Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
huibf
Berichten: 2881
Lid geworden op: Zo 07 Mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland

Berichtdoor huibf » Ma 14 Nov 2016, 23:20

Bij 37 maak je nu een tikfout. Busstation - Swinkelslaan - Ziekenhuis - Zandbosweg.

Ik weet het niet zeker maar ik kan me niet herinneren dat de bus 31 het busstation niet aandeed. Het kan zo zijn dat de bus enkele jaren doorreed naar het ziekenhuis maar wel het busstation even aandeed (dat is nooit meer dan 1 minuut extra)
Maar daar kon de chauffeur niet even naar het toilet. De halte lag zeker 4 minuten van de Hoofdingang.
Bij het busstation was een cafeetje.

huibf
Berichten: 2881
Lid geworden op: Zo 07 Mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland

Berichtdoor huibf » Ma 14 Nov 2016, 23:23

MaartenD schreef:Ik ben degene die met fogeltje heeft gemaild over lijn 31. In het busboekje staat de routering zoals nu in de wiki staat, zowel in de lijst van halteplaatsen als in de dienstregeling. Ik kan me zo indenken dat een bus een half uur lang op de Dunantweg een beetje in de weg staat en dat ze hem dan maar ergens op de Zandbosweg parkeerden (zo te zien op streetview is daar ruimte genoeg) en op die manier aan die dubbele lus kwamen.


Dat lag aan de chauffeur. Sommige wachtte op de haltehaven van de Dunantweg (halte Ziekenhuis). Sommige parkeerde op de Zandbosweg. Ook toen plaats zat. In iedergeval niet op de Swinkelslaan. Dat was erg krap.
Enfin dat was na opheffing van het Busstation aan de Visser.

Die dubbele lus was puur dat je niet de 7 minuten extra moest lopen vanaf Swinkelslaan naar het Ziekenhuis.
Uiteindelijk is die dubbele lus opgeheven omdat volgensmij de wachttijd een stuk minder was in Deurne (nog maar enkele minuten pauze, en je dus direct kon opstappen op de Swinkelslaan en meereed naar het Eindpunt. Een paar minuten afwachtte en vandaaruit de retourrit begon.

Een paar jaar daarna is de bus een heel grote lus gaan rijden rondom het centrum.

Helaas is dat nu niet meer en komt ie niet meer bij het ziekenhuis omdat dat niet meer past in de omloop.

Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 5868
Lid geworden op: Zo 20 Sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland

Berichtdoor fogeltje » Di 15 Nov 2016, 18:51

Ik heb de 1988-1990 route in de tekst vermeld als zijnde dat het zo in het boekje stond maar het onduidelijk is of het ook zo gereden heeft. Ik heb meteen even de lijnen 32 en 33 ook bijgewerkt.
"Een touringcar is geen bus"

joost69
Berichten: 1
Lid geworden op: Do 24 Nov 2016, 18:52

aanvullende info lijn 154

Berichtdoor joost69 » Do 24 Nov 2016, 19:08

Ik heb vroeger gereisd met http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Lijn_ ... en_Station
Daardoor kan ik informatie geven t.a.v. "(welke halten niet werden aangedaan is onbekend)":
Na de halte "Esch, St. Charles" ging de bus naar halte Boxtel, Shell Station". Onderweg was er nog een halte extra (die staat dus niet op de pagina). deze was in Boxtel op de Baan der vrouwenlaan ter hoogte van de poolsestraat. De naam van deze halte weet ik niet maar ik vermoed dat deze genoemd was naar het chaufuerscafe "de ketting".
Als bijzonderheid kan ik nog vertellen dat in 1981/1982 de bus op zaterdag ochtend niet op deze halte stopte (door de week wel) want toen moest ik (als 12 jarige) naar de open dag van mijn school in den bosch en heb lang staan wachten (totdat ik gewaarschuwt werd door de bewoner van het huis er vlak bij dat de bus op zaterdag niet reed).

Succes met verder bijwerken van de website!

Ardan
OVNL-beheerder
Berichten: 10325
Lid geworden op: Wo 10 Jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer
Contact:

Re: aanvullende info lijn 154

Berichtdoor Ardan » Do 24 Nov 2016, 19:48

Dag Joost,
Allereerst, welkom op deze site en dank voor je informatie! Nu je een account hebt aangemaakt kun je ook zelf de wiki bijwerken. Mocht je dus nog meer van dit soort informatie hebben ben je van harte welkom het er te plaatsen. Hoe je het bewerkt kun je zien op de hulp-pagina's in het linkermenu en je kunt ook altijd even 'afkijken' op andere pagina's. Je kunt inloggen met dezelfde gebruikersnaam + wachtwoord als die je voor het forum gebruikt.
Veel plezier hier! :)
2017 (27-10):
Trein 8190 km · S-Bahn 492 km · Metro 421 km · Zweeftrein 19 km · (Snel)tram 780 km · Bus 343 km · Veer 1.1 km

Gebruikersavatar
Etienne
Berichten: 4730
Lid geworden op: Vr 26 Dec 2008, 14:01
Locatie: Pijnacker
Contact:

Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland

Berichtdoor Etienne » Wo 11 Jan 2017, 14:53

Wie kan duidelijkheid verschaffen over lijn 70.

Op de pagina van de concessie Zuid-Limburg werd vermeld dat lijn 70 op 1 februari 2009 opgeheven werd en op de pagina van de concessie Noord- en Midden-Limburg staat vermeld dat deze op 14 december 2008 werd opgeheven werd, inclusief de vervangende lijnen 87 en 187. Bij het aanpassen van Noord- en Midden-Limburg heb ik de datum maar op 1 februari 2009 gezet, maar echt zeker ben ik er niet van.
5e jaars student Geodesie / Geo-Informatie

Kijk ook eens op mijn wandelwebsite voor wandelverslagen en bijbehorende foto's.

WSM
Berichten: 860
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:59

Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland

Berichtdoor WSM » Wo 11 Jan 2017, 20:24

Toevallig heb ik het busboekje Midden-Limburg (regio Roermond / Weert) ingangsdatum 14 december 2008.

In het hoofdstuk Belangrijkste wijzigingen regio Roermond - Weert per 14 december 2008 wordt het volgende vermeld:

Lijn 70 Weert - Stramproy
Zie nieuwe lijn 87.

en vervolgens:
Lijn 87 Weert - Tungelroy - Stramproy
De huidige lijn 70 wordt vervangen door lijn 87. Lijn 87 rijdt 2x per uur tussen Weert, Tungelroy en Stramproy (grens). In de ochtenduren biedt lijn 87 aansluiting op de Intercity richting Eindhoven en 's middags / 's avonds op de Intercity uit Eindhoven. 's Avonds na 19.00 uur rijdt lijn 87 1x per uur.
Het voormalige Belgische traject Molenbeersel - Kinrooi - Maaseik (lijn 70) wordt op werkdagen beperkt tot speciale scholierenritten. Zie hiervoor lijn 187.

Lijn 187 Weert - Tungelroy - Stramproy - Maaseik
Lijn 70 wordt voor het Belgische traject Molenbeersel - Kinrooi - Maaseik(B) vanuit Weert vervangen door scholierenlijn 187. Lijn 187 rijdt op werkdagen een aparte dienstregeling, afgestemd op de schooltijden in België. 's Morgens rijdt lijn 187 1x het traject Weert - Maaseik en 's middags 2x het traject Maaseik - Weert. Op woensdag rijdt deze lijn het traject Maaseik - Weert 1x aan het eind van de ochtend. Tijdens Belgische schoolvakanties rijdt lijn 187 niet (zie pag 224).
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 28340
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland

Berichtdoor Daniel » Wo 11 Jan 2017, 20:27

WSM is me net voor, maar 't was inderdaad 14 december 2008. Wellicht voor de historie handig, ik kwam met even Googlen hier alle historische dienstregelingen van Limburg tegen.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

huibf
Berichten: 2881
Lid geworden op: Zo 07 Mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland

Berichtdoor huibf » Wo 11 Jan 2017, 20:34

Mijn Webuimte:-)

Ik zie ook dat ik m moet updaten...

huibf
Berichten: 2881
Lid geworden op: Zo 07 Mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland

Berichtdoor huibf » Do 10 Aug 2017, 21:36

voor de liefhebbers. Ik heb de lijnfolders van Stad Eindhoven van 1996 digitaal gemaakt.
http://www.ovdepeel.nl/wiki/index.php?d ... 12+1996%2F

Ik zal komend weekend eens kijken wat ik nog meer digitaal heb.

Raymond
Berichten: 1118
Lid geworden op: Ma 11 Aug 2008, 21:29

Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland

Berichtdoor Raymond » Do 10 Aug 2017, 22:06

Is in 20 jaar tijd toch best wel wat rijtijd bijgekomen op lijnen, ik zie tijden in de spits die nu zelfs 's avonds laat bijna onhaalbaar zijn op fatsoenlijke wijze (en dan alle verkeerslichten meehebben). Reden de bussen toen massaal te laat of is het puur reizigersdrukte?

