'Spookthalys' Oostende-Parijs vervoert 4 passagiers per dag
Re: 'Spookthalys' Oostende-Parijs vervoert 4 passagiers per
Iemand hierboven suggereerde "leg de trein om naar een ander deel van Nederland".
Zou een Thalys Eindhoven-(Tilburg)-Breda-Antwerpen-Brussel-Parijs werken? Een á twee slagen per dag ('s avonds / 's ochtends?). Je pakt dan ook meteen de Markt Brabant-Antwerpen een beetje mee, zeker aangezien er geen treinen op Breda-Antwerpen rijden.
Zou een Thalys Eindhoven-(Tilburg)-Breda-Antwerpen-Brussel-Parijs werken? Een á twee slagen per dag ('s avonds / 's ochtends?). Je pakt dan ook meteen de Markt Brabant-Antwerpen een beetje mee, zeker aangezien er geen treinen op Breda-Antwerpen rijden.
Regelmatige bezoeker van de 1100 en 3600
Re: 'Spookthalys' Oostende-Parijs vervoert 4 passagiers per
Denk wel dat daar potentie in zit ja. Gezien de ambities om van Eindhoven een HSL station te maken zie ik het ook nog wel een keer gebeuren.
🍉
Re: 'Spookthalys' Oostende-Parijs vervoert 4 passagiers per
Die moet dan naar Den Bosch,vanwege het provinciehuis.Mij lijkt een Thalys Groningen-Zwolle-(Almere?)-Amsterdam-Zuid-Schiphol-Rotterdam-Antwerpen-Brussel-Parijs/Lille ook wel iets.MLouter schreef: Zou een Thalys Eindhoven-(Tilburg)-Breda-Antwerpen-Brussel-Parijs werken? Een á twee slagen per dag ('s avonds / 's ochtends?). Je pakt dan ook meteen de Markt Brabant-Antwerpen een beetje mee, zeker aangezien er geen treinen op Breda-Antwerpen rijden.
Eindhoven heeft zoveel ambities,of ze allemaal reëel zijn is maar de vraag (bijv.Metropool Regio Eindhoven ).Daarnaast willen ze hun HSL verbinding vooral richting Duitsland en +200km/h naar Amsterdam.Hainje schreef:Gezien de ambities om van Eindhoven een HSL station te maken zie ik het ook nog wel een keer gebeuren.
Re: 'Spookthalys' Oostende-Parijs vervoert 4 passagiers per
Ja, ho eens even. Als Eindhoven een Thalys krijgt dan wil Den Helder er ook één.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
- Zugführer
- OVNL-beheerder
- Berichten: 3409
- Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
- Locatie: Helmond-Noord
Re: 'Spookthalys' Oostende-Parijs vervoert 4 passagiers per
Naar Den Bosch vanwege het provinciehuis?
Volgens mij is Eindhoven internationaal gezien een (veel) interessantere bestemming dan Den Bosch hoor
En ook interessanter dan Den Helder (A)
Volgens mij is Eindhoven internationaal gezien een (veel) interessantere bestemming dan Den Bosch hoor
En ook interessanter dan Den Helder (A)
Re: 'Spookthalys' Oostende-Parijs vervoert 4 passagiers per
Concreet wordt er hier dus voorgesteld om de spookthalys van Ostende naar Eindhoven te verleggen. Je houdt hetzelfde probleem: tussen Eindhoven en Breda rijdt een frequente IC die even snel maar wel een stuk goedkoper is dan die hsl-trein. Bij voorbaat kansloos.
De mortuis nil nisi bene
Re: 'Spookthalys' Oostende-Parijs vervoert 4 passagiers per
Parijs-Breda kan natuurlijk ook. Het enige voordeel van breda-eindhoven is dat je Tilburg eventueel zou kunnen overslaan, maar die reistijdwinst is te verwaarlozen.
Re: 'Spookthalys' Oostende-Parijs vervoert 4 passagiers per
<shock>
Tilburg overslaan??? De 6de stad van Nederland met meer dan 200.000 inwoners???
</shock>
Parijs-Breda lijkt me verder een prima idee, maar waarom niet doortrekken naar Rotterdam en Amsterdam. Je krijgt dan je gewone thalys met een extra stop. Dit lijkt mij het gunstige model.
Overigens verwacht ik niet dat de thalys naar Ostende verdwijnt, dit ligt immers nogal gevoelig bij de anti-coq Vlaomingeh.
Tilburg overslaan??? De 6de stad van Nederland met meer dan 200.000 inwoners???
</shock>
Parijs-Breda lijkt me verder een prima idee, maar waarom niet doortrekken naar Rotterdam en Amsterdam. Je krijgt dan je gewone thalys met een extra stop. Dit lijkt mij het gunstige model.
Overigens verwacht ik niet dat de thalys naar Ostende verdwijnt, dit ligt immers nogal gevoelig bij de anti-coq Vlaomingeh.
De mortuis nil nisi bene
-
- Berichten: 3591
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: 'Spookthalys' Oostende-Parijs vervoert 4 passagiers per
Dit past niet in het Franse model, regelmatig een stop maken op een belangrijk knooppunt. Denk ook niet dat Thalys daar ooit aan gaat beginnen, tenzij er een zeer sterke lobby uit Brabant en Gelderland komt.Parijs-Breda lijkt me verder een prima idee, maar waarom niet doortrekken naar Rotterdam en Amsterdam. Je krijgt dan je gewone thalys met een extra stop. Dit lijkt mij het gunstige model.
Een stop in Breda is meer iets voor de treinen Amsterdam-Brussel, anders zit er ook nauwelijks meer verschil in de Thalys en Fyra 2,0.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: 'Spookthalys' Oostende-Parijs vervoert 4 passagiers per
Dan moeten die lobbyvooerende steden ook maar gewoon de trein betalen. Dan zijn ze snel klaar met lobby'en.
Het Franse model van TGV-exploitatie is overigens wel degelijk dat de hogesnelheidstreinen op het conventionele net doorrijden en plaatsen vanaf 10.000 inwoners kunnen bedienen als daar vraag naar bestaat. Sommige verbindingen worden dan slechts één of twee keer per dag aangeboden of alleen in het seizoen. Of de vrijdag voor de kerstvakantie of allerlei andere typisch Franse uitzonderingen in de dienstregeling...
Het Franse model van TGV-exploitatie is overigens wel degelijk dat de hogesnelheidstreinen op het conventionele net doorrijden en plaatsen vanaf 10.000 inwoners kunnen bedienen als daar vraag naar bestaat. Sommige verbindingen worden dan slechts één of twee keer per dag aangeboden of alleen in het seizoen. Of de vrijdag voor de kerstvakantie of allerlei andere typisch Franse uitzonderingen in de dienstregeling...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: 'Spookthalys' Oostende-Parijs vervoert 4 passagiers per
Ja, maar is er genoeg vraag vanaf Brabant voor een directe reis naar Paris?
Ik zou eerder een intercity Eindhoven-Tilburg-Breda-Antwerpen-Brussels willen zien. Ik denk dat dit kansrijker is, zeker omdat er geen andere trein verbindingen naar Vlaanderen vanaf Brabant bestaat.
En in Brussels kan je altijd overstappen voor Paris, maar ook naar andere Franse bestemmingen met de TGV, zelf tot aan Nice of Bordeaux. Ook London.
Wanneer komt het verbinding tussen Breda en Antwerpen trouwens?
Ik zou eerder een intercity Eindhoven-Tilburg-Breda-Antwerpen-Brussels willen zien. Ik denk dat dit kansrijker is, zeker omdat er geen andere trein verbindingen naar Vlaanderen vanaf Brabant bestaat.
En in Brussels kan je altijd overstappen voor Paris, maar ook naar andere Franse bestemmingen met de TGV, zelf tot aan Nice of Bordeaux. Ook London.
Wanneer komt het verbinding tussen Breda en Antwerpen trouwens?
Re: 'Spookthalys' Oostende-Parijs vervoert 4 passagiers per
En dan lees ik in een belgisch treinblad dat ze de Thalys tussen Brussel Zuid en Brussel Luchthaven wel geschrapt hebben.
Re: 'Spookthalys' Oostende-Parijs vervoert 4 passagiers per
Die rijdt nog tot december toch? Vanaf december wordt het treinverkeer naar de Brusselse luchthaven fors opgewaardeerd waardoor de Thalys, die nooit echt zeer druk bezet zal zijn, niet echt meer in de planning past lijkt mij. Bovendien staat de trein ook nog eventjes stil in Brussel-Zuid, want hij rijdt gecombineerd met de Thalys naar Amsterdam. :)
Ik zie ook niet echt een markt voor een Thalys naar Eindhoven. Breda - Antwerpen wordt vanaf 2017 in een uurdienst aangeboden met de Intercity Brussel.
Ik zie ook niet echt een markt voor een Thalys naar Eindhoven. Breda - Antwerpen wordt vanaf 2017 in een uurdienst aangeboden met de Intercity Brussel.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: 'Spookthalys' Oostende-Parijs vervoert 4 passagiers per
Het is jammer dat er tussen Venlo en Duisburg geen goed spoor ligt. Anders had je een directe trein (Parijs) - Antwerpen- Breda- Eindhoven- Duisburg aan kunnen bieden, die zou nog wel eens veel reizigers kunnen trekken.
- Zugführer
- OVNL-beheerder
- Berichten: 3409
- Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
- Locatie: Helmond-Noord
Re: 'Spookthalys' Oostende-Parijs vervoert 4 passagiers per
Inderdaad, het zal niet voor niets zijn dat DB nu twee intercitybussen rijdt, tussen zowel Düsseldorf en Antwerpen als Düsseldorf en Brussel. Hoewel er al een verbinding Frankfurt/Köln - Brussel - Parijs per ICE bestaat, toch?
Re: 'Spookthalys' Oostende-Parijs vervoert 4 passagiers per
Thalys rijdt nu al enkele keren per dag van/naar Essen Hbf met tussenstops op Duisburg Hbf, Düsseldorf-Flughafen en Düsseldorf Hbf.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: 'Spookthalys' Oostende-Parijs vervoert 4 passagiers per
Je hebt een ICE Frankfurt-Brussel (die in Wereldsteden als Montabaur stopt) en een Thalys Keulen-Parijs, die soms tot het Roergebied gaat. Frankfurt-Parijs gaat per ICE/TGV via Mannheim-Kaiserslautern-Saarbrücken-Forbach (al stopt volgens mij niet iedere trein in Forbach...)Zugführer schreef:Inderdaad, het zal niet voor niets zijn dat DB nu twee intercitybussen rijdt, tussen zowel Düsseldorf en Antwerpen als Düsseldorf en Brussel. Hoewel er al een verbinding Frankfurt/Köln - Brussel - Parijs per ICE bestaat, toch?
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» — Max Goldt
- Zugführer
- OVNL-beheerder
- Berichten: 3409
- Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
- Locatie: Helmond-Noord
Re: 'Spookthalys' Oostende-Parijs vervoert 4 passagiers per
Het zou inderdaad vooral om de verbinding met/naar Antwerpen, Breda en Eindhoven gaan dus. Wat de eerste IC bus van DB dus ook doet, op Breda na. Die IC Bus zie ik nog niet zo snel vervangen worden door een thalys Was even vergeten hoeveel treinen er eigenlijk al van en naar Brussel rijden vanuit West-Duitsland. Maakt het des te opmerkelijk dat die tweede IC Bus nu rijdt.
Het is trouwens ook in het Nederlands gewoon Ruhrgebied, de Roer is de rivier die bij Roermond in de Maas stroomt
Het is trouwens ook in het Nederlands gewoon Ruhrgebied, de Roer is de rivier die bij Roermond in de Maas stroomt
Re: 'Spookthalys' Oostende-Parijs vervoert 4 passagiers per
Off-topic: De Roer heet in het Duits dan weer de Rur, en die is weer bekend van de Rurtalbahn :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: 'Spookthalys' Oostende-Parijs vervoert 4 passagiers per
Bovendien is Brussel - Düsseldorf via Nederland een nogal slingerende route met veel te veel kilometers over conventioneel spoor. Daarbij gaat het maar om een enkele Thalys per dag. Je zult dus een eindbestemming moeten kiezen waarbij daadwerkelijk vervoersbehoefte naar Parijs bestaat.
Re: 'Spookthalys' Oostende-Parijs vervoert 4 passagiers per
Met de door Deutsche Bahn geëxploiteerde IC-Bus duurt een rit tussen Düsseldorf enwaldo79 schreef:Bovendien is Brussel - Düsseldorf via Nederland een nogal slingerende route met veel te veel kilometers over conventioneel spoor. Daarbij gaat het maar om een enkele Thalys per dag. Je zult dus een eindbestemming moeten kiezen waarbij daadwerkelijk vervoersbehoefte naar Parijs bestaat.
Brussel zonder overstappen nog geen 3 uur (Prijs last minute tussen €14 & €29).
Met de Thalys duurt de kortste rit (1*/dag) weliswaar slechts 2 uur en 20 minuten ,
maar voor last minute reizen tast je wel diep in je buidel (minimaal €59)
Re: 'Spookthalys' Oostende-Parijs vervoert 4 passagiers per
Een rit via Bd en Ehv naar Duitsland zal niet veel sneller zijn vanuit Brussel. Via Luik is veel directer.
Re: 'Spookthalys' Oostende-Parijs vervoert 4 passagiers per
De Rur en Ruhr zijn dus 2 verschillende rivieren. Knop het goed in uw hersens.
Re: 'Spookthalys' Oostende-Parijs vervoert 4 passagiers per
Zoals dat ook voor goederen het geval is.waldo79 schreef:Een rit via Bd en Ehv naar Duitsland zal niet veel sneller zijn vanuit Brussel. Via Luik is veel directer.
Ijzeren Rijn, weet u nog?
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
Re: 'Spookthalys' Oostende-Parijs vervoert 4 passagiers per
Je gaat een Thalys niet over de IJzeren Rijn sturen. Dan beter in Eindhoven eindigen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten