Ghost trains

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Ghost trains

Bericht door Daniel »

en-es schreef:Op Amersfoort-Amsterdam had je ook spitstreinen tot halverwege jaren 90. Richting Amsterdam in de ochtendspits en richting Amersfoort in de middagspits. Die stopten alleen in Baarn, Hilversum, Naarden Bussum en Weesp.
Dat lijkt toch nog verdacht veel op wat later de sneltrein Amersfoort - Amsterdam werd toch?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Ghost trains

Bericht door SLToilet »

Tom024 schreef:Ik denk eerlijk gezegd dat een van de laatst overgebleven treinen de 23522 (niet 100% zeker van dat nummer) Roosendaal - Schiphol via Den Bosch is geweest. Reed met 10 of 12 bakken VIRM, dus heel perron 1 in Roosendaal vol. Stopte in mijn herinnering niet op Gz en Tbu (Tbr bestond nog niet). Regelmatig gebruik van gemaakt tot Ht, altijd plek volop.
In de laatste jaren bestond het station wel, maar in de eerste drie jaar tot 2006 werd Tbr in de hele dienstregeling eigenlijk als stiefkindje behandeld vergeleken met Tbu en Gz. De 3600 stopte alleen daar niet, de stoptrein was eentje uit Eindhoven die verder ging. Later is de 3600 versneld en is op Tb-Ht een nieuwe stoptrein ontstaan die verder reed richting Bd waardoor de andere stoptrein kon worden ingekort tot Tbu. Also ik me niet vergis was de situatie voor Tbu en Gz tussen 2004 en 2006 gunstiger dan nu.

Ik heb zover mijn geheugen de kleine jeugdjaren niet in de steek laat ook in die spitstreinen gezeten. Het was op Amsterdam Centraal en weet nog hoe mijn oma erop stond dat deze trein naar Tilburg moest :mrgreen: . Ook al riepen we dat het vast niet erg is om over te stappen als dit niet de eerste/snelste trein was. Toch jammer dat ik hem later nooit meer kon gebruiken. Het gaf Tilburg toch net die connectie met de twee belangrijkste spoorknooppunten.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten