Die gaat er wel stoppen vanaf dat moment. Dat is zeer duidelijk in diverse documenten terug te vinden.Obus schreef:Dat is onzin bee, de Benelux-Plus rijdt vanaf dec. 2016 wel langs Noorderkempen, maar stopt er niet.
Wat natuurlijk meespeelt is dat de Benelux tot 2012 ook een rol in het binnenlandse IC-net vervulde. Het was namelijk de halfuursverdichting voor Roosendaal-Dordrecht. Daarnaast was het de snelste verbinding van Roosendaal door de Randstad heen naar Amsterdam wat het nu in de verste verte niet meer is. Sindsdien is er verder best wel wat veranderd. De Fyra is goedkoper geworden, Beneluxtrein is een tijdje weggeweest wat ongetwijfeld internationale reizigers heeft weggejaagd en de Thalys is goedkoper geworden. Daarbij vergeet ik nog de busverbindingen die meer aandacht hebben gekregen.Meltrain schreef:Een docent van mijn middelbare school reisde vier dagen per week tussen Antwerpen en Rotterdam en die zei dat de treinen elke dag vol zaten.
T/m 2009 was dit tenminste zo, hoe de situatie nu is, weet ik wat minder.
Bij elkaar opgeteld zijn dat heel wat nagels aan de doodskist van de business-case van de Benelux. En eigenlijk denk ik dat het niet veel beter wordt aangezien de Benelux een vrij trage verbinding zal worden/blijven. Leuke vergelijking: Amsterdam-Groningen is bijna net zo ver maar meer dan een uur korter reizen ondanks dat er nergens harder dan 140 km/h gereden wordt.