Pagina 1 van 2

Neue Zugverbindung nach Holland

Geplaatst: di 01 apr 2014, 00:53
door deadlock
http://www.gn-online.de/Nachrichten/Neu ... 62250.html
Bad Bentheim. Der alte „Grenslandexpress“, der drei Jahre lang zwischen Bad Bentheim und Hengelo „auf Probe“ gependelt ist, hatte im Dezember 2013 seine letzte Fahrt. Rund 250 Fahrgäste pro Tag waren einfach zu wenig für ein wirtschaftliches Ergebnis. Als die letzten Züge den Bahnhof verließen, kündigten Bad Bentheims Bürgermeister Dr. Volker Pannen und der niederländische Abgeordnete Hermann Pieper aus Oldenzaal an, sich für eine neue grenzüberschreitende Verbindung starkzumachen.
Nice!

Re: Neue Zugverbindung nach Holland

Geplaatst: di 01 apr 2014, 01:12
door Ardan
Hallo spuit 11.

Re: Neue Zugverbindung nach Holland

Geplaatst: di 01 apr 2014, 01:13
door deadlock
Link? Niet op eerste pagina is niet eerder gezegd.

Re: Neue Zugverbindung nach Holland

Geplaatst: di 01 apr 2014, 02:40
door Ardan

Re: Neue Zugverbindung nach Holland

Geplaatst: di 01 apr 2014, 02:42
door deadlock
Dat is een maand geleden en dit bericht is van gisteren. GAST

Re: Neue Zugverbindung nach Holland

Geplaatst: di 01 apr 2014, 09:32
door Frans F
Blijft op deze weinig manier realistisch. Want gaan we daar dan dure meersysteem-treinstellen voor aanschaffen? Verder is het vervoer Rheine-Hengelo een fractie van dat op Rheine-Bielefeld dus dat betekent op het stuk naar Hengelo vooral lege treinen.

Het was bijvoorbeeld realistischer om de trein uit Bielefeld in te korten tot Rheine en tussen Rheine en Hengelo/Nordhorn steeds met twee regioshuttles te rijden die je dan in Bentheim splitst.

Re: Neue Zugverbindung nach Holland

Geplaatst: di 01 apr 2014, 09:59
door groningen
Als nu eerst de IC tussen Berlijn en Amsterdam zonder locwissel gaat in Bad Bentheim. Op dit moment betekend dat alleen een ICE gebruikt kan worden. Maar ja; die eenheden worden gebruikt over Emmerich.

Re: Neue Zugverbindung nach Holland

Geplaatst: di 01 apr 2014, 11:31
door Ronald
Het is op termijn wel de bedoeling om met nieuw IC(E)-materieel te gaan rijden. Dan kan de stop in Bad Bentheim vervallen en wordt een regionale trein naar Hengelo juist extra interessant :Y

Re: Neue Zugverbindung nach Holland

Geplaatst: di 01 apr 2014, 11:58
door Reiziger Delft
Frans F schreef:Blijft op deze weinig manier realistisch. Want gaan we daar dan dure meersysteem-treinstellen voor aanschaffen?
Voor Düsseldorf - Arnhem worden zelfs treinen gebouwd die op 3 spanningen kunnen rijden.

Re: Neue Zugverbindung nach Holland

Geplaatst: di 01 apr 2014, 14:19
door deadlock
Ronald schreef:Het is op termijn wel de bedoeling om met nieuw IC(E)-materieel te gaan rijden. Dan kan de stop in Bad Bentheim vervallen en wordt een regionale trein naar Hengelo juist extra interessant :Y
Dat is van de baan, ICx wordt in het geheel niet meer multicourant en geschikt gemaakt voor inzet in het buitenland, op misschien Oostenrijk en Zwitserland na.

Re: Neue Zugverbindung nach Holland

Geplaatst: di 01 apr 2014, 15:55
door reisthijs
Dan heb je het alleen over de huidige bestelling van 130 treinstellen die tot eind 2021 geleverd worden.

Op de lange termijn is het niet uitgesloten dat er alsnog een multicourante versie van de ICx komt. Siemens biedt die optie in elk geval nog steeds.

Re: Neue Zugverbindung nach Holland

Geplaatst: di 01 apr 2014, 16:49
door deadlock
reisthijs schreef:Dan heb je het alleen over de huidige bestelling van 130 treinstellen die tot eind 2021 geleverd worden.

Op de lange termijn is het niet uitgesloten dat er alsnog een multicourante versie van de ICx komt. Siemens biedt die optie in elk geval nog steeds.
Op de lange termijn is het ook niet uitgesloten dat heel Nederland op 15KV 16,7Hz rijdt.
Denk je dat ze voor die optie van 59 treinen die er nog over blijft na de eerste 130 nog aanpassingen komen? Ik denk het niet.

Re: Neue Zugverbindung nach Holland

Geplaatst: di 01 apr 2014, 17:37
door Frans F
reisthijs schreef: Op de lange termijn is het niet uitgesloten dat er alsnog een multicourante versie van de ICx komt. Siemens biedt die optie in elk geval nog steeds.
De kans lijkt me groter dat DB in de toekomst IC-dubbeldekkers met een multi-systeem loc gaat inzetten naar Amsterdam.

Re: Neue Zugverbindung nach Holland

Geplaatst: di 01 apr 2014, 18:37
door deadlock
Onwaarschijnlijk aangezien dat een behoorlijke vertraging in reistijd gaat opleveren. Ik denk eerder dat er gebruik gemaakt gaat worden van iets als Taurus met rijtuigen of dat er BR407 (op de lange termijn) komt.

Re: Neue Zugverbindung nach Holland

Geplaatst: di 01 apr 2014, 19:03
door Nitein-Repart
Ook al rijdt straks de IC Berlijn Bentheim voorbij, Bentheim, Schuttorf en Salzbergen zijn niet interessant voor Nederland. Bovendien is de afstand Hengelo-Reine slechts 50kilometer is en Arnhem-Oberhausen 80. Verder bedient je De Lutte en Gildehaus niet. Tevens is Hengelo vanuit Duitsland totaal onaantrekkelijk, het is een voorstad van Enschede.

Re: Neue Zugverbindung nach Holland

Geplaatst: di 01 apr 2014, 19:05
door deadlock
Bentheim wordt niet overgeslagen want er zijn diverse slagen die in Bentheim pas vol zitten of al leeg raken. En in iedere 140 zitten Nederlanders die in Bentheim uitstappen. Of het interessant is weet ik niet maar alle kleine beetjes helpen.

Re: Neue Zugverbindung nach Holland

Geplaatst: di 01 apr 2014, 19:13
door Thom91
Frans F schreef:Blijft op deze weinig manier realistisch. Want gaan we daar dan dure meersysteem-treinstellen voor aanschaffen? Verder is het vervoer Rheine-Hengelo een fractie van dat op Rheine-Bielefeld dus dat betekent op het stuk naar Hengelo vooral lege treinen.

Het was bijvoorbeeld realistischer om de trein uit Bielefeld in te korten tot Rheine en tussen Rheine en Hengelo/Nordhorn steeds met twee regioshuttles te rijden die je dan in Bentheim splitst.
Komt geen extra materieel. Momenteel staat de trein in Bad Bentheim extreem lang te keren, een slagje Bad Bentheim - Hengelo past makkelijk in deze stilstand.

Re: Neue Zugverbindung nach Holland

Geplaatst: di 01 apr 2014, 20:25
door Vinny
Het lijkt me het beste om de stoptrein uit Rheine door te trekken naar Hengelo en daar op een zakspoortje af te wikkelen, aansluitend op de IC Enschede-Amsterdam. De IC Amsterdam-Berlijn hoeft geen rol meer te spelen in regionaal verkeer en kan worden opgeplust naar ICE standaard en een aanzienlijk deel van de tussenstations kan pijnloos geschrapt worden.

Re: Neue Zugverbindung nach Holland

Geplaatst: di 01 apr 2014, 23:43
door deadlock
Daar wordt het echter een stuk duurder van buiten Nederland en de reistijdwinst is slechts 25 minuten geloof ik.

Re: Neue Zugverbindung nach Holland

Geplaatst: wo 02 apr 2014, 00:29
door Jay20
Gewoon de IC zo laten zoals die is en een RE verlengd naar Hengelo is een goede aanvulling omdat deze treinen verschillende doelgroepen bediend. Zo hebben studenten uit de omgeving van Bad Bentheim, Salzbergen en Rheine een goede verbinding naar NL waar toch veel mensen komen studeren.

Re: Neue Zugverbindung nach Holland

Geplaatst: wo 02 apr 2014, 01:17
door Frans F
Vinny schreef:Het lijkt me het beste om de stoptrein uit Rheine door te trekken naar Hengelo en daar op een zakspoortje af te wikkelen, aansluitend op de IC Enschede-Amsterdam. De IC Amsterdam-Berlijn hoeft geen rol meer te spelen in regionaal verkeer en kan worden opgeplust naar ICE standaard en een aanzienlijk deel van de tussenstations kan pijnloos geschrapt worden.
De stoptrein uit Rheine doortrekken naar Hengelo gaat voorlopig echt niet gebeuren want dat kan niet met de huidige treinen van de WFB.

De IC zal DB niet optrekken tot ICE-niveau zo lang Nederland geen ICE-traject aanlegt. Die ICE-stellen zijn veel te duur om er 120 mee te gaan rijden.

Re: Neue Zugverbindung nach Holland

Geplaatst: wo 02 apr 2014, 02:01
door deadlock
Hohohoho. 125.

Re: Neue Zugverbindung nach Holland

Geplaatst: wo 02 apr 2014, 09:13
door reisthijs
Frans F schreef:De stoptrein uit Rheine doortrekken naar Hengelo gaat voorlopig echt niet gebeuren want dat kan niet met de huidige treinen van de WFB.
Het kan in 2017 als de doortrekking als eis wordt opgenomen in de nieuwe concessie. Daarom moeten daar nu dus afspraken over gemaakt worden voor het te laat is.

Re: Neue Zugverbindung nach Holland

Geplaatst: wo 02 apr 2014, 11:29
door Nitein-Repart
Vinny schreef:Het lijkt me het beste om de stoptrein uit Rheine door te trekken naar Hengelo en daar op een zakspoortje af te wikkelen, aansluitend op de IC Enschede-Amsterdam. De IC Amsterdam-Berlijn hoeft geen rol meer te spelen in regionaal verkeer en kan worden opgeplust naar ICE standaard en een aanzienlijk deel van de tussenstations kan pijnloos geschrapt worden.
Op het zakspoortje past geen flirt5, dus dan moeten in de spits 2x flirt3 worden ingezet waarbij er in Bentheim 1 stel er af gaat.

Re: Neue Zugverbindung nach Holland

Geplaatst: wo 02 apr 2014, 11:47
door waldo79
Zo'n grote ramp is het toch niet om met kleinere samenstellingen naar Hgl door te rijden. Het is niet zo dat er ieder uur ineens honderden reizigers vanuit Bentheim de grens oversteken. Het Nederlandse deel is een uitloper van een Duitse verbinding. Dat je er Odz er een plezier meedoet is mooi meegenomen (A)