Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Bericht door Z2N »

Ik geloof dat je daarvoor in een glazen bol moet kijken... :X
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Statler Rail
Berichten: 1054
Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
Locatie: Europa

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Bericht door Statler Rail »

Ik denk niet dat Brexit veel uit zal maken. De UK hoort nu al niet bij de Eurozone, hoort nu al niet bij Schengen. Een goedkopere Pond zou Londen juist aantrekkelijker maken als toeristische bestemming.

Enige nadeel is dat de vergunningen niet meer geharmoniseerd zijn. Maar goed, dan vraag je twee vergunningen aan, één in de EU en één in de UK. Dat hoeft geen probleem te zijn. Ik verwacht niet dat de UK extra beperkingen gaat opleggen ten opzichte van internationale buslijnen. Die waren er ook al vóórdat de UK tot de EU toegetreden is.
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Bericht door groningen »

Bij de Netto in Duitsland zijn buskaartjes voor de Flixbus te koop.

Afbeelding
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5810
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Bericht door isadora »

I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Bericht door Vinny »

Statler Rail schreef:Ik denk niet dat Brexit veel uit zal maken. De UK hoort nu al niet bij de Eurozone, hoort nu al niet bij Schengen. Een goedkopere Pond zou Londen juist aantrekkelijker maken als toeristische bestemming.

Enige nadeel is dat de vergunningen niet meer geharmoniseerd zijn. Maar goed, dan vraag je twee vergunningen aan, één in de EU en één in de UK. Dat hoeft geen probleem te zijn. Ik verwacht niet dat de UK extra beperkingen gaat opleggen ten opzichte van internationale buslijnen. Die waren er ook al vóórdat de UK tot de EU toegetreden is.
Ik denk meer dat het afhangt van de vervoersvraag. Die kan afnemen als het UK daadwerkelijk immigratie (uit bijv. landen als Polen en Roemenië) gaat tegengaan. Volgens mij is dat toch wel een belangrijke FlixBus-doelgroep.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
michiel71
Berichten: 638
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 11:28

Flixbus lijn 158 Maastricht - Aachen - Mönchengladbach - Krefeld - Duisburg - Bochum - Hannover - Berlin

Bericht door michiel71 »

Vanaf zondag 9 april 2017 verlengt Flixbus lijn 158 Aken ↔ Berlijn uit tot Maastricht ↔ Berlijn

Code: Selecteer alles

08:20   Maastricht Station (Meerssenerweg) 17:55
09:05   Aachen Bf West (Kühlwetterstraße)  17:25
10:15   Mönchengladbach Hauptbahnhof       16:15
10:50   Krefeld ZOB am Hbf 	             15:40
11:25   Duisburg Hauptbahnhof              15:05
12:15   Bochum Hbf (Wittener Straße)       14:15
15:45   Hannover ZOB 	                   10:35
19:10   Berlin ZOB 	                     07:00
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Bericht door Jef400 »

Is Maastricht-Aachen West niet een door het reguliere ov aangeboden verbinding?
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
waldo79
Berichten: 7592
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Bericht door waldo79 »

Per trein, met 2 keer overstappen (Heerlen en Herzogenrath). Maar de trein rijdt veel frequenter en bedient andere verkeersstromen.
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Bericht door Chrysa »

Kan toch ook direct met lijn 350?
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3402
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Bericht door Zugführer »

Dit soort verbindingen lijken me vooral fijn voor mensen die in Maastricht wonen en naar Hannover of Berlijn willen :p
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Bericht door Hainje »

Denk dat lijn 350 dat ene Flixbusritje per dag wel kan lijden hoor. Daarnaast stopt de 350 ook vaker onderweg, dus eigenlijk een heel ander deel van de markt.
🍉
waldo79
Berichten: 7592
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Bericht door waldo79 »

@Chrysa: van bussen weet ik weinig. Omdat deze buslijn het reguliere vervoer niet doorkruist zal die gedoogd worden binnen de concessie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Bericht door Suus »

Volgens mij stopt lijn 350 niet bij Aachen West, de voorloper van de 350 stopte namelijk bij Aachen Schanz.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Bericht door regenmaker »

Klopt de 350 stopt bij station Schanz i.p.v. west.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Bericht door huibe »

Voor de nieuwe FlixBus verbinding geld een verbod op lokale reizen tussen Maastricht en Aken.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Statler Rail
Berichten: 1054
Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
Locatie: Europa

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Bericht door Statler Rail »

In principe zou iedereen gewoon met lijn 350 op de relatie Maastricht - Aken mogen concurreren. Het is namelijk internationaal vervoer, en derhalve in beginsel vrijgegeven, mits je een EU-routevergunning hebt. Er is alleen een uitzondering voor stadsvervoer en agglomeratievervoer; bijvoorbeeld Vaals behoort feitelijk tot de agglomeratie Aken.

Er is juridisch geen principieel bezwaar tegen het aanbieden van Maastricht - Aken, maar FlixBus is kennelijk niet geinteresseerd in zo´n korte verbinding of wil bijvoorbeeld de lokale vervoerders/overheden niet voor het hoofd stoten. Tussen Maastricht en Luik kan je overigens weer wel met FlixBus reizen.
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Bericht door Dennenboom »

En dat laatste is toch wel weer fijn op de Waalse staakdagen. :D
Statler Rail
Berichten: 1054
Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
Locatie: Europa

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Bericht door Statler Rail »

Missschien kan FlixBus een speciale lijnen door Belgie plannen voor de dagen dat de NMBS (lees: SNCB) staakt. Zijn toch best veel dagen... :D
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Bericht door dennistd »

Over de grens bij Nieuweschans is 5 kilo cocaïne en 90 gram heroïne in een Fernbus gevonden. De rugzak was niet van één van de 65 passagiers. Van de chauffeur dan? Het lijkt me toch dat alle bagage gelabeld moet zijn en dat alleen de chauffeur bij de bagageluiken kan? http://www.presseportal.de/blaulicht/pm/70276/3571708
en-es
Berichten: 4399
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Bericht door en-es »

Wellicht stond er een valse naam of helemaal geen naam op de label.
michiel71
Berichten: 638
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 11:28

Nieuwe Flixbus 175: Rotterdam - Den Haag - Amsterdam - Groningen - Oldenburg - Bremen - Hannover

Bericht door michiel71 »

Vanaf donderdag 27 april 2017 start Flixbus met lijn 175 een lijndienst verbinding tussen Rotterdam en Hannover.

Opvallend:
- De reistijd tussen Rotterdam en Hannover is met de nachtlijn N31 maar liefst 3 uur korter (5:45) dan met de daglijn 175 (8:45);
- De reistijd tussen Amsterdam en Hannover is met de lijn 067 en lijn N67 ruim 2 uur korter (4:55) dan met lijn 175 (7:15);
- Het aantal verbindingen tussen Amsterdam en Groningen neemt toe van 6 naar 7 ritten per dag;
- Het aantal verbindingen tussen Groningen en Bremen neemt toe van 7 naar 8 ritten per dag;
- Groningen krijgt een rechtstreekse verbinding met Hannover;

Dienstregeling Flixbus 175 (Rotterdam - Hannover)

Code: Selecteer alles

10:15   16:30   Rotterdam Centraal Station  09:20   15:45
10:50   17:05   Den Haag Centraal Station   08:50   15:15
11:45   17:50   Amsterdam Sloterdijk 	    08:00   14:25
14:10           Groningen CS (Hoofdstation) 	    11:55
16:00           Westerstede ZOB B) 	            10:00
16:30           Oldenburg Hbf/ZOB 	            09:35
17:25           Bremen Hbf (Breitenweg) 	    08:45
19:00           Hannover ZOB                        07:00
Laatst gewijzigd door michiel71 op do 15 jun 2023, 17:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Bericht door ArrivaBas »

michiel71 schreef:Opvallend:
- De reistijd tussen Rotterdam en Hannover is met de nachtlijn N31 maar liefst 3 uur korter (5:45) dan met de daglijn 175 (8:45);
- De reistijd tussen Amsterdam en Hannover is met de lijn 067 en lijn N67 ruim 2 uur korter (4:55) dan met lijn 175 (7:15);
- Het aantal verbindingen tussen Amsterdam en Groningen neemt toe van 6 naar 7 ritten per dag;
- Het aantal verbindingen tussen Groningen en Bremen neemt toe van 7 naar 8 ritten per dag;
- Groningen krijgt een rechtstreekse verbinding met Hannover;
- De N31 rijdt niet via Groningen en Noord-Duitsland, maar via Apeldoorn en Midden-Duitsland
- De 067 rijdt ook niet via Groningen, maar direct via Midden-Duitsland.
- Logisch
- Logisch
- Logisch
Ik vraag me echt af of die opvallendheden wel opvallend genoemd mogen worden, aangezien deze lijn een totaal andere route rijdt, en andere plaatsen bedient dan de al bestaande lijnen. Daarnaast kan een daglijn min of meer niet met een nachtlijn vergeleken worden. :|
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Lijn65
Berichten: 762
Lid geworden op: do 14 mei 2015, 18:27
Contacteer:

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Bericht door Lijn65 »

Vervoert Flixbus nou echt zoveel mensen tussen Rotterdam en Amsterdam dat het loont om die tussenrit er nog steeds in te houden? Ik kan het me eigenlijk niet voorstellen aangezien de trein veel vaker rijdt, sneller is en qua prijs maar weinig scheelt, helemaal wanneer er gereisd wordt met zo'n voordeelkaartje.
Basislijn
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Bericht door Dennenboom »

Is het niet gewoon om de bus van de internationale rit weer in Amsterdam te krijgen?
Statler Rail
Berichten: 1054
Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
Locatie: Europa

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Bericht door Statler Rail »

Nog twee voordelen:
- Rotterdam en Den Haag krijgen een rechtstreekse FlixBus-verbinding met Groningen, Oldenburg en Bremen.
- Tussen Bremen en Hannover rijden op de tijden van lijn 175 nu nog geen bussen.

Intussen een behoorlijk aanbod op de route Amsterdam - Groningen - Bremen. Ik neem die bussen ook wel eens binnenlands tussen Amsterdam en Groningen. Is bijna net zo snel als de trein en je hebt stopcontacten, WiFi werkt vaak niet (goed). Meestal toch wel zeker de helft van de plaatsen bezet, en vaak een dubbeldekker.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten