Het Oostenrijkse ministerie van verkeer heeft bekend gemaakt dat de ÖBB ruim anderhalf jaar lang verkeerde assen onder een aantal Railjet-treinen heeft laten plaatsen. ÖBB had assen geschikt voor regionale rijtuigen met maximumsnelheden van 160 kilometer per uur onder de treinen geplaatst, terwijl de Railjets snelheden tot 230 km/uur bereiken. De ÖBB zegt dat er geen enkel gevaar voor de reizigers heeft bestaan en dat de fout per ongeluk is gegaan. Onafhankelijke experts lijken dit te bevestigen. Het ministerie heeft aangegeven dat de betroffen treinen niet harder mogen rijden dan 160 km/uur zolang de assen niet zijn uitgewisseld.
Bron: http://www.krone.at/Oesterreich/OeBB-Ra ... ory-428201
Verkeerde assen onder Railjet-treinen
Verkeerde assen onder Railjet-treinen
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- AppleMoose
- Berichten: 6032
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Verkeerde assen onder Railjet-treinen
Hmz. Je plaatst assen die geschikt zijn tot 160 km/u onder treinen die tot 230 km/u en je beweert doodleuk dat er geen gevaar voor de reizigers is geweest? Waarom mag men dan ineens niet meer harder rijden dan 160 als 230 geen gevaar opleverde voor de reizigers?
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Verkeerde assen onder Railjet-treinen
Volgens het artikel omdat bij assen de asdruk een veel grotere rol speelt dan snelheid (en er waren wielassen gebruikt die eigenlijk bestemd waren voor zwaardere dubbeldekkers, dus die asdruk was blijkbaar niet een probleem). Geen idee of die verklaring spoort overigens :)Ronaldussen schreef:Hmz. Je plaatst assen die geschikt zijn tot 160 km/u onder treinen die tot 230 km/u en je beweert doodleuk dat er geen gevaar voor de reizigers is geweest?
Omdat het ministerie liever op safe speelt en dat dus toch maar verbood toen het twee weken geleden ontdekt werd...Waarom mag men dan ineens niet meer harder rijden dan 160 als 230 geen gevaar opleverde voor de reizigers?
Re: Verkeerde assen onder Railjet-treinen
Ik vermoed dat het met slijtage te maken heeft. Ze kunnen dan wel 230km/u, maar slijten erg hard waardoor het onderhoudsregime niet voldoet en zich na X kilometer pas een mogelijk gevaar voordoet.
Iemand anders nog een speculaasje?
Iemand anders nog een speculaasje?
Re: Verkeerde assen onder Railjet-treinen
De Fyra had bodemplaten die slechts geschikt waren voor een maximumsnelheid van 160 km/h in sneeuwloze weersomstandigheden. We weten allemaal hoe dat is afgelopen...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Verkeerde assen onder Railjet-treinen
Zonder gewonden enzo (y)Vinny schreef:De Fyra had bodemplaten die slechts geschikt waren voor een maximumsnelheid van 160 km/h in sneeuwloze weersomstandigheden. We weten allemaal hoe dat is afgelopen...
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 gasten