Pagina 3 van 16

Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland

Geplaatst: ma 03 feb 2014, 11:43
door Hainje
erjeebee schreef:Eh, Fogeltje,

Volgens mij heb je de kaarten van 2004 en 2008 omgewisseld qua naamgeving, of ben ik nou gek?
Verhip haha, hij heeft 2008 wel correct benoemd, maar heeft de foto's van 2008 ook voor 2004 gebruikt.
Heb de juiste maar even geüpload.
Stadslijnen Veldhoven 2004
Streeklijnen Veldhoven 2004

Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland

Geplaatst: ma 03 feb 2014, 13:03
door huibe
Mr-W schreef:EDIT : Heb een nieuwe vraag,zou vanwege de regelmatig terugkerende discussie over haltes in Stiphout graag wat kaartje uit het verleden willen zien,om een beetje een idee te hebben hoe stiphout met haltes eruit zag :mrgreen:
Een kaartje zit er niet in. Maar in de drgl 1998/1999 en 1999/2000 waren er 4 halten in Stiphout: Dorpsstraat, Kerk, Gerwenseweg en Keizerlaan. Allen alleen bedient door lijntaxi 536.

Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland

Geplaatst: ma 03 feb 2014, 13:46
door fogeltje
Hainje schreef: Verhip haha, hij heeft 2008 wel correct benoemd, maar heeft de foto's van 2008 ook voor 2004 gebruikt.
Heb de juiste maar even geüpload.
Stadslijnen Veldhoven 2004
Streeklijnen Veldhoven 2004
Daar is waarschijnlijk wat fout gegaan bij het opslaan. Ik had overigens het kaartje van 5 september 2004 geüpload, introductie Phileas. Wezenlijk maakt dat geen verschil met het kaartje van 2008 omdat er vrijwel niets veranderd is in Veldhoven.
huibe schreef: Een kaartje zit er niet in. Maar in de drgl 1998/1999 en 1999/2000 waren er 4 halten in Stiphout: Dorpsstraat, Kerk, Gerwenseweg en Keizerlaan. Allen alleen bedient door lijntaxi 536.
Zou je misschien lijntaxi 535 en 536 aan de wiki kunnen toevoegen? Vooral de 535 is namelijk de missende schakel om mijn geschiedenis van OV in Laarbeek compleet te krijgen.

Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland

Geplaatst: ma 03 feb 2014, 17:08
door huibf
Wellicht lastig,
Maar heeft iemand de lijnenkaarten van Hermes Stad/Kempen en Limburg voor 2008 geheel digitaal ?
Zo niet hoe zo dat gemaakt kunnen worden
Ik kan A3 scannen op een kopieerapparaat, maar geen A2.

Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland

Geplaatst: ma 03 feb 2014, 17:17
door Yanaike
Nu we het toch over Veldhoven hebben. Ik zie op oude kaartjes van Veldhoven uit 2004 en 2008 dat de route via Het Lover en Het Struweel ook al gereden werd (toen wel door lijn 15). Ik meen mij te herinneren dat dit stukje route in 2012 niet bediend werd. En sinds de ingang van de dienstregeling 2013 weer wel (lijn 16/116). Is er een reden waarom dit zo varieert?

Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland

Geplaatst: ma 03 feb 2014, 17:23
door huibe
Lijn 535 en 536 zijn toegevoegd.

Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland

Geplaatst: ma 03 feb 2014, 20:02
door huibf
Yanaike schreef:Nu we het toch over Veldhoven hebben. Ik zie op oude kaartjes van Veldhoven uit 2004 en 2008 dat de route via Het Lover en Het Struweel ook al gereden werd (toen wel door lijn 15). Ik meen mij te herinneren dat dit stukje route in 2012 niet bediend werd. En sinds de ingang van de dienstregeling 2013 weer wel (lijn 16/116). Is er een reden waarom dit zo varieert?
In de dienstregeling 2011 (12-12-2010) is lijn 103 ingesteld. Hierdoor kon de lus van lijn 16 in De Kelen (die ook erg busonvriendelijk was) worden weggehaald. Dat was in het PVE destijds al vastgelegd.
Lijn 16 zou tot de Kelen blijven rijden als er nog geen Noord-Zuid verbinding in Veldhoven was.
De relatie lijn 103 (Noord-Zuid verbinding voor Veldhoven) met lijn 16 (ontsluiting Heikant van/naar Eindhoven) ontgaat me overigens in het geheel.
Daarom is de route in zijn geheel geschrapt tot Heemweg Centrum.

Door een behoorlijk reizigersverlies op lijn 16 (gek he) is lijn 16 gaan versnellen en weer gaan rijden tot Platanenlaan.
Men vond het toen nodig om lijn 18 dan vervolgens in te korten.

Het inkorten van lijn 18 had al resultaat dat er klachten kwamen rondom Platanenlaan/Oerle (vanzelfsprekend) omdat lijn 18 veel frequenter reed dan lijn 16. Dus kwam in 2014 weer de route terug tot Platanenlaan.

Overigens wilde men lijn 16 dan weer inkorten tot het Stuweel en keren op de rotonde.
Dat laatste is gelukkig niet doorgegaan. Elk jaar 'stuivertje' wisselen leidt tot onbetrouwbaar OV. Mensen in Veldhoven weten niet meer waar ze aan toe zijn.
Men zag dat gelukkig ook in en er waren ook nauwelijks extra kosten. De bus moest toch zijn punt afwachten.

Of het voor 2015 nog zo gaat gelden is maar de vraag. Lijn 16 zou eigenlijk in 2014 het zuidelijke deel van lijn 13 overnemen en deel over de route van lijn 14 rondom het ROC bij Jozef Eliasweg. Hierdoor wordt de rijtijd langer.
Met name de Bredalaan is te smal en te krap om extra halten aan te leggen (in westelijke richting). Verder zouden ook een groot aantal halten rondom Trudoplein dubbel moeten worden uitgevoerd (lijn 13 is éénrichting). Lijn 16 zou dan overigens niet de HOV baan op/afdraaien bij de Bredalaan.
Vooralsnog te kostbaar. Ook is/was er geen alternatief voor het noordelijk deel van lijn 13, als flexbus o.i.d.

Bijgevoegd de routekaartjes van 2009 t/m 2014.
Afbeelding

Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland

Geplaatst: ma 03 feb 2014, 23:40
door fogeltje
huibe schreef:Lijn 535 en 536 zijn toegevoegd.
*bus*

Dank u :D

Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland

Geplaatst: di 04 feb 2014, 07:34
door huibf
Ik zal binnenkort ook eens wat lijntaxis bijvoegen...

Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland

Geplaatst: di 04 feb 2014, 13:21
door Yanaike
huibf schreef:In de dienstregeling 2011 (12-12-2010) is lijn 103 ingesteld. Hierdoor kon de lus van lijn 16 in De Kelen (die ook erg busonvriendelijk was) worden weggehaald. Dat was in het PVE destijds al vastgelegd.
Lijn 16 zou tot de Kelen blijven rijden als er nog geen Noord-Zuid verbinding in Veldhoven was.
De relatie lijn 103 (Noord-Zuid verbinding voor Veldhoven) met lijn 16 (ontsluiting Heikant van/naar Eindhoven) ontgaat me overigens in het geheel.
Daarom is de route in zijn geheel geschrapt tot Heemweg Centrum.

Door een behoorlijk reizigersverlies op lijn 16 (gek he) is lijn 16 gaan versnellen en weer gaan rijden tot Platanenlaan.
Men vond het toen nodig om lijn 18 dan vervolgens in te korten.

Het inkorten van lijn 18 had al resultaat dat er klachten kwamen rondom Platanenlaan/Oerle (vanzelfsprekend) omdat lijn 18 veel frequenter reed dan lijn 16. Dus kwam in 2014 weer de route terug tot Platanenlaan.

Overigens wilde men lijn 16 dan weer inkorten tot het Stuweel en keren op de rotonde.
Dat laatste is gelukkig niet doorgegaan. Elk jaar 'stuivertje' wisselen leidt tot onbetrouwbaar OV. Mensen in Veldhoven weten niet meer waar ze aan toe zijn.
Men zag dat gelukkig ook in en er waren ook nauwelijks extra kosten. De bus moest toch zijn punt afwachten.

Of het voor 2015 nog zo gaat gelden is maar de vraag. Lijn 16 zou eigenlijk in 2014 het zuidelijke deel van lijn 13 overnemen en deel over de route van lijn 14 rondom het ROC bij Jozef Eliasweg. Hierdoor wordt de rijtijd langer.
Met name de Bredalaan is te smal en te krap om extra halten aan te leggen (in westelijke richting). Verder zouden ook een groot aantal halten rondom Trudoplein dubbel moeten worden uitgevoerd (lijn 13 is éénrichting). Lijn 16 zou dan overigens niet de HOV baan op/afdraaien bij de Bredalaan.
Vooralsnog te kostbaar. Ook is/was er geen alternatief voor het noordelijk deel van lijn 13, als flexbus o.i.d.

Bijgevoegd de routekaartjes van 2009 t/m 2014.
Bedankt voor de uitgebreide reactie... Dat geeft mij weer wat om over na te denken.

Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland

Geplaatst: za 08 feb 2014, 13:38
door huibf
jo171 schreef:Waar kan ik alle lijnkaarten zien van alle concesies van HEermes Regio Eindhoven?
Nou ik heb alles van de huidige concessie hier staan.
http://www.ovdepeel.nl/dump/SREDienstregelingen.zip :D
81 MB
Er zit wat uniek materiaal bij *O*

Blijft mijn vraag wie heeft er iets digitaal van voor die tijd *O*

Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland

Geplaatst: za 08 feb 2014, 15:18
door Hainje
D'r staat in je post dat het 81MB is, maar de download is maar 320kB. Dus ergens is er iets mis gegaan denk ik.

Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland

Geplaatst: za 08 feb 2014, 16:28
door huibf
er was met het uploaden iets fout gegaan. Nu doet ie het wel

Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland

Geplaatst: zo 09 feb 2014, 17:21
door Hainje
Hoe staat het momenteel eigenlijk met de halte Helmond, Sportpark de Braak. Is deze inmiddels al verhoogd of ligt deze er nog net zo bij als dat ik in Google Streetview kan zien?

Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland

Geplaatst: zo 09 feb 2014, 17:26
door huibf
Hainje schreef:Hoe staat het momenteel eigenlijk met de halte Helmond, Sportpark de Braak. Is deze inmiddels al verhoogd of ligt deze er nog net zo bij als dat ik in Google Streetview kan zien?
http://sre.haltescan.nl/

Maar of die nu up to date is....
De Braak staat als toegankelijk weergegeven. (dus zal dat wel zijn).
Maar de halten aan de Montgommerylaan als niet toegankelijk, terwijl deze toch echt wel zijn opgehoogd.

Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland

Geplaatst: zo 09 feb 2014, 17:32
door Hainje
De ene richting staat inderdaad als toegankelijk weergegeven, maar de andere richting weer niet. Vaag. -o-
Wel kekke link overigens. :P

Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland

Geplaatst: zo 09 feb 2014, 20:21
door huibf
Het moet toch te achterhalen zijn wanneer de lijnruil 31 / 75 Venlo-Deurne / Roermond-Deurne versus Weert-Roermond / Weert-Venlo was.

op 1-1- 1995 ontstond Hermes (uit VSL en ZO) 28 mei 1995 is de dienstregeling gewijzigd. Daarvoor was er lijn 75 nog.
(http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/VSL_D ... _1994/1995)
Maar was daarmee ook lijn 31 en 75 gewisseld. De wiki zegt nu rond 1997. Dat zou ook best kunnen. Ik heb bewust de overgang meegemaakt maar weet niet of dit 1995 of 1997 was.

http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Lijn_ ... l_-_Deurne

Dus wie heeft er boekjes uit die tijd.
Graag zou ik ook kopietjes of iets willen zien. Specifiek van lijn 31's en 75's uit de periode 1990 t/m 2006.

Fogeltje. Ik zie dat je boekjes hebt van ZO tot 1990. Wat schrijft die van 80 tm 90? Ben benieuwd naar de tijden van 31.

Er staat me namelijk ook iets bij dat sommige bussen Liessel (uit Meijel) als eindpunt hadden ergens rond 1990 tot 1995.

*O*

Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland

Geplaatst: zo 09 feb 2014, 22:23
door fogeltje
Volgens mij heb ik al mijn kennis al op de wiki gegooid. Korte samenvatting:

1957/1958: lijn 25 Venlo - Deurne 1x per uur op maandag t/m zaterdag hier en daar aangevuld met enkele ritten Venlo - Meijel. Vertrek ri Deurne :00, aanvullende ritten reden steeds :05 zodat op sommige tijdstippen (maar niet de hele dag door) een uurdienst reed op Venlo - Meijel. In Deurne steeds :22 en :54 de extra ritten uit Meijel. Rit duurde zo'n 75-80 minuten. Eindpunten zijn Station Venlo en Deurne Markt.
1961/1962: lijn 31 Venlo - Deurne 1x per uur Venlo - Meijel op maandag t/m zaterdag, waarvan overdag de meeste door naar Deurne. Zondag 1x per 2 uur hele traject met enkele ritten Venlo - Meijel. Vanuit Venlo steeds :30 en vanuit Deurne steeds :56.
1962/1963: alle tussenritten rijden door naar Deurne, uurdienst. :25 uit Venlo, :53 uit Deurne.
1971/1974: eindpunt Deurne inmiddels busstation. Extra ritten Venlo - Meijel op werkdagen zodat daar een halfuursdienst rijdt vanaf ca 12:00 uur.
1979/1980: inmiddels rijdt de halfuursdienst ook op zaterdag.
1982/1983: inmiddels rijdt op zondag een strakke uurdienst over het gehele traject. Op werkdagen rijdt na 20:30 geen bus meer van/naar Deurne. In het weekend rijden ze langer door, op zondagavond heeft Deurne de beste bediening.

Zo blijft het grotendeels, met hier en daar enkele mutaties in enkele ritten (oa zondagavond).
In 1989/1990 zag het er zo uit:
Werkdagen: 1x per uur hele traject, vanaf ca 12:00 uur aangevuld met tussenritten Venlo - Meijel tot ca 18:30. Tussenritten rijden om en om door als lijn 32 of 33 naar Deurne via andere routes. Vanuit Venlo steeds vertrek :48, aankomst :02 in Deurne (11:48-13:02), tussenritten om :18 uit Venlo, :03 in Meijel (12:18-13:03) en dan :42 of :43 in Deurne afhankelijk als welke lijn ze doorrijden. Laatste rit naar Deuren om 18:48, daarna uurdienst Venlo - Deurne. Andere kant op steeds vertrek :24 Deurne, aankomst :39 in Venlo (7:24-8:39), tussenritten komen als lijn 32/33 uit Deurne in Meijel aan (vertrek :17/:14, aankomst :54) en :54 verder naar Venlo, aankomst :09 (16:54-17:39). 17:54 een rit uit Deurne en 18:54 nog een uit Meijel, dan rijden twee ritten om 19:24 en 20:24 vanuit Deurne nog naar Venlo (19:54 en 20:54 in Meijel) en om 22:54 nog een rit uit Meijel.
Zaterdag: 1x per 2 uur Venlo - Deurne, tussen 10:00 en 11:00 rijden twee ritten Venlo, NS - Goethelaan, vanaf 11:00 rijdt elk half uur een bus vanaf Venlo, 1x per 2 uur dus naar Deurne, andere tot Goethelaan, Meijel of Panningen, tot 21:00. Vertrek steeds :18 (voor doorgaande ritten, :02 in Deurne 9:48-11:02) of :48. Dienst is zeer onregelmatig, in de middag zelfs kort een uurdienst naar Deurne, tussen de laatste twee ritten ligt 3 uur. Laatste rit naar Deurne om 20:48, daarna nog een rit om 21:48 en 23:43 tot Meijel. Andere richting ruwweg zelfde verhaal, maar tijd tussen de laatste bussen uit Deurne in de avond is zelfs 4 uur: 18:24 en 22:24 (aankomst 19:36 en 23:36 in Venlo). Die laatste is om 22:54 in Meijel, dan gaat er om 0:30 nog een laatste bus van Meijel naar Venlo.

Zondag is wederom de meest overzichtelijke dienst, uurdienst Venlo - Deurne, vertrek :50 aankomst :01 (10:50-12:01) en ri Venlo :21 en :33 (11:21-12:33). De eerste rit naar Venlo begint in Meijel en in de avond rijdt om 20:50 een rit van Venlo slechts tot Meijel, maar daarna nog drie bussen naar Deurne.

Die afkalving op zaterdag begon in dienstregeling 1986/1987, daarvoor uurdienst Venlo - Deurne, halfuursdienst Venlo - Meijel, maar in de avond zaten al de lange gaten van 3 of 4 uur. Die gaten zaten er in 1982 al in.

Ik zal morgen wel wat foto's maken, dat lukt nu even niet meer. Zal wel foto's nemen van 1980, 1982, 1986 en 1989. Dan krijg je een goed overzicht over de jaren 80 denk ik.

Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland

Geplaatst: zo 09 feb 2014, 22:27
door fogeltje
Ik heb ook dienstregeling Venlo 1990/1991. De zaterdagritten binnen Venlo rijden dan weer tot Panningen. Werkdagen weinig verschil.
Zaterdag: basis halfuursdienst Venlo - Panningen, meestal tot Meijel. Vanuit Venlo rijden in totaal 6 ritten naar Deurne, om 9:45, 13:45, 15:45, 16:45, 17:45 en 20:45. Er rijden vijf ritten vanaf Deurne: 11:24, 15:24, 17:24, 18:24 en 22:24. Zondag min of meer ongewijzigd.

Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland

Geplaatst: zo 09 feb 2014, 23:16
door huibf
Dank je. Maar ik heb na lang wroeten op mijn PC wat leuks gevonden:
http://www.ovdepeel.nl/dump/Oude_dienst ... 6-2009.pdf

Ik heb dus zelf wat vragen beantwoord, wat betreft de lijnwisseling 31 <>75 = 24-05-1998
er hebben dus ook twee lijntaxi's gereden.

Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland

Geplaatst: zo 09 feb 2014, 23:18
door fogeltje
Link werkt helaas niet.

Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland

Geplaatst: zo 09 feb 2014, 23:21
door huibf
.pdf gefixed

Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland

Geplaatst: za 15 feb 2014, 02:34
door Plutona
Enkele dagen geleden kwam ik dit artikel tegen:
http://www.l1.nl/video/wensbus-maakt-ee ... 2-feb-2014
Kan iemand mij daar meer over vertellen? Als de kernen daadwerkelijk niet meer door lijnbussen worden aangedaan, waarom hebben we daar dan nooit eerder berichten over ontvangen?

Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland

Geplaatst: za 15 feb 2014, 07:27
door BrengMe
Daar zijn zeker wel berichten over geweest in het forum Limburgse OV-Concessie 2016-2026.

Re: Dienstregelingvraagbaak Zuid Nederland

Geplaatst: za 15 feb 2014, 13:17
door fogeltje
Huib, ik ben je foto's vergeten, sorry. Van welke dienstregelingen wil je foto's mbt lijn 31? Je kunt uit deze lijst kiezen: [wiki]Gebruiker:Fogeltje#Busboekjes_in_bezit[/wiki]

Venlo 1990/1991 is de laatste dienstregeling van lijn 31 Venlo - Deurne die ik op papier heb. In het boekje van de regio EIndhoven/Helmond stond deze niet.