Ervaringen Contactloos betalen OV in London (incl. Pricecap)

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Sixhaven
Berichten: 52
Lid geworden op: za 15 okt 2016, 19:35

Re: Ervaringen Contactloos betalen OV in London (incl. Pricecap)

Bericht door Sixhaven »

dennistd schreef:Ik heb in 2015 nog wel gehad dat ik bij sommige DB-automaten niet terecht kon met mijn Rabo-bankpas. Sinds die tijd heb ik dat eigenlijk niet meer gehad. Wel bij contactloos betalen bij Sanifair in Duitsland (de toiletten bij de Raststättes), dat werkt vrijwel nooit bij mij.
In Duitsland kun je vaak slechts betalen met Girocard, de Duitse tegenhanger van Maestro. Duitse bankpassen zijn doorgaans uitgerust met zowel Girocard als V Pay/Maestro, zodat Duitsers met hun bankpas prima in Nederland terecht kunnen, maar andersom werkt dat dus niet. Ik heb afgelopen zomer nog tevergeefs een kaartje proberen te kopen op een automaat in de Stadtbahn van Essen. Die accepteerde ook slechts Girocard (en GeldKarte, de Duitse ChipKnip).

Duitsland is wel een uitzondering wat dat betreft. In de meeste landen kun je met Nederlandse pasjes wel terecht.
tjitte19
Berichten: 77
Lid geworden op: zo 04 dec 2011, 23:27
Locatie: Delfgauw

Re: Ervaringen Contactloos betalen OV in London (incl. Pricecap)

Bericht door tjitte19 »

Ik was in december in Essen en daar stond op een automaat vanaf 1-1-2018 accepteert deze automaat GEEN kaarten meer :shock:
Maar Duitsland loopt 30 jaar achter op technologie zoals internet en betalingssystemen. Ze doen daar alles met baar geld zodat de belastingdienst niks weet. Er is daar nog een mooie uitzending van (Zomercolumn NOS met Jeroen Wollaarts)

Weet niet hoe dat zit in andere steden in Duitsland
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Ervaringen Contactloos betalen OV in London (incl. Pricecap)

Bericht door Suus »

Duitsers en betaalkaarten is echt een slag apart. Zelfs de Fransen zijn nu toch wel echt klaar met hun cheques en hebben gewoon overal pinnen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Ervaringen Contactloos betalen OV in London (incl. Pricecap)

Bericht door tsov »

Wil je dat ook nog even aan de Franse klanten op mijn werk vertellen? Die sturen nog steeds rustig cheques op om hun factuur te betalen :')
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Ervaringen Contactloos betalen OV in London (incl. Pricecap)

Bericht door Suus »

Ok, helemaal dood zijn ze ook weer niet. Maar er is een tijd dat je in Frankrijk rustig een kwartier uit kon trekken voor de kassa van de supermarkt omdat er weer een cheque uitgeschreven moest worden, maar dat ik heb ik toch niet meer meegemaakt vorig jaar.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Ervaringen Contactloos betalen OV in London (incl. Pricecap)

Bericht door tsov »

De wonderen zijn de wereld nog niet uit!
Ze zetten toch nog wel het totaalbedrag in Franse Frank op het bonnetje, hè? -o-
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Ervaringen Contactloos betalen OV in London (incl. Pricecap)

Bericht door Suus »

De meeste bonnetjes hebben ook geen Franse Franken meer.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Ervaringen Contactloos betalen OV in London (incl. Pricecap)

Bericht door Z2N »

PSA kondigde deze week aan 1300 banen te schrappen in Frankrijk en het grote nieuws van deze week is niet de staking die daarop volgt (die is er namelijk niet), maar de verlaging van de maximumsnelheid op de D-wegen naar 80 km/h. Het is bijna alsof Frankrijk met Macron aan het roer zomaar de moderne tijd in geholpen is... (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Ervaringen Contactloos betalen OV in London (incl. Pricecap)

Bericht door trolly »

Ik zal wel een zeikert zijn, maar is er nog een vage relatie met het topic?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Ervaringen Contactloos betalen OV in London (incl. Pricecap)

Bericht door Z2N »

Nee, maar dat is makkelijk te verhelpen: als je in Londen bent, neem dan gewoon een Oyster-kaart. Kost vijf pond, maar die krijg je terug als je de kaart inlevert, en anders het is leuk als souvenir. :)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
RobertT
Berichten: 580
Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 23:54
Locatie: Tilburg

Re: Ervaringen Contactloos betalen OV in London (incl. Pricecap)

Bericht door RobertT »

je kunt hem ook bewaren voor een volgende bezoek,er is namelijk geen einddatum.heb er zelf ook nog 1 liggen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten