Spoordienstregeling Duitsland 2017
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017
De NS-app houdt het vooralsnog even op Arriva-treinen :)
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
reisthijs
Logisch, want binnenlandse reizigers (Arnhem-Zevenaar) dienen bij Arriva in- en uit te checken.
Maar het blijft raar dat de NS-app en website niet dezelfde informatie geven...
Maar het blijft raar dat de NS-app en website niet dezelfde informatie geven...
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017
Je weet dat we een marktplaatstopique hebben? (A)cassie127 schreef:Heb hier trouwens nog wat behoorlijk wat dubbele dienstregelingen liggen van treinen in NRW en van de S-Bahn in München. Als iemand daar belang bij heeft stuur dan even een privé bericht.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017
Da's waar.... Helemaal vergeten
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017
Weet iemand ook op welke tijden er momenteel Abellio treinen vertrekken vanaf Emmerich?
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017
Abellio rijdt op dit moment alleen enkele ritten op de RB35 Wesel - Duisburg en RB33 Wesel - Mönchengladbach.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017
Nahverkehr Westfalen-Lippe en het Nordhessischer Verkehrsverbund hebben aangegeven financiering te geven aan DB Fernverkehr zodat regionale tickets op de intercity's tussen Dortmund en Kassel gebruikt mogen worden. Dit zou op 11 december in moeten gaan. Het is echter mogelijk dat dit voor een aanvangsperiode alleen geldt tussen Dortmund en Warburg.
http://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE ... XT:DE:HTML via Drehscheibe.
http://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE ... XT:DE:HTML via Drehscheibe.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 3661
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017
Dat zou wel fijn zijn. De IC's tussen Dortmund en Kassel zijn niet sneller dan de RE's en dit voorkomt dat er lelijke gaten in de dienstregeling zijn van een paar uur. Vind het sowieso raar dat IC's en ICE's in Warburg en Altenbeken stoppen (en in mindere mate ook in Lippstadt en Soest)
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: reisthijs
Ik houd het maar op een bug, de iPhone versie doet het wel goed: Abellio Rail NRW (overigens ook niet de mooiste verwoording)reisthijs schreef:Logisch, want binnenlandse reizigers (Arnhem-Zevenaar) dienen bij Arriva in- en uit te checken.
Maar het blijft raar dat de NS-app en website niet dezelfde informatie geven...
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017
AVG doet enkele aanpassingen aan de lijnnummers van de Stadtbahn Karlsruhe, de lijnen ten zuiden van Karlsruhe krijgen een ander lijnnummer.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017
Toevoegingen:
Er komt een nachtelijk IC-treinpaar Berlijn - Keulen.
Soltau - Buchholz gaat ook in het weekend 1x/uur rijden.
Er zijn nog extra aanpassingen in Sachsen-Anhalt toegevoegd. Lutherstadt Wittenberg krijgt een Hbf en is door een stortvloed aan kerkgangers op 28 mei niet bereikbaar met reguliere treinen. Daarnaast zijn langdurige werkzaamheden met aanpassingen bij de RE9, RB59, RB20 en RE30
Er komt een nachtelijk IC-treinpaar Berlijn - Keulen.
Soltau - Buchholz gaat ook in het weekend 1x/uur rijden.
Er zijn nog extra aanpassingen in Sachsen-Anhalt toegevoegd. Lutherstadt Wittenberg krijgt een Hbf en is door een stortvloed aan kerkgangers op 28 mei niet bereikbaar met reguliere treinen. Daarnaast zijn langdurige werkzaamheden met aanpassingen bij de RE9, RB59, RB20 en RE30
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017
De LINT-treinstellen van de RB46 gaan naar de RB32 Wesel - Bocholt en op de RB46 gaan FLIRT3-treinstellen rijden (De dienstregeling is zo aangepast dat kaartverkoop in de trein niet meer mogelijk is op RB46). Als de lijn naar Bocholt bovenleiding heeft wordt de inzet weer omgedraaid.cassie127 schreef:Ff een vraag... Hoe zit dat met die RB 46 (Abellio).. De ene keer zie ik daar een LINT op rijden de andere keer weer een FLIRT... Is die hele lijn onder de draad en zo ja waarom zeten ze daar dan LINT(en) in?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017
Kom net een artikele tegen over de nieuwe tarieven in NRW http://koeln-nachrichten.de/lokales/ver ... -im-oepnv/
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017
Niets schokkends als ik het zo bekijk, ook NS-reizigers zullen binnenkort meer moeten betalen, zei het slechts 0,39% meer.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017
Trein stopt niet in Braunschweig in beide richtingen!Er komt een nachtelijk IC-treinpaar Berlijn - Keulen.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017
Niet waar. Trein 446 richting Keulen stopt van 2:22 tot 2:24 in Braunschweig en de 447 richting Berlijn van 3:13 tot 3:16.groningen schreef:Trein stopt niet in Braunschweig in beide richtingen!Er komt een nachtelijk IC-treinpaar Berlijn - Keulen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017
Dat lijkt me overigens een vrij duidelijke "vervanger" voor de straks vervallen nachttrein Köln-Praha/Warszawa, aangezien die hetzelfde treinnummer heeft.
Mijn Flickr account.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017
Toen ik gisteren keek stond Braunschweig er niet tussen. Het kan zijn dat vanwege werkzaamheden de trein via Wolfsburg gaat. Op 28 en 29 december gaat het niet via Braunschweig; reistijd naar Magdeburg is vrijwel hetzelfde.Niet waar. Trein 446 richting Keulen stopt van 2:22 tot 2:24 in Braunschweig en de 447 richting Berlijn van 3:13 tot 3:16.
In de nieuwe dienstregeling kom je zelfs eerder aan in Warschau vanuit Keulen. Alleen wel extra overstap van 1 uur in Berlijn.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017
Geen idee wat daar verder mee aan de hand is, maar het is een duidelijke uitzondering.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017
En een heel stuk minder comfort ten opzichte van couchette- en slaaprijtuigen -o-groningen schreef:In de nieuwe dienstregeling kom je zelfs eerder aan in Warschau vanuit Keulen. Alleen wel extra overstap van 1 uur in Berlijn.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017
cassie127 schreef:Kom net een artikele tegen over de nieuwe tarieven in NRW http://koeln-nachrichten.de/lokales/ver ... -im-oepnv/
Hier klopt iets niet volgens mij (A)Der Preis für das SchönerTagTicket NRW Single wird für 2017 um 0,50 Euro moderat angepasst und beträgt zukünftig 300 Euro.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017
Geen grote verhoging dus. :D
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017
Nieuw toegevoegd aan de startpost: Er komt een grootschalige hernummeringsactie in het gedeelte van Hessen dat onderdeel is van de RMV. Alle StadtExpress-treinen worden daarbij gewone RB-treinen. Alle dubbelnummeringen met verschillende prefixen worden eruit gehaald, elke treindienst heeft nu een uniek nummer. Daarnaast gaan er op veel lijnen meer treinen rijden, zeker in het weekend.
Ook in Rheinland-Pfalz een hernummering, de stoptreindienst Köln - Mainz wordt voortaan volledig onder het nummer RB26 gevoerd.
Daarnaast had ik helaas een tikfout gemaakt in de startpost die ik nu heb hersteld. De RE Koblenz - Bingen - Kaiserslautern wordt niet de RE16 maar de RE17.
Ook in Rheinland-Pfalz een hernummering, de stoptreindienst Köln - Mainz wordt voortaan volledig onder het nummer RB26 gevoerd.
Daarnaast had ik helaas een tikfout gemaakt in de startpost die ik nu heb hersteld. De RE Koblenz - Bingen - Kaiserslautern wordt niet de RE16 maar de RE17.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017
Hieronder even een overzichtje van de nieuwe tarieven voor dagkaartjes/vakantiekaartjes die geldig zijn in heel NRW
bron: http://busse-und-bahnen.nrw.de/news-dow ... nuar-2017/busse-und-bahnen.nrw.de schreef:Die neuen PauschalpreisTicket-Preise ab 1. Januar 2017 im Überblick:
SchönerTagTicket NRW Single 30,00 Euro (+0,50 Euro)
SchönerTagTicket NRW 5 Personen 44,00 Euro (+1,00 Euro)
SchöneFahrtTicket NRW Erwachsene 19,80 Euro (+0,80 Euro)
SchöneFahrtTicket NRW Kinder 9,90 Euro (+0,40 Euro)
FahrradTagesTicket NRW 4,80 Euro (+0,10 Euro)
SchöneFerienTicket NRW Sommer 60,00 Euro (konstant)
SchöneFerienTicket NRW Ostern, Herbst und Winter 30,00 Euro (konstant)
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017
Nieuwe spoorkaarten:
Rheinland-Pfalz en Saarland (PDF)
Rhein-Main Verkehrsverbund (PDF)
Bayern (PDF, nieuwe vormgeving)
Karlsruhe (PDF)
Rheinland-Pfalz en Saarland (PDF)
Rhein-Main Verkehrsverbund (PDF)
Bayern (PDF, nieuwe vormgeving)
Karlsruhe (PDF)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten