Pagina 2 van 45

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: zo 21 feb 2016, 18:37
door Globetrotter
Zo, ik ben weken achter elkaar avonden bezig geweest met het doornemen van alle dienstregelingen van Eurolines. Vervolgens heb ik in Excel een overzicht gemaakt van alle lijnen en hun stops, compleet met frequentie en routevarianten die uit verschillende pdf- bestanden zijn samengevoegd (Er is een lijn met maar liefst zeventien routevarianten). Per lijn heb ik vervolgens in word de wiki- pagina gemaakt en daarna gepubliceerd. Via de wiki-intro- pagina van de vervoerder zijn alle lijnen te vinden. Natuurlijk zijn ze ook bij ieder station die door een Eurolines- lijn worden aangedaan, terug te vinden.

Omdat alle lijnen van Meinfernbus al op de wiki stonden en Eurolines ook wel tot de grote internationale busmaatschappijnen behoort, vond ik dat de lijnen van deze maatschappij op de wiki niet mocht ontbreken.

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: ma 22 feb 2016, 02:23
door Busfoto.nl
Uitstekend werk! Had al eens op een ander forum een lijnoverzicht gemaakt, maar Eurolines is zeker met de website welhaast ondoorgrondelijk in lijnvoering.

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: ma 22 feb 2016, 20:22
door Timon91
Mooi werk! Enschede-Sarajevo uitzitten moet ik ook nog maar eens proberen, als ik zin heb om 25 uur in een Eurolines bus te zitten :')

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: ma 22 feb 2016, 20:56
door Globetrotter
Timon91 schreef:Mooi werk! Enschede-Sarajevo uitzitten moet ik ook nog maar eens proberen, als ik zin heb om 25 uur in een Eurolines bus te zitten :')
Over Enschede gesproken. Eurolines lijn 228 richting Sarajevo is idd de enige lijn die hier stopt. Hoe komt het dat de lijn op de stationspagina niet wordt getoond, maar de Flixbus- lijnen wel, terwijl ik dezelfde stationscode heb gebruikt als de Enschede bus stop van Flixbus?

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: ma 22 feb 2016, 21:02
door Daniel
Omdat in de code van de automatische tabel plaats=Hengelo stond, je zag dus alleen de lijnen die in Hengelo kwamen en ook op Enschede Inter stopten :P Is nu gecorrigeerd :wink:

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: ma 22 feb 2016, 21:38
door Globetrotter
Daniel schreef:Omdat in de code van de automatische tabel plaats=Hengelo stond, je zag dus alleen de lijnen die in Hengelo kwamen en ook op Enschede Inter stopten :P Is nu gecorrigeerd :wink:
Dankje!

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: di 23 feb 2016, 15:00
door baladid
Aangezien ik geen topic over langeafstandsbussen binnen Frankrij gevonden heb, dan maar hier:

Geweigerd. Dat heeft de autoriteit , die in Frankrijk over de langeafstandsbustoelating gaat (Autorité de régulation des activités ferroviaires et routières), twee langeafstandsbussen in Frankrijk, die Porte Maillot (Parijs) met het vliegveld Beauvais (Département Oise) moesten verbinden.
Een advies van het luchthavenbestuur. Dat volgen de autoriteiten met deze beslissing op.
Een eigen pendelbus. Deze bied de luchthaven voor dure prijzen aan, om daarmee het niet winstgevende vliegveld te ondersteunen.
Het bestaan van de luchthaven. Dat is in gevaar, als de pendelbusinkomsten wegvallen.
Absurd. Zo vind ik dat.
Flixbus en Frethelle. Deze twee maatschappijen wouden de verbinding aanbieden.
Een verbinding tussen Limoges en Brive-la-Gaillarde. Daarvoor hebben de autoriteiten wel toestemming gegeven.

Bron:

http://www.franceinfo.fr/fil-info/artic ... eur-768947

NB: Zondag met Lubach. Dit programma inspireerde me tot de stijl van dit bericht.

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: di 23 feb 2016, 15:13
door Zugführer
Misschien moet je nieuwslezer worden, je hebt talent :p
Je bericht is er alleen wel een beetje onleesbaar door geworden, ik heb geen idee wat ik nou net gelezen heb (A)

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: di 23 feb 2016, 15:25
door baladid
Samenvatting: Geen Langeafstandsbussen tussen Parijs en Beuvais (luchthaven), ondat de raad van toezicht van de luchthaven zeurde. Die organiseren namelijk eigen pendelbussen, die pokkeduur zijn en daarmee de luchthaven betalen. Als Flixbus en Frethelle goedkopere bussen rijden gebruikt niemand meer de pendelbus van de luchthaven. Daardoor gaat de luchthaven failliet.

Als je een nieuwslezer wilt hebben die een erger accent heeft dan Prins Bernhard: Be my guest!

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: di 23 feb 2016, 20:20
door erjeebee
Ezra schreef:Zo, ik ben weken achter elkaar avonden bezig geweest met het doornemen van alle dienstregelingen van Eurolines. ....
Chapeau!!!!
Grote klus met prima resultaat!

Ik ben jaren geleden eens aan iets soortgelijks begonnen voor ALLE lijnen (niet alleen vanuit NL), maar dat bleek onbegonnen werk....

Flixbus Nachtbus N94 tussen Amsterdam-Utrecht-Nijmegen-Mönchengladbach-Mannheim-Heidelberg-Karlsruhe-Stuttgart-München

Geplaatst: vr 11 mar 2016, 01:23
door michiel71
Vanaf donderdag 17 maart 2016 start Flixbus een dagelijkse nachtbus (N94) tussen Amsterdam en München over Utrecht & Nijmegen:

Code: Selecteer alles

HEEN   TERUG 
21:00  09:00  Amsterdam Sloterdijk 	
21:50  08:15  Utrecht Centraal 	
23:05  07:00  Nijmegen Centraal Station (Tunnelweg) 	
00:30  05:35  Mönchengladbach Hauptbahnhof 	
03:50  02:15  Mannheim ZOB am Hbf 	
04:15  01:50  Heidelberg Hauptbahnhof 	
05:05  01:00  Karlsruhe Hbf 	
06:20  23:45  Stuttgart (Flughafen/Messe) 	
09:00  21:00  München ZOB 	
Het wordt donderdag 24 juni 2016, dat Flixbus op deze route (N94) ook zal gaan stoppen in Nijmegen & Mönchengladbach.

Re: Flixbus Nachtbus N94 tussen Amsterdam-Utrecht-Nijmegen-Mönchengladbach-Mannheim-Heidelberg-Karlsruhe-Stuttgart-Münch

Geplaatst: vr 11 mar 2016, 01:29
door Aking
En waarom zou ik dan niet met de CNL gaan?

Re: Flixbus Nachtbus N94 tussen Amsterdam-Utrecht-Nijmegen-Mönchengladbach-Mannheim-Heidelberg-Karlsruhe-Stuttgart-Münch

Geplaatst: vr 11 mar 2016, 02:48
door michiel71
Aking schreef:En waarom zou ik dan niet met de CNL gaan?
Prijs.

Treinkaartje kost morgen €165 (reistijd 10,5 uur)
Voor de bus heb je al een kaartje voor €33 (- 80%)
terwijl je maar 1,5 uur langer onderweg bent (+15%)

Re: Flixbus Nachtbus N94 tussen Amsterdam-Utrecht-Nijmegen-Mönchengladbach-Mannheim-Heidelberg-Karlsruhe-Stuttgart-Münch

Geplaatst: vr 11 mar 2016, 08:12
door Z2N
Maar wat nou als ik 's nachts een bed wil? Busstoelen zijn namelijk per definitie geen bed, en dat slaapt super vervelend. Voor mij de reden om vooruit te boeken en goedkoop per trein ipv per bus te gaan.

Maar betere vraag: waarom een los topic, als we al een verzameltopic hadden voor dit soort berichten die maar 1 persoon op dit forum interesseren.

Re: Flixbus Nachtbus N94 tussen Amsterdam-Utrecht-Nijmegen-Mönchengladbach-Mannheim-Heidelberg-Karlsruhe-Stuttgart-Münch

Geplaatst: vr 11 mar 2016, 10:29
door Busfoto.nl
2 jaar geleden vol enthousiasme een CNL-bed geboekt. Kom je op het perron van Praag aan, is het rijtuig zonder overleg gewijzigd in een 1e klasse zitrijtuig. Voortaan altijd maar vliegen of met de bus.

Re: Flixbus Nachtbus N94 tussen Amsterdam-Utrecht-Nijmegen-Mönchengladbach-Mannheim-Heidelberg-Karlsruhe-Stuttgart-Münch

Geplaatst: vr 11 mar 2016, 10:40
door Hainje
Dat was je enige ervaring?
Want dat is hetzelfde als nooit meer iets via internet kopen omdat je één keer een slechte ervaring daarmee hebt gehad.

Flixbus rijdt nu ook naar Londen

Geplaatst: za 12 mar 2016, 02:51
door michiel71
Flixbus rijdt binnenkort ook naar Londen.
De eerste 10 á 20 tickets per rit worden voor €19 per stoel aangeboden.
Actie: de eerste 2 weken kosten per rit de eerste 9 stoelen €9 .

Verbinding 700:
Diestregeling Paris ↔ Londen
Start Donderdag 24.3
Te boeken tot 28.06.2016

Code: Selecteer alles

HEEN                                                 TERUG
09:00  15:00  Paris (Bushalte "Porte Maillot")   09:30  13:30
12:35  18:20  CAFO (Terminal Calais-Folkestone)  11:50  15:50
13:40  19:35  FOCA (Terminal Folkestone-Calais)  14:40  18:40 
16:00  21:55  London Victoria Coach Station      18:00  22:55

Re: Flixbus Nachtbus N94 tussen Amsterdam-Utrecht-Nijmegen-Mönchengladbach-Mannheim-Heidelberg-Karlsruhe-Stuttgart-Münch

Geplaatst: za 12 mar 2016, 09:39
door regenmaker
Hainje schreef:Dat was je enige ervaring?
Want dat is hetzelfde als nooit meer iets via internet kopen omdat je één keer een slechte ervaring daarmee hebt gehad.
De CNL wordt toch grotendeels opgedoekt? Dan wordt de bus toch het enige alternatief vanuit Nederland?

N844: Nieuwe nachtbus Rotterdam-Den Haag-Amsterdam-Hamburg-Kopenhagen

Geplaatst: do 31 mar 2016, 18:26
door michiel71
Vanaf 27 april 2016 kun je met Flixbus vanuit Nederland per nachtbus naar Kopenhagen.
€39 Enkele reis (vanaf prijs)
€10 Toeslag vrijdag
€30 Toeslag woensdag 4 mei (start Hemelvaart weekend)
€30 Toeslag zondag 8 mei (einde Hemelvaart weekend)
€30 Toeslag vrijdag 13 mei (start Pinksterweekend)
€30 Toeslag maandag 16 mei (einde Pinksterweekend)
€20 Toeslag zondag 22 mei

Verbinding N844:
Dienstregeling Rotterdam ↔ Kopenhagen
Start Woensdag 27.04.2016 (Koningsdag)
Te boeken tot 07.09.2016

Dienstregeling:

Code: Selecteer alles

19:40 Rotterdam Centraal Station              10:55 
20:20 Den Haag (Centraal Station Busplatform) 10:20
21:15 Amsterdam Sloterdijk                    09:30
03:00 Hamburg ZOB am Hbf                      03:45
06:05 Kolding Rutebilstation                  00:35 
07:10 Odense (Dannebrogsgade)                 23:30 
09:20 Kopenhagen Hbf (Ingerslevsgade)         21:15 

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: do 31 mar 2016, 20:24
door Globetrotter
Interessant, een nieuwe verbinding. Ook interessant: Op deze nieuwe lijn valt er ook te boeken tussen Rotterdam/Den Haag en Amsterdam.

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: do 31 mar 2016, 22:15
door waldo79
Kijken jullie ook naar het feit dat de bus er 1.35 uur over doet van Rotterdam naar Sloterdijk? De trein kan dat in 0.46 uur :!:

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: do 31 mar 2016, 22:32
door Lijn65
De nachttrein doet er ook 1:10 over, dus dan valt het nog wel mee

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: do 31 mar 2016, 23:40
door Z2N
19:40 noem ik alleen geen nacht, dat noem ik eerder etenstijd... :X

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: vr 01 apr 2016, 07:45
door Suus
Lijn65 schreef:De nachttrein doet er ook 1:10 over, dus dan valt het nog wel mee
Dan is de bus nog steeds 25 minuten langzamer. En tenzij de bus maar 5 euro kost denk ik niet dat er nu een stormloop op Amsterdam - Rotterdam v.v. per bus gaat ontstaan.

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: vr 01 apr 2016, 12:04
door Globetrotter
De bedoeling van 1 April is ook Flixbus niet ontgaan: geintje natuurlijk!