DB Regio clinches Rhine-Neckar S-Bahn contract

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: Zo 09 Jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

DB Regio clinches Rhine-Neckar S-Bahn contract

Berichtdoor Thom91 » Do 22 Jan 2015, 22:44

DB Regio clinches Rhine-Neckar S-Bahn contract

BADEN-WÜRTTEMBERG transport authority (NVBW), together with transport authorities in southern Rhineland-Palatinate, Bergstrasse, and Saarland have selected DB Regio for a contract to operate Rhine-Neckar S-Bahn Lot 1 for 17 years from December 2016.

Lot 1 comprises five S-Bahn routes, which are already operated by DB Regio:

Lines S1 and S2 (Homburg/Kaiserslautern - Mannheim - Mosbach/Osterburken)
Lines S3 and S4 (Karlsruhe/Bruchsal - Heidelberg - Speyer/Germersheim), and
Line S33 (Bruchsal – Germersheim).
DB Regio will operate around 8 million train-km per year across the five lines.

Bron en meer

DB Regio heeft een concessie gewonnen in Baden-Württemberg. Het betreft S-Bahn lijnen S1 t/m S4 en S33, gezamelijk goed voor ~8 miljoen treinkilometers per jaar.
Komt wel goed schatje.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31440
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

DB Regio clinches Rhine-Neckar S-Bahn contract

Berichtdoor Suus » Do 22 Jan 2015, 23:15

De reizigers die hadden gehoopt op meer comfort kunnen die droom snel vergeten, de reizigers die deze treinen nemen zullen nog tot december 2033 worden vervoerd in de huidige treinstellen van het type BR425, die nu niet echt bekend staan om hun fantastische comfort...
Laatst gewijzigd door Suus op Vr 23 Jan 2015, 01:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Rame à l'approche

Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: Zo 09 Jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: DB Regio clinches Rhine-Neckar S-Bahn contract

Berichtdoor Thom91 » Do 22 Jan 2015, 23:50

Ik dacht, met een S-Bahn is dat niet zo'n probleem maar S1 is gewoon 202 km lang _O- :')
Komt wel goed schatje.

Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 3721
Lid geworden op: Za 10 Mar 2012, 23:51
Locatie: Apn

Re: DB Regio clinches Rhine-Neckar S-Bahn contract

Berichtdoor Z2N » Vr 23 Jan 2015, 00:54

Wait, whut? Dat is nog niet eens Leiden - Venlo... :shock: En dat dan in de trein die de basis vormde voor de SLT...

Alhoewel, Bee, jij had volgens mij ooit eens in een reisverslag van je een plaatje van een gepimpte 425 met beter interieur. Misschien doen ze zo iets, ter compensatie voor het feit dat er geen nieuwe treinen komen?
Le personnel d'accompagnement des CFF vous souhaitent un agréable voyage!

Flickr!

2016 (9-7): trein: 34137,1 km; bus: 1008,1 km; boot: 249,5 km, metro: 30,3 km; tram: 16,8 km; - 2015: 31646,7 km - 2014: 16486 km

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31440
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: DB Regio clinches Rhine-Neckar S-Bahn contract

Berichtdoor Suus » Vr 23 Jan 2015, 02:03

Er is een voorstel gedaan voor een redesign, de 425Redesign. Ik weet echter niet of het voorstel ook is meegenomen in het aanbod waarmee DB Regio heeft gewonnen. Het voorstel hield o.a. meer stoelen met dikkere bekleding, nieuwe hoofdsteunen, tweezitters met klaptafeltjes ipv alleen vierzitters en in de eerste klas met kunstleder beklede stoelen met een volledige tafel. Daarnaast moeten in de volledige treinen beeldschermen, één stopcontact per twee of vierzitter, glazen bagagerekken, camera's en nieuwe drukknoppen op de deuren komen.
Rame à l'approche

BR628
Berichten: 1552
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:28

Re: DB Regio clinches Rhine-Neckar S-Bahn contract

Berichtdoor BR628 » Vr 23 Jan 2015, 09:35

Niemand zal heus die 200 km in de S1 blijven zitten. Normaal reizen S-Bahn reizigers slechts een klein stukje mee. Dan valt het op zich wel mee. Materieel kan natuurlijk altijd wel beter, maarja als daar niet op geselecteerd wordt bij de aanbesteding... Dan neem ik DB Regio niet kwalijk dat ze gewoon met dit materieel inschrijven.

Gebruikersavatar
reisthijs
Berichten: 3990
Lid geworden op: Ma 31 Mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: DB Regio clinches Rhine-Neckar S-Bahn contract

Berichtdoor reisthijs » Vr 23 Jan 2015, 10:17

Normaal reizen S-Bahn reizigers slechts een klein stukje mee.
Klinkt als de misvatting waar NS ook zo vreselijk mee de boot in is gegaan (zie het toilettendebacle).

Normaal reizen S-Bahnreizigers van of naar het dichtstbijzijnde knooppunt, en dat kan bij zulke lange lijnen soms best ver zijn.
Om maar een willekeurig voorbeeld te noemen: Heidelberg-Osterburken duurt 1,5 uur met de S-Bahn. Dan kan een pietsje meer comfort echt geen kwaad.

Een impressie van de 425Redesign, ziet er niet verkeerd uit:
http://www.bahn.de/s_rheinneckar/view/mdb/s_rheinneckar/pdf__ontent/MDB82944-et_425.pdf
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31440
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: DB Regio clinches Rhine-Neckar S-Bahn contract

Berichtdoor Suus » Zo 08 Nov 2015, 19:16

Van de week is het eerste gerenoveerde treinstel opgeleverd: http://www.3-loewen-takt.de/aktuelles/m ... -fahrzeug/
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Ronald
Berichten: 3231
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 23:55

Re: DB Regio clinches Rhine-Neckar S-Bahn contract

Berichtdoor Ronald » Zo 08 Nov 2015, 20:35

Lijkt heel wat zo. Door die groothoeklens lijken de zittingen bijna een meter lang :') .


Terug naar “OV in het buitenland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast