Thalys lanceert budget-optie Izy

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
sirvinniei
Berichten: 1229
Lid geworden op: Vr 04 Okt 2013, 08:27
Locatie: Veenendaal

Re: Thalys lanceert budget-optie Izy

Berichtdoor sirvinniei » Do 03 Mar 2016, 10:36

Ja, maar snelheid is relatief; als een voertuig een constante snelheid gaat voel je er niks van, maar bij een versnelling/afremming lijkt me het juist lastig als je staat (vandaar ook dat tijdens het opstijgen mensen moeten blijven zitten)

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11003
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: Thalys lanceert budget-optie Izy

Berichtdoor Vinny » Do 03 Mar 2016, 18:56

reisthijs schreef:
Vinny schreef:Dat verhaal over Arras vind ik wel vaag. Of gaat men daar aan de infrastructuur bouwen?
We hebben het over twee treinen per dag, op rustige tijdstippen. Daar ga je niks voor verbouwen, die rijd je alleen als er nog ergens plek over is.

Op die paar momenten dat Izy rijdt is er blijkbaar nog wel wat ruimte.

Ik ken de stad als een redelijk grote stad, maar het valt inderdaad wel mee, volgens de wiki maar 50.000 inwoners. Toch lijkt me de vervoersvraag wel iets groter dan twee treinen per dag ;)
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Gebruikersavatar
baladid
Berichten: 1367
Lid geworden op: Ma 30 Dec 2013, 13:00
Locatie: Gießen

Re: Thalys lanceert budget-optie Izy

Berichtdoor baladid » Di 08 Mar 2016, 10:48

We praten hier wel over TGVs, hè. Hoogeveen (50000 inwoners) zou al blij zijn met een IC...
«Das Beste an Gießen ist sein Bahnhof» ‍‍— Justus von Liebig, beroemdste Gießenaar

Klaasje
Berichten: 5990
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 23:01
Locatie: Groningen

Re: Thalys lanceert budget-optie Izy

Berichtdoor Klaasje » Di 08 Mar 2016, 11:05

Je moet een gemeente en de plaats niet door elkaar halen..

Gebruikersavatar
baladid
Berichten: 1367
Lid geworden op: Ma 30 Dec 2013, 13:00
Locatie: Gießen

Re: Thalys lanceert budget-optie Izy

Berichtdoor baladid » Di 08 Mar 2016, 11:18

Oké, de plaats Hoogeveen heeft 39.000 inwoners, Arras heeft er 41.000.
«Das Beste an Gießen ist sein Bahnhof» ‍‍— Justus von Liebig, beroemdste Gießenaar

Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 3729
Lid geworden op: Za 10 Mar 2012, 23:51
Locatie: Apn

Re: Thalys lanceert budget-optie Izy

Berichtdoor Z2N » Di 08 Mar 2016, 15:49

Arras met Hoogeveen vergelijken is een beetje scheef, de stad vroeg namelijk om enkele spitstreinen naar Lille (klokvaste dienstregelingen bestaan in Frankrijk nog eigenlijk niet buiten de regio Parijs). Bovendien heeft de agglomeratie van Arras 105.000 inwoners, dat zijn er meer dan Leeuwarden, of Goes, Vlissingen en Middelburg bij elkaar. En al deze plaatsen hebben ten minste twee keer per uur een directe sneltrein. :wink:
Le personnel d'accompagnement des CFF vous souhaitent un agréable voyage!

Flickr!

2016 (9-7): trein: 34137,1 km; bus: 1008,1 km; boot: 249,5 km, metro: 30,3 km; tram: 16,8 km; - 2015: 31646,7 km - 2014: 16486 km

Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 2063
Lid geworden op: Zo 13 Nov 2011, 14:14

Re: Thalys lanceert budget-optie Izy

Berichtdoor isadora » Di 08 Mar 2016, 15:54

Oh ja, maar geheel off-topic, Arras is onvergelijkbaar fraaier dan Hoogeveen.

Gebruikersavatar
reisthijs
Berichten: 3999
Lid geworden op: Ma 31 Mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: Thalys lanceert budget-optie Izy

Berichtdoor reisthijs » Di 08 Mar 2016, 16:18

Z2N schreef:Arras met Hoogeveen vergelijken is een beetje scheef, de stad vroeg namelijk om enkele spitstreinen naar Lille (klokvaste dienstregelingen bestaan in Frankrijk nog eigenlijk niet buiten de regio Parijs).
Als ze het in Arras vooral om spitstreinen gaat snap ik jouw ophef over de Izy niet? Die rijdt nu juist buiten de spits.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 3729
Lid geworden op: Za 10 Mar 2012, 23:51
Locatie: Apn

Re: Thalys lanceert budget-optie Izy

Berichtdoor Z2N » Di 08 Mar 2016, 19:39

Toch nog maar een lesje Franse basisdienstregeling: In Frankrijk wordt een 'basisdienst' gezien als een dienst die tussen een provincieplaats en een grotere plaats minimaal drie keer per dag rijdt, in de ochtendspits, in de middag en in de avondspits. Mocht er in de spits meer dan één trein gevuld kunnen worden worden er aan de randen van de spits extra treinen toegevoegd, daarna wordt er pas gekeken naar treinen op overige momenten. Die middagtrein is echter wel een belangrijk deel van de basisdienst.

Arras vraagt om een verbeterde verbinding met Lille, nadat een eerdere aansluiting met het kleinere Calais leidde tot een ware boom in het aantal reizigers. Veel verbindingen zijn daar dan ook overbelast, met (en dus niet voor het eerst met Izy!) stelselmatig staanplaatsen. In mijn ogen is deze eis niet onterecht, met een verkorting van de reistijd tot 21 minuten wordt de plaats feitelijk een deel van de agglomeratie van Lille, wat in deze oude mijnplaats niet negatief zou zijn.
Le personnel d'accompagnement des CFF vous souhaitent un agréable voyage!

Flickr!

2016 (9-7): trein: 34137,1 km; bus: 1008,1 km; boot: 249,5 km, metro: 30,3 km; tram: 16,8 km; - 2015: 31646,7 km - 2014: 16486 km


Terug naar “OV in het buitenland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 2 gasten