Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Bericht door Durashift »

Chauffeurs dienen (zullen wel) over de wettelijk benodigde documenten (rijbewijs / code 95) moeten beschikken.
Neemt niet weg dat het uitoefenen van hun vak, kijken, situaties beoordelen etc. nog wel eens een aandachtspunt is.
Maar ach, in NL ook, door NL chauffeurs.. als er weer een spoorviaduct geramd wordt bijvoorbeeld..

Via een artikel over dat ongeluk in Berlijn las ik ook iets over een bizarre rit (vorig jaar) van een Flixbus die halverwege de reis terug moest keren naar de remise omdat de chauffeur een verkeerde (te grote) bus had meegenomen.. (A)

https://www.thelocal.de/20160815/comple ... german-bus

https://www.thelocal.de/20171205/bridge ... -in-berlin
theicmm
Berichten: 88
Lid geworden op: vr 26 mei 2017, 00:45
Locatie: Hoorn

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Bericht door theicmm »

Als Schöder zo door gaat heeft het straks geen bus meer over :shock:
Statler Rail
Berichten: 1054
Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
Locatie: Europa

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Bericht door Statler Rail »

Gezien het aantal FlixBussen (1500+) en het aantal kilometers dat ze maken, denk ik dat de ongevalskans wel erg mee valt. Er vinden ook vrijwel dagelijks ongelukken met treinen plaats (overwegbotsingen, springers), alleen al in Nederland. Een ongeval met een FlixBus is meer nieuwswaardig dan weer ergens een overwegbotsing.

Wel grappig dat artikel over die bus die klem zat in de haarspeldbocht: het was een Nederlandse buschauffeur, die een file op de A45 wou omzeilen. Hij heeft het rempedaal ingedrukt moeten houden totdat de brandweer gearriveerd was. :lol:

Aangezien de bus volgens het artikel onderweg was van Frankfurt naar Rotterdam via de A45 moet het lijn 116 geweest, met dus een bus van Verhoef.
theicmm
Berichten: 88
Lid geworden op: vr 26 mei 2017, 00:45
Locatie: Hoorn

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Bericht door theicmm »

Wist helemaal niet dat de 116 door Verhoef gereden werd. Weten we dat ook weer :wink:
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Bericht door dennistd »

Bij de WDR nog twee andere foto's van de haarspeldbocht: https://www1.wdr.de/nachrichten/ruhrgeb ... n-100.html
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Bericht door Durashift »

Gistermiddag op de A2 tussen Breukelen en Vinkeveen een NL gekentekende Flixbus met haast gezien.. :shock: :(

De rechterrijstrook was afgesloten i.v.m. een pechgeval van een vrachtwagen combinatie. Matrixborden gaven 70 km/h aan op de overige 4 rijstroken.
Niet dat het verkeer zich daar erg veel aan gelegen liet.. de spitsstroom was zodanig dat erg veel snelheid uit mijn voertuigcombinatie halen niet zo verstandig was.. maar goed, iets minder dan 75 km/h kon wel.

Echter, die flixbus chauffeur had kennelijk vertraging eruit te rijden.. want die schoof gewoon mee op naar de meest linkerrijstrook en had de gang er nog goed in.. korte volgafstand op de personenauto's die ook de 100 km/h liever op de teller lieten staan.. Mijn hemel. :N

Zullen de passagiers in zo'n bus, met een dergelijke rijstijl, nog wel rustig zitten?
Ik niet, denk ik.
michiel71
Berichten: 638
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 11:28

Einde Flixbus lijn 158 Maastricht - Aachen - Mönchengladbach - Krefeld - Duisburg - Bochum - Hannover - Berlin

Bericht door michiel71 »

Flixbus is sinds december 2017 gestopt met het doortrekken van lijn 158 naar Maastricht.

Code: Selecteer alles

09:15   Aachen Bf West (Kühlwetterstraße)  17:20
10:25   Mönchengladbach Hauptbahnhof       16:15
11:00   Krefeld ZOB am Hbf 	             15:40
11:35   Duisburg Hauptbahnhof              15:05
12:25   Bochum Hbf (Wittener Straße)       14:15
15:55   Hannover ZOB 	                   10:35
19:00   Berlin Wannsee                     07:15
19:15   Berlin ZOB 	                     07:00
michiel71 schreef:Vanaf zondag 9 april 2017 verlengt Flixbus lijn 158 Aken ↔ Berlijn uit tot Maastricht ↔ Berlijn

Code: Selecteer alles

08:20   Maastricht Station (Meerssenerweg) 17:55
09:05   Aachen Bf West (Kühlwetterstraße)  17:25
10:15   Mönchengladbach Hauptbahnhof       16:15
10:50   Krefeld ZOB am Hbf 	             15:40
11:25   Duisburg Hauptbahnhof              15:05
12:15   Bochum Hbf (Wittener Straße)       14:15
15:45   Hannover ZOB 	                   10:35
19:10   Berlin ZOB 	                     07:00
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Bericht door Dennenboom »

Leuk om te zien dat deze bus over Hannover - Berlijn ongeveer net zo lang doet als de trein toen de muur en het ijzeren gordijn nog bestond.
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Bericht door huibe »

De wijziging is al op 7 november jl ingegaan.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Statler Rail
Berichten: 1054
Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
Locatie: Europa

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Bericht door Statler Rail »

Hadden we deze al? Sinds 14 december jl. rijdt lijn 280 Düsseldorf - (Roermond -) Eindhoven - Antwerpen (- Gent - Lille):

Code: Selecteer alles

08:45  11:15  16:30  17:55  Düsseldorf   10:25  14:30  16:25  19:35 
09:40    |      |      |    Roermond       |      |      |    18:40
10:25  12:55  18:10  19:35  Eindhoven    08:45  12:50  14:50  17:50
11:45  14:15  19:25  20:50  Antwerpen    07:30  11:35  13:30  16:30
              20:25         Gent                10:35
              21:35         Lille               09:30
Op de dienstregelingspagina staat als titel "Bus Wuppertal <-> Antwerpen", maar ik zie zo geen ritten vanuit Wuppertal.
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Bericht door huibe »

nu wel :wink:
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Bericht door en-es »

Ik zag dat ze in München een groot nieuw busstation hebben gebouwd voor de fernbussen.
michiel71
Berichten: 638
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 11:28

Flixbus 805 Schiphol - Amsterdam - Brussel/Lille - Parijs

Bericht door michiel71 »

Vanaf vrijdag 9 februari 2018 reactiveert Flixbus met lijn 805 weer een busdienst tussen Schiphol /Amsterdam via Brussel en Parijs.
Hierdoor ontstaat er ook een extra vroege verbinding tussen Amsterdam (V 06:45) en Brussel (A 09:30).

Van vrijdag t/m maandag vertrekt er 4 keer per week 's ochtends om 06:10 uur een bus vanuit Schiphol.
Deze bus rijdt in dan 7,5 uur via Amsterdam Sloterdijk, Brussel Noord naar Parijs Bercy.
Aan het eind van de middag om 15:30 uur vertrekt deze bus in omgekeerde volgorde via Lille weer naar Schiphol.

Dienstregeling Flixbus Lijn 805 (geldig t/m 4 maart 2018)

Code: Selecteer alles

06:10   Amsterdam Schiphol Airport  22:55
06:45   Amsterdam Sloterdijk        22:25
09:45   Bruxelles Gare du Nord        |
  |     Lille                       18:40
13:45   Paris (Bercy Seine)         15:30 
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Bericht door Chrysa »

Want Amsterdam - Schiphol - Brussel is te logisch? :')
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Bericht door Suus »

michiel71 schreef:Vanaf vrijdag 9 februari 2018 reactiveert Flixbus met lijn 805 weer een busdienst tussen Schiphol /Amsterdam via Brussel en Parijs.
Hierdoor ontstaat er ook een extra vroege verbinding tussen Amsterdam (V 06:45) en Brussel (A 09:30).
Dit vind ik weinig realistisch overkomen eerlijk gezegd. Die bus moet dwars door de ochtendspits van Antwerpen, een van de beruchtste van Europa. Google Maps geeft op deze route met een vertrektijdstip van 6:45 een aankomstprognose rond 10:15.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Bericht door Dennenboom »

Daar maken de meeste Flixbus klanten zich niet druk over. Prijs is het belangrijkste.
Statler Rail
Berichten: 1054
Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
Locatie: Europa

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Bericht door Statler Rail »

Doordeweeks lijkt me 2h45m inderdaad een beetje krap qua rijtijd. Maar in het weekend zou het wel kunnen.
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Bericht door dennistd »

Vertraging door file maakt ze echt helemaal niks uit daar bij Flixbus. Recht op geld terug heb je sowieso pas bij meer dan twee uur vertraging en als de vertraging veroorzaakt wordt door file hoeven ze zelfs helemaal niks te vergoeden... :X

Echt schandalig om op deze voorwaarden te mogen concurreren met de trein, die al vanaf een uur moet vergoeden volgens EU-regels en waarbij heel veel zaken niet als excuus gelden (pas bij noodweer en dergelijke, bij een ongeval waardoor het baanvak versperd is moeten ze gewoon betalen).
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Bericht door isadora »

Knollen met citroenen vergelijken. (A)
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
erjeebee
Berichten: 1355
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Bericht door erjeebee »

Suus schreef:
michiel71 schreef:tussen Amsterdam (V 06:45) en Brussel (A 09:30).
Google Maps geeft op deze route met een vertrektijdstip van 6:45 een aankomstprognose rond 10:15.
Correctie, volgens de dienstregeling komt de bus om 9:45 aan, niet 10:30.
Dus zal de vertraging zo'n half uur bedragen
dennistd schreef:de trein, die al vanaf een uur moet vergoeden volgens EU-regels
en blijft Flixbus dus zelfs binnen het uur.

Echter, het blijft in my humble opinion niet correct om reizigers een onrealistisch vroege aankomsttijd voor te spiegelen.
Er zullen ongetwijfeld newbies zijn die aansluitend vervoer plannen op basis van de dienstregeling en die komen dan van een koude kermis thuis.
Jeroen78
Berichten: 61
Lid geworden op: di 23 jan 2018, 21:26

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Bericht door Jeroen78 »

dennistd schreef:Vertraging door file maakt ze echt helemaal niks uit daar bij Flixbus. Recht op geld terug heb je sowieso pas bij meer dan twee uur vertraging en als de vertraging veroorzaakt wordt door file hoeven ze zelfs helemaal niks te vergoeden... :X

Echt schandalig om op deze voorwaarden te mogen concurreren met de trein, die al vanaf een uur moet vergoeden volgens EU-regels en waarbij heel veel zaken niet als excuus gelden (pas bij noodweer en dergelijke, bij een ongeval waardoor het baanvak versperd is moeten ze gewoon betalen).
Ik kon laatst met Flixbus voor 19 euro van Odense naar Kopenhagen. Een DSB treinticket kostte me minstens 50 euro. Dan ga ik ook niet reclameren als de bus wat later is. You pay for peanuts...Peanuts are what you are going to get.
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Bericht door SLToilet »

En zelfs als je caviar betaalt bij een bedrijf die dat normaal serveert kun je peanuts krijgen. Of nou ja, uren vertraging krijgen zoals ik weleens met Amtrak had. Maar het verschil is dat je dan je benen wel helemaal van New York naar Tokio kan strekken :pos: .

Of juist andersom gewoon blij zijn als hij ineens wel op tijd komt en daardoor toevallig sneller is dan de trein terwijl je jouw telefoon gewoon kon opladen en zonder overstap. Sterker nog, pak op het juiste moment de Brabantliner zou ik zeggen *bus*

En dat zal met FlixBus bijvoorbeeld niet anders zijn op sommige trajecten. Van Eindhoven naar België ben je zowat verplicht de bus te pakken. En als er dan niks aan de hand is verder en honderden mensen doen het dagelijks... Dan is dat het duidelijkste signaal aan overheden dat ze hebben zitten lapzwansen met het plannen van een paar ijzeren staven/een monster waardoor koeien spontaan geen melk meer geven :mrgreen: .
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Bericht door Durashift »

Vanuit Utrecht gaat het ook crescendo met Flixbus. :D
RTV Utrecht schreef:
De groene intercity-bussen van FlixBus hebben in het afgelopen jaar dertig procent meer reizigers vanaf Utrecht vervoerd. De populairste bestemmingen zijn Parijs, Antwerpen en Düsseldorf.

FlixBus heeft rechtstreekse verbindingen vanuit Utrecht naar het binnen- en buitenland. De dienstregeling is in het laatste jaar flink gegroeid: zo vertrekken er dagelijks vijf bussen richting de Franse hoofdstad. De Utrechters weten het vervoersmiddel te vinden, waardoor het bedrijf nu een passagiersrecord te pakken heeft.

Lees de laatste regels bij de bron:
https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1717631/
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Bericht door Z2N »

30% zegt natuurlijk niet zo heel veel: als er in 2016 10 mensen vervoerd werden en vorig jaar 13 heb je nog steeds lege bussen. (A)
Laatst gewijzigd door Z2N op do 25 jan 2018, 00:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Bericht door Dennenboom »

Opvallend dat Flixbus voor diverse plaatsen komt met een persbericht met stijgingspercentage. Ik heb ook Drachten al voorbij zien komen. Is goedkoper dan adverteren zullen we maar zeggen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten