Dieselnetz Sachsen-Anhalt

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Plaats reactie
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Dieselnetz Sachsen-Anhalt

Bericht door mijack1985 »

Kwam tijdens surfen net op dit nieuwsbericht terecht.

Blijkbaar weer een Abellio succesje. Mijn Duits is niet geweldig, maar ziet er naar uit dat het echt pas net bekend is gemaakt.
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dieselnetz Sachsen-Anhalt

Bericht door Suus »

Dit is geen "succesje" te noemen, dit is een megaklapper :shock:

8,6 miljoen treinkilometer per jaar voor een periode van 14 jaar :!:

Bekend was wel dat Abellio interesse had, er liep een aanbesteding voor 70 dieseltreinstellen inzetbaar vanaf december 2018. Ik gok dat het LINT 54 gaat worden :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: Dieselnetz Sachsen-Anhalt

Bericht door mijack1985 »

Bee schreef:Dit is geen "succesje" te noemen, dit is een megaklapper
Klopt, verkeerde woordkeuze haha. Ze doen het goed daar in Duitsland.
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dieselnetz Sachsen-Anhalt

Bericht door Suus »

Inmiddels bevestigd: er gaan na afloop van de bezwaartermijn 52 treinstellen type LINT54 besteld worden bij Alstom.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dieselnetz Sachsen-Anhalt

Bericht door Suus »

Heel bijzonder: geen enkele vervoerder heeft bezwaar gemaakt tegen de gunning van deze twee pakketten aan Abellio, de gunning is daarmee rechtsgeldig verklaard.

Bron: http://hallespektrum.de/nachrichten/umw ... hn/196068/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: Dieselnetz Sachsen-Anhalt

Bericht door mijack1985 »

Ook NRC had hier gisteren een artikel over.
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
baladid
Berichten: 1518
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Dieselnetz Sachsen-Anhalt

Bericht door baladid »

Helaas haalt NRC wel Saksen en Saksen-Anhalt door elkaar.
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Dieselnetz Sachsen-Anhalt

Bericht door Jef400 »

Buiten dat. Wat is er moeilijk aan Magdeburg en Sachsen-Anhalt te schrijven? Ik begrijp dat nooit zo die Nederlandse vertalingen.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dieselnetz Sachsen-Anhalt

Bericht door Suus »

Ik zie dat ik een fout heb gemaakt: Het is niet LINT54 wat Abellio gaat bestellen, maar LINT41. Voor sommige diensten is LINT54 interessanter door de grotere capaciteit, maar op diverse andere diensten wordt nu met LINT27 gereden, waardoor een eenheidspark van LINT41 voor Abellio het meest efficiënt is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Foeckler
Berichten: 48
Lid geworden op: ma 19 okt 2015, 11:53

Re: Dieselnetz Sachsen-Anhalt

Bericht door Foeckler »

JeffreyMeijer schreef:Buiten dat. Wat is er moeilijk aan Magdeburg en Sachsen-Anhalt te schrijven? Ik begrijp dat nooit zo die Nederlandse vertalingen.
Logisch toch, allerlei talen door elkaar gebruiken staat lelijk.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Dieselnetz Sachsen-Anhalt

Bericht door Jef400 »

Dat is juist het probleem. Die plaats heet niet Maagdenburg. Het heet Magdeburg. Op de wegwijzers zetten we ook steeds meer de buitenlandse namen. Dat staat helemaal niet lelijk. Juist hoe de NRC het doet staat het lelijk :X
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
baladid
Berichten: 1518
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Dieselnetz Sachsen-Anhalt

Bericht door baladid »

Als je dan ook Liège, Paris, Berlin, Roma, Athina en Jeroesjalajim gaat schrijven - al zouden voor de laatste twee natuurlijk Αθήνα en ירושלים nog beter zijn. En als je Saksen-Anhalt als deelstaatnaam afkeurt wil ik dan natuurlijk ook Brabant wallon, Hainaut, California, Anadolu, Alsace en Corse zien. Ik blijf net over Maagdenburg en Saksen-Anhalt hebben, als ik Nederlands spreek. Als ik Duits spreek is voor mij Arnheim de hoofdstad van Geldern en ligt Herzogenbusch in Nord-Brabant, als ik Engels spreek ligt The Hague in South Holland en als ik Frans spreek ligt Fauquemont in Limbourg en gaat er niets boven Groningue.
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dieselnetz Sachsen-Anhalt

Bericht door Suus »

