Hier is echt geen normale reactie op mogelijk.... :NBee schreef:Het uit de hand lopen van deze staking zou het gevolg zijn van een ruzie tussen verschillende vakbonden die elk willen laten zien hoe machtig ze zijn.
Het grote SNCF-stakingstopic
Re: Het grote SNCF-stakingstopic
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Het grote SNCF-stakingstopic
Het probleem van rivaliserende vakbonden speelt bij de NMBS ook regelmatig.
En in Duitsland trouwens ook waar altiijd gelazer is met de GDL.
En in Duitsland trouwens ook waar altiijd gelazer is met de GDL.
Re: Het grote SNCF-stakingstopic
De gevolgen in Parijs zijn ondertussen ernstig: achterblijvers op het anders altijd rustige tijdstip van 11:00 op de niet al te drukke voorstadslijn P vanmorgen, zag ergens een tweet langskomen van iemand die twee uur had moeten wachten op de volgende trein naar Parijs. Gelukkig staakt de bus niet..
Re: Het grote SNCF-stakingstopic
De stakers hebben (zoals verwacht) vandaag besloten het hele weekend door te gaan met staken. :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Het grote SNCF-stakingstopic
Om de ellende in Frankrijk nog wat te verergeren: vanaf zondag gaat Air France ook staken vanwege een bezuinigingsplan :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Het grote SNCF-stakingstopic
Het gaat lekker met de Franse economie.
Re: Het grote SNCF-stakingstopic
Nou, dat ging het al tijden: het land is naar de filistijnen qua economie, helaas.
OT: blijkbaar staakt nog maar 21% van het personeel, maar voornamelijk rond Parijs.
Verwachting voor morgen: (wat wel rijdt)
*TGV Atlantique: 1 trein op 2
*TGV Est: 2 treinen op 3
*TGV Nord en Sud-Est: 4 treinen 10
*Interregio-TGV: 1 trein op 3
*Ouigo: 8 treinen op 10
*Eurostar en Thalys : normaal
*Intercites (dag): 4 treinen op 10
*Intercites (nacht): niets, met uitzondering van een rit Parijs - Nice.
*TER: 4 treinen op 10 (gemiddeld, erger in het zuiden)
*Transilien: 1 trein op 3 gemiddeld, RER A rijdt normaal doordat de RATP niet staakt, RER B en D zwaar geraakt met een halfuursdienst ipv respectievelijk 20 en 12 treinen per uur.
Ondertussen treft de SNCF speciale maatregelen voor studenten, de examens beginnen na het weekend..
OT: blijkbaar staakt nog maar 21% van het personeel, maar voornamelijk rond Parijs.
Verwachting voor morgen: (wat wel rijdt)
*TGV Atlantique: 1 trein op 2
*TGV Est: 2 treinen op 3
*TGV Nord en Sud-Est: 4 treinen 10
*Interregio-TGV: 1 trein op 3
*Ouigo: 8 treinen op 10
*Eurostar en Thalys : normaal
*Intercites (dag): 4 treinen op 10
*Intercites (nacht): niets, met uitzondering van een rit Parijs - Nice.
*TER: 4 treinen op 10 (gemiddeld, erger in het zuiden)
*Transilien: 1 trein op 3 gemiddeld, RER A rijdt normaal doordat de RATP niet staakt, RER B en D zwaar geraakt met een halfuursdienst ipv respectievelijk 20 en 12 treinen per uur.
Ondertussen treft de SNCF speciale maatregelen voor studenten, de examens beginnen na het weekend..
Re: Het grote SNCF-stakingstopic
Ik blijf het knap vinden dat RFF tussen 1997 en 2014 zijn schuld van 22 miljard naar 40 miljard heeft weten uit te breiden. Daar wordt dus jaarlijks ongeveer een miljard euro meer uitgegeven dan er binnenkomt en niemand die daar zijn twijfels over heeft blijkbaar?
Er gaat veel te veel geld naar nutteloze LGV-trajecten, dat blijkt wel. Parijs - Straatsburg kan ik nog wel begrijpen, maar die LGV Rhin-Rhône est blijft onzin natuurlijk.
Er gaat veel te veel geld naar nutteloze LGV-trajecten, dat blijkt wel. Parijs - Straatsburg kan ik nog wel begrijpen, maar die LGV Rhin-Rhône est blijft onzin natuurlijk.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Het grote SNCF-stakingstopic
De verliezen zitten in de exploitatie, de aanleg van nieuwe lijnen wordt door de staat apart betaald.
Overdreven luxe arbeidsvoorwaarden, kunstmatige baantjes en mateloze inefficiency.
Overdreven luxe arbeidsvoorwaarden, kunstmatige baantjes en mateloze inefficiency.
Re: Het grote SNCF-stakingstopic
Wijn drinken en knoflook eten is het doel van het leven immers... :')
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Het grote SNCF-stakingstopic
Vandaag even de situatie kunnen aanschouwen in Noord-Frankrijk. Er is voor elke dag een nooddienstregeling, op alle bemande stations zijn die opgehangen, of in de stationshal of aan de buitenkant van het gebouw. De nooddienstregeling wordt ook volledig gereden (geen uitval gezien) en alle digitale reisinformatie behalve de kaartautomaten zijn er volledig op aangepast.
Op Lille-Flandres had men waarschijnlijk een blik niet-stakend personeel opengetrokken, want er werd gratis koffie en cola geschonken aan de reizigers en er waren heel veel medewerkers op de been om informatie te geven en veel van die mensen droegen geen uniform maar paarse SNCF-hesjes.
Veel relaties hebben slechts twee of drie treinen tijdens de nooddienst: aan het begin van de ochtend, aan het begin van de middag als de scholen zijn afgelopen en dan nog een laatste rit rond half vijf. Op sommige relaties rijden vervangende busdiensten. De treinen die reden waren vaak wel versterkt, vaak dubbele stelletjes enzo.
Ik heb ook nog een slag Lille - Béthune gemaakt. Ik vertrok rond kwart voor een uit Lille en kwam om tien over half drie aan in Béthune. Daarna is er op dat station helemaal geen treinverkeer geweest tot tien voor half vijf, toen de trein uit Lille weer terug ging (en dat was meteen de laatste trein naar Lille uit Béthune voor die dag).
Het vreemde is: ik heb heel veel personeel gezien, maar nergens stakende medewerkers op piketposten. Bovendien zouden met een stakingspercentage van zo'n 20% toch wel iets meer treinen gereden kunnen worden heb ik het idee
Op Lille-Flandres had men waarschijnlijk een blik niet-stakend personeel opengetrokken, want er werd gratis koffie en cola geschonken aan de reizigers en er waren heel veel medewerkers op de been om informatie te geven en veel van die mensen droegen geen uniform maar paarse SNCF-hesjes.
Veel relaties hebben slechts twee of drie treinen tijdens de nooddienst: aan het begin van de ochtend, aan het begin van de middag als de scholen zijn afgelopen en dan nog een laatste rit rond half vijf. Op sommige relaties rijden vervangende busdiensten. De treinen die reden waren vaak wel versterkt, vaak dubbele stelletjes enzo.
Ik heb ook nog een slag Lille - Béthune gemaakt. Ik vertrok rond kwart voor een uit Lille en kwam om tien over half drie aan in Béthune. Daarna is er op dat station helemaal geen treinverkeer geweest tot tien voor half vijf, toen de trein uit Lille weer terug ging (en dat was meteen de laatste trein naar Lille uit Béthune voor die dag).
Het vreemde is: ik heb heel veel personeel gezien, maar nergens stakende medewerkers op piketposten. Bovendien zouden met een stakingspercentage van zo'n 20% toch wel iets meer treinen gereden kunnen worden heb ik het idee
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Het grote SNCF-stakingstopic
Ik hoop dat ze allemaal doodgaan :DThom91 schreef:Wat een gasten :')
Re: Het grote SNCF-stakingstopic
Doodnormaal dat er zoveel mensen op het perron zijn: beide stellen zijn net aangekomen op het station (vandaar de groene schermen, daar staat op waar de trein vandaan kwam).Thom91 schreef:Parijs vanmiddag:
Tot zover overigens mijn respect voor de informatievoorziening van de SNCF: de site van TER is down.
Re: Het grote SNCF-stakingstopic
Gisteren ook al. Hoe lang duurt die flauwekul nu nog eigenlijk?
Re: Het grote SNCF-stakingstopic
Tot het wetsvoorstel is aangenomen.
Re: Het grote SNCF-stakingstopic
Aucun suprise: de staking gaat morgen gewoon door.
Verwachting voor morgen is licht beter: (wat wel rijdt)
*TER: 1 trein op 2 gemiddeld, zuiden is zwaarder geraakt.
*InterCités (dag): 4 treinen op 10
*InterCités (nacht): geen verkeer, muv een slag naar Nice vannacht
*Transilien: 4 treinen op 10 gemiddeld (ipv 1 trein op 3), RER A normaal (RATP staakt niet), RER B ten noorden van de Seine alleen een 10-minutendienst naar Roissy CDG, RATP-deel quasi-normaal, 1 trein op 3 voor de rest van de lijnen, behalve lijn K, T4 en delen van lijn P en de RER B, die rijden helemaal niet, ook zonder vervanging. :N
*TGV: 1 trein op 2 gemiddeld
*Ouigo: 7 treinen op 9 (één slag rijdt niet)
*Eurostar/Thalys: normaal
*TGV Alleo: normaal
*TGV Lyria : 1 trein op 2
*TGV naar Spanje: 1 trein op 3
TGV naar Italië: 2 treinen op 3
De SNCF heeft ondanks de staking wel een leger aan informatiemedewerkers opgetrommeld, morgen moeten honderduizenden scholieren aan de bak voor hun examen (le Bac), en het is aan de SNCF om ervoor te zorgen dat iedereen morgenochtend wel op tijd op school is.
Verwachting voor morgen is licht beter: (wat wel rijdt)
*TER: 1 trein op 2 gemiddeld, zuiden is zwaarder geraakt.
*InterCités (dag): 4 treinen op 10
*InterCités (nacht): geen verkeer, muv een slag naar Nice vannacht
*Transilien: 4 treinen op 10 gemiddeld (ipv 1 trein op 3), RER A normaal (RATP staakt niet), RER B ten noorden van de Seine alleen een 10-minutendienst naar Roissy CDG, RATP-deel quasi-normaal, 1 trein op 3 voor de rest van de lijnen, behalve lijn K, T4 en delen van lijn P en de RER B, die rijden helemaal niet, ook zonder vervanging. :N
*TGV: 1 trein op 2 gemiddeld
*Ouigo: 7 treinen op 9 (één slag rijdt niet)
*Eurostar/Thalys: normaal
*TGV Alleo: normaal
*TGV Lyria : 1 trein op 2
*TGV naar Spanje: 1 trein op 3
TGV naar Italië: 2 treinen op 3
De SNCF heeft ondanks de staking wel een leger aan informatiemedewerkers opgetrommeld, morgen moeten honderduizenden scholieren aan de bak voor hun examen (le Bac), en het is aan de SNCF om ervoor te zorgen dat iedereen morgenochtend wel op tijd op school is.
Re: Het grote SNCF-stakingstopic
De site van de TER is wisselend bereikbaar/onbereikbaar, ik denk dat op die momenten veel mensen informatie zoeken over de treindienst van morgen. Morgen wordt er ook nog de hele dag gestaakt en dinsdag wordt er over het wetsvoorstel gestemd, dus houd er maar rekening mee dat er ook dan nog zal worden gestaakt (en als het wordt aangenomen de dagen erna ook)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Het grote SNCF-stakingstopic
Studenten hebben via de SNCF site een blaadje met tekst 'Exame Priorité' gekregen zodat ze duidelijk herkenbaar zijn voor SNCF medewerkers.
Komt wel goed schatje.
Re: Het grote SNCF-stakingstopic
De SNCF maakt er toch een beetje een zooitje van.
Op hun website staat: TRANSILIEN LIGNE K. TOUS LES TRAINS DE LA LIGNE K DU TRANSILIEN CIRCULANT LE LUNDI 16 JUIN 2014.
Als je daarna het PDF'je opent staat er dat er niets rijdt.
Op hun website staat: TRANSILIEN LIGNE K. TOUS LES TRAINS DE LA LIGNE K DU TRANSILIEN CIRCULANT LE LUNDI 16 JUIN 2014.
Als je daarna het PDF'je opent staat er dat er niets rijdt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Het grote SNCF-stakingstopic
En dan? Springt er een machinist van het bankje om een trein te gaan rijden? Of krijg je dan priority boarding? Moet er wel een medewerker zijn die de studenten van de overige reizigers (als die er nog zijn) scheidt.Thom91 schreef:Studenten hebben via de SNCF site een blaadje met tekst 'Exame Priorité' gekregen zodat ze duidelijk herkenbaar zijn voor SNCF medewerkers.
Het is een spectrum.
Re: Het grote SNCF-stakingstopic
Er komt 'priority boarding': de SNCF verspreidt 150.000 stickers aan studenten, en zij krijgen extra aandacht en voorrang bij het reizen.
Re: Het grote SNCF-stakingstopic
Ah, ok, ben benieuwd of dat iets gaat opleveren. Die aandacht moet natuurlijk wel door iemand worden gegeven, al ben ik ongetwijfeld te cynisch jegens de klantvriendelijkheid en het arbeidsethos van SNCF.
Het is een spectrum.
Re: Het grote SNCF-stakingstopic
Ook in Frankrijk bestaat het besef dat studenten bij hun examens de belangrijkste toets van hun schoolcarrière hebben, en het verhaal van de voorrang voor studenten zat vanavond in alle avondjournaals. Bovendien zullen 10.000 "Gilets Rouges" de 150.000 Filo-studenten met examen morgen begeleiden.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten