Spoorlijnen Polen

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Plaats reactie
Niek
Berichten: 344
Lid geworden op: ma 15 sep 2014, 21:00

Spoorlijnen Polen

Bericht door Niek »

Omdat ik hier geen topic over kon vinden, open ik er maar een
Weet iemand mooie spoorlijnen in polen, ten westen van Katowice/Krakow?
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Spoorlijnen Polen

Bericht door deadlock »

Ja, Fles.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Timon91
Berichten: 871
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 14:24
Locatie: Arnhem

Re: Spoorlijnen Polen

Bericht door Timon91 »

Bedoel je in de omgeving van Katowice/Kraków of in heel Polen, ten westen van Katowice/Kraków? Uitgaande van het laatste zijn er wel een aantal te bedenken natuurlijk:
- Het grenslijntje Harrachov(CZ)-Szklarska Poręba-Jelenia Góra. Zelf nog nooit gedaan maar het schijnt heel aardig te zijn, door de heuvels. Ik heb hem zelf nog nooit bereden en er schijnen ook wel wat werkzaamheden te zijn, maar het is de moeite van het uitzoeken waard.
- Qua nostalgie is de rit van Forst(D) naar Wrocław via Żagań prachtig. Żagań was ooit een groot spoorwegknooppunt met spoorlijnen in alle richtingen, tegenwoordig is het meeste gesloten en stoppen er nog maar een paar treinen per dag. Ik mis het stuk Żary-Legnica nog, maar Żagań ben ik wel eens geweest (met de auto alleen). Ook de moeite waard alleen wel lastig plannen gezien het zeer geringe aantal treinen.
- In het noorden schijnt de spoorlijn van Gdynia naar Hel wel leuk te zijn, ook deze staat nog op m'n lijstje :P Het is alleen niet echt in de buurt van wat je zoekt, maar eerlijk is het eerlijk, het ligt wel ten westen van Katowice :mrgreen:

In het zuiden van Polen zijn er meer heuvels dus ik denk dat je daar meer kans hebt een mooi lijntje te vinden. Helaas rijden de treinen in Polen niet zo frequent en dan ook nog eens vaak op onmogelijke tijdstippen, dus het kan even zoeken zijn.

Verdere mooie lijnen die ik kan bedenken liggen voornamelijk in Oost-Polen, maar ik moet ook eerlijk bekennen dat ik in Polen niet veel lijnen ken die er landschappelijk echt uit springen. Ik gok inderdaad dat Fles er meer weet. Succes!
Mijn Flickr account.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 50 gasten