Er is in Nederland ophef ontstaan over het feit dat Abellio de treinstellen voor deze concessie heeft ondergebracht in een Iers bedrijf waarvan NS de aandeelhouder is, Disa Assets Limited. Abellio Mitteldeutschland gaat dan een lease aan voor deze treinstellen. Op deze manier stroomt een deel van de omzet (en daarmee ook winst) naar Ierland, waar de vennootschapsbelasting een stuk lager is dan de 30% in Duitsland.

http://www.nu.nl/economie/4668969/abell ... easen.html
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Dieselnetz Sachsen-Anhalt

Bericht door CamilleKreemers »

Als er zelfs toestemming is van de Duitse opdrachtgevers, moet de nederlandse politiek zijn ****** houden. Bemoei je met belangrijke zaken, zoals betaalbare zorg of het feit dat het halve land dichtslibt.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Dieselnetz Sachsen-Anhalt

Bericht door Meltrain »

De eerste van de 54 nieuwe LINTen is vandaag onthuld:
https://www.railwaygazette.com/news/tra ... -dmus.html
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dieselnetz Sachsen-Anhalt

Bericht door Suus »

Het gaat nog niet geweldig met deze concessie. Sinds Abellio diensten heeft overgenomen van DB Regio, HarzElbeExpress en de Burgenlandbahn zijn er al 697 ritten uitgevallen wegens personeelsgebrek. Er is nog een tekort van 40 machinisten. Inmiddels heeft Abellio ook al voor 300.000 euro aan boetes ontvangen.

https://www.volksstimme.de/sachsen-anha ... ei-abellio

Verder in het artikel nog een verhaal over een defecte trein in december waarin 75 schoolkinderen 2 uur zaten opgesloten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Dieselnetz Sachsen-Anhalt

Bericht door marvinkok »

Tekort aan machinisten is zo te lezen een algeheel probleem in Duitsland...
Werden er ook niet ergens Polen of zo op de trein gezet ergens daar aan de grens?
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Dieselnetz Sachsen-Anhalt

Bericht door dennistd »

Ik weet wel dat DB Regio Bayern bezig was met Roemenen... :')
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Dieselnetz Sachsen-Anhalt

Bericht door marvinkok »

Dat kan ook, heb het wel hier op het forum gelezen iig...
En ach, Nederlanders naar Duitsland kan ook (A)
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Dieselnetz Sachsen-Anhalt

Bericht door Nitein-Repart »

Roemenen, Bulgaren en Polen hebben toch wel een flink beter arbeidsethos dan Nederlanders. Dus voor de reiziger is het beter om Roemeense, Bulgaarse of Poolse machinisten in te zetten dan Nederlandse machinisten.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
erjeebee
Berichten: 1355
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Dieselnetz Sachsen-Anhalt

Bericht door erjeebee »

Bron?
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Dieselnetz Sachsen-Anhalt

Bericht door en-es »

In Nederland zijn er veel bedrijven die liever Oost-Europeanen aannemen dan Nederlanders. Niet alleen omdat ze een goede arbeids-ethos hebben maar ook omdat ze vergeleken met Nederlanders minder verdienen en minder rechten hebben. Ik kan het weten want ik heb zelf veel collega's uit die contreien.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dieselnetz Sachsen-Anhalt

Bericht door Suus »

en-es schreef:ze vergeleken met Nederlanders minder verdienen
Dat mag niet. Gelijk werk is gelijk loon, ook voor uitzendkrachten. Een Poolse paprikaplukker moet evenveel verdienen als een Nederlander als dat werk in Nederland is.
en-es schreef:minder rechten hebben
Zou geen significant verschil in mogen zitten. Ze werken in Nederland en hebben dus gelijke rechten en plichten.

Maar een probleem met machinisten in Duitsland is dat de opleiding te lang duurt en dat het inkomen tegenvalt, zeker tijdens de opleiding. En voor veel mensen is het wisselende rooster moeilijk te combineren met hun bestaande sociale leven.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Dieselnetz Sachsen-Anhalt

Bericht door marvinkok »

En wat er al machinist wordt wordt door de goederenboeren weggekocht...
Machinist is in Duitsland gewoon minder aantrekkelijk blijkbaar.
Nitein-Repart schreef:Roemenen, Bulgaren en Polen hebben toch wel een flink beter arbeidsethos dan Nederlanders. Dus voor de reiziger is het beter om Roemeense, Bulgaarse of Poolse machinisten in te zetten dan Nederlandse machinisten.
Ik zie die Roemen, Bulgaren en Polen alleen nog niet zo snel slagen voor het vvrv examen veiligheidscommunicatie... :X Als ik hoor hoeveel Duitsers er al op zakken...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten