Pagina 6 van 45
Nieuwe Flixbus nachtbus lijn N80: Dortmund - Essen - Düsseldorf - Herzogenrath (Kerkrade) - London
Geplaatst: vr 22 apr 2016, 02:31
door michiel71
M.i.v. zondag 1 mei 2016 start Flixbus een nieuwe
Nachtbus N80 tussen
Dortmund, Essen, Düsseldorf, Herzogenrath(Kerkrade) en Londen.
Code: Selecteer alles
20:05 Dortmund ZOB am Hbf 09:25
20:50 Essen Hbf (Freiheit) 08:45
21:45 Düsseldorf ZOB am Hbf 07:50
23:55 Herzogenrath Bahnhof 05:30
04:20 CAFO (Terminal Calais-Folkestone) 01:15
05:05 FOCA (Terminal Folkestone-Calais) 22:30
07:25 London Victoria Coach Station 20:30
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
Geplaatst: vr 22 apr 2016, 08:59
door huibe
De dienstregeling van de N803 is nog niet te vinden, maar de lijn is wel boekbaar.
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
Geplaatst: vr 22 apr 2016, 11:00
door Statler Rail
Wijziging Flixbus Nachtbus N803 Amsterdam-Den Haag-Delft-Rotterdam-Breda-Antwerpen-Brussel-Lille-Parijs CDG-Parijs
Geplaatst: vr 22 apr 2016, 12:53
door michiel71
Dienstregeling
N803 (Den Haag - Parijs) t/m woensdag 27/04/2016
Code: Selecteer alles
Heen Terug
23:10 Den Haag (Centraal Station Busplatform) 06:45
23:50 Rotterdam Centraal Station 06:10
01:30 Antwerpen (Koningin Astridplein) 04:30
06:00 Paris (Bushaltestelle "Porte Maillot") 23:55
Dienstregeling
N803 (Amsterdam - Den Haag - Parijs) vanaf donderdag 28/04/2016
Code: Selecteer alles
Heen Terug
22:00 Amsterdam Sloterdijk 08:45
23:30 Den Haag (Centraal Station Busplatform) 07:20
23:55 Delft Station (P+R Nijverheidsplein) 06:55
23:50 Rotterdam Centraal Station 06:25
01:25 Breda (Centraal Station) 05:25
02:20 Antwerpen (Koningin Astridplein) 04:30
03:50 Bruxelles Gare du Nord 03:05
05:30 Lille (Bahnhof "Lille Europe") 01:20
07:55 Paris Charles de Gaulle 22:55
08:30 Paris (Bushaltestelle "Porte Maillot") 22:15
Dienstregeling "sneldienst"
N800 (Amsterdam - Utrecht - Parijs)
Code: Selecteer alles
Heen Terug
23:05 Amsterdam 07:05
23:55 Utrecht 06:20
06:15 Parijs 23:55
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
Geplaatst: za 23 apr 2016, 00:06
door dennistd
Hoe moet een passagier in godsnaam een reis plannen als er elke week wel lijnen bij komen of opgeheven worden. Voor je het weet is de bus alweer opgeheven als je na wat zoekwerk net een goed hotel op de plaats van bestemming gevonden hebt... Wat mij betreft worden er regels ingevoerd dat het toevoegen of opheffen van lijnen 4x per jaar (december, maart, juni, september) mag plaatsvinden, en voor de rest niet meer dan minutenwijzigingen.
Re: Wijziging Flixbus Nachtbus N803 Amsterdam-Den Haag-Delft-Rotterdam-Breda-Antwerpen-Brussel-Lille-Parijs CDG-Parijs
Geplaatst: za 23 apr 2016, 01:34
door OVwatcher
michiel71 schreef:
Dienstregeling
N803 (Den Haag - Parijs) t/m woensdag 27/04/2016
Code: Selecteer alles
Heen Terug
23:10 Den Haag (Centraal Station Busplatform) 06:45
23:50 Rotterdam Centraal Station 06:10
01:30 Antwerpen (Koningin Astridplein) 04:30
06:00 Paris (Bushaltestelle "Porte Maillot") 23:55
Dienstregeling
N803 (Amsterdam - Den Haag - Parijs) vanaf donderdag 28/04/2016
Code: Selecteer alles
Heen Terug
22:00 Amsterdam Sloterdijk 08:45
23:30 Den Haag (Centraal Station Busplatform) 07:20
23:55 Delft Station (P+R Nijverheidsplein) 06:55
23:50 Rotterdam Centraal Station 06:25
01:25 Breda (Centraal Station) 05:25
02:20 Antwerpen (Koningin Astridplein) 04:30
03:50 Bruxelles Gare du Nord 03:05
05:30 Lille (Bahnhof "Lille Europe") 01:20
07:55 Paris Charles de Gaulle 22:55
08:30 Paris (Bushaltestelle "Porte Maillot") 22:15
Dienstregeling "sneldienst"
N800 (Amsterdam - Utrecht - Parijs)
Code: Selecteer alles
Heen Terug
23:05 Amsterdam 07:05
23:55 Utrecht 06:20
06:15 Parijs 23:55
Komt de snelheid wel ten goede al die extra tussenstops. Ineens 2u10m langzamer van Den Haag naar Parijs.
Met FlixBus naar het buitenland
Geplaatst: di 03 mei 2016, 01:19
door michiel71
Statler Rail schreef:Bee schreef:Als ik naar de bestaande tijden kijk zou een doorgetrokken nachttrein
Wien ->: Düsseldorf rond 11:30 op Amsterdam Centraal aankomen. Dat is inderdaad volstrekt niet interessant, dan ben je als reiziger al teveel van je dag k)wijt en kan je net zo goed 's ochtends gaan vliegen.
Of de FlixBus nemen. Er rijden zelfs 2 FlixBus-nachtbussen per dag op lijn N61 tussen Wenen en Amsterdam: een vroege nachtbus met aankomst om 05:45, en een late nachtbus met aankomst om 10:25. Prijs: 39 euro, inclusief 2 koffers.
€19,98 (retour) was een mooie reden om deze verbinding eens uit te proberen.
Opvallende zaken:
- Er er zijn geen officiële pauzes om even je benen te strekken of naar een toilet te gaan.
- Tijdens de 17 uur durende rit (incl. 1 uur vertraging) tussen
Amsterdam (vertrek 19:25 uur) en Wenen (aankomst 12:20 uur) werd er maar liefst 3 keer bij een stopplaats omgeroepen, dat er eenrookpauze was van 5 minuten. Overigens werd dit pas gemeld toen we al bijna stil stonden.
-
Op de heenreis werd pas zeer kort vooraf omgeroepen, welke halte we op dat moment aandeden.
- Bij de ritplanning wordt uitgegaan van de meest optimale scenario. Bij slecht weer, files of grenscontrole ontstaat er al gauw een flinke vertraging. Zo hadden we per saldo op de heenweg een uur vertraging tussen Neurenberg en Wenen, en terug een uur tussen Wenen en Passau.
- In Passau kregen we bij aankomst te horen (zonder toelichting), dat we moesten overstappen in een andere, kleinere bus.
Re: Flixbus N31: Nieuwe nachtbus Den Haag - Delft - Rotterdam - Utrecht - Amersfoort - Apeldoorn - Hannover - Berlijn
Geplaatst: wo 04 mei 2016, 04:02
door michiel71
Vanaf 3 mei 2016 kun je met Flixbus vanuit Nederland per nachtbus naar Hannover en Berlijn
Verbinding
N31:
Dienstregeling Den Haag ↔ Berlijn
Start dinsdag 03.05.2016
Te boeken tot 06.11.2016
Dienstregeling
N31:
Code: Selecteer alles
21:15 Den Haag (Centraal Station Busplatform) 08:35
21:40 Delft Station (P+R Nijverheidsplein) 08:15
22:20 Rotterdam Centraal Station 07:45
23:15 Utrecht Centraal 06:45
00:05 Amersfoort Central Station 06:00
00:55 Apeldoorn Bahnhof 05:05
04:50 Hannover ZOB 01:15
08:00 Berlin ZOB 22:00
Deze start van deze
lijn N31 is met ruim 1 maand uitgesteld. Kaartjes zijn nu pas te koop bij vertrek vanaf donderdag 9 juni 2016
Busreizen: Nieuwkomer Flixbus sprint Eurolines voorbij
Geplaatst: vr 06 mei 2016, 13:56
door michiel71
Amper een jaar na de lancering biedt Flixbus vanuit Brussel al meer internationale busreizen aan dan Eurolines, van oudsher marktleider.
[...]
Brussel ziet elke week ongeveer 560 internationale bussen aankomen of vertrekken.
33 procent (180) van de busverbindingen wordt verzorgd door
Flixbus,
31 procent (170) door
Eurolines.
Ouibus (gelanceerd als IDbus) is goed voor een marktaandeel van
19 procent (100).
Megabus moet het stellen met
11 procent (60). De overblijvende 6 procent wordt verdeeld over een hele reeks kleinere busbedrijven.
De opmars van Flixbus is opvallend als je weet dat het aanbod vanuit Brussel pas eind mei 2015 werd gelanceerd. "We zijn begonnen met vier bussen per dag naar zes bestemmingen", zegt communicatieverantwoordelijke Bettina Engert van Flixbus aan onze redactie. "Ondertussen ging het aantal passagiers maal zeven. Straks zullen we vanuit Brussel 420 bestemmingen aanbieden in 11 landen.
Op de meest populaire bestemmingen zoals Parijs, Amsterdam en Berlijn wordt de frequentie opgetrokken tot 9 per dag. Binnenkort lanceren we ook nachtbussen richting Londen, Kopenhagen en Praag."
Lees verder...
Polskibus nieuwe samenwerkingspartner Flixbus
Geplaatst: vr 06 mei 2016, 16:03
door michiel71
Naast een samenwerking met
Interglobus Tours op het traject
Berlijn - Stettin (L057),
start
Flixbus nu ook een samenwerking met
Polskibus.
Binnenkort wordt het dus mogelijk om via de website van Flixbus te boeken voor één van de volgende trajecten:
(P03) Berlin ↔ Poznań (Posen) ↔ Łódź (Lodz) ↔ Warszawa (Warschau)
(P14) Berlin ↔ Wrocław (Breslau) ↔ Kraków (Krakau) ↔ Rzeszów
(P16) Berlin ↔ Wrocław (Breslau) ↔ Opole (Oppeln) ↔ Katowice (Kattowitz) ↔ Kraków (Krakau) ↔ Zakopane
(P24) Berlin ↔ Poznań (Posen) ↔ Toruń (Thorn) ↔ Gdańsk (Danzig)
Dienstregeling
P03 (Berlijn - Warschau)
Code: Selecteer alles
09:30 12:55 19:30 Berlin ZOB 17:30 23:20 08:30
10:25 13:50 20:25 Berlin Schönefeld 16:35 22:30 07:35
13:35 17:00 23:35 Poznań 13:30 19:20 04:30
16:35 20:00 02:35 Łódź 10:35 16:25 01:35
19:00 22:25 05:00 Warszawa 08:00 14:00 23:00
Dienstregeling
P14 (Berlijn - Rzeszów)
Code: Selecteer alles
08:30 00:20 Berlin ZOB 19:00 04:50
09:00 00:50 Berlin Schönefeld 18:30 04:20
13:00 04:45 Wrocław 14:30 00:30
16:25 08:10 Kraków 11:15 21:15
18:45 10:30 Rzeszów 08:40 18:40
Dienstregeling
P16 (Berlijn - Zakopane)
Code: Selecteer alles
06:55 12:05 18:50 Berlin ZOB 18:00 23:55 07:00
07:30 12:40 19:25 Berlin Schönefeld 17:30 23:25 06:40
11:30 16:30 23:25 Wrocław 13:25 19:30 02:50
13:05 01:00 Opole 11:40 01:05
14:35 02:30 Katowice 10:15 23:40
16:05 04:00 Kraków 08:50 22:15
18:20 06:15 Zakopane 06:25 19:50
Dienstregeling
P24 (Berlijn - Danzig)
Code: Selecteer alles
09:00 21:00 Berlin ZOB 16:20 06:00
09:35 21:35 Berlin Schönefeld 15:50 05:30
12:50 00:50 Poznań 12:35 02:15
15:35 03:30 Toruń 09:50 23:30
17:50 05:50 Gdańsk 07:30 21:10
Re: Busreizen: Nieuwkomer Flixbus sprint Eurolines voorbij
Geplaatst: vr 06 mei 2016, 17:45
door Wubbo
michiel71 schreef:Amper een jaar na de lancering biedt Flixbus vanuit Brussel al meer internationale busreizen aan dan Eurolines, van oudsher marktleider.
Dit getal zegt me niet zo veel, ik ben veel meer geïnteresseerd in het aandeel in het aantal reizen/reizigers dan in het aantal bussen. Als iemand bedenkt dat hij alleen met 8-persoonsbusjes moet gaan rijden (en dus in een hoge frequentie) ben je anders al snel marktleider als je op deze manier telt.
Re: Busreizen: Nieuwkomer Flixbus sprint Eurolines voorbij
Geplaatst: vr 06 mei 2016, 19:37
door The Greyhound
Eurolines is inmiddels eigendom van de Franse staat via Transdev . Qua innovativiteit hoeven we daar waarschijnlijk niet meer zoveel van te verwachten.
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
Geplaatst: za 07 mei 2016, 16:38
door Vinny
Dat niet alleen, binnenkort kun je waarschijnlijk alleen nog in het Frans bij de chauffeur terecht voor informatie, wordt de dienstregeling vijf maal per jaar stilgelegd vanwege staking, en worden de kaartjes een stuk duurder omdat ze tweemaal meer personeel moeten hebben fan strikt genomen noodzakelijk is want ja, de chauffeur s moeten wel de nodige vakantie dagen krijgen bovenop hun loodzware 32 urige werkweek...
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
Geplaatst: zo 08 mei 2016, 11:19
door Post
Ja want zo gaat dat natuurlijk ook bij Veolia en Connexion daar wordt ook iedere week gestaakt. :Y *O*
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
Geplaatst: zo 08 mei 2016, 14:49
door Hainje
Bij Veolia en Connexxion heb je nog altijd de Nederlandse wetgeving die dat moeilijker maakt. Eurolines rijdt volgens mij met maar één bus op NL-kenteken, puur om in NL te mogen halteren. Dus als ze die ene chauffeur nu volgens de NL CAO uitbetalen en de rest van de werknemers volgens de Franse, dan is het scenario wat Vinny schetst nog helemaal niet zo ondenkbaar.
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
Geplaatst: zo 08 mei 2016, 15:45
door Suus
Het verhaal klopt niet. Transdev is in vier aantal landen, waaronder Nederland de vervoerder en ticketdistributeur, maar in andere landen zijn nog steeds andere landen die deelnemen aan Eurolines. Het is als Coca-Cola. Het lijkt overal hetzelfde, maar niet overal komt het van The Coca-Cola Company uit Amerika.
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
Geplaatst: zo 08 mei 2016, 16:35
door Karl
Bee schreef:Het verhaal klopt niet. Transdev is in vier aantal landen, waaronder Nederland de vervoerder en ticketdistributeur, maar in andere landen zijn nog steeds andere landen die deelnemen aan Eurolines. Het is als Coca-Cola. Het lijkt overal hetzelfde, maar niet overal komt het van The Coca-Cola Company uit Amerika.
Eh? Ok.
Maar bedoel je dat het franchisenemers zijn, of iets anders?
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
Geplaatst: zo 08 mei 2016, 23:06
door Vinny
Ik dacht ook vroeger dat het een merknaam was waarbinnen relatief onafhankelijke bedrijven zich hadden verenigd, maar - pin me er niet op vast :D
Hoe de structuur nu is heeft Bee uitgelegd.
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
Geplaatst: zo 08 mei 2016, 23:38
door Suus
Ik heb een nogal duidelijke fout gemaakt. Ik heb het hieronder even gecorrigeerd:
Bee schreef:Het verhaal klopt niet. Transdev is in vier aantal landen, waaronder Nederland de vervoerder en ticketdistributeur, maar in andere landen zijn het nog steeds andere bedrijven dan Transdev die onder de naam Eurolines vervoeren en tickets verkopen. Het is als Coca-Cola. Het lijkt overal hetzelfde, maar niet overal komt het van The Coca-Cola Company uit Amerika.
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
Geplaatst: ma 09 mei 2016, 00:23
door Aking
"vier aantal landen"is volgens mij nog steeds niet helemaal lekker... (A)
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
Geplaatst: di 10 mei 2016, 01:13
door Durashift
Bee schreef: (..). Het is als Coca-Cola. Het lijkt overal hetzelfde, maar niet overal komt het van The Coca-Cola Company uit Amerika.
Uh? Probeer je nu te schrijven dat multinational Coca-Cola zijn receptuur voor de 'originele Coke' kenbaar maakt aan derden.. zodat zij de Coca Cola kunnen en mogen bottelen? Lijkt mij sterk.. dit houdt men toch liever in eigen hand binnen hun eigen bottelarijen?
Daarvoor is de merkwaarde van Coca Cola iets teveel van waarde, denk ik.
Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen
Geplaatst: di 10 mei 2016, 07:16
door Suus
Eh ja. Coca-Cola heeft in veel bottelarijen slechts een minderheidsaandeel. Deze bottelarijen hebben al decennia een licentie voor het maken van Cola-Cola-producten. In de meeste gevallen zijn het brouwerijen die grootaandeelhouder zijn in bottelarijen of zijn de meeste aandelen vrij verhandelbaar op de beurs.
Transdev heeft in vier van de meer dan twintig landen de rechten van Eurolines maar is daarmee niet de enige rechthebbende op het merk, er is een coördinerend koepelorganisatie voor een dienstregeling en tariefsysteem. Maar als de een bussen van Iveco wil en de ander van VDL, of men verkoopt in Nederland alleen nog maar tickets online maar in Polen bijna alles via kantoren dan is men daar vrij in.
Re: Busreizen: Nieuwkomer Flixbus sprint Eurolines voorbij
Geplaatst: di 10 mei 2016, 20:09
door Globetrotter
Wubbo schreef:michiel71 schreef:Amper een jaar na de lancering biedt Flixbus vanuit Brussel al meer internationale busreizen aan dan Eurolines, van oudsher marktleider.
Dit getal zegt me niet zo veel, ik ben veel meer geïnteresseerd in het aandeel in het aantal reizen/reizigers dan in het aantal bussen. Als iemand bedenkt dat hij alleen met 8-persoonsbusjes moet gaan rijden (en dus in een hoge frequentie) ben je anders al snel marktleider als je op deze manier telt.
Ik geloof dat ik het even niet snap. Wie gaat er met 8- persoonsbusjes rijden?
Re: Polskibus nieuwe samenwerkingspartner Flixbus
Geplaatst: di 10 mei 2016, 20:51
door michiel71
michiel71 schreef:Naast een samenwerking met
Interglobus Tours op het traject
Berlijn - Stettin (L057),
start
Flixbus nu ook een samenwerking met
Polskibus.
Binnenkort wordt het dus mogelijk om via de website van Flixbus te boeken voor één van de volgende trajecten:
(P03) Berlin ↔ Poznań (Posen) ↔ Łódź (Lodz) ↔ Warszawa (Warschau)
(P14) Berlin ↔ Wrocław (Breslau) ↔ Kraków (Krakau) ↔ Rzeszów
(P16) Berlin ↔ Wrocław (Breslau) ↔ Opole (Oppeln) ↔ Katowice (Kattowitz) ↔ Kraków (Krakau) ↔ Zakopane
(P24) Berlin ↔ Poznań (Posen) ↔ Toruń (Thorn) ↔ Gdańsk (Danzig)
Vanaf donderdag 19 mei verkoopt Flixbus per rit van Polskibus 18 tickets (te boeken t/m 30/09/2016)
De eerste 6 tickets van elke rit worden tegen afbraakprijzen verkocht (Berlin ↔ Warszawa €10)
Daarna schiet de prijs met 400% omhoog tot €40 per stoel.
Code: Selecteer alles
Ticketprijs €8 €9 €10 €17 €18 €19 €21 €33 €34 €35 €39
Berlin ↔ Warszawa 6 6 6
Berlin ↔ Gdańsk 6 6 6
Berlin ↔ Kraków 6 6 6
Berlin ↔ Łódź 6 6 6
Berlin ↔ Toruń 7 7 7
Berlin ↔ Opole 6 6 6
Berlin ↔ Wrocław 6 6 6
Berlin ↔ Poznań 6 6 6
Re: Busreizen: Nieuwkomer Flixbus sprint Eurolines voorbij
Geplaatst: di 10 mei 2016, 21:07
door Wubbo
Ezra schreef:Ik geloof dat ik het even niet snap. Wie gaat er met 8- persoonsbusjes rijden?
Niemand. Ik gebruikte dat als voorbeeld omdat ik dit onzinnige statistieken vind.