Voorstedelijk treinaanbod Brussel: mijlpalen in zicht
Re: Voorstedelijk treinaanbod Brussel: mijlpalen in zicht
Kan iemand mij het nut van die tunnel eens uitleggen
Re: Voorstedelijk treinaanbod Brussel: mijlpalen in zicht
Dit staat in het artikel (één na laatste alinea):JWM schreef:Kan iemand mij het nut van die tunnel eens uitleggen
De tunnel maakt een snelle treinverbinding tussen de Europese wijk en Brussels Airport mogelijk. De opening van de tunnel is gepland voor 4 april.
🍉
Re: Voorstedelijk treinaanbod Brussel: mijlpalen in zicht
Ik hoor het al. Beoogde frequentie is zeker 1,5 L-trein per uur?
Re: Voorstedelijk treinaanbod Brussel: mijlpalen in zicht
Op werkdagen 2x/uur een IC (Dinant - Bru-Nat-Luchthaven en Charleroi - Bru-Nat-Luchthaven) en 1x/uur een S-trein, met in de spits nog een extra S-trein.
In het weekend wordt de tunnel niet gebruikt.
In het weekend wordt de tunnel niet gebruikt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Voorstedelijk treinaanbod Brussel: mijlpalen in zicht
Een S-bahn met frequenties van 1x/u? :X
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Voorstedelijk treinaanbod Brussel: mijlpalen in zicht
Ja. Ze hebben wel heel fancy S- nummers bedacht maar eigenlijk verandert er niets. Het blijft België.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Voorstedelijk treinaanbod Brussel: mijlpalen in zicht
En toch een controlecenter dat 24/7 wordt bemand. Only in Belgie.Bee schreef:In het weekend wordt de tunnel niet gebruikt.
Re: Voorstedelijk treinaanbod Brussel: mijlpalen in zicht
Wat droevig voor zo'n enorm project :') De S-treinen zijn inderdaad al helemaal een lachertje..
Ik doe ook maar wat
Re: Voorstedelijk treinaanbod Brussel: mijlpalen in zicht
Exclusief voor die tunnel?webguy schreef:En toch een controlecenter dat 24/7 wordt bemand. Only in Belgie.Bee schreef:In het weekend wordt de tunnel niet gebruikt.
Zal toch wel ergens 'centraal' bemand worden waar meerdere (Spoor)tunnels in beheer zijn?
Maar goed, als er in het weekend niet gereden wordt.. lijkt mij dat wel een walhalla voor 'kunstenaars' en ander gespuis om activiteiten in die tunnel te ontwikkelen.. krijgt dat controlecentrum het nog druk.. met de verkeerde dingen vooral denk ik.
Re: Voorstedelijk treinaanbod Brussel: mijlpalen in zicht
Wellicht dat ook het al bestaande deel van station Schuman er onder beheer is, dat wordt wel zeven dagen per week door treinen bediend.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Voorstedelijk treinaanbod Brussel: mijlpalen in zicht
Sowieso lijnen die niet in het weekend rijden :') De Belgische treinen draaien écht alleen op forensen he? :D
Ik doe ook maar wat
Re: Voorstedelijk treinaanbod Brussel: mijlpalen in zicht
Voor wat betreft de Europese wijk in Brussel kan ik me dat wel erg goed voorstellen: daar is het in het weekend zo rustig dat zelfs als de stations open zijn je er een kanon kan afschieten...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Voorstedelijk treinaanbod Brussel: mijlpalen in zicht
De financiering, de bestuursovereenkomst en de bouw- en milieuvergunningen zijn rond voor het nieuwe station Machelen-Kerklaan. Dit nieuwe station aan spoorlijn 25 moet het huidige station Buda vervangen en komt een paar honderd meter noordelijker te liggen dan Buda, zodat er ook perrons aan spoorlijn 26 (Oostring Brussel) kunnen komen te liggen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Voorstedelijk treinaanbod Brussel: mijlpalen in zicht
Vanaf vandaag is de Schuman-Josaphat-spoortunnel in gebruik. Voorlopig alleen op werkdagen.
Echter, vanwege de aanslagen op de luchthaven rijden de intercity's Dinant - Luchthaven en Charleroi - Luchthaven voorlopig niet tussen Brussel-Schuman en de Luchthaven. Ook Bordet wordt niet door deze twee treindiensten bediend. De treinen keren daarom op station Schaarbeek, tot 1 april was dat met reizigers en nu is dat zonder reizigers...
Onduidelijk is nog wanneer de luchthaven weer bediend gaat worden, het ondergrondse treinstation is slechts licht beschadigd maar is alleen bereikbaar via de zwaar beschadigde vertrekhal. Herstel daarvan kan nog maanden duren.
Echter, vanwege de aanslagen op de luchthaven rijden de intercity's Dinant - Luchthaven en Charleroi - Luchthaven voorlopig niet tussen Brussel-Schuman en de Luchthaven. Ook Bordet wordt niet door deze twee treindiensten bediend. De treinen keren daarom op station Schaarbeek, tot 1 april was dat met reizigers en nu is dat zonder reizigers...
Onduidelijk is nog wanneer de luchthaven weer bediend gaat worden, het ondergrondse treinstation is slechts licht beschadigd maar is alleen bereikbaar via de zwaar beschadigde vertrekhal. Herstel daarvan kan nog maanden duren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Voorstedelijk treinaanbod Brussel: mijlpalen in zicht
Op zich is dat station wel een veiligheidsuitdaging als mensen voor het betreden van de Luchthaven al een controle moeten krijgen.
Re: Voorstedelijk treinaanbod Brussel: mijlpalen in zicht
De naam van het station is trouwens in alle stilte gewijzigd naar Brussels Airport - Zaventem.
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
Re: Voorstedelijk treinaanbod Brussel: mijlpalen in zicht
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/grafi ... /1.2880035
het rekenhof van Belgie heeft berekend dat er ongeveer 800 miljoen euro te kort is om het voorstadsnet volledig af te werken
het rekenhof van Belgie heeft berekend dat er ongeveer 800 miljoen euro te kort is om het voorstadsnet volledig af te werken
Re: Voorstedelijk treinaanbod Brussel: mijlpalen in zicht
Er komt een miljard euro extra in het fonds voor de bouw van het GEN. Hiermee zou de lijn Brussel - Ottignies in 2024 voltooid kunnen worden en Brussel - Nivelles in 2028. Door de verdeelsleutel van 60% Vlaanderen - 40% Wallonië is er ook meer geld beschikbaar voor Vlaanderen. Daar wordt op dit moment gewerkt aan de lijn Brussel - Denderleeuw/Gent.
http://www.bruzz.be/nl/actua/heel-wat-i ... d-voor-gen
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/1.2943925
http://www.bruzz.be/nl/actua/heel-wat-i ... d-voor-gen
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/1.2943925
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Voorstedelijk treinaanbod Brussel: mijlpalen in zicht
De bouwvergunningen voor Brussel - Ottignies zijn nu allemaal binnen, de bouw kan door het extra geld spoedig vervolgd worden zodat 2024 haalbaar blijft. *O*
Voor Brussel - Nivelles mikt men nu op 2027, dat is een jaar eerder dan tot nu toe gedacht. De bouw daarvan is nog veel minder verder gevorderd (lees: niet gestart).
Brussel - Denderleeuw moet in december 2018 voltooid zijn, dan gaat ook de snelheid op lijn 50A tussen Brussel en Gent naar 200 km/uur *trein*
Voor Brussel - Nivelles mikt men nu op 2027, dat is een jaar eerder dan tot nu toe gedacht. De bouw daarvan is nog veel minder verder gevorderd (lees: niet gestart).
Brussel - Denderleeuw moet in december 2018 voltooid zijn, dan gaat ook de snelheid op lijn 50A tussen Brussel en Gent naar 200 km/uur *trein*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 81 gasten