Pagina 2 van 2

Re: Britse trein is elke dag te laat

Geplaatst: zo 18 jan 2015, 19:29
door SLToilet
Ik blijf het onbegrijpelijk vinden. Een paar minuten extra ervoor rekenen is misschien niet heilig maar het kan wel in ieder geval wát punctualiteit opleveren.
Maar het zal vast niet de enige zijn: op veel langeafstandslijnen in Amerika en Azië is het niet ongewoon om te rekenen dat alles onder een half uur vertraging gewoon op tijd betekent. Het probleem hier betreft echter een relatief korte forensenlijn in een modern land waar natuurlijk veel passagiers snel op hun werk moeten zijn.

Re: Britse trein is elke dag te laat

Geplaatst: zo 18 jan 2015, 19:31
door Hainje
Plus dat een beetje treinverbinding in de VS volgens mij ook wel een stukje langer is.

Re: Britse trein is elke dag te laat

Geplaatst: zo 18 jan 2015, 23:24
door verfmeer
Bovendien zijn dat spoorlijnen waar maar weinig passagierstreinen rijden, en voor de rest nog wat goederentreinen. Dus is er weinig kans op file op het spoor en dus zullen die vertragingen waarschijnlijk geen kettingreactie veroorzaken.

Re: Britse trein is elke dag te laat

Geplaatst: ma 19 jan 2015, 08:29
door deadlock
En de lange afstandstreinen in de VS staan vaak en half uur of lange stil bij een tussenstop.

Re: Britse trein is elke dag te laat

Geplaatst: ma 19 jan 2015, 08:34
door groningen
Wat Amerika betreft. Amtrak bezit alleen de route Washington DC - Boston. Op alle andere lijnen zijn ze gast. Chicago is het middelpunt als je van oost naar west en v.v. wilt gaan. Aankomst in Chicago van de langeafstandtreinen is altijd in de ochtend; vertrek altijd in de middag en soms avonds. Vooral in het berggebied is vaak enkelspoor en goederentreinen hebben haast altijd voorrang. Iemand zei eens: Amtrak; russische kwaliteit tegen zwitserse prijzen. Oh ja; bij Amtrak is het zo dat de locomotieven altijd aan de voorkant van de trein blijven. Dus als er kop moet worden gemaakt, dan gaat de trein in zijn achteruit het station binnen. De locomotieven moeten ook om de zoveel keer worden bijgetankt; het is afgezien van Washington DC - Boston allemaal diesel.

Percentage op tijd.
Afbeelding

Re: Britse trein is elke dag te laat

Geplaatst: ma 19 jan 2015, 09:56
door Stéphane
Bedankt om dat kaartje even te zoeken :D
Het verbaast me dat de Acela maar 74% haalt, van een trein die op z'n eigen hogesnelheidslijn rijdt, zou je toch beter verwachten.

Re: Britse trein is elke dag te laat

Geplaatst: ma 19 jan 2015, 09:57
door Meltrain
Volgens mij rijdt de Acela niet op een "eigen" lijn, maar gewoon tussen de andere treinen door.

Re: Britse trein is elke dag te laat

Geplaatst: ma 19 jan 2015, 10:44
door Thom91
Yup, op de NEC

Re: Britse trein is elke dag te laat

Geplaatst: ma 19 jan 2015, 12:40
door Meltrain
Wat bedoel je, hebben de Acela's zou wel of geen eigen lijn? :?
Jouw post kan namelijk op twee manieren opgevat worden. Daarnaast zou het ook leuk zijn geweest als je de betekenis van NEC (North East Corridor) had gegeven.

Re: Britse trein is elke dag te laat

Geplaatst: ma 19 jan 2015, 13:13
door Thom91
Geen eigen, rijden gewoon op de NEC. En wat eigen werk met Googlen op NEC en Acela had je een hoop kunnen opleveren.

Re: Britse trein is elke dag te laat

Geplaatst: ma 19 jan 2015, 17:50
door deadlock
Er zijn wel vrij veel stukken waar de sporen geïsoleerd liggen van de goederentreinen.

Re: Britse trein is elke dag te laat

Geplaatst: ma 19 jan 2015, 20:36
door Vinny
Ik wel wel opmerken dat de meeste van de treinverbingen waar het kaartje over gaat totaal niet te vergelijken zijn met het IR-vervoer dat we in Nederland grotendeels hebben. Dat kun je beter vergelijken met de lightrail en metronetwerken rondom grote steden in Amerika. De treinverbindingen van Amtrak zijn meer Eurocity, City Night Line verbindingen in Europa. Die worden ook hier met verouderd materieel gereden - overal maar tussengepropt en krijgen ook vaak vertragingen.

Re: Britse trein is elke dag te laat

Geplaatst: ma 19 jan 2015, 21:18
door groningen
Het grootste gedeelte waar een 2de aanbieder is, is het spoor vaak wel 3 of 4 sporig. Septa is Philadelphia - Trenton. New Jersey Transit is Trenton - New York City, Metro North is New York City - New Haven. De laatste heeft 2 soorten. Een stoptrein tot Stamford; en een sneltrein die afgezien Harlem-125th Street pas in Stamford en dan als stoptrein verder gaat. Hoe meer treinen er rijden, dan wordt de stoptrein ook een soort sneltrein. Bij New Rochelle komen Metro North en Amtrak bij elkaar, want in New York City vertrekken ze van 2 verschillende stations.