Nieuw vervoersplan NMBS veroorzaakt ergernis
Geplaatst: di 16 dec 2014, 13:18
Het nieuwe vervoersplan van de NMBS dat in gebruik is genomen veroorzaakt flink wat ergernis onder de treinreizigers in de spits. Er wordt onder andere geklaagd over:
-Overvolle treinen. Op een aantal lijnen (waaronder Aalst - Brussel) rijden minder P-treinen en op andere trajecten is men van dubbeldekkers naar enkele treinen gegaan. En dan krijg je sardientjes in een blik.
-Vertragingen. Een bekende kwaal van de NMBS: de invoering ging gepaard met flink wat rode cijfertjes achter de tijden. Zoals hier. Toch wisten sommigen nochtans wel goed over te stappen: hun aansluiting was meestal ook vertraagd.
-Langere reistijden. Op de vorige kwaal te bestrijden rijden de treinen van NMBS sinds kort trager. Dat leidt onvermijdelijk tot langere reistijden. Hasselt - Knokke duurt nu 2u53 (!), Hasselt - Parijs is slechts 2u44.
-Oud materieel. Op sommige lijnen (o.a. IC Antwerpen - Brussel, de belangrijkste lijn in Belgiƫ) zou er nu materieel uit de jaren '80 rondrijden. Volgens geruchten komt dit o.a. door de stakingen van donderdag en gisteren.
Bron
-Overvolle treinen. Op een aantal lijnen (waaronder Aalst - Brussel) rijden minder P-treinen en op andere trajecten is men van dubbeldekkers naar enkele treinen gegaan. En dan krijg je sardientjes in een blik.
-Vertragingen. Een bekende kwaal van de NMBS: de invoering ging gepaard met flink wat rode cijfertjes achter de tijden. Zoals hier. Toch wisten sommigen nochtans wel goed over te stappen: hun aansluiting was meestal ook vertraagd.
-Langere reistijden. Op de vorige kwaal te bestrijden rijden de treinen van NMBS sinds kort trager. Dat leidt onvermijdelijk tot langere reistijden. Hasselt - Knokke duurt nu 2u53 (!), Hasselt - Parijs is slechts 2u44.
-Oud materieel. Op sommige lijnen (o.a. IC Antwerpen - Brussel, de belangrijkste lijn in Belgiƫ) zou er nu materieel uit de jaren '80 rondrijden. Volgens geruchten komt dit o.a. door de stakingen van donderdag en gisteren.
Bron