Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland

Bericht door huibf »

Bij 37 maak je nu een tikfout. Busstation - Swinkelslaan - Ziekenhuis - Zandbosweg.

Ik weet het niet zeker maar ik kan me niet herinneren dat de bus 31 het busstation niet aandeed. Het kan zo zijn dat de bus enkele jaren doorreed naar het ziekenhuis maar wel het busstation even aandeed (dat is nooit meer dan 1 minuut extra)
Maar daar kon de chauffeur niet even naar het toilet. De halte lag zeker 4 minuten van de Hoofdingang.
Bij het busstation was een cafeetje.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland

Bericht door huibf »

MaartenD schreef:Ik ben degene die met fogeltje heeft gemaild over lijn 31. In het busboekje staat de routering zoals nu in de wiki staat, zowel in de lijst van halteplaatsen als in de dienstregeling. Ik kan me zo indenken dat een bus een half uur lang op de Dunantweg een beetje in de weg staat en dat ze hem dan maar ergens op de Zandbosweg parkeerden (zo te zien op streetview is daar ruimte genoeg) en op die manier aan die dubbele lus kwamen.
Dat lag aan de chauffeur. Sommige wachtte op de haltehaven van de Dunantweg (halte Ziekenhuis). Sommige parkeerde op de Zandbosweg. Ook toen plaats zat. In iedergeval niet op de Swinkelslaan. Dat was erg krap.
Enfin dat was na opheffing van het Busstation aan de Visser.

Die dubbele lus was puur dat je niet de 7 minuten extra moest lopen vanaf Swinkelslaan naar het Ziekenhuis.
Uiteindelijk is die dubbele lus opgeheven omdat volgensmij de wachttijd een stuk minder was in Deurne (nog maar enkele minuten pauze, en je dus direct kon opstappen op de Swinkelslaan en meereed naar het Eindpunt. Een paar minuten afwachtte en vandaaruit de retourrit begon.

Een paar jaar daarna is de bus een heel grote lus gaan rijden rondom het centrum.

Helaas is dat nu niet meer en komt ie niet meer bij het ziekenhuis omdat dat niet meer past in de omloop.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland

Bericht door fogeltje »

Ik heb de 1988-1990 route in de tekst vermeld als zijnde dat het zo in het boekje stond maar het onduidelijk is of het ook zo gereden heeft. Ik heb meteen even de lijnen 32 en 33 ook bijgewerkt.
"Een touringcar is geen bus"
joost69
Berichten: 1
Lid geworden op: do 24 nov 2016, 18:52

aanvullende info lijn 154

Bericht door joost69 »

Ik heb vroeger gereisd met http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Lijn_ ... en_Station
Daardoor kan ik informatie geven t.a.v. "(welke halten niet werden aangedaan is onbekend)":
Na de halte "Esch, St. Charles" ging de bus naar halte Boxtel, Shell Station". Onderweg was er nog een halte extra (die staat dus niet op de pagina). deze was in Boxtel op de Baan der vrouwenlaan ter hoogte van de poolsestraat. De naam van deze halte weet ik niet maar ik vermoed dat deze genoemd was naar het chaufuerscafe "de ketting".
Als bijzonderheid kan ik nog vertellen dat in 1981/1982 de bus op zaterdag ochtend niet op deze halte stopte (door de week wel) want toen moest ik (als 12 jarige) naar de open dag van mijn school in den bosch en heb lang staan wachten (totdat ik gewaarschuwt werd door de bewoner van het huis er vlak bij dat de bus op zaterdag niet reed).

Succes met verder bijwerken van de website!
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: aanvullende info lijn 154

Bericht door Ardan »

Dag Joost,
Allereerst, welkom op deze site en dank voor je informatie! Nu je een account hebt aangemaakt kun je ook zelf de wiki bijwerken. Mocht je dus nog meer van dit soort informatie hebben ben je van harte welkom het er te plaatsen. Hoe je het bewerkt kun je zien op de hulp-pagina's in het linkermenu en je kunt ook altijd even 'afkijken' op andere pagina's. Je kunt inloggen met dezelfde gebruikersnaam + wachtwoord als die je voor het forum gebruikt.
Veel plezier hier! :)
Ik doe ook maar wat
Etienne
Donateur
Berichten: 7908
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland

Bericht door Etienne »

Wie kan duidelijkheid verschaffen over lijn 70.

Op de pagina van de concessie Zuid-Limburg werd vermeld dat lijn 70 op 1 februari 2009 opgeheven werd en op de pagina van de concessie Noord- en Midden-Limburg staat vermeld dat deze op 14 december 2008 werd opgeheven werd, inclusief de vervangende lijnen 87 en 187. Bij het aanpassen van Noord- en Midden-Limburg heb ik de datum maar op 1 februari 2009 gezet, maar echt zeker ben ik er niet van.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland

Bericht door WSM »

Toevallig heb ik het busboekje Midden-Limburg (regio Roermond / Weert) ingangsdatum 14 december 2008.

In het hoofdstuk Belangrijkste wijzigingen regio Roermond - Weert per 14 december 2008 wordt het volgende vermeld:
Lijn 70 Weert - Stramproy
Zie nieuwe lijn 87.
en vervolgens:
Lijn 87 Weert - Tungelroy - Stramproy
De huidige lijn 70 wordt vervangen door lijn 87. Lijn 87 rijdt 2x per uur tussen Weert, Tungelroy en Stramproy (grens). In de ochtenduren biedt lijn 87 aansluiting op de Intercity richting Eindhoven en 's middags / 's avonds op de Intercity uit Eindhoven. 's Avonds na 19.00 uur rijdt lijn 87 1x per uur.
Het voormalige Belgische traject Molenbeersel - Kinrooi - Maaseik (lijn 70) wordt op werkdagen beperkt tot speciale scholierenritten. Zie hiervoor lijn 187.

Lijn 187 Weert - Tungelroy - Stramproy - Maaseik
Lijn 70 wordt voor het Belgische traject Molenbeersel - Kinrooi - Maaseik(B) vanuit Weert vervangen door scholierenlijn 187. Lijn 187 rijdt op werkdagen een aparte dienstregeling, afgestemd op de schooltijden in België. 's Morgens rijdt lijn 187 1x het traject Weert - Maaseik en 's middags 2x het traject Maaseik - Weert. Op woensdag rijdt deze lijn het traject Maaseik - Weert 1x aan het eind van de ochtend. Tijdens Belgische schoolvakanties rijdt lijn 187 niet (zie pag 224).
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland

Bericht door Daniel »

WSM is me net voor, maar 't was inderdaad 14 december 2008. Wellicht voor de historie handig, ik kwam met even Googlen hier alle historische dienstregelingen van Limburg tegen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland

Bericht door huibf »

Mijn Webuimte:-)

Ik zie ook dat ik m moet updaten...
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland

Bericht door huibf »

voor de liefhebbers. Ik heb de lijnfolders van Stad Eindhoven van 1996 digitaal gemaakt.
http://www.ovdepeel.nl/wiki/index.php?d ... 12+1996%2F

Ik zal komend weekend eens kijken wat ik nog meer digitaal heb.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland

Bericht door Raymond »

Is in 20 jaar tijd toch best wel wat rijtijd bijgekomen op lijnen, ik zie tijden in de spits die nu zelfs 's avonds laat bijna onhaalbaar zijn op fatsoenlijke wijze (en dan alle verkeerslichten meehebben). Reden de bussen toen massaal te laat of is het puur reizigersdrukte?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland

Bericht door Hainje »

Reizigers- en verkeersdrukte, maar ook Duurzaam Veilig draagt hier denk ik wel aan mee.
🍉
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland

Bericht door huibf »

Nog meer voor de liefhebbers.
Foldertje van Stadsdient Eindhoven. De City uit 1969 en 1970

Http://www.ovdepeel.nl/wiki/index.php?dir=De+City%2F

Ik heb bij wijze van proef ook een lijnenkaart ingescand uit mei 2000.
De breedte is net iets groter dan een A3. Waardoor er dus 4 paginas ontstaan. De scanner is een A3 versie.
Plakken gaat niet 100% vanwege de scherpe vouwen.
Beide staan op
http://www.ovdepeel.nl/wiki/index.php?dir=Hermes%2F
Ik zal op korte termijn de kaarten van 1997 t/m 2007 eens scannen.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland

Bericht door ZO6176 »

Er werd destijds veel door smalle straatjes gereden wat je nu niet meer zou kunnen voorstellen. Bewoners zouden gelijk gaan klagen. Wat wel opvalt zijn de vele bussen naar woensel west. Daar rijdt nu haast niks meer.
lijntaxi
Berichten: 336
Lid geworden op: ma 14 aug 2017, 20:56

Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland

Bericht door lijntaxi »

MaartenD schreef:Ik ben degene die met fogeltje heeft gemaild over lijn 31. In het busboekje staat de routering zoals nu in de wiki staat, zowel in de lijst van halteplaatsen als in de dienstregeling.
[...]
De Vossener was in de jaren 80 nog flink in ontwikkeling en de aansluiting van de buslijn richting Maasbree is verlegd naar de huidige route toen de zuiderbrug klaar was (zie http://www.topotijdreis.nl/ voor de verschillen). Weet iemand wanneer dit was, want dan kan dat ook in de routetabel gezet worden.
En wanneer werd de route in Helden werd verlegd van de route Kubke - van Hövellstraat 1/10 - Keiren - Markt naar Kubke - van Hövellstraat/Haammaeker - De Wietel - Schoolstraat? Dat moet ergens rond 1990 geweest zijn.
Ik heb eind jaren 80 begin jaren 90 in Blerick gewoond. Ik had de indruk dat de Vossener toen aardig af was. Wat ik mij wel kan herinneren, dat er een Blerick een iets nieuwere wijk bestond. Volgens mij was dat de Klingerberg. In de jaren 1992/1993 veranderde de naam van het Kubke in Palladio. Wat ik me nog kan herinneren van die tijd, dat er nog een andere discotheek was in Helden. Apollo geheten.
lijntaxi
Berichten: 336
Lid geworden op: ma 14 aug 2017, 20:56

Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland

Bericht door lijntaxi »

Ronald schreef:Volgens mij stamt het lijntaxi-product nog uit de VSN-periode, dus was het min of meer een landelijk concept. Al hebben lang niet alle regio's ze gehad.
De lijntaxi moet naar mijn idee gezien worden als voorloper van wat nu in de mode is bij vervoerders en beleidsmakers, vraagafhankelijk vervoer.
Wat ik me er van kan herinneren in het gebied Noord-Limburg / Oost-Brabant, dat ze in het schooljaar 1997/1998 gereden werden door de firma Munckhof.
Je moest minimaal een uur van te voren bellen.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland

Bericht door fogeltje »

Volgens mij was de lijntaxi ook buiten het gebied van Hermes en BBA bekend, dus mogelijk was het een landelijk concept. Maar in hoeverre het doorgevoerd is in andere gebieden, durf ik niet te zeggen. Ik zelf ging in die periode vrij weinig met de bus en heb de hele lijntaxi gemist. Wat ook scheelt is dat de buslijn die ik nog wel eens gebruikte zo een beetje de enige lijn in de hele provincie was die geen lijntaxi erbij kreeg en alles zelf bleef rijden.
"Een touringcar is geen bus"
Etienne
Donateur
Berichten: 7908
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland

Bericht door Etienne »

De GADO kwam in 1995 al met de lijntaxi overigens en de TET ging er rond dat jaar ook mee experimenteren.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland

Bericht door huibf »

Voor de liefhebbers heb ik weer wat oude en nieuwe meuk online gezet:

* Lijnkaart SRE ingaande 28 05 2000
* Lijnkaart SRE ingaande 19 08 2001
* Lijnkaart SRE ingaande 05 09 2004
Bovengenoemde zijn ingescande en 'gelijmde kaarten' er zitten kleine foutjes op de geplakte stukken.
Komende weken volgende de kaarten t/m 2008. Het omzetten en 'plakken' kost een half uurtje per kaart :-)


* Dienstregelingen 2015: Alles wat ik heb.
* Dienstregelingjaar 2017: Wijzigingen en erreta's en Scholierenlijnen
* Zuidoost Brabant Dienstregelingjaar 2018: Tabellen+Scholierenlijnen en Kaarten

http://www.ovdepeel.nl/wiki/index.php?dir=Hermes%2F

een directory hoger vindt men mogelijk nog wat leuke dingen http://www.ovdepeel.nl/wiki/index.php?dir=
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland

Bericht door fogeltje »

Bedankt Huib. Ik ga eens kijken.

Als je wilt kan ik je mijn verzameling wel eens lenen om te digitaliseren.
"Een touringcar is geen bus"
Yanaike
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 22:14

Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland

Bericht door Yanaike »

Geen idee of dit al eerder is besproken, en ik weet niet of dit het juiste topic is, maar ik vraag me af of er iemand is die weet wat er gaat gebeuren met Lijn 56 Valkenburg - Nuth - Hoensbroek - Brunssum nadat de Buitenring klaar is? Als ik het goed begrijp, is er straks geen lokale verbinding meer tussen Nuth en Hoensbroek. Auto's (en dus ook bussen) kunnen straks alleen nog maar vanaf Nuth met een lusje via Vaesrade en Hommert naar Hoensbroek of moeten eerst een heel stuk richting Schinnen rijden om daar de Buitenring op te rijden. Zie: https://www.buitenring.nl/nuth/randweg/
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland

Bericht door huibf »

Benader het Reizigersoverleg Limburg eens, die eeten vast wel meer.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland

Bericht door ICE11 »

Bestaat de mogelijkheid online een complete haltevertrekstaat van een bepaalde halte te verkrijgen zonder dat ik iedere lijn apart moet opzoeken? Dus vergelijkbaar met het DB-RIS (https://reiseauskunft.bahn.de//bin/bhftafel.exe/dn)? Via de websites van CXX en 9292 kan ik zoiets wel oproepen, maar kan geen tijd en datum kiezen, dus alleen maar voor dat moment.
Concreet zal ik in het loop van november graag eens `s middags (woensdag lijkt me geschikt) naar het station in Goes gaan voor enkele scholierenbussen te fotograferen en vooraf en overzicht uitprinten om ongeveer te weten, wanneer welke bus rijdt.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland

Bericht door huibf »

Voor zover ik weet kan het niet bij connexxion
Als je een lijn opvraagt kan je wel bij een statische vertrekstaat komen voor een halte, per lijn.
Op die paginakan je wel snel doorklikken naar de statische vertrekstaten van andere lijnen.

Goes Station:
https://www.hermes.nl/dienstregeling/ha ... &dgCode=WK
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland

Bericht door ICE11 »

Dus begrijp ik het goed dat ik dan iedere vertrek/aankomst in Excel (of zoiets) moet intoetsen, om een volgorde te verkrijgen? :roll:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten