Germany studies feasibility of a national clockface timetable

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Plaats reactie
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Germany studies feasibility of a national clockface timetable

Bericht door Thom91 »

Germany studies feasibility of a national clockface timetable

GERMANY: A detailed study of the feasibility of introducing of a national clock-face timetable based a 30 min and 60 min cycle of long distance trains with optimised connections has been published.

The study was commissioned by the Federal Ministry of Transport from the IGES Institut and TU Braunschweig, with RMCon and Heuking Kühn Lüer Wojtek as subcontrators. It was more detailed than previous macroscopic studies, incorporating a model of the rail network with around 1 000 000 edges and 990 000 nodes as well as train performance data.

Bron

Het Duitse Ministerie van Transport heeft een studie afgerond over de haalbaarheid van een gecadanceerde dienstregeling. Het blijkt dat deze uitvoerbaar is vanaf 2025, afhankelijk van de gekozen variant.
Komt wel goed schatje.
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Germany studies feasibility of a national clockface timetable

Bericht door CamilleKreemers »

Waar baseren de Duitsers zich nu dan op?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Germany studies feasibility of a national clockface timetable

Bericht door Suus »

Het Fernverkehr-netwerk heeft een dienst en daaromheen wordt dan per regio een dienstregeling gebouwd. Op de plekken waar regionale treindiensten van verschillende regio's bij elkaar komen ontstaan er dan problemen, bijvoorbeeld in Osnabrück.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Germany studies feasibility of a national clockface timetable

Bericht door dennistd »

Je ziet in Gronau al dat de symmetrie niet gelijk is:
Münster a .04 / v .44
Dortmund a .33 / v .20
Enschede a .07 / v .09

Dat komt dus neer op een symmetrietijd van:
Münster .24/.54
Dortmund .27/.57
Enschede .08/.23/.38/.53

Allemaal een paar minuten verschillend dus, waardoor je steeds verschillende aansluitingen hebt. Dortmund gaat wel (in Ahaus is het .29/.59) maar vooral de trein van/naar Münster ligt volkomen buiten de gangbare symmetrie van .00/.30 . Om over de trein naar Enschede nog maar helemaal te zwijgen: in de ene richting is de aansluiting op de IC daar 11 minuten, in de andere richting 25 minuten. Met een mooie symmetrie en een minuutje eerder uit en later in Gronau heb je in beide richtingen een mooie aansluiting van 4 minuten.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Germany studies feasibility of a national clockface timetable

Bericht door Suus »

Het symmetriepunt in Duitsland is op minuut 58½, maar bij enkelsporige lijnen ontkom je er soms niet aan om het te verschuiven.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Germany studies feasibility of a national clockface timetable

Bericht door Thom91 »

German clockface timetable study completed

THE introduction of a national clockface timetable in Germany could significantly reduce journey times and increase ridership, according to a feasibility report published by the Federal Ministry of Transport and Digital Infrastructure (BMVI) on September 10.

Core elements of the proposals include ensuring efficient connections at more stations and more frequent services on long-distance routes with a minimum one-hour frequency and 30-minute interval services on core corridors. This reflects German Rail's (DB) plan unveiled in March to introduce half-hourly ICE services linking all of the country's main conurbations by 2022.

The in-depth study, which was carried out by Berlin-based IGES Institut and TU Braunschweig with the assistance of independent advisors, forecasts that the introduction of regular-interval services with clockface departures could, depending on the scenario, reduce travel times by 8-10 million hours per year and increase ridership by 9-12 million passengers per year.

Due to the size and complexity of the network the report states that introduction of the timetable would need to be phased, but it suggests the rollout could be completed by 2025.

Bron en meer

De studie is nu afgerond en gepubliceerd, te vinden op (Duits!): http://www.bmvi.de/SharedDocs/DE/Anlage ... cationFile
Komt wel goed schatje.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 30 gasten