Hainje
Berichten: 7367
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland

Berichtdoor Hainje » Vr 11 Aug 2017, 10:18

Reizigers- en verkeersdrukte, maar ook Duurzaam Veilig draagt hier denk ik wel aan mee.
Ik vind het allemaal prima.
30-11-2017: Trein: 10935,5 km * Bus: 3180,07 km * Tram: 396,81 km * Metro: 194,75 km * Boot: 43,59 km.

huibf
Berichten: 2881
Lid geworden op: Zo 07 Mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland

Berichtdoor huibf » Vr 11 Aug 2017, 21:59

Nog meer voor de liefhebbers.
Foldertje van Stadsdient Eindhoven. De City uit 1969 en 1970

Http://www.ovdepeel.nl/wiki/index.php?dir=De+City%2F

Ik heb bij wijze van proef ook een lijnenkaart ingescand uit mei 2000.
De breedte is net iets groter dan een A3. Waardoor er dus 4 paginas ontstaan. De scanner is een A3 versie.
Plakken gaat niet 100% vanwege de scherpe vouwen.
Beide staan op
http://www.ovdepeel.nl/wiki/index.php?dir=Hermes%2F
Ik zal op korte termijn de kaarten van 1997 t/m 2007 eens scannen.

ZO6176
Berichten: 785
Lid geworden op: Wo 02 Dec 2015, 20:20

Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland

Berichtdoor ZO6176 » Za 12 Aug 2017, 04:14

Er werd destijds veel door smalle straatjes gereden wat je nu niet meer zou kunnen voorstellen. Bewoners zouden gelijk gaan klagen. Wat wel opvalt zijn de vele bussen naar woensel west. Daar rijdt nu haast niks meer.

lijntaxi
Berichten: 101
Lid geworden op: Ma 14 Aug 2017, 20:56

Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland

Berichtdoor lijntaxi » Ma 14 Aug 2017, 21:44

MaartenD schreef:Ik ben degene die met fogeltje heeft gemaild over lijn 31. In het busboekje staat de routering zoals nu in de wiki staat, zowel in de lijst van halteplaatsen als in de dienstregeling.
[...]
De Vossener was in de jaren 80 nog flink in ontwikkeling en de aansluiting van de buslijn richting Maasbree is verlegd naar de huidige route toen de zuiderbrug klaar was (zie http://www.topotijdreis.nl/ voor de verschillen). Weet iemand wanneer dit was, want dan kan dat ook in de routetabel gezet worden.
En wanneer werd de route in Helden werd verlegd van de route Kubke - van Hövellstraat 1/10 - Keiren - Markt naar Kubke - van Hövellstraat/Haammaeker - De Wietel - Schoolstraat? Dat moet ergens rond 1990 geweest zijn.

Ik heb eind jaren 80 begin jaren 90 in Blerick gewoond. Ik had de indruk dat de Vossener toen aardig af was. Wat ik mij wel kan herinneren, dat er een Blerick een iets nieuwere wijk bestond. Volgens mij was dat de Klingerberg. In de jaren 1992/1993 veranderde de naam van het Kubke in Palladio. Wat ik me nog kan herinneren van die tijd, dat er nog een andere discotheek was in Helden. Apollo geheten.

lijntaxi
Berichten: 101
Lid geworden op: Ma 14 Aug 2017, 20:56

Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland

Berichtdoor lijntaxi » Ma 14 Aug 2017, 21:52

Ronald schreef:Volgens mij stamt het lijntaxi-product nog uit de VSN-periode, dus was het min of meer een landelijk concept. Al hebben lang niet alle regio's ze gehad.

De lijntaxi moet naar mijn idee gezien worden als voorloper van wat nu in de mode is bij vervoerders en beleidsmakers, vraagafhankelijk vervoer.
Wat ik me er van kan herinneren in het gebied Noord-Limburg / Oost-Brabant, dat ze in het schooljaar 1997/1998 gereden werden door de firma Munckhof.
Je moest minimaal een uur van te voren bellen.

Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 5868
Lid geworden op: Zo 20 Sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland

Berichtdoor fogeltje » Di 15 Aug 2017, 11:07

Volgens mij was de lijntaxi ook buiten het gebied van Hermes en BBA bekend, dus mogelijk was het een landelijk concept. Maar in hoeverre het doorgevoerd is in andere gebieden, durf ik niet te zeggen. Ik zelf ging in die periode vrij weinig met de bus en heb de hele lijntaxi gemist. Wat ook scheelt is dat de buslijn die ik nog wel eens gebruikte zo een beetje de enige lijn in de hele provincie was die geen lijntaxi erbij kreeg en alles zelf bleef rijden.
"Een touringcar is geen bus"

Gebruikersavatar
Etienne
Berichten: 4730
Lid geworden op: Vr 26 Dec 2008, 14:01
Locatie: Pijnacker
Contact:

Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland

Berichtdoor Etienne » Di 15 Aug 2017, 17:02

De GADO kwam in 1995 al met de lijntaxi overigens en de TET ging er rond dat jaar ook mee experimenteren.
5e jaars student Geodesie / Geo-Informatie

Kijk ook eens op mijn wandelwebsite voor wandelverslagen en bijbehorende foto's.


Terug naar “OV in Zuid-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 4 gasten