Spoordienstregeling Duitsland 2017
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017
Vanaf 6 april is de bedoeling.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017
De Nederlandstalige site van Abellio is online: http://nl.abellio.de/
De dienstregeling wordt half november op de site gepubliceerd.
De dienstregeling wordt half november op de site gepubliceerd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9200
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017
Automaat van Abellio op Arnhem. *O*In Arnhem moeten poortjes worden gepasseerd om het station in en uit te komen. De poortjes kunnen als volgt worden geopend:
met Nederlandse tickets (bijv. OV-chipkaart) voor het reizen tussen Zevenaar en Arnhem (inchecken bij de rode Arriva/Breng/Abellio poortjes)
met DB tickets waarop een QR-code is geprint
met VRR-(abonnement)-chipkaarten (bijv. Ticket 2000)
met andere tickets met een QR-code volgens de VDV-KA-norm (bijvoorbeeld e-tickets)
met NS-KeyCards, die verkrijgbaar zijn bij onze servicemedewerkers in de trein
Passagiers uit Arnhem zonder bovenstaand ticket kunnen een openingsticket krijgen bij de automaten van Abellio in Arnhem.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017
Iets zegt me dat dit niet helemaal klopt
Nooit geweten dat station Zevenaar een lift en roltrap heeft. Waarheen vraag ik me ook af
http://nl.abellio.de/nordrhein-westfale ... evenaar-nl
Nooit geweten dat station Zevenaar een lift en roltrap heeft. Waarheen vraag ik me ook af
http://nl.abellio.de/nordrhein-westfale ... evenaar-nl
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017
Arnhem schijnt echter noch een lift noch een roltrap noch een bus noch wifi noch taxiaansluiting te hebben en ook niet rolstoelvriendelijk te zijn.
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» — Max Goldt
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017
Rolstoelonvriendelijk oké, ik zou niet graag richting de Burger King rollen in dat station. :)
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017
Die twee keer dat ik met iemand met een rolstoel meegereisd ben naar Arnhem moest de trein na aankomst de deuren weer sluiten en een paar meter doorrijden omdat het perron niet breed genoeg was om iemand met een rolstoel eruit te laten...
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017
Vraag is of Arnhem nu ook een duits station wordt. Het SWT of Nordrhein Westfalenticket is het in Arnhem geldig?
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017
Dat sowieso nietgroningen schreef:Vraag is of Arnhem nu ook een duits station wordt.
Mogelijk wordt het een Duits tariefpunt, maar dat is wat anders (A)
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017
Het schijnt zelfs dat de machinisten die naar Arnhem komen iets met de nederlandse taal kunnen beginnen.
http://www.zughalt.de/2016/10/abellio-b ... etz-vor-2/
http://www.zughalt.de/2016/10/abellio-b ... etz-vor-2/
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9200
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017
De RE19 gaat ook reizigers vervoeren tussen Arnhem en Zevenaar. Het lijkt me niet meer dan logisch dat het personeel zowel Duits als Nederlands spreekt.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017
Het gaat hier specifiek over de machinisten, die moeten in het Nederlands kunnen communiceren met de treindienstleiding. Of je reizigers vervoert of niet maakt wat dat betreft niets uit.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017
Wat logisch is, want een Nederlander naar Bentheim moet ook Duits kunnen. En dan is Bentheim nog een grensstation, maar voor Arnhem zullen ze de volledige Nederlandse regelgeving ook moeten kennen. De praktijk doen de Abellio-machinisten trouwens bij Syntus hoorde ik.reisthijs schreef:Het gaat hier specifiek over de machinisten, die moeten in het Nederlands kunnen communiceren met de treindienstleiding.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017
Klopt heb er al meerdere keren iemand van Abellio in de Syntus treinen gezien
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017
Ff een vraag... Hoe zit dat met die RB 46 (Abellio).. De ene keer zie ik daar een LINT op rijden de andere keer weer een FLIRT... Is die hele lijn onder de draad en zo ja waarom zeten ze daar dan LINT(en) in?
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017
RB46 Gelsenkirchen-Wanne=Eickel-Bochum? Die is geheel onder de draad. Misschien teveel Lint of te weinig Flirt? Defecten ofzo?
Ik doe ook maar wat
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017
De concessie voor de RB46 ging in december 2005 in en toen heeft men die LINT-stellen besteld, waarschijnlijk omdat de goedkoopste mogelijkheid was. In die concessie zat ook de RB40, maar die was voor twee jaar, waardoor voor die lijn geen nieuw materieel werd besteld. Na twee jaar ging de RB40 over in de concessie Ruhr-Sieg-Netz, die heeft Abellio toen ook gewonnen waarna er Flirts zijn besteld. In het weekend zijn er daarvan minder nodig dan doordeweeks, dus dan heeft men tijd om de LINT's in de werkplaats in Hagen te onderhouden.
Overigens gaan in december een of twee LINT-treinstellen over naar de concessie Niederrhein, waar ze voorlopig worden ingezet voor Wesel - Bocholt. Dan gaat er ook doordeweeks gedeeltelijk FLIRT rijden tussen Bochum en Gelsenkirchen. De concessie voor de RB46 loopt overigens in december 2017 af, maar ik heb nog niets over een nieuwe aanbesteding gelezen.
Overigens gaan in december een of twee LINT-treinstellen over naar de concessie Niederrhein, waar ze voorlopig worden ingezet voor Wesel - Bocholt. Dan gaat er ook doordeweeks gedeeltelijk FLIRT rijden tussen Bochum en Gelsenkirchen. De concessie voor de RB46 loopt overigens in december 2017 af, maar ik heb nog niets over een nieuwe aanbesteding gelezen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017
Duidelijk, bedankt voor je antwoord!
Overigens had ik dit gezien in de herfstvakantie. (Die toen ook in duitsland was). Maar dan zullen ze vat wel wat groter onderhoud doen?
Overigens had ik dit gezien in de herfstvakantie. (Die toen ook in duitsland was). Maar dan zullen ze vat wel wat groter onderhoud doen?
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017
Nog even over Abellio: ik heb ze gemaild over de NRW-tickets naar Arnhem, dit was het antwoord:
Mit der Betriebsaufnahme 06.04.2017 des grenzüberschreitenden Verkehrs auf der Linie RE 19 Arnhem – Düsseldorf wird der VRR-Tarif bis in die neuen Tarifgebiete Zevenaar und Arnhem erweitert. In Arnhem und Zevenaar wird Abellio Ticket Automaten aufstellen, an denen die Tickets erhältlich sein werden. Die Anerkennung und der Verkauf von NRW Pauschalpreistickets zum 06.04.2017 ist gewünscht, befindet sich jedoch noch in Vorbereitung und kann heute nicht verbindlich bestätigt werden. Eine vollständige Einbeziehung in den NRW-Tarif ist aus technischen Gründen erst zu einem späteren Zeitpunkt möglich.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017
Nederlandstalige samenvatting: VRR-tarief geldt vanaf begin, SchönerTagTicket misschien vanaf begin, misschien niet. NRW-tarief in geen geval vanaf begin, maar wel voor later gepland.
Wat »later« betekend, gaan we zien. Ik herinner me nog een kaart waar de invoering va regionaal verkeer Ah-Em voor September 2001 gepland stond – dat werd ook later...
Wat »later« betekend, gaan we zien. Ik herinner me nog een kaart waar de invoering va regionaal verkeer Ah-Em voor September 2001 gepland stond – dat werd ook later...
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» — Max Goldt
-
- Berichten: 3661
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017
Een enkeltje/retourtje Emmerich-Zevenaar/Arnhem zou toch niet zo heel veel kosten denk ik, hooguit een paar euro. Dat zou de pret niet moeten drukken.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017
In Venlo adviseren ze je al om ook al heb je 100% korting in NL een kaartje te kopen bij de duitse automaten omdat dat goedkoper is dan bij de ns automaat
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017
Heb hier trouwens nog wat behoorlijk wat dubbele dienstregelingen liggen van treinen in NRW en van de S-Bahn in München. Als iemand daar belang bij heeft stuur dan even een privé bericht.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 3661
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017
In de RijdenDeTreinen-App en de NS-reisplanner staan de Abellio-treinen tussen Arnhem en Düsseldorf ingepland. Ze komen overeen met de tijden die ICE105 opgaf.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten