Alstom-Bombardier poised for SNCB double-deck order
BELGIAN federal minister for mobility Mrs Jacqueline Galant told the country's parliament on January 23 that only one bidder, a consortium of Alstom and Bombardier, is in the running for a framework contract to supply a fleet of inter-city double-deck EMUs to Belgian National Railways (SNCB).
The order for 200km/h dual-voltage (3kV dc and 25kV 50Hz ac) trains could be worth €3bn if all options are exercised. Deliveries are due to start in 2017, although Galant told the house it is "unlikely" any trains will enter service in 2017.
SNCB says it has nothing to add to the minister's comments and negotiations are continuing with the prospective suppliers.
The sets will be equipped with ETCS, which is due to be rolled out across the entire SNCB fleet by 2023 as part of Belgium's national ERTMS programme.
The order is a key element of SNCB's 2013-2025 investment programme, which seeks to increase fleet capacity to cope with growing demand.
Bron en meer
Er is maar 1 aanbieder voor de NMBS order voor nieuw dubbeldeks materieel, namelijk een consortium van Alstom-Bombardier.
Alstom-Bombardier poised for SNCB double-deck orde
Alstom-Bombardier poised for SNCB double-deck orde
Komt wel goed schatje.
Re: Alstom-Bombardier poised for SNCB double-deck orde
Eindelijk het nieuwe M7 dus, ookal gaat het nog even duren voordat het rijdt.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Re: Alstom-Bombardier poised for SNCB double-deck orde
Niet M7 want dit gaat om treinstellen.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Alstom-Bombardier poised for SNCB double-deck orde
De bedoeling is aldus het artikel dat de eerste stellen in 2017 al geleverd worden, aardig snel al! :Y
Re: Alstom-Bombardier poised for SNCB double-deck orde
Het project is wel M7 genoemd omdat de treinen moeten kunnen combineren met de loc+M6 combinaties en omdat er ook plannen waren/zijn om een deel van deze nieuwe dubbeldekkers met een locomotief te laten rijden.
In de praktijk zal het wel MS17 worden o.i.d.
In de praktijk zal het wel MS17 worden o.i.d.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alstom-Bombardier poised for SNCB double-deck orde
Volgens wat ik op hgbtf gelezen heb worden het gemotoriseerde stuurstandrijtuigen.
Een voorbeeld van dit concept is de Bombardier Twindexx
Een voorbeeld van dit concept is de Bombardier Twindexx
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Alstom-Bombardier ziet megabestelling NMBS binnen handbe
Het is hier al een keer besproken, maar kan geen kwaad het hier nog eens te plaatsen. Dit wil de NMBS dus bestellen:
C73/0000190680 - Levering (en ondersteuning bij het onderhoud) van dubbeldek
bloktreinen met een totale geraamde capaciteit van 145.000 zitplaatsen.
C73/0000190680 - Levering (en ondersteuning bij het onderhoud) van dubbeldek
bloktreinen met een totale geraamde capaciteit van 145.000 zitplaatsen.
De NMBS wenst een raamovereenkomst af te sluiten voor de levering (en het onderhoud van bepaalde
onderdelen) van dubbeldek bloktreinen met een totale geraamde capaciteit van 145.000 zitplaatsen. Hiervoor
zullen er in totaal 4 soorten dubbeldek rijtuigen gedefinieerd worden: gemotoriseerde dubbeldek stuurrijtuigen
“Bmx”, niet gemotoriseerde dubbeldek stuurrijtuigen “BDx”, dubbeldek rijtuigen met 1e en 2e klasse “AB” en dubbeldek rijtuigen 2e klasse “B”. De rijtuigen zullen hoofdzakelijk afgeroepen worden in vierledige en zesledige
treinconfiguratie, daarenboven zullen de rijtuigen compatibel en koppelbaar moeten zijn met de bestaande
dubbeldek rijtuigen in het NMBS park (type M5 en M6).
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Alstom-Bombardier poised for SNCB double-deck orde
Dat klinkt een beetje als DDZ
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten