Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Bericht door en-es »

Gisteren met Megabus van Leeds naar Hull gereist. Bleek een dubbeldekker van Simplibus Hull te zijn, zeg maar de stadsdienst van Hull. Niet echt handig als je veel bagage hebt. Stopte ook nog op een aantal kleine haltes.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Bericht door Suus »

Zestien gewonden nadat een Flixbus met 60 reizigers erin vanochtend in een greppel naast de snelweg Berlijn - Rostock terecht kwam: https://nos.nl/artikel/2246426-zwaargew ... sland.html
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Bericht door Mr-W »

Misschien iets voor de moderators om naar te kijken in hoeverre zaken zoals busmaterieel, verkeersongevallen of een reiservaring van Leeds naar Hull thuis horen in dit topic, ontwikkelingen zijn dit niet echt vind ik.
Mdk
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Bericht door Mdk »

Kort buitenlands nieuws misschien?
Bij twijfel altijd klagen
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Bericht door Lijn 45 »

Busmaterieel krijgt vast een nieuw topic als het forum opnieuw is ingedeeld. :wink:
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Bericht door Globetrotter »

We hebben een aantal jaar terug de binnenlandse en buitenlandse ontwikkelingen al in twee topics gescheiden. Om een wirwar aan topics te voorkomen is het misschien een idee om dit topic een algemenere naam te geven.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Bericht door trolly »

Suus schreef:Zestien gewonden nadat een Flixbus met 60 reizigers erin vanochtend in een greppel naast de snelweg Berlijn - Rostock terecht kwam: https://nos.nl/artikel/2246426-zwaargew ... sland.html
Dit lijkt mij toch een ontwikkeling met een internationale lange-afstandsbus. Wat gaat er mis?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Mdk
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Bericht door Mdk »

Dat het geen ontwikkeling maar een incident is. Daarbij zijn een paar forumleden van mening dat het hier absoluut niet thuishoort en ik vind dat het beter in kort buitenlands nieuws past. Verder niet veel interessants.
Bij twijfel altijd klagen
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Bericht door Mr-W »

Lijn 45 schreef:Busmaterieel krijgt vast een nieuw topic als het forum opnieuw is ingedeeld. :wink:
Daar kan dit inderdaad onder.
Mdk schreef:Dat het geen ontwikkeling maar een incident is. Daarbij zijn een paar forumleden van mening dat het hier absoluut niet thuishoort en ik vind dat het beter in kort buitenlands nieuws past. Verder niet veel interessants.
Zie het ook als een incident, geen ontwikkeling.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Bericht door Durashift »

Een kentekenlijst van vertrekkende of aankomende bussen vind ik ook weinig 'ontwikkelend'. (A)

Eén topic lijkt mij voldoende.. daar mag, wat mij betreft, van alles in wat met buitenlandse, lange, afstandsbussen te maken heeft.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Bericht door Zugführer »

Ik heb een apart topic aangemaakt voor de materieelzaken, in lijn met hoe we dat bij diverse regionale concessies hebben gedaan. Het overlapt natuurlijk wel eens, maar denk vooral aan lijstjes met kentekens en dergelijken, die mogen in het nieuwe topic. De rest kan gewoon hier blijven staan (of in kort buitenlands nieuws).
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Bericht door Globetrotter »

Flixbussen krijgen noodknop

Is het niet zo dat de Flixbushalte in Brussel-Noord inmiddels naar de Koning Albert II-laan is verplaatst?
Statler Rail
Berichten: 1054
Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
Locatie: Europa

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Bericht door Statler Rail »

Nee, die verplaatsing werd door de Brusselse minister Pascal Smet gesuggereerd, maar daar is niets meer van vernomen.

Volgende maand zijn lokale verkiezingen. Vandaar dat ineens politici die je normaal nooit over problemen hoort, ineens vinden dat er iets snel opgelost moet worden. Of dan tenminste dat het falen niet aan hen ligt, maar aan de andere politieke partijen.
theicmm
Berichten: 88
Lid geworden op: vr 26 mei 2017, 00:45
Locatie: Hoorn

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Bericht door theicmm »

Laatst met de flixbus van Parijs naar Amsterdam gereden. Onderweg bijna 2 uur vertraging opgelopen door verkeersdrukte. De bus van Pouw maakte toch een stop bij de garage in Vianen om van chauffeur te wisselen. Toch goed om te zien dat er rekening gehouden word met de rijtijdenwet :pos:
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Bericht door Aking »

Ik gok dat ze weinig andere keus hebben.


De passagiers hebben simpelweg pech bij vertraging, maar het bedrijf kan een flinke boete verwachten als ze die tijden overschrijden. Ik zou het als bedrijf zijnde dus wel weten :')
theicmm
Berichten: 88
Lid geworden op: vr 26 mei 2017, 00:45
Locatie: Hoorn

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Bericht door theicmm »

Het is vaak genoeg in het nieuws geweest (dat flixbus zich niet aan de rijtijdenwet zou houden) vind het alleen maar goed dat dit gebeurd en dan is die extra vertraging beter dan een ongeluk
zone2000
Berichten: 523
Lid geworden op: vr 14 sep 2012, 18:24

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Bericht door zone2000 »

Flixbus gaat elektrisch tussen Frankfurt en Mannheim

Afbeelding
Flixbus testet jetzt E-Busse im Fernbus-Linienverkehr. Am Donnerstag (25. Oktober 2018) startet der erste vollelektrische Fernbus Deutschlands in den Testbetrieb auf der Strecke zwischen Frankfurt und Mannheim. Täglich vier Mal verkehrt der Bus zwischen den beiden Städten mit Stationen in Heidelberg und am Frankfurter Flughafen.
https://www.automagazin.at/flixbus-faeh ... enverkehr/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Bericht door Suus »

BlaBlaCar neemt Ouibus over van de SNCF: https://www.nouvelobs.com/economie/2018 ... lacar.html
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Bericht door webguy »

:roll: wut?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Bericht door Suus »

Ik heb het ook niet bedacht _O-
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Bericht door webguy »

Hier staat meer overigens: https://www.railjournal.com/passenger/m ... acar-deal/ => SNCF verkoopt Ouibus aan BlaBlaCar, maar neemt ook een aandeel in BlaBlaCar en gaat BlaBlaCar opties tonen als reisadvies.
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Bericht door Globetrotter »

Bovo Tours is failliet.

Bovo Tours rijdt onder andere ritten voor zowel Flixbus als Eurolines. Ik ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren met het bedrijf (en indirect met de ritten die door dit bedrijf voor Flixbus en Eurolines gereden werden).
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Bericht door Suus »

Wow. Alle schoolreisjes gedurende mijn tijd op de middelbare school (2001-2007) werden gereden door BOVO Tours :o
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Bericht door Z2N »

Herkenbaar, met Bovo ben ik naar Saint Malo en Rostock gegaan, maar aangezien het grotendeels Bovo of Verhoef is in het Groene Hart is dat ook niet zo gek.

Voor wat betreft de lijndiensten: ik kan me voorstellen dat Verhoef op korte een deel gaat overnemen, die rijden al voor Flixbus en zitten niet te ver weg van Roelofarendsveen, wat makkelijk is voor de chauffeurs en de logistiek.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Bericht door trolly »

Ben ik heel cynisch als ik denk dat BOVO een schuldenloze doorstart met minder personeel gaat maken?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten