Eurobahn vanaf 2018 nieuwe aanbieder Hengelo-Bielefeld
Eurobahn vanaf 2018 nieuwe aanbieder Hengelo-Bielefeld
Eurobahn vanaf 2018 nieuwe aanbieder Hengelo-Bielefeld
Eurobahn heeft de aanbesteding gewonnen van de spoorconcessie van het Teutoburger Wald-Netz. Een van de verbindingen in deze spoorconcessie betreft de verbinding tussen Hengelo en Bad Bentheim met als eindpunt Bielefeld. Vanaf december 2017 zal er ieder uur een trein rijden van en naar deze twee steden. Eurobahn is onderdeel van Keolis Duitsland. Het contract heeft een looptijd van 15 jaar.
Bron: OVPro
Eurobahn heeft de aanbesteding gewonnen van de spoorconcessie van het Teutoburger Wald-Netz. Een van de verbindingen in deze spoorconcessie betreft de verbinding tussen Hengelo en Bad Bentheim met als eindpunt Bielefeld. Vanaf december 2017 zal er ieder uur een trein rijden van en naar deze twee steden. Eurobahn is onderdeel van Keolis Duitsland. Het contract heeft een looptijd van 15 jaar.
Bron: OVPro
Re: Eurobahn vanaf 2018 nieuwe aanbieder Hengelo-Bielefeld
Interessante winnaar, krijgen inmiddels een behoorlijk netwerk in Duitsland!
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
- Zugführer
- OVNL-beheerder
- Berichten: 3407
- Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
- Locatie: Helmond-Noord
Re: Eurobahn vanaf 2018 nieuwe aanbieder Hengelo-Bielefeld
Toevallig, Syntus is ook 100% onderdeel van Keolis
Dat wordt dus 2 keer Keolis tussen Hengelo en Oldenzaal, onder verschillende namen ;)
Dat wordt dus 2 keer Keolis tussen Hengelo en Oldenzaal, onder verschillende namen ;)
Re: Eurobahn vanaf 2018 nieuwe aanbieder Hengelo-Bielefeld
Dus over een paar jaren zal er treinen tussen hengelo en bad bentheim rijden, en arnhem/emmerich? Goede ontwikkelingen, zeker als je er vergelijk met ontwikelingen naar Belgie (geen trein maastricht-brussels meer, benelux ingekort tot Den Haag, fyra genanuleerd door de ns naar 1.5 maanden...)
Re: Eurobahn vanaf 2018 nieuwe aanbieder Hengelo-Bielefeld
De Benelux rijdt vanaf eind dit jaar weer van/naar Amsterdam. Dat de reistijd Amsterdam - Brussel langer is dan ooit, is dan wel weer jammer....
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Eurobahn vanaf 2018 nieuwe aanbieder Hengelo-Bielefeld
Waarbij het zelfs sneller is om zowel in Rotterdam Centraal als Antwerpen-Centraal over te stappen. Dan heb je zelfs in Rotterdam nog 29 minuten om koffie te drinken :Y
Maar als er verder niets verandert wordt binnenkort iedere grensovergang minimaal één keer per uur bediend. Dat is wel mooi.
Maar als er verder niets verandert wordt binnenkort iedere grensovergang minimaal één keer per uur bediend. Dat is wel mooi.
-
- Berichten: 3541
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Eurobahn vanaf 2018 nieuwe aanbieder Hengelo-Bielefeld
Hoop alleen niet dat ze met Flirt3 op de proppen komen. Die dingen zien me er toch lomp uit.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Eurobahn vanaf 2018 nieuwe aanbieder Hengelo-Bielefeld
Zolang ze de reiziger maar van A naar B brengen maakt het geen reet uit hoe die dingen eruit zien.
🍉
Re: Eurobahn vanaf 2018 nieuwe aanbieder Hengelo-Bielefeld
De benelux doet ook meer stations aan dan ooit..Meltrain schreef:De Benelux rijdt vanaf eind dit jaar weer van/naar Amsterdam. Dat de reistijd Amsterdam - Brussel langer is dan ooit, is dan wel weer jammer....
Komt wel goed schatje.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Eurobahn vanaf 2018 nieuwe aanbieder Hengelo-Bielefeld
Dit topic gaat over stoptreinen tussen Nederland en Duitsland.
Daarvoor is er wat elektrisch materieel betreft weinig keus, je kan kiezen uit de Flirt3.
Daarvoor is er wat elektrisch materieel betreft weinig keus, je kan kiezen uit de Flirt3.
Laatst gewijzigd door reisthijs op di 11 nov 2014, 15:36, 1 keer totaal gewijzigd.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Eurobahn vanaf 2018 nieuwe aanbieder Hengelo-Bielefeld
DB Regio is over een paar jaar dus helemaal verdreven van station Rheine.
De RE's naar Braunschweig en naar Emden gaan naar de Westfalenbahn, de RE naar Keulen gaat naar National Express en alle RB's naar de Eurobahn. Er zijn wel meer knooppunten in Duitsland waar meerdere vervoerders komen, maar zonder DB is wel bijzonder.
De RE's naar Braunschweig en naar Emden gaan naar de Westfalenbahn, de RE naar Keulen gaat naar National Express en alle RB's naar de Eurobahn. Er zijn wel meer knooppunten in Duitsland waar meerdere vervoerders komen, maar zonder DB is wel bijzonder.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 3541
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Eurobahn vanaf 2018 nieuwe aanbieder Hengelo-Bielefeld
Er rijdt nog een RB trein tussen Münster en Rheine van DB (ik dacht RB68), weet niet wat daarmee gast gebeuren.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
-
- Berichten: 3541
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Eurobahn vanaf 2018 nieuwe aanbieder Hengelo-Bielefeld
Nee hoor, je kunt ook met Talent2, Desiro ML of Coradia Continental rijden, mits je een toelating voor Nederland regelt.reisthijs schreef:Dit topic gaat over stoptreinen tussen Nederland en Duitsland.
Daarvoor is er wat materieel betreft weinig keus, je kan kiezen uit de Flirt3.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Eurobahn vanaf 2018 nieuwe aanbieder Hengelo-Bielefeld
Wordt samengevoegd met de andere lijn en gaat ook mee naar de Eurobahn.Erno-BE schreef:Er rijdt nog een RB trein tussen Münster en Rheine van DB (ik dacht RB68), weet niet wat daarmee gast gebeuren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Eurobahn vanaf 2018 nieuwe aanbieder Hengelo-Bielefeld
Waarom zou je die kosten maken, als die met Flirt 3 al geregeld zijn?Erno-BE schreef:Nee hoor, je kunt ook met Talent2, Desiro ML of Coradia Continental rijden, mits je een toelating voor Nederland regelt.reisthijs schreef:Dit topic gaat over stoptreinen tussen Nederland en Duitsland.
Daarvoor is er wat materieel betreft weinig keus, je kan kiezen uit de Flirt3.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: Eurobahn vanaf 2018 nieuwe aanbieder Hengelo-Bielefeld
Tussen Enschede en Gronau rijdt Talent. Tussen Heerlen en Aken rijdt Talent. Waarom heb ik geen keus?reisthijs schreef:Dit topic gaat over stoptreinen tussen Nederland en Duitsland.
Daarvoor is er wat materieel betreft weinig keus, je kan kiezen uit de Flirt3.
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» — Max Goldt
Re: Eurobahn vanaf 2018 nieuwe aanbieder Hengelo-Bielefeld
Dat zijn geen elektrische lijnen.
-
- Berichten: 3541
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Eurobahn vanaf 2018 nieuwe aanbieder Hengelo-Bielefeld
Lijkt mij ook volstrekt logischBee schreef:Wordt samengevoegd met de andere lijn en gaat ook mee naar de Eurobahn.Erno-BE schreef:Er rijdt nog een RB trein tussen Münster en Rheine van DB (ik dacht RB68), weet niet wat daarmee gast gebeuren.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Eurobahn vanaf 2018 nieuwe aanbieder Hengelo-Bielefeld
De Talent in originele vorm wordt ook niet meer uitgeleverd door Bombardier vanwege een gebrekkige botsveiligheid.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Eurobahn vanaf 2018 nieuwe aanbieder Hengelo-Bielefeld
Enschede-Gronau is uitgevoerd als Duits baanvak zonder aansluiting op het Nederlandse net. Dan lijkt me een toelating in Nederland nogal overbodig...baladid schreef:Tussen Enschede en Gronau rijdt Talent. Tussen Heerlen en Aken rijdt Talent. Waarom heb ik geen keus?reisthijs schreef:Dit topic gaat over stoptreinen tussen Nederland en Duitsland.
Daarvoor is er wat materieel betreft weinig keus, je kan kiezen uit de Flirt3.
Re: Eurobahn vanaf 2018 nieuwe aanbieder Hengelo-Bielefeld
Het is wel formeel nodig. Maar in principe komt het gewoon neer op de handtekening op de juiste plaats zetten, en een onzinnig hoge rekening betalen voor detachring van hoogwaardig geklassificeerd personeel ten burele van de IVW
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Eurobahn vanaf 2018 nieuwe aanbieder Hengelo-Bielefeld
De komst van Eurobahn is nog niet definitief, de Westfalenbahn is in beroep gegaan. De reden hiervoor zou zijn dat volgens Westfalenbahn bij de aanbesteding vooral is gekeken naar de benodigde hoeveelheid subsidie per gereden treinkilometer en dat inzichten van de vervoerders niet voldoende zijn meegenomen in de beoordeling.
Bron: http://www.zughalt.de/2015/01/twn-westf ... einspruch/
Bron: http://www.zughalt.de/2015/01/twn-westf ... einspruch/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Eurobahn vanaf 2018 nieuwe aanbieder Hengelo-Bielefeld
Krijgen we nou bij ELKE aanbesteding dit soort gezeik?
Re: Eurobahn vanaf 2018 nieuwe aanbieder Hengelo-Bielefeld
Daar zou ik maar wel vanuit gaan ja...
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Eurobahn vanaf 2018 nieuwe aanbieder Hengelo-Bielefeld
Als de boel eenmaal geliberaliseerd is, worden de verschillen steeds kleiner.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 71 gasten