Frequentieverandering S-Bahn Rhein-Ruhr 2019

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 42267
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Frequentieverandering S-Bahn Rhein-Ruhr 2019

Berichtdoor Suus » di 26 feb 2019, 09:02

De productielijn van de originele Talent is al enige jaren beëindigd, de kosten voor nieuwe middenbakken zullen waarschijnlijk aanzienlijk zijn. Weet niet of treinstellen van 20 jaar oud dat waard zijn.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 42267
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Frequentieverandering S-Bahn Rhein-Ruhr 2019

Berichtdoor Suus » za 14 dec 2019, 11:38

Keolis heeft eerder deze week een akkoord bereikt met de VRR over het intrekken van de concessie voor de S1 en S4. Daarnaast heeft Keolis aangegeven bij een nieuwe aanbesteding van de S-Bahn niet opnieuw deel te nemen. Of dit het begin is van een terugtrekkende beweging van Keolis op de Duitse spoormarkt is nog niet duidelijk.

Maar, dat houdt ook in dat de VRR deze week de aanbesteding is gestart van de concessie S-Bahn Rhein-Ruhr deelnet A.

Geïnteresseerde vervoerders moeten zich voor 10 januari 2020 melden. Tot 14 februari is er vervolgens de mogelijkheid om vragen te stellen over het bestek. Op 25 maart 2020 moeten de definitieve biedingen binnen zijn. De VRR zal zo daarna snel mogelijk overgaan tot keuze voor een vervoerder, aangezien deze al op 12 december 2021 treinen moet gaan rijden. De concessie loopt tot 14 december 2031.

Opvallend verschil met de vorige aanbesteding is dat de winnaar van deelnet B nu ook de winnaar mag zijn van deelnet A. Daarmee gaat het oorspronkelijke idee om de concessie in twee delen te knippen en zo concurrentie te bevorderen wel wat verloren.
Rame à l'approche


Terug naar “OV in het buitenland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten