Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Bericht door Durashift »

Klopt.. maar als ik soms het rijgedrag zie van Flixbussen.. man man man, alsof de duivel de chauffeur soms op de hielen zit. :evil:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Bericht door Suus »

Umbrella reed vanochtend met een, volgens een op de bus aangebrachte tekst, vervangbus op Flixbuslijn N67. In de praktijk was het gewoon de vertrouwde Setra S 431 DT, maar dan in zeeblauwe Yachtbus.cz beschildering. Een foto van zo'n bus is te vinden op de genoemde website.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Bericht door ArrivaBas »

Durashift schreef:Klopt.. maar als ik soms het rijgedrag zie van Flixbussen.. man man man, alsof de duivel de chauffeur soms op de hielen zit. :evil:
Dat is het gemiddelde rijgedrag van alle touringcarchauffeurs. :') Op de Duitse A5 richting zuiden heeft mijn vader door te claxonneren te weten voorkomen dat er een in onze zijkant (Skoda Fabia van krap 1300kg met alle lading meegerekend) zat... :X
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Bericht door Vinny »

Durashift schreef:Klopt.. maar als ik soms het rijgedrag zie van Flixbussen.. man man man, alsof de duivel de chauffeur soms op de hielen zit. :evil:
Met Eurolines heb ik dat ook een keer meegemaakt. Tot aan illegaal rijden op de vluchtstrook aan toe. :|
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
theicmm
Berichten: 88
Lid geworden op: vr 26 mei 2017, 00:45
Locatie: Hoorn

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Bericht door theicmm »

Die S431 in Yachtbus beschildering rijd wel vaker op de N67.Is de reserve bus. Ze hebben ook een Setra S517HD in yachtbus beschildering die regelmatig op de N67 naar amsterdam te zien is. zag hem Zondag vertrekken als N67 uit Amsterdam

Ik weet trouwens nog steeds niet hoe dat hele Umbrella/Buspoint concept in elkaar steekt maar ben er eigenlijk wel benieuwd naar zie ze ontzettend hard groeien op de lijnen van Flixbus met ik meen al ruim 130 bussen. Iemand die hier misschien meer over weet? ik hoor het graag!
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Bericht door Globetrotter »

Het zijn in ieder geval deels of allemaal gehuurde bussen van K.D.E Reisen. Op deze website krijg je een beetje inzicht in het wagenpark.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Bericht door Suus »

Er zit wel iets raars aan. Umbrella Coach & Buses komt de hele tijd als een bedrijf uit Dresden uit Google maar alles wat ik tot nu toe heb gevonden zijn een Tsjechische website en bussen met Tsjechische kentekens. Volgens Flixbus zitten ze dan weer in Praag: https://www.flixbus.com/company/partners/buspartners (even Cmd + F naar Umbrella, 2e en 3e hit)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
theicmm
Berichten: 88
Lid geworden op: vr 26 mei 2017, 00:45
Locatie: Hoorn

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Bericht door theicmm »

Ik heb gelezen in een tsjechie's artikel dat Umbrella de grootste (tsjechiese) partner van flixbus is. Maar daarom vraag ik me af waarom de meeste bussen uit de vloot dus van KDE reizen uit Hamburg en Dresden komen. Onlangs met de N67 naar Praag gereden in een s431DT met een Dresden kenteken maar wel tsjechie's personeel. Ook zie ik 'Bluebus' opkomen met dezelfde logo's. Inmiddels rijden ook de bussen van Blaguss uit Oostenrijk, Hongarije en Slowakije rond met logo's en opschriften van Umbrella. Volgens de vertaler betekent Umbrella in het nederlands paraplu :mrgreen: :mrgreen:

Zit trouwens ook totaal geen patroon in de bussen inzet. Heb in een maand tijd de N67 nu zien rijden met S431DT, S517HD, Travego L, Vanhool Astromega, en zelfs een Neoplan Cityliner
https://www.flickr.com/photos/yannick25 ... l-flixbus/
michiel71
Berichten: 638
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 11:28

Nieuwe Flixbus 381 Maastricht - Maasmechelen - Roermond - Mönchengladbach - Krefeld - Moers - Duisburg - Essen - Dortmun

Bericht door michiel71 »

Vanaf zaterdag 11 november 2017 rijdt Flixbus een wekelijkse rit met lijn 381 van Dortmund naar Maastricht en terug.

Dienstregeling lijn 381

Code: Selecteer alles

08:45   Dortmund ZOB am Hbf 	    22:10
09:25   Gelsenkirchen (ZOOM)       21:35
09:50   Essen Hbf (Freiheit)       21:10 
10:15   Duisburg ZOB 	           20:45
10:40   Moers Busbahnhof 	       20:20
11:10   Krefeld ZOB am Hbf 	     19:50
11:45   Mönchengladbach Hbf 	    19:15
12:25   Roermond (Shopping Centre) 18:35
13:10   Maasmechelen Village       17:50
13:40   Maastricht Station         17:15
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Bericht door Dennenboom »

Zijn de Fashion outlets de nieuwe busstations van Flixbus? Overigens de bijna 5 uur voor een afstand die via de snelweg ruim 170 km telt, is natuurlijk de titel snelbus niet waardig.
Matt
Berichten: 15
Lid geworden op: ma 18 sep 2017, 00:06

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Bericht door Matt »

DB opereert een IC-bus die rechtstreeks van Maastricht naar Düsseldorf gaat. Het is toch veel logischer om zo'n expressbus alleen te laten stoppen op belangrijke stations. Moers? Krefeld? Mönchengladbach? Maasmechelen? Tsja, daarom duurt de route zo lang.

Qua tijd is de route niet aantrekkelijk, maar het is zeker goedkoper. Daarnaast is het veel praktischer al je bijvoorbeeld je fiets mee wilt nemen, omdat je minder betaalt en je geen overstap heb. Maar goed, dat is dan wel een specifieke doelgroep.
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Bericht door Dennenboom »

Denk dat men met deze bus in het weekend wat mensen naar de outlets in Roermond en Maasmechelen wil brengen. Een soort shopper bus dus. Misschien hebben de outlets zelf er ook nog wel wat geld voor over. Met de opmerking over de snelbus wilde ik aangeven dat dit meer een regionaal lijntje is.
Statler Rail
Berichten: 1054
Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
Locatie: Europa

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Bericht door Statler Rail »

Uit het feit dat de bus alleen op zaterdag rijdt en via twee Outlet Centres rijdt, zou je kunnen opmaken dat de doelgroep niet reizigers van Dortmund naar Maastricht is, maar juist Duitsers uit bijvoorbeeld Krefeld die in één van die Outlets gaan shoppen. Het zal heel bewust zijn dat FlixBus in Roermond stopt bij het Outlet Centre en niet bij het station, zoals IC-bus vroeger deed. Kennelijk is het Outlet Centre interessanter dan het station. :wink:

Probeer maar eens met het openbaar vervoer vanuit die Duitse steden naar Roermond of Maasmechelen te gaan. Het Outlet Centre in Roermond rijdt zelf ook pendelbussen uit Düsseldorf dacht ik, dus daar is kennelijk een markt. Het is eerder bijzonder dat FlixBus nu ook een dergelijke niche-markt gaat bedienen.

Edit: Wat Denneboom ook zegt dus... :D
michiel71
Berichten: 638
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 11:28

Deinbus Eurolines lijn EU1770 Rotterdam - Praag - Budapest

Bericht door michiel71 »

Sinds 20 februari 2017 zijn Eurolines / Deutsche Touring en Deinbus
een coöperatie aangegaan voor de verkoop van lange afstandsverbindingen.
Over het algemeen liggen de prijzen voor dezelfde rit bij
Deinbus een stuk lager dan bij Eurolines NL.

Dienstregeling EU1770

Code: Selecteer alles

21:00  08:15  Rotterdam IBS (Conradstraat) 
21:30  07:45  Den Haag HTM Bus 
22:30  07:00  Amsterdam-Duivendrecht 
23:00  06:15  Utrecht CS (Jaarbeursplein) 
23:59  05:15  Arnhem CS (Exit Sonsbeek)
23:59  05:15  Eindhoven CS (Stationsweg) 
05:00  00:05  Frankfurt/M Hbf (Südseite)
08:00  21:00  Nürnberg ZOB   
11:15  18:20  Plzen/Pilsen CAN  
12:30  17:00  Praha/Prag UAN Florenc
13:00  16:45  Praha/Prag UAN Florenc
15:30  14:15  Brno/Brünn UAN Zvonarka
17:15  12:00  Bratislava
20:30  09:00  Budapest
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Bericht door ArrivaBas »

Teleporteert de bus van Arnhem naar Eindhoven? :o
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5810
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Bericht door isadora »

Vermoedelijk alterneert deze eerder: Frankfurt via Eindhoven of Arnhem naar Utrecht (?)
https://www.deinbus.de/assets/images/fe ... document=1
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Bericht door Suus »

Lijn N93 naar München werd gisterenmiddag in Rotterdam gereden door Peereboom. Voertuig was een Setra dubbeldekker.
Lijn 268 naar Frankfurt werd gisterenmiddag in Rotterdam gereden door Anton Graf uit Herne. Voertuig was een Neoplan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Statler Rail
Berichten: 1054
Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
Locatie: Europa

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Bericht door Statler Rail »

Over de verlengde lijn 131 Groningen - Meppen - Berlijn:
Ezra schreef:Weet ik. Bedoelde dat er volgens de reisbeperkingen ook niet tussen Duitsland en de plaatsen in Nederland gereisd mag worden.
Dit is inmiddels aangepast. Zou ook een beetje raar zijn, want dan mag je vanuit Nederland naar geen enkele plaats reizen. :lol:

De eerste rit van lijn 131 van Berlijn via Emmen naar Groningen rijdt op donderdag 8 november, op 9 november van Groningen via Emmen naar Berlijn. Voor reizigers tussen Groningen en Berlijn zal lijn 131 niet zo interessant zijn: lijn 244 (Groningen - Bremen - Berlijn) doet er twee uur korter over: vertrekt later maar komt toch eerder aan.
theicmm
Berichten: 88
Lid geworden op: vr 26 mei 2017, 00:45
Locatie: Hoorn

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Bericht door theicmm »

Flixbus 800 werd deze middag gereden door Pouw met een nieuwe Futura FDD2 :D
https://www.flickr.com/photos/yannick258/37283626261/
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Bericht door dennistd »

Gistermiddag zag ik Brookhuis voor station Enschede staan met alleen een klein bordje Flixbus achter de ruit, verder niet herkenbaar. Aannemelijk richting Groningen.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Bericht door Vinny »

Statler Rail schreef:Probeer maar eens met het openbaar vervoer vanuit die Duitse steden naar Roermond of Maasmechelen te gaan. Het Outlet Centre in Roermond rijdt zelf ook pendelbussen uit Düsseldorf dacht ik, dus daar is kennelijk een markt. Het is eerder bijzonder dat FlixBus nu ook een dergelijke niche-markt gaat bedienen.
Als je dat al een niche markt noemt, moet je al het vervoer dat zich niet richt op het vervoeren van scholieren en studenten het bedienen van een nichemarkt noemen :twisted:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Bericht door Durashift »

theicmm schreef:Flixbus 800 werd deze middag gereden door Pouw met een nieuwe Futura FDD2 :D
https://www.flickr.com/photos/yannick258/37283626261/
Mooie bus. :pos:

'heel nieuw' is tie niet, volgens mij. ..-BJV-., da's nieuw. :wink:

Maar, een volledige oranje wrap is niet meer vereist om voor Flixbus te mogen rijden?
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Bericht door ArrivaBas »

Een oranje wrap is nooit een vereiste geweest.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Matt
Berichten: 15
Lid geworden op: ma 18 sep 2017, 00:06

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Bericht door Matt »

Zelfs het bekende lichtgroen lijkt geen vereiste te zijn. Ik heb ook bussen zien rijden in licht- of donkerblauwe kleurstelling. Ik vind het wel jammer; ik zie liever een meer eenduidigere huisstijl.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Bericht door ArrivaBas »

Ik kwam ooit een VDL Futura in Kras-kleuren voor Flixbus tegen op Zuidplein. (A)
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten