Mogelijk NMBS-staking door boek Descheemaecker

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mogelijk NMBS-staking door boek Descheemaecker

Bericht door Fles »

Vinny schreef:Wat doet het personeel eigenlijk als ze niet staken? Koffie drinken of wat?
Koffie zetten, ook best belangrijk.
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: Mogelijk NMBS-staking door boek Descheemaecker

Bericht door groningen »

Wanneer was het voor het laatst dat een boek zo'n invloed op de arbeidsverhoudingen tussen werkgever en werknemers dat er een dreiging van een staking is?
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mogelijk NMBS-staking door boek Descheemaecker

Bericht door tsov »

Karl Marx? :')
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Mogelijk NMBS-staking door boek Descheemaecker

Bericht door Ronald »

Er wordt momenteel gestaakt in Luik. Zou het ermee te maken hebben?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mogelijk NMBS-staking door boek Descheemaecker

Bericht door Suus »

Er wordt gestaakt over het uitblijven van premies. De vakbond was niet van de staking op de hoogte.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dagren
Berichten: 567
Lid geworden op: di 15 mei 2012, 16:12

Re: Mogelijk NMBS-staking door boek Descheemaecker

Bericht door Dagren »

Frans F schreef:Ter verdediging van het personeel denk ik dat de opmerking dat de helft van het personeel niet werkt niet juist is, Het probleem is volgens mij meer dat het werk bij de NMBS mateloos inefficiënt is georganiseerd en er veel mensen tamelijk nutteloos bezig zijn. Als je bijv. anno 2014 nog steeds vrijwel alle kaartjes via een loket verkoopt heb je wat technische ontwikkeling gemist.
En de manier hoe! Wow. Ik stond er echt van te kijken toen ik een jaar geleden in Antwerpen was. Lomp grote tickets ook. Niemand die iets weet. :D
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mogelijk NMBS-staking door boek Descheemaecker

Bericht door reisthijs »

Ze hebben nu ook kleinere tickets. Niet meer standaard die grote flappen.
Frans F schreef:En 40 loketten in heel België zegt niet zoveel, ik was begin deze maand in Brugge en daar zitten op donderdag om 11 uur 's morgens alleen al 6 man op een rijtje achter de loketten te wachten op klanten.
Het ging hier niet om 40 losse loketten maar om 40 stations waar nu alle loketten dus dicht zijn.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mogelijk NMBS-staking door boek Descheemaecker

Bericht door Suus »

De loketten van Mortsel-Oude God, Zaventem, Merchtem, Erembodegem, Kalmthout, Merelbeke, Buggenhout, Kortemark, Wevelgem, Ingelmunster, Lierde, Dilbeek, Kortenberg, Herzele, Galmaarden, Herne Zedelgem, Viane-Moerbeke, Haaltert, Ede, Schaarbeek, Ukkel-Kalevoet, Couvin, Ecaussines, Blaton, Angleur, Auvelais, Mont-Saint-Guibert, Quaregnon, Herseaux, Godinne, Moustier, Herstal, Antoing, Theux, Piéton en Neufchâteau zijn met een jaar vertraging in juni 2013 gesloten.

Uiteraard hebben we dan nog de dienstregeling van december 2012 waarbij ruim 150 treinen wegens slechte bezetting zijn geschrapt: http://www.deredactie.be/polopoly_fs/1. ... nen%20.pdf
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mogelijk NMBS-staking door boek Descheemaecker

Bericht door Fles »

Wanneer is die staking nou? Want dat blaffe blaffe nie bijte zijn we gauw klaar mee natuurlijk.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 77 gasten