog meer potentieel te bereiken.


Gewoon lijn 50 alternerend vanuit Middelburg laten rijden naar Antwerpen (1x/2 uur) en naar Gent (1x/2 uur). Met aanvullingen op zondag/vrijdag en maandag.

Lijkt me een goed plan, overdag een uursdienst naar Antwerpen en Gent zou ook nog kunnen.Verder zou CXX/provincie Zeeland,De Lijn Oost-Vlaanderen kunnen benaderen om lijn 50/19 gezamenlijk te exploiteren in een Limburgse sneldienstconstructie(hogere tarieven) uit te voeren indien mogelijk met T100 bussen.
Lijn 19 gaat dan extra stoppen in Kieldrecht maar dat lijkt me niet zo'n probleem.Lijn 50 zou evt een lusje kunnen maken in Zelzate.
Deze route heb ik bedacht tussen Terneuzen en Hulst.
Afbeelding

Hainje schreef:Eh, Zwijndrecht zou in mijn ogen gewoon een eindpunt moeten worden voor de Nederlandse bus. Doorrijden naar Antwerpen is echt onzin.

Niet doorrijden naar Antwerpen is juist onzin,Zwijndrecht Krijgsbaan is minder aantrekkelijk als bestemming dan Antwerpen Metro Station Halewijn wat evenveel rijtijd kost,maar wel meer oplevert door het hogere aantal kilometers. Daarnaast moet er naar Zwijndrecht meer over provinciale wegen worden gereden en naar beide bestemming is het niet mogelijk om de route met 1 bus te rijden dus doorrijden Antwerpen CS wordt hierdoor al snel aantrekkelijker.(38 min op zondagavond,maak er maar 48 min doordeweeks van)
Hulst-Halewijn

Hulst-Zwijndrecht

Hulst-Antwerpen CS

waldo79
Berichten: 3625
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 14:00
Locatie: Tiel

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Berichtdoor waldo79 » Zo 18 Jan 2015, 22:41

Is dit hele voorstel niet wat voorbarig?
Mij best :)

Gebruikersavatar
Mr-W
Berichten: 2381
Lid geworden op: Wo 22 Mei 2013, 21:19

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Berichtdoor Mr-W » Zo 18 Jan 2015, 23:00

Het bovenste wel.
De onderste 3 opties zijn vrij reeël bij een inkorting tot Antwerpen.
@ivecobussen, in welke kleur gaan ze rijden en hoe ziet het interieur eruit ?

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 3697
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Apeldoorn
Contact:

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Berichtdoor regenmaker » Zo 18 Jan 2015, 23:54

Mr-W schreef:@ivecobussen, in welke kleur gaan ze rijden en hoe ziet het interieur eruit ?


Ik zou denken dat ze in het wit gaan rijden, maar dat weet ik ook niet. Wanneer worden de Iveco's geleverd? 1 maart 2015?
Vaste reiziger van Syntus Gelderland (Veluwe) & Breng (Arnhem-Nijmegen).
Expert op het gebied van Duits busvervoer.

Pim-AllianceB95
Berichten: 753
Lid geworden op: Ma 27 Sep 2010, 22:27

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Berichtdoor Pim-AllianceB95 » Ma 19 Jan 2015, 07:20

Ik dacht ooit gelezen te hebben dat ze 'gewoon' in Cxx groen gaan rijden. De reden dat de gaswagens wit (grijs) is overigens dat die bussen mee moesten naar de volgende concessie en die niet per definitie door Cxx gewonnen ging worden.

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11146
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Berichtdoor Meltrain » Ma 19 Jan 2015, 12:51

Mr-W schreef:
Hainje schreef:Eh, Zwijndrecht zou in mijn ogen gewoon een eindpunt moeten worden voor de Nederlandse bus. Doorrijden naar Antwerpen is echt onzin.

Niet doorrijden naar Antwerpen is juist onzin,Zwijndrecht Krijgsbaan is minder aantrekkelijk als bestemming dan Antwerpen Metro Station Halewijn wat evenveel rijtijd kost,maar wel meer oplevert door het hogere aantal kilometers. Daarnaast moet er naar Zwijndrecht meer over provinciale wegen worden gereden en naar beide bestemming is het niet mogelijk om de route met 1 bus te rijden dus doorrijden Antwerpen CS wordt hierdoor al snel aantrekkelijker.(38 min op zondagavond,maak er maar 48 min doordeweeks van)
Hulst-Halewijn

Ik zou die lijn dan laten eindigen bij Van Eeden, aangezien daar al een busstation is.
de reden om niet door te rijden naar Antwerpen-Centraal is dat je dan niet door de drukke Waaslandtunnel hoeft.
Bovendien is Antwerpen-Centraal niet per se het centrum. Met de tram ben je sneller in het centrum en kom je ook dichter bij waar je precies wilt zijn.
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 3697
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Apeldoorn
Contact:

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Berichtdoor regenmaker » Ma 19 Jan 2015, 17:24

Pim-AllianceB95 schreef:Ik dacht ooit gelezen te hebben dat ze 'gewoon' in Cxx groen gaan rijden. De reden dat de gaswagens wit (grijs) is overigens dat die bussen mee moesten naar de volgende concessie en die niet per definitie door Cxx gewonnen ging worden.


Ik vind die witte bussen overigens wel veel mooier dan de CXX kleurstelling. :D
Vaste reiziger van Syntus Gelderland (Veluwe) & Breng (Arnhem-Nijmegen).
Expert op het gebied van Duits busvervoer.

datm
Berichten: 593
Lid geworden op: Di 04 Nov 2014, 13:46

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Berichtdoor datm » Ma 19 Jan 2015, 17:42

regenmaker schreef:
Pim-AllianceB95 schreef:Ik dacht ooit gelezen te hebben dat ze 'gewoon' in Cxx groen gaan rijden. De reden dat de gaswagens wit (grijs) is overigens dat die bussen mee moesten naar de volgende concessie en die niet per definitie door Cxx gewonnen ging worden.


Ik vind die witte bussen overigens wel veel mooier dan de CXX kleurstelling. :D

In het persbericht van Connexxion die zij publiceerden in april stond dat zij een Zeeuwse huisstijl gaan ontwerpen. Meer weet ik er ook niet van. Overigens zie je dat steeds vaker dat vervoerders (deels) in een regionale huisstijl rijden.

sirvinniei
Berichten: 1233
Lid geworden op: Vr 04 Okt 2013, 08:27
Locatie: Veenendaal

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Berichtdoor sirvinniei » Ma 19 Jan 2015, 17:50

Laat me raden: blauw met wit?

datm
Berichten: 593
Lid geworden op: Di 04 Nov 2014, 13:46

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Berichtdoor datm » Ma 19 Jan 2015, 17:52

sirvinniei schreef:Laat me raden: blauw met wit?

Je mag de Zeeuwse leeuw niet vergeten!

huibf
Berichten: 2524
Lid geworden op: Zo 07 Mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Berichtdoor huibf » Ma 19 Jan 2015, 17:56

Ik weet niet of de eis nog geld. Maar er mag geen bus Breda naar een Antwerps Station rijden als sneldienst. Dat is een afspraak cq eis.
De Lijn heeft hier niets mee vandoen, zolang er geen Belgisch verkeer is.

Gebruikersavatar
Mr-W
Berichten: 2381
Lid geworden op: Wo 22 Mei 2013, 21:19

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Berichtdoor Mr-W » Ma 19 Jan 2015, 18:59

huibf schreef:Ik weet niet of de eis nog geld. Maar er mag geen bus Breda naar een Antwerps Station rijden als sneldienst. Dat is een afspraak cq eis.
De Lijn heeft hier niets mee vandoen, zolang er geen Belgisch verkeer is.
Bron ? In het PVE staat Antwerpen Centrum niet als verboden wegdeel.
sirvinniei schreef:Laat me raden: blauw met wit?

En bruin natuurlijk de 3e kleur in het nieuwe logo van de provincie Zeeland :P
Afbeelding

huibf
Berichten: 2524
Lid geworden op: Zo 07 Mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Berichtdoor huibf » Ma 19 Jan 2015, 20:30

Bron heb ik zo niet.
ik heb wel een leuk linkje. http://www.reistijdmagazine.nl/edities/ ... -terugblik

Plutona
Berichten: 245
Lid geworden op: Vr 25 Jul 2008, 15:33

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Berichtdoor Plutona » Ma 19 Jan 2015, 22:35

Gaat de nieuwe dienstregeling straks gepaard met verlies van banen? Of kunnen de chauffeurs van Veolia/Connexxion/TCR op andere plekken ingezet worden?
Met name bij TCR vraag ik het me af, omdat redelijk wat uitbestede lijnen geschrapt worden, met name 3,4 en 16

datm
Berichten: 593
Lid geworden op: Di 04 Nov 2014, 13:46

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Berichtdoor datm » Di 20 Jan 2015, 00:10

Plutona schreef:Gaat de nieuwe dienstregeling straks gepaard met verlies van banen? Of kunnen de chauffeurs van Veolia/Connexxion/TCR op andere plekken ingezet worden?
Met name bij TCR vraag ik het me af, omdat redelijk wat uitbestede lijnen geschrapt worden, met name 3,4 en 16

Bij TCR staan er vanaf 1 maart 45 man op straat. Zij worden door het UWV begeleidt naar een nieuwe baan. Verder houdt iedereen bij Connexxion en Veolia zijn baan met uitzondering van uitzendkrachten.

TCR reed/ondersteunde de lijnen: 1, 3, 4, 6, 7, 9, 10, 11, 12, 13, 15, 16, 17, 19, 20, 89 en nog enkele 6xx ritten in de spitsuren.

custermans
Berichten: 64
Lid geworden op: Do 13 Mar 2014, 22:35

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Berichtdoor custermans » Di 20 Jan 2015, 00:50

regenmaker schreef:
Etienne schreef:De lokale politiek was er echter achter gekomen dat de verbod niet voor lijnbussen geldt en lijn 104 blijft het dorp wel gewoon bedienen. :roll:


Ja, dat zijn weer die Zeeuwse provincie ambtenaren die weer allemaal leuke dingen verzinnen en in het pakket van eisen gooien. Echt belachelijk die wijzigingen die ik op de wiki moet zetten.

In Zeeuws-Vlaanderen bijvoorbeeld rijden op een avond/zondag alleen nog lijnen 1, 6, 19, 20, 42 en 50.
De helft van de lijnen rijdt naar België. :lol:

Meltrain schreef:Afgezien van 395, denk ik het wel, al vermoed ik dat de lijnen 132, 133 en 134 deels door Van Oeveren gereden blijven worden.
Lijn 395 zal wel met Integro's van Van Oeveren gereden worden.
Lijn 20 zal trouwens ook wel met MAN's gereden blijven worden, denk ik.


Ik was lijn 50 vergeten, die zal ook wel met beiden gereden worden zoals lijn 20. En op lijn 19 was onder Veolia al af en toe een MAN van CXX te vinden.


Vanaf 1 juli alleen nog maar Iveco's, alle Man diesels gaan weg. Vanaf 1 maart gaan die langzaam instromen.


Terug naar “OV in Zuid-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten