NS wil trager maar vaker naar Frankfurt
-
- Berichten: 3543
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: NS wil trager maar vaker naar Frankfurt
Als Emmerich-Oberhausen driesporig wordt en naar 200 km/h gebracht wordt is het een ander verhaal, neem aan dat de RE19 dan tussen Emmerich en Oberhausen wordt ingehaald.
Maar is een uursdienst niet erg optimistisch? Ik weet niet wat de bezetting van de ICE is, maar de IC Amsterdam-Köln moet zichzelf wel kunnen bedruipen.
Maar is een uursdienst niet erg optimistisch? Ik weet niet wat de bezetting van de ICE is, maar de IC Amsterdam-Köln moet zichzelf wel kunnen bedruipen.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: NS wil trager maar vaker naar Frankfurt
De IC kan worden geïntegreerd in de binnenlandse dienst Amsterdam-Arnhem, zie openingspost.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: NS wil trager maar vaker naar Frankfurt
Maar dan zullen er wel grote treinstellen moeten worden ingezet om aan de vraag op Amsterdam - Arnhem te voldoen?
Of wordt dit pas ingevoerd na invoering van ETMET op Utrecht - Arnhem, wanneer er met kleinere eenheden kan worden volstaan?
Of wordt dit pas ingevoerd na invoering van ETMET op Utrecht - Arnhem, wanneer er met kleinere eenheden kan worden volstaan?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: NS wil trager maar vaker naar Frankfurt
Waarom grote treinstellen, je kan er toch ook meerdere aan elkaar koppelen op het binnenlandse deel?
En inderdaad, dit was een idee in combinatie met ETMET. Dan moet het geen probleem zijn om met enkeldekstreinen Utrecht-Arnhem te rijden.
En inderdaad, dit was een idee in combinatie met ETMET. Dan moet het geen probleem zijn om met enkeldekstreinen Utrecht-Arnhem te rijden.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: NS wil trager maar vaker naar Frankfurt
ETMET? Was dat niet van programma hoogvertraagd spoor?
Ik heb geen onderschrift
-
- Berichten: 3543
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: NS wil trager maar vaker naar Frankfurt
Ik doel eerder op de vraag tussen Arnhem en Köln, is er naast de uurlijkse RE19 markt voor ieder uur een snelle trein daartussen? Daar heb ik mijn twijfels over. De ICE voor zakenverkeer en reizigers die verder gaan naar Karlsruhe, Basel en eventueel Zürich of Bern en anderzijds naar Nürnberg (overstap voor Cheb/Praha/Passau/Wien) en München is wel markt voor, wellicht niet in een 2-uursdienst, maar wel als aanvulling op de IC Amsterdam-Köln, maar over een IC(E)-uursdiensten heb ik mijn twijfels.reisthijs schreef:De IC kan worden geïntegreerd in de binnenlandse dienst Amsterdam-Arnhem, zie openingspost.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: NS wil trager maar vaker naar Frankfurt
Precies, net als vroeger met de buurlandtreinen naar Keulen en Hagen.reisthijs schreef:De IC kan worden geïntegreerd in de binnenlandse dienst Amsterdam-Arnhem, zie openingspost.
Re: NS wil trager maar vaker naar Frankfurt
Enkeldeks: leuk als die ook echt bij Utrecht stopt, maar dit kun je je niet veroorloven richting Amsterdam, ongeacht of het Centraal of Zuid/Schiphol betreft. Ik was blij dat die pleuris eindelijk voorbij was op de 3500 en dan wordt het idee toch weer ergens boven water gehaald :')reisthijs schreef:Waarom grote treinstellen, je kan er toch ook meerdere aan elkaar koppelen op het binnenlandse deel?
En inderdaad, dit was een idee in combinatie met ETMET. Dan moet het geen probleem zijn om met enkeldekstreinen Utrecht-Arnhem te rijden.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Re: NS wil trager maar vaker naar Frankfurt
Als je 6x Utrecht - Nijmegen rijdt kan daar best een trein van 13 bakken enkeldeks tussen (ICNG 8+5 bijvoorbeeld)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: NS wil trager maar vaker naar Frankfurt
Ja, maar om tussen Ede en Keulen 13 halflege bakken mee te slepen omdat-ie tussen Ede en Amsterdam zo vol zit, is ook niet echt rendabel...
Tenzij je er in Duitsland ook een sneltrein van maakt die bijv. ook in Emmerich of Wesel stopt.
Tenzij je er in Duitsland ook een sneltrein van maakt die bijv. ook in Emmerich of Wesel stopt.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: NS wil trager maar vaker naar Frankfurt
Wel even opletten, we hebben het hier over treinstellen! Je hoeft maar 5 bakjes de grens over te sturen, de rest kan in Arnhem achterblijven, om achter de eerstvolgende trein uit Keulen gehangen te worden.
Nu rijdt er om de 2 uur een 200m lange ICE de grens over, dat zou je dan vervangen door om het uur een 110m lange ICNG. Ongeveer dezelfde capaciteit dus. Dat kan best rendabel zijn.
Nu rijdt er om de 2 uur een 200m lange ICE de grens over, dat zou je dan vervangen door om het uur een 110m lange ICNG. Ongeveer dezelfde capaciteit dus. Dat kan best rendabel zijn.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: NS wil trager maar vaker naar Frankfurt
Volgens mij was het de bedoeling dat de I's een aanvulling op de ICE's werden, en dus geen vervanging...
Re: NS wil trager maar vaker naar Frankfurt
Gedeeltelijke vervanging ligt voor de hand, ik denk dat je met een "spits"-ICE, een dagelijkse retour Basel en een dagelijks retour naar München meer dan voldoende hebt, dus vier ritten v.v. De overige treinen bieden dan aansluiting in Düsseldorf of Köln.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: NS wil trager maar vaker naar Frankfurt
Als je dan inderdaad wat kan aan- en afkoppelen wordt het al beter. Maar dat betekent dan wel altijd volle lengte tot aan Arnhem Centraal en een hele reeks maatregelen voor spreiding van reizigers. Gelukkig is men met dat laatste al bezig. En natuurlijk de deuren: op het drukke deel Amsterdam-Arnhem moeten die wel breed genoeg kunnen zijn.reisthijs schreef:Wel even opletten, we hebben het hier over treinstellen! Je hoeft maar 5 bakjes de grens over te sturen, de rest kan in Arnhem achterblijven, om achter de eerstvolgende trein uit Keulen gehangen te worden.
Nu rijdt er om de 2 uur een 200m lange ICE de grens over, dat zou je dan vervangen door om het uur een 110m lange ICNG. Ongeveer dezelfde capaciteit dus. Dat kan best rendabel zijn.
Maar je kan natuurlijk ook nog beperkingen instellen aan reizigers van het voorste treinstel
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten