Pagina 1 van 2

Eurobahn vanaf 2018 nieuwe aanbieder Hengelo-Bielefeld

Geplaatst: do 06 nov 2014, 13:27
door marvinkok
Eurobahn vanaf 2018 nieuwe aanbieder Hengelo-Bielefeld

Eurobahn heeft de aanbesteding gewonnen van de spoorconcessie van het Teutoburger Wald-Netz. Een van de verbindingen in deze spoorconcessie betreft de verbinding tussen Hengelo en Bad Bentheim met als eindpunt Bielefeld. Vanaf december 2017 zal er ieder uur een trein rijden van en naar deze twee steden. Eurobahn is onderdeel van Keolis Duitsland. Het contract heeft een looptijd van 15 jaar.

Bron: OVPro

Re: Eurobahn vanaf 2018 nieuwe aanbieder Hengelo-Bielefeld

Geplaatst: do 06 nov 2014, 14:01
door TomSteyl
Interessante winnaar, krijgen inmiddels een behoorlijk netwerk in Duitsland!

Re: Eurobahn vanaf 2018 nieuwe aanbieder Hengelo-Bielefeld

Geplaatst: do 06 nov 2014, 14:12
door Zugführer
Toevallig, Syntus is ook 100% onderdeel van Keolis
Dat wordt dus 2 keer Keolis tussen Hengelo en Oldenzaal, onder verschillende namen ;)

Re: Eurobahn vanaf 2018 nieuwe aanbieder Hengelo-Bielefeld

Geplaatst: ma 10 nov 2014, 19:36
door benza
Dus over een paar jaren zal er treinen tussen hengelo en bad bentheim rijden, en arnhem/emmerich? Goede ontwikkelingen, zeker als je er vergelijk met ontwikelingen naar Belgie (geen trein maastricht-brussels meer, benelux ingekort tot Den Haag, fyra genanuleerd door de ns naar 1.5 maanden...)

Re: Eurobahn vanaf 2018 nieuwe aanbieder Hengelo-Bielefeld

Geplaatst: ma 10 nov 2014, 22:07
door Meltrain
De Benelux rijdt vanaf eind dit jaar weer van/naar Amsterdam. Dat de reistijd Amsterdam - Brussel langer is dan ooit, is dan wel weer jammer....

Re: Eurobahn vanaf 2018 nieuwe aanbieder Hengelo-Bielefeld

Geplaatst: ma 10 nov 2014, 22:22
door Ronald
Waarbij het zelfs sneller is om zowel in Rotterdam Centraal als Antwerpen-Centraal over te stappen. Dan heb je zelfs in Rotterdam nog 29 minuten om koffie te drinken :Y
Maar als er verder niets verandert wordt binnenkort iedere grensovergang minimaal één keer per uur bediend. Dat is wel mooi.

Re: Eurobahn vanaf 2018 nieuwe aanbieder Hengelo-Bielefeld

Geplaatst: ma 10 nov 2014, 22:28
door Nitein-Repart
Hoop alleen niet dat ze met Flirt3 op de proppen komen. Die dingen zien me er toch lomp uit.

Re: Eurobahn vanaf 2018 nieuwe aanbieder Hengelo-Bielefeld

Geplaatst: ma 10 nov 2014, 22:33
door Hainje
Zolang ze de reiziger maar van A naar B brengen maakt het geen reet uit hoe die dingen eruit zien. :p

Re: Eurobahn vanaf 2018 nieuwe aanbieder Hengelo-Bielefeld

Geplaatst: di 11 nov 2014, 09:15
door Thom91
Meltrain schreef:De Benelux rijdt vanaf eind dit jaar weer van/naar Amsterdam. Dat de reistijd Amsterdam - Brussel langer is dan ooit, is dan wel weer jammer....
De benelux doet ook meer stations aan dan ooit..

Re: Eurobahn vanaf 2018 nieuwe aanbieder Hengelo-Bielefeld

Geplaatst: di 11 nov 2014, 11:34
door reisthijs
Dit topic gaat over stoptreinen tussen Nederland en Duitsland.
Daarvoor is er wat elektrisch materieel betreft weinig keus, je kan kiezen uit de Flirt3.

Re: Eurobahn vanaf 2018 nieuwe aanbieder Hengelo-Bielefeld

Geplaatst: di 11 nov 2014, 11:42
door Suus
DB Regio is over een paar jaar dus helemaal verdreven van station Rheine.

De RE's naar Braunschweig en naar Emden gaan naar de Westfalenbahn, de RE naar Keulen gaat naar National Express en alle RB's naar de Eurobahn. Er zijn wel meer knooppunten in Duitsland waar meerdere vervoerders komen, maar zonder DB is wel bijzonder.

Re: Eurobahn vanaf 2018 nieuwe aanbieder Hengelo-Bielefeld

Geplaatst: di 11 nov 2014, 12:34
door Nitein-Repart
Er rijdt nog een RB trein tussen Münster en Rheine van DB (ik dacht RB68), weet niet wat daarmee gast gebeuren.

Re: Eurobahn vanaf 2018 nieuwe aanbieder Hengelo-Bielefeld

Geplaatst: di 11 nov 2014, 12:36
door Nitein-Repart
reisthijs schreef:Dit topic gaat over stoptreinen tussen Nederland en Duitsland.
Daarvoor is er wat materieel betreft weinig keus, je kan kiezen uit de Flirt3.
Nee hoor, je kunt ook met Talent2, Desiro ML of Coradia Continental rijden, mits je een toelating voor Nederland regelt.

Re: Eurobahn vanaf 2018 nieuwe aanbieder Hengelo-Bielefeld

Geplaatst: di 11 nov 2014, 12:45
door Suus
Erno-BE schreef:Er rijdt nog een RB trein tussen Münster en Rheine van DB (ik dacht RB68), weet niet wat daarmee gast gebeuren.
Wordt samengevoegd met de andere lijn en gaat ook mee naar de Eurobahn.

Re: Eurobahn vanaf 2018 nieuwe aanbieder Hengelo-Bielefeld

Geplaatst: di 11 nov 2014, 12:54
door Jef400
Erno-BE schreef:
reisthijs schreef:Dit topic gaat over stoptreinen tussen Nederland en Duitsland.
Daarvoor is er wat materieel betreft weinig keus, je kan kiezen uit de Flirt3.
Nee hoor, je kunt ook met Talent2, Desiro ML of Coradia Continental rijden, mits je een toelating voor Nederland regelt.
Waarom zou je die kosten maken, als die met Flirt 3 al geregeld zijn?

Re: Eurobahn vanaf 2018 nieuwe aanbieder Hengelo-Bielefeld

Geplaatst: di 11 nov 2014, 13:19
door baladid
reisthijs schreef:Dit topic gaat over stoptreinen tussen Nederland en Duitsland.
Daarvoor is er wat materieel betreft weinig keus, je kan kiezen uit de Flirt3.
Tussen Enschede en Gronau rijdt Talent. Tussen Heerlen en Aken rijdt Talent. Waarom heb ik geen keus?

Re: Eurobahn vanaf 2018 nieuwe aanbieder Hengelo-Bielefeld

Geplaatst: di 11 nov 2014, 13:22
door Frans F
Dat zijn geen elektrische lijnen.

Re: Eurobahn vanaf 2018 nieuwe aanbieder Hengelo-Bielefeld

Geplaatst: di 11 nov 2014, 13:26
door Nitein-Repart
Bee schreef:
Erno-BE schreef:Er rijdt nog een RB trein tussen Münster en Rheine van DB (ik dacht RB68), weet niet wat daarmee gast gebeuren.
Wordt samengevoegd met de andere lijn en gaat ook mee naar de Eurobahn.
Lijkt mij ook volstrekt logisch

Re: Eurobahn vanaf 2018 nieuwe aanbieder Hengelo-Bielefeld

Geplaatst: di 11 nov 2014, 14:28
door Suus
De Talent in originele vorm wordt ook niet meer uitgeleverd door Bombardier vanwege een gebrekkige botsveiligheid.

Re: Eurobahn vanaf 2018 nieuwe aanbieder Hengelo-Bielefeld

Geplaatst: di 11 nov 2014, 15:04
door marvinkok
baladid schreef:
reisthijs schreef:Dit topic gaat over stoptreinen tussen Nederland en Duitsland.
Daarvoor is er wat materieel betreft weinig keus, je kan kiezen uit de Flirt3.
Tussen Enschede en Gronau rijdt Talent. Tussen Heerlen en Aken rijdt Talent. Waarom heb ik geen keus?
Enschede-Gronau is uitgevoerd als Duits baanvak zonder aansluiting op het Nederlandse net. Dan lijkt me een toelating in Nederland nogal overbodig...

Re: Eurobahn vanaf 2018 nieuwe aanbieder Hengelo-Bielefeld

Geplaatst: di 11 nov 2014, 21:05
door Vinny
Het is wel formeel nodig. Maar in principe komt het gewoon neer op de handtekening op de juiste plaats zetten, en een onzinnig hoge rekening betalen voor detachring van hoogwaardig geklassificeerd personeel ten burele van de IVW :twisted:

Re: Eurobahn vanaf 2018 nieuwe aanbieder Hengelo-Bielefeld

Geplaatst: ma 26 jan 2015, 14:40
door Suus
De komst van Eurobahn is nog niet definitief, de Westfalenbahn is in beroep gegaan. De reden hiervoor zou zijn dat volgens Westfalenbahn bij de aanbesteding vooral is gekeken naar de benodigde hoeveelheid subsidie per gereden treinkilometer en dat inzichten van de vervoerders niet voldoende zijn meegenomen in de beoordeling.

Bron: http://www.zughalt.de/2015/01/twn-westf ... einspruch/

Re: Eurobahn vanaf 2018 nieuwe aanbieder Hengelo-Bielefeld

Geplaatst: ma 26 jan 2015, 23:34
door Fles
Krijgen we nou bij ELKE aanbesteding dit soort gezeik? :evil:

Re: Eurobahn vanaf 2018 nieuwe aanbieder Hengelo-Bielefeld

Geplaatst: di 27 jan 2015, 00:07
door Aking
Daar zou ik maar wel vanuit gaan ja...

Re: Eurobahn vanaf 2018 nieuwe aanbieder Hengelo-Bielefeld

Geplaatst: di 27 jan 2015, 15:42
door webguy
Als de boel eenmaal geliberaliseerd is, worden de verschillen steeds kleiner.