Pagina 7 van 7

Re: Reactivering Bentheimer Eisenbahn voor personenvervoer

Geplaatst: do 09 nov 2023, 12:05
door MaartenD
Ik weet echt niet hoeveel waarde je daar aan moet hechten. Als je op google streetview kijkt zie ik voorbij Neuenhaus bitter weinig magneten. Pas weer voor het Europark.

Neuenhaus duidelijk zichtbaar.
Veldhausen meen ik een hoog sein met een magneet te zien op de luchtfoto.
Aansluiting naar ExxonMobil zie ik geen seinen op de luchtfoto. Zeker geen hoge seinen.
Inrit Emlichheim hier lijkt mij zelfs het industriespoor niet beveiligd. Geen indusi.
Uitrit Emlichheim één laag sein, ik zie geen indusi.
Inrijsein Europark Hoog sein met indusi, de seinen die de uitrit dekken ook.
Aansluiting Coevorden zou dat een indusimagneet zijn? Dan liggen er daar drie.

Re: Reactivering Bentheimer Eisenbahn voor personenvervoer

Geplaatst: do 09 nov 2023, 13:48
door TomSteyl
Is er trouwens wel perronruimte om de trein in Coevorden binnen te nemen, zonder Arriva in de weg te zitten?

Re: Reactivering Bentheimer Eisenbahn voor personenvervoer

Geplaatst: do 09 nov 2023, 14:04
door dennistd
Er komt een extra perron aan de westkant van het station

Re: Reactivering Bentheimer Eisenbahn voor personenvervoer

Geplaatst: do 09 nov 2023, 16:21
door IIVQ
MarkNL schreef: do 09 nov 2023, 07:32
Daniel schreef: wo 08 nov 2023, 17:45 Volgens Google Streetview wel. Maar komt er niet nu al goederenverkeer daar de grens over? Of wordt er op een andere manier aangevoerd voor de treinen van de Bentheimer Eisenbahn die vanuit Coevorden rijden?
De overgave van treinen vind plaats op het tweede spoor naast de lijn Coevorden - Marienberg. Meestal wordt er een G2000 van de BE voor de trein gezet die hem met e-loc en al naar de terminal (of verder) sleept.

Overigens was het volgens mij wel de bedoeling dat Co aangepast ging worden met mogelijk een eigen spoor voor de trein van/naar Bad Bentheim. Dat zou een uitzonderingspositie voor geen ATB wel mogelijk maken. Weet alleen niet wat er nu gekozen is.
Dan moet er ook een nieuwe (aan)brug komen, met nieuwe landhoofden.

Re: Reactivering Bentheimer Eisenbahn voor personenvervoer

Geplaatst: za 13 jan 2024, 12:03
door iamthedutchdude
Er kan begonnen worden met de werkzaamheden (aan Duitse kant)!
MarkNL schreef: do 09 nov 2023, 07:32 Overigens was het volgens mij wel de bedoeling dat Co aangepast ging worden met mogelijk een eigen spoor voor de trein van/naar Bad Bentheim. Dat zou een uitzonderingspositie voor geen ATB wel mogelijk maken. Weet alleen niet wat er nu gekozen is.
Ik meen opgevangen te hebben dat er PZB (Indusi) zou (komen te) liggen tot Co.

Re: Reactivering Bentheimer Eisenbahn voor personenvervoer

Geplaatst: za 13 jan 2024, 12:29
door IIVQ
Waarom kost het €1,5M/km in 🇩🇪 en €8M/km in 🇳🇱?

Re: Reactivering Bentheimer Eisenbahn voor personenvervoer

Geplaatst: za 13 jan 2024, 12:51
door Suus
Omdat het in Duitsland gaat om een spoorlijn die in bedrijf is, en in Nederland niet. Bovendien moet er in Coevorden ook nog een spoorbrug opgeknapt worden.

Re: Reactivering Bentheimer Eisenbahn voor personenvervoer

Geplaatst: za 13 jan 2024, 13:07
door IIVQ
Dat verklaart wat (al is het spoor nog niet zo lang buiten gebruik). Ik zie nu zelfs dat als er een vrijliggend spoor tot aan Coevorden komt er een beweegbare brug dubbelsporig gemaakt moet worden en wellicht zelfs een woonhuis onteigend.

Re: Reactivering Bentheimer Eisenbahn voor personenvervoer

Geplaatst: do 29 feb 2024, 01:06
door dennistd
Het deel naar Coevorden rijdt nog niet of het volgende deel wordt alweer onderzocht voor reactivering: dit keer is het Bentheim-Gildehaus. Een stukje van zo'n 5km dat waarschijnlijk in de tijd gereden kan worden waarin de trein nu stilstaat in Bentheim. Betekent dan wel dat de trein dan vanaf Bentheim Nord gaat rijden aangezien er vanaf het DB-station geen verbinding is.

https://www.mw.niedersachsen.de/startse ... 29977.html

Re: Reactivering Bentheimer Eisenbahn voor personenvervoer

Geplaatst: do 29 feb 2024, 09:29
door gpvos
Uitstekende ontwikkelingen. Het onderzoek zal nog wel even duren:
Somit befinden sich nun insgesamt 21 Strecken in der zweiten Untersuchungsstufe. Über die dabei zugrunde gelegten Kriterien wird sich der Lenkungskreis in seiner nächsten Sitzung im Sommer 2024 verständigen.