Met de trein door Frankrijk

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Plaats reactie
KVV
Berichten: 19
Lid geworden op: vr 07 dec 2012, 13:15

Met de trein door Frankrijk

Bericht door KVV »

Ik had het al ergens anders gevraagd maar mijn vraag is blijkbaar weer ondergesneeuwd. Graag gaan mijn vaste reisgenoot en ik richting Frankrijk. Maar de meeste tickets die we tegen komen zijn behoorlijk prijzig. Nu lees ik hier en daar wel wat over TER kaartjes in de regio bij Lille maar echte info kan ik nog iet vinden.

Kan je dus goedkoop naar Frankrijk zonder tijdig te moeten reserveren, is het mogelijk dat er een TER regiokaart is?

De enige optie op dit moment die ik gevonden heb is een trampoline kaart te kopen in Kortrijk. Die overstap is 11 minuten... Is dat lang genoeg om zo'n kaart te kopen in de machine of aan het loket?
Fedde
Berichten: 8
Lid geworden op: do 04 jun 2015, 16:09

Re: Met de trein door Frankrijk

Bericht door Fedde »

En een interrail pas, of zeg ik nu iets geks?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13195
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Met de trein door Frankrijk

Bericht door Z2N »

Het hangt af van waar je heen gaat, in Nord-Pas-de-Calais bestaan kortingskaarten voor goedkooe retourtjes in de weekenden en vakanties, maar verder is Frankrijk gewoon een duur spoorland door de grotere afstanden...
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6471
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Met de trein door Frankrijk

Bericht door Daantje »

Ik heb jaren terug getreind door Frankrijk met een Interrailticket en dat was prima te doen.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13667
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Met de trein door Frankrijk

Bericht door Vinny »

Z2N schreef:Het hangt af van waar je heen gaat, in Nord-Pas-de-Calais bestaan kortingskaarten voor goedkooe retourtjes in de weekenden en vakanties, maar verder is Frankrijk gewoon een duur spoorland door de grotere afstanden...
Je hoeft natuurlijk geen grote afstanden te reizen. Het spoorwegnetwerk rondom Parijs is best indrukwekkend zonder dat je enorme afstanden hoeft te overbruggen. Per kilometer vind ik de Franse spoorwegen niet super duur. Voor TGV-verbindingen moet je wel een aanbieding te pakken hebben (maar dat is natuurlijk wel een lange afstandsverplaatsing)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Met de trein door Frankrijk

Bericht door Suus »

Voor de TGV zijn alleen maar vaste prijzen te boeken, maar voor de regionale treinen zijn er wel gewoon kilometerprijzen en die zijn praktisch gelijk aan de Nederlandse prijzen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13195
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Met de trein door Frankrijk

Bericht door Z2N »

Vinny schreef: Je hoeft natuurlijk geen grote afstanden te reizen. Het spoorwegnetwerk rondom Parijs is best indrukwekkend zonder dat je enorme afstanden hoeft te overbruggen.
Maar ja, dan moet je wel nog in Parijs zien te komen, en tenzij je 63 euro over hebt voor het ritje van 181 kilometer dat je doet met de TGV vanaf Lille naar Parijs, is het natuurlijk wat lastig om daar te komen zonder vroeg te reserveren. In en rond Parijs kan je (door een gigantische sloot subsidie) tegen een aardig prijsje reizen, een dagkaart voor de regio (zo groot als de randstad) kost je slechts 16,60.
KVV schreef: De enige optie op dit moment die ik gevonden heb is een trampoline kaart te kopen in Kortrijk. Die overstap is 11 minuten... Is dat lang genoeg om zo'n kaart te kopen in de machine of aan het loket?
De trampoline-kaart is slechts geldig totaan Lille-Flandres, dus daar schiet je niet heel erg veel mee op. :wink: Waar wou je eigenlijk naartoe?
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6471
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Met de trein door Frankrijk

Bericht door Daantje »

Ik moet zeggen dat toen ik ging interrailen door Frankrijk je nog met gewone treinen (niet de thalys of tgv) van Brussel naar Parijs kon reizen. Dat scheelt natuurlijk een hoop geld. Als je gebruik wil maken van TGV's in Frankrijk is een interrail ticket wel snel aantrekkelijk. Wij gingen rechtstreeks van Marseille naar Brussel en betaalden alleen de reservering voor ik dacht 12,50 ofzo.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 55 gasten