Pagina 5 van 5

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2015

Geplaatst: za 14 mar 2015, 00:44
door deadlock
Bee schreef:Vanwege de jarenlange problemen met te drukke grensoverschrijdende treinen tussen Duitsland en Denemarken is dit jaar vanaf 14 juni tot 31 augustus een reservering verplicht voor alle EC en ICE-treinen tussen deze twee landen. Voor binnenlandse reizen zijn reserveringen niet verplicht.
Dat was op Hamburg-Puttgarden-Rødby-Kopenhagen altijd al zo. €6,50 bij de conducteur als ik het me goed herinner.

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2015

Geplaatst: za 14 mar 2015, 00:53
door Suus
Gewoon altijd of alleen in de zomer, want ik zie het nu iig niet staan in de reisplanner?

Er schijnt ook slechts een bepaald contingent aan reserveringen mogelijk te zijn tussen Hamburg en Lübeck vv, op de overige binnenduitse verbindingen zou dat geen probleem moeten zijn.

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2015

Geplaatst: za 14 mar 2015, 09:34
door deadlock
Van 2006 tot 2011 in ieder geval. Daarna alleen met de auto geweest of de nachttrein.

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2015

Geplaatst: wo 01 apr 2015, 08:55
door deadlock
groningen schreef:
Trekronor is echt een gehucht man
Daar zit de universiteit van Roskilde.
Op het ontbijtnieuws vanochtend: Niemand wil in Trekronor wonen en daarom biedt de lokale overheid voor 4 maanden gratis wonen aan, inclusief auto, boodschappen, alle rekeningen, álles.

Dus ja.

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2015

Geplaatst: di 07 apr 2015, 17:53
door Suus
Met veel vertraging is de uitlevering van nieuw dubbeldeksspul van Bombardier begonnen dat eigenlijk al in dienst had moeten zijn: http://www.drehscheibe-online.de/foren/ ... ?4,7356541

Te zien is een motorkopwagen type TWINDEXX bedoeld voor de RE5 in Berlin-Brandenburg en een middenrijtuig in de huisstijl van nah.sh (Schleswig-Holstein) (bedoeld voor Hamburg - Kiel/Flensburg)

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2015

Geplaatst: do 17 sep 2015, 21:44
door Suus
De FLIRT-treinen van Nordbahn hebben last van een vervelende eigenschap: ze trekken te snel op. Dit zorgt potentieel voor gevaarlijke situaties en daarom moeten de treinen voortaan 100 meter van het stootblok tot stilstand komen op station Hamburg-Altona.

Huh? Ja, als volgt: als de trein bij het binnenrijden tot aan het stootblok doorrijdt, komt de trein bij vertrek te vroeg op snelheid en bestaat er een kans dat de trein direct na vertrek een hogere snelheid haalt dan toegestaan. Mocht een trein dan per ongeluk door een rood sein aan het eind van het perron rijden, dan zal bij die te hoge snelheid de remafstand te groot zijn om nog een veilige marge te behouden en ongelukken te voorkomen. Dus moet de trein voortaan dichter bij het sein geplaatst worden, zodat de te hoge snelheid niet bereikt kan worden. Uiteraard zijn de reizigers hier zeer ongelukkig over.

Bron: http://www.nahverkehrhamburg.de/nahverk ... sen-halten

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2015

Geplaatst: do 17 sep 2015, 22:21
door Thom91
Geen tractie geven kan niet of is die feature niet ingebouwd? :P

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2015

Geplaatst: do 17 sep 2015, 22:52
door Geert
Waarom is dit nergens anders in Duitsland een probleem? En kunnen ze niet gewoon een extra Indusi-magneet halverwege het perron plaatsen om dit probleem te voorkomen? ...

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2015

Geplaatst: vr 18 sep 2015, 10:40
door Gekko123
Dacht altijd dat we hier in Nederland aardig kunnen doorschieten met regelgeving om de schijnveiligheid te vergroten, maar dit gaat gewoon nog een stap verder :X

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2015

Geplaatst: ma 21 sep 2015, 23:25
door Suus
Update over de nachttrein München - Hamburg. Deze blijft inderdaad rijden, maar rijdt voortaan tussen München en Frankfurt v.v. mee met de trein naar/van Amsterdam en tussen Frankfurt en Hamburg v.v. met de trein van/naar Zürich. Het rangeerwerk 's nachts verhuist van Mannheim naar Frankfurt.

De route van de nachttreinen uit het Ruhrgebied naar Polen en Warschau krijgen ook een andere route. Deze treinen beginnen/eindigen voortaan in Köln en rijden daarna via Düsseldorf en Duisburg naar Dortmund. De stops in Wuppertal en Hagen vervallen.

De details over het Fernverkehr komen nu druppelsgewijs binnen, ik ga binnenkort proberen een overzicht te schrijven :)

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2015

Geplaatst: ma 21 sep 2015, 23:30
door Thom91
Ik weet niet of je nou een jaar te vroeg of te laat bent ;)

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2015

Geplaatst: ma 21 sep 2015, 23:31
door Suus
Ik ben voornamelijk in de war, ze staan ook onder elkaar in mijn bookmarks :')