Openbaar Vervoer in West Nordrhein-Westfalen

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Gebruikersavatar
Visgraatmodel
Berichten: 310
Lid geworden op: Zo 28 Dec 2014, 23:09

Re: Openbaar Vervoer in West Nordrhein-Westfalen

Berichtdoor Visgraatmodel » Ma 12 Feb 2018, 15:03

regenmaker schreef:De stad Mülheim an der Ruhr heeft een scenario onderzocht waarbij het hele tramnet wordt opgedoekt en wordt vervangen door buslijnen. Ze geven aan dat dit de snelste manier is om de kosten te drukken. :')

Afbeelding
OV-Flipkaart

Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 2896
Lid geworden op: Vr 02 Okt 2015, 20:43

Re: Openbaar Vervoer in West Nordrhein-Westfalen

Berichtdoor trolly » Ma 12 Feb 2018, 15:15

Maar ze doen het niet. So far voor Deutsche Gründlichkeit.
Non oltrepassare la linea gialla
____________________________________________________________________________________________

Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1092
Lid geworden op: Wo 05 Nov 2014, 12:40

Re: Openbaar Vervoer in West Nordrhein-Westfalen

Berichtdoor SLToilet » Ma 12 Feb 2018, 22:01

regenmaker schreef:De stad Mülheim an der Ruhr heeft een scenario onderzocht waarbij het hele tramnet wordt opgedoekt en wordt vervangen door buslijnen. Ze geven aan dat dit de snelste manier is om de kosten te drukken. :')

Gelukkig hebben ze gekozen voor een minder ingrijpende variant. Alleen het zuidelijke gedeelte van lijn 104 komt waarschijnlijk te vervallen.


In welk jaar leven die gasten? 1935? Godzijdank hebben ze niet veel voor elkaar gekregen. En om het nog mooier te maken is een deel van dat traject ook nog eens dubbel.

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 6083
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Apeldoorn

Re: Openbaar Vervoer in West Nordrhein-Westfalen

Berichtdoor regenmaker » Ma 12 Feb 2018, 23:22

Szenario A („Aufgabe“) bildet das ÖPNV-Angebot nach einer möglichen kompletten Aufgabe des Schienennetzes ab (reines Bus-Szenario).

Mit der Umstellung des ÖPNV auf ein reines Busnetz (Szenario A) lässt sich zwar das jährliche Defizit am deutlichsten reduzieren. Gleichzeitig resultieren aus einer möglichen Umstellung die mit Abstand höchsten Transaktionskosten. Zudem würden aus hohen Nachfragerückgängen im ÖPNV (>20 %) negative Umweltwirkungen durch den zusätzlichen MIV resultieren.


Tja, Mülheim zit erg krap bij kas en trams zijn nou niet echt goedkoop. Maar een nieuwe set bussen aanschaffen als je net nieuwe trams hebt ook niet. :')
Vaste reiziger van Syntus Gelderland (Veluwe) & Bravo (Zuidoost-Brabant).

Belangrijke wijzigingen VRR (update 22 mei 2018)
Dienstregelingswijzigingen Hagen, Oberhausen, Solingen en Ennepe-Ruhr, 10 juni 2018.
Invoering drie metrobussen Düsseldorf, augustus 2018.

Gebruikersavatar
tsov
Berichten: 3869
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contact:

Re: Openbaar Vervoer in West Nordrhein-Westfalen

Berichtdoor tsov » Di 13 Feb 2018, 07:31

Groot probleem in het Ruhrgebied is de enorme krimp van de bevolking, gecombineerd met hoge werkeloosheid en kapitaalvlucht (rijken en hoger opgeleiden verhuizen weg). Dat leidt ertoe dat bijna alle steden in het gebied armlastig zijn.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.

Durashift
Berichten: 2407
Lid geworden op: Za 23 Mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Openbaar Vervoer in West Nordrhein-Westfalen

Berichtdoor Durashift » Di 13 Feb 2018, 13:44

Oh, wordt het Ruhrgebied een krimpregio?

Okay, deels zal de vervuilende industrie al wel verdwenen zijn.. en verdwijnt er arbeid.. maar mijn beleving dat het Ruhrgebied toch wel een beetje te vergelijken is met onze Randstad klopt niet meer?

Nb: post bewerkt. :wink:
Laatst gewijzigd door Durashift op Wo 14 Feb 2018, 01:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
tsov
Berichten: 3869
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contact:

Re: Openbaar Vervoer in West Nordrhein-Westfalen

Berichtdoor tsov » Di 13 Feb 2018, 21:40

Nouja, het is nog geen Henegouwen, maar het Ruhrgebied heeft alle problemen van een "ouderwetse" mijnbouw- en industrieregio. Aan de andere kant weet de regio beter de aansluiting te vinden bij de nieuwe werkelijkheid dan het voornoemde Henegouwen. Het is natuurlijk een vrij grote regio, met veel universiteiten en een relatief veelzijdig aanbod aan overige werkgelegenheid. Voor meer info, zie onder meer de Duitse Wikipedia.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 6083
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Apeldoorn

Re: Openbaar Vervoer in West Nordrhein-Westfalen

Berichtdoor regenmaker » Di 13 Feb 2018, 21:55

Het ligt een beetje aan welke stad je in het Ruhrgebiet bekijkt. Zo doet Düsseldorf het gewoon goed, maar Duisburg en Mülheim hebben enorme tekorten.
Vaste reiziger van Syntus Gelderland (Veluwe) & Bravo (Zuidoost-Brabant).

Belangrijke wijzigingen VRR (update 22 mei 2018)
Dienstregelingswijzigingen Hagen, Oberhausen, Solingen en Ennepe-Ruhr, 10 juni 2018.
Invoering drie metrobussen Düsseldorf, augustus 2018.

Karl
Berichten: 3787
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 21:06

Re: Openbaar Vervoer in West Nordrhein-Westfalen

Berichtdoor Karl » Di 13 Feb 2018, 22:03

Toch heb ik het idee dat je voor economische relevantie in München (hoogwaardige technologie), Frankfurt (finance), Hamburg/Bremen (logistics) moet zijn.

Maar om bij NRW te blijven, het Ruhrgebiet heeft toch enorme potentie voor OV-schaalvoordelen? Maar er is nog steeds geen standaardtram, geen standaard U-bahn, geen... het blijft een ingewikkelde lappendeken waardoor het allemaal losse onsamenhangende stukjes blijven.
Sowieso en sinaasappelsap.
Stop de ver-s-bahn-isering van Nederland.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 29417
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Openbaar Vervoer in West Nordrhein-Westfalen

Berichtdoor Daniel » Wo 14 Feb 2018, 07:00

In NRW zit behoorlijk veel chemische industrie, toch ook niet geheel economisch irrelevant.
Zelf ooit voor 't werk op Chemiepark Marl geweest bijvoorbeeld en dat is echt gigantisch. En da's nog niet eens de enige.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Dennenboom
Berichten: 677
Lid geworden op: Ma 30 Jan 2012, 21:23

Re: Openbaar Vervoer in West Nordrhein-Westfalen

Berichtdoor Dennenboom » Wo 14 Feb 2018, 10:44

Er zijn inderdaad nog veel technologische hoogstandjes in NRW te vinden. Het land vertegenwoordigt meer dan 20% van de Duitse economie en laat daarmee alle andere deelstaten achter zich. Toch heeft, wat de Duitsers de "Strukturwandel" noemen, de nodige sporen achtergelaten.
Het sluiten van een groot aantal mijnen en hoogovens gaat je niet in de koude kleren zitten. Ook voor het OV: zo verloor Kleve zijn verbinding met Rheinhausen, een plek die de ondergang van de oude economie in NRW symboliseert. Ten opzichte van het Duitse gemiddelde is de werkloosheid er ook relatief hoog.

Al jaren kampt de staat mede hierdoor met een bevolkingskrimp, die enige tijd ongedaan werd gemaakt door een toestroom van asielzoekers. Toch wonen er nog steeds minder mensen in NRW dan rond de eeuwwisseling. Ook voor de komende jaren wordt krimp voorspeld.

Meer info:
Verschuiving inwoners per gemeente https://de.wikipedia.org/wiki/Liste_der_St%C3%A4dte_und_Gemeinden_in_Nordrhein-Westfalen
Verdwijnen mijnbouw: https://de.wikipedia.org/wiki/Ruhrbergbau
Rheinhausen: https://de.wikipedia.org/wiki/H%C3%BCtten-_und_Bergwerke_Rheinhausen
Spoorverbinding Kleve https://de.wikipedia.org/wiki/Bahnstrecke_Rheinhausen%E2%80%93Kleve
NRW in het Nederlands: https://nl.wikipedia.org/wiki/Noordrijn-Westfalen

ICE11
Berichten: 254
Lid geworden op: Ma 05 Mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Openbaar Vervoer in West Nordrhein-Westfalen

Berichtdoor ICE11 » Do 15 Feb 2018, 07:56

Je mag Düsseldorf niet met Ruhrgebiet vereenzelvigen, omdat Düsseldorf niet bij het Ruhrgebiet hoort. Düsseldorf had ook nooit met de Strukturwandel te kampen omdat het economisch op een heel andere basis staat.

en-es
Berichten: 493
Lid geworden op: Zo 11 Dec 2016, 14:11

Re: Openbaar Vervoer in West Nordrhein-Westfalen

Berichtdoor en-es » Do 15 Feb 2018, 10:13

Klopt, Düsseldorf ligt buiten het Roergebied.

Ferdinand
Berichten: 625
Lid geworden op: Ma 28 Aug 2017, 20:39
Contact:

Re: Openbaar Vervoer in West Nordrhein-Westfalen

Berichtdoor Ferdinand » Do 22 Feb 2018, 11:45

Ik kom met de RegioBahn uit Dortmund aan op station Lüdenscheid Brüggen. Deze komt hier aan om 13:42. Daar wil ik overstappen op de RegioBahn naar Köln via Meinerzhagen. Deze vertrekt 3 minuten later en rijdt slechts eenmaal in de 2 uur. Wordt er door deze RegioBahn gewacht op de aansluitende trein vanuit Dortmund wanneer deze vertraging heeft?
Iedere dag van Zeist-Noord naar Kerckebosch. Meestal met de fiets, maar als het kan met buurtbus 575.https://www.youtube.com/channel/UCTkdiJOYZhg7wwxrMNhFF7Q

Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 2716
Lid geworden op: Do 18 Jul 2013, 20:22
Contact:

Re: Openbaar Vervoer in West Nordrhein-Westfalen

Berichtdoor cassie127 » Zo 25 Feb 2018, 18:07

Ik neem aan dat men gewoon wacht... Anders mag je een taxi nemen http://www.mobigarantie-nrw.de
Online archief (oude) dienstregelingen: http://busboekjesenlijnfolders.nl
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet/Syntus Overijssel
2017 Trein: 24785,3 km (31-12) Bus: 1799,1 km (31-12)
2018 Trein: 9108,5 km (19-05) Bus: 664,1 km (29-04)

Ferdinand
Berichten: 625
Lid geworden op: Ma 28 Aug 2017, 20:39
Contact:

Re: Openbaar Vervoer in West Nordrhein-Westfalen

Berichtdoor Ferdinand » Zo 25 Feb 2018, 20:05

Maar dat geldt zeker niet met kortingskaartjes?
Iedere dag van Zeist-Noord naar Kerckebosch. Meestal met de fiets, maar als het kan met buurtbus 575.https://www.youtube.com/channel/UCTkdiJOYZhg7wwxrMNhFF7Q

Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 4812
Lid geworden op: Za 10 Mar 2012, 23:51
Locatie: Apn

Re: Openbaar Vervoer in West Nordrhein-Westfalen

Berichtdoor Z2N » Zo 25 Feb 2018, 23:56

Die regel is van kracht voor alle nahverkehrskaartjes die in NRW geldig zijn. :)
Rèile na h-Alba a 'miannachadh thu deagh thuras!

Flickr!


Terug naar “OV in het buitenland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast