Spoordienstregeling Duitsland 2017
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9200
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017
Die van NRW staat op de site van de Keulense stadsvervoerder KVB.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017
Wordt wel een steeds krappere bedoening op de NRW-kaart :X
Wacht, een station WAF Einen-Müssingen? Vervangt dat Raestrup-Everswinkel?
Wacht, een station WAF Einen-Müssingen? Vervangt dat Raestrup-Everswinkel?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017
Linkje naar de NRW-kaart: http://www.kvb-koeln.de/german/fahrplan/linienplan.html helemaal onderaan.
Ik doe ook maar wat
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017
Suus, je schrijft in de OP:
Zo te zien wel..Een nieuwe treindienst is de RE19 Düsseldorf - Emmerich (...) Tussen Wesel en Oberhausen zal niet meer op alle stations gestopt worden.
Ik doe ook maar wat
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017
Twee ritten per dag niet trouwens. Arnhem v. 8:44 en Düsseldorf v. 19:26 stoppen niet in Friedrichsfeld en Ob-Holten (heeft waarschijnlijk met ICE 105 en 104 te maken).
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9200
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017
Blijkbaar welSuus schreef:Wacht, een station WAF Einen-Müssingen? Vervangt dat Raestrup-Everswinkel?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017
Over de RE 19 van Emmerich naar Duesseldorf (voor ons Nederlanders interessant!) en v.v.. Alle treinen stoppen in Duesseldorf en rijden niet meer door naar Koblenz. Het vreemde is dat vanaf Emmerich in de spits zeer veel treinen zijn; om 4.08, 5.08, 5.51, 6.08, 6.18, 6.51 en 7.08 en dan is het direct een uursdienst tot aan einde dienst! Volgens mij bestaat daar niet zo iets als een spits dus. Wie naar Keulen wil is 15 minuten langer onderweg en Koblenz is nu rechtstreeks in 3 uur en 2 minuten; morgen 32 langer met een overstap van 25 minuten in Duesseldorf. Die RE 5 stopt al in Wesel met 22 minuten overstap daar naar Emmerich! In Praest wordt nu altijd gestopt. Een enkele reis Emmerich naar Arnhem zal 5,80 euro kosten.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017
An sich is het wel logisch dat er alleen in de ochtendspits extra treinen zijn ri Duesseldorf, dat zal zonder twijfel de belangrijkste spitsrichting zijn, Emmerich is niet echt een spannende en bruisende plaats ofzo.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017
De grensboemeltjes bij Enschede gaan een klein beetje wijzigen, ze gaan zes minuten later rijden dan nu, maar 'achter' Gronau verandert er niets. Dat betekent dat je in Enschede als je uit de IC komt ruuuuustig je bakkie pleur kunt halen en kallempies de weg naar je longen kunt asfalteren.
Richting Duitsland wordt het belachelijk lange stationnement in Gronau daarmee ook significant korter, richting Nederland juist langer:
Es->Dortmund: van 13 naar 7 minuten (andersom van 6 naar 12)
Es->Münster: van 7 naar 1 minuut (andersom van 4 naar 10)
Richting Duitsland wordt het belachelijk lange stationnement in Gronau daarmee ook significant korter, richting Nederland juist langer:
Es->Dortmund: van 13 naar 7 minuten (andersom van 6 naar 12)
Es->Münster: van 7 naar 1 minuut (andersom van 4 naar 10)
Ik doe ook maar wat
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017
Vanuit Zwolle was de overstap altijd -1 minuut dus moest je altijd een halfuur wachten. De overstap gaat nu naar 5 minuten dus is wel een stuk beter ja
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017
Allemaal leuk en aardig, maar al maak je de stop in Gronau super kort; je haalt de IC naar Amersfoort niet. Al vertrekt de trein in Gronau in dezelfde minuut van aankomst, dan heb je nog maar 2 minuten om over te stappen. En nog steeds ligt er maar enkelspoor tussen beide grensplaatsen. Dus passeren moet ergens op een station gebeuren of je moet bij Glanerbrug dubbelspoor aanleggen. En; Gronau - Muenster Zentrum Nord en Gronau - Luenen is enkelspoor. De stop korter maken betekent alleen maar ergens anders langer wachten.
Op Wikipedia lees ik dat Muenster Zentrum Nord half 2017 een extra perron krijgt en dat de treinen daar elkaar zullen passeren. Geen electriciteit en geen dubbelspoor.
064 ABS Gronau – Grenze D/NL (– Enschede) Gronau – Grenze D/NL Ertüchtigung (upgraden) für grenzüberschreitenden Verkehr
154 ABS Oldenburg – Leer (– Grenze D/NL – Nieuwe Schans) Oldenburg – Leer – Grenze D/NL 2-gleisiger Ausbau Oldenburg – Leer
Er onder staat electrificatie naar Bad Nieuweschans, maar als Gronau het niet krijgt, dan wij zeker niet.
http://www.bmvi.de/SharedDocs/DE/Anlage ... cationFile
Op Wikipedia lees ik dat Muenster Zentrum Nord half 2017 een extra perron krijgt en dat de treinen daar elkaar zullen passeren. Geen electriciteit en geen dubbelspoor.
064 ABS Gronau – Grenze D/NL (– Enschede) Gronau – Grenze D/NL Ertüchtigung (upgraden) für grenzüberschreitenden Verkehr
154 ABS Oldenburg – Leer (– Grenze D/NL – Nieuwe Schans) Oldenburg – Leer – Grenze D/NL 2-gleisiger Ausbau Oldenburg – Leer
Er onder staat electrificatie naar Bad Nieuweschans, maar als Gronau het niet krijgt, dan wij zeker niet.
http://www.bmvi.de/SharedDocs/DE/Anlage ... cationFile
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017
Huh? Die overstap gaat van 26 naar 20 minuten. Je bent in de war met de sprinter denk ikgroningen schreef:Allemaal leuk en aardig, maar al maak je de stop in Gronau super kort; je haalt de IC naar Amersfoort niet. Al vertrekt de trein in Gronau in dezelfde minuut van aankomst, dan heb je nog maar 2 minuten om over te stappen.
Ik doe ook maar wat
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017
Als ik rebussen had willen lezen had ik wel een puzzelboekje gekocht, niet deze website ingeladen.groningen schreef:Allemaal leuk en aardig, maar al maak je de stop in Gronau super kort; je haalt de IC naar Amersfoort niet. Al vertrekt de trein in Gronau in dezelfde minuut van aankomst, dan heb je nog maar 2 minuten om over te stappen. En nog steeds ligt er maar enkelspoor tussen beide grensplaatsen. Dus passeren moet ergens op een station gebeuren of je moet bij Glanerbrug dubbelspoor aanleggen. En; Gronau - Muenster Zentrum Nord en Gronau - Luenen is enkelspoor. De stop korter maken betekent alleen maar ergens anders langer wachten.
Op Wikipedia lees ik dat Muenster Zentrum Nord half 2017 een extra perron krijgt en dat de treinen daar elkaar zullen passeren. Geen electriciteit en geen dubbelspoor.
064 ABS Gronau – Grenze D/NL (– Enschede) Gronau – Grenze D/NL Ertüchtigung (upgraden) für grenzüberschreitenden Verkehr
154 ABS Oldenburg – Leer (– Grenze D/NL – Nieuwe Schans) Oldenburg – Leer – Grenze D/NL 2-gleisiger Ausbau Oldenburg – Leer
Er onder staat electrificatie naar Bad Nieuweschans, maar als Gronau het niet krijgt, dan wij zeker niet.
http://www.bmvi.de/SharedDocs/DE/Anlage ... cationFile
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017
Vanaf 3 april 2017 gaat de S1 tussen Dresden en Meißen van 5:00 tot 8:30 en van 14:00 tot 19:00 4x/uur rijden in plaats van 2x/uur. De spoorverdubbeling tussen Dresden-Neustadt en Coswig was hiervoor al enige tijd gereed, maar van een uitbreiding van de treindienst was het tot dusver nog niet gekomen.
De extra treinen zullen bestaan uit een Baureihe 143 + 2 Dosto-rijtuigen, deze rijtuigen zijn tweedehands en ondergaan zullen in de loop van 2017 nog camerabewaking en uitklaptreden ingebouwd krijgen.
De extra treinen zullen bestaan uit een Baureihe 143 + 2 Dosto-rijtuigen, deze rijtuigen zijn tweedehands en ondergaan zullen in de loop van 2017 nog camerabewaking en uitklaptreden ingebouwd krijgen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017
Ik zag een paar weken terug trouwens dat de dienstregeling voor de stoptrein Arnhem - Düsseldorf in Hafas staat.
🍉
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9200
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017
Bij de DB stond ie er al vanaf december in.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017
Het staat ook al een tijdje in de NS-reisplanner.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017
De Duitsers zijn helemaal gek geworden. Zoek je naar Essen Hbf, dan krijg je Essen Hbf - Grüne Hauptstadt Europas in de reisplanner.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017
Volgend jaar is Nijmegen dat lees ik, dus benieuwd wat NS gaat doen. Allemaal groene VIRM's in de [serie=Intercity|2017|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie] en [serie=Intercity|2017|Nijmegen - Schiphol Airport3100[/serie]?groningen schreef:De Duitsers zijn helemaal gek geworden. Zoek je naar Essen Hbf, dan krijg je Essen Hbf - Grüne Hauptstadt Europas in de reisplanner.
https://de.wikipedia.org/wiki/Umwelthau ... Essen_2017
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017
Dit bericht moest eigenlijk hier staan (gepost in topic van 2016)
groningen schreef:Vanaf 9 maart 2017 tot en met 4 april ligt de hele dienstregeling overhoop tussen Düsseldorf Flughafen en Köln Hbf. Dit heeft ook gevolgen voor de ICE van en naar Amsterdam Centraal.
De gewijzigde treinen zijn hier te vinden: https://www.bahn.de/p/view/mdb/pv/pdf_d ... rsicht.pdf
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017
De nieuwe LINT54 voor Düren - Linnich zijn eindelijk geleverd: http://www.focus.de/regional/nordrhein- ... 33496.html
Uiterlijk 1 juli moeten de vijf overgebleven RegioSprinters op reserve staan, de rest is al verkocht aan Oost-Europa.
Uiterlijk 1 juli moeten de vijf overgebleven RegioSprinters op reserve staan, de rest is al verkocht aan Oost-Europa.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017
Mooie lintjes zijn het! Waar zijn die oude regiosprinters heen gegaan precies?
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017
GW Train Regio in Tsjechië.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017
Ik zie alleen een foto van de plee, of ligt dat aan mij?
Ik vroeg me af hoe dat kon in Düren maar ik ontdek nou pas dat de Rur en de Ruhr twee verschillende rivieren zijn, en dat Roermond en het Roergebied dus niet naar dezelfde rivier vernoemd zijn :')Die Rurtalbahn setzt auf ihrer Hausstrecke entlang der Rur...
Ik doe ook maar wat
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2017
Het heet ook niet voor niks Ruhrgebiet natuurlijk
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten