Pagina 13 van 45

Re: Flixbus 2017: Uitbreiding SKI bestemmingen door invoering Shuttlebus

Geplaatst: di 03 jan 2017, 15:47
door michiel71
Aking schreef:
Flixbus breidt haar aantal SKI bestemmingen uit door de introductie van shuttlebussen vanuit Bozen en Trient
Dus er gaan ergens in een land ver weg shuttlebussen rijden, en dat is dan interessant om hier te melden?
Waarom zou Flixbus niet opteren voor Shuttlediensten in andere landen... (bijvoorbeeld Nederland)?

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: di 03 jan 2017, 17:50
door Dennenboom
Voor nationale skibussen is hier niet zo'n grote markt.

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: di 03 jan 2017, 18:25
door isadora
Skiƫn, dat was toch iets met sneeuw?

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: di 03 jan 2017, 18:41
door Hainje
Wat is sneeuw? :?

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: di 03 jan 2017, 18:44
door isadora
Dat is een witte substantie, die met behulp van energieverslindende kanonnen de Oostenrijkse heuvelen wordt ingeblazen, om de mens op een paar latten naar beneden te kunnen laten glijden voor een borrel.

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: di 03 jan 2017, 18:55
door huibe
Opvallend dat de skibussen die afgelopen seizoen reden dit seizoen nog niet rijden. Of zouden ze wachten tot het moment dat er wel sneeuw ligt?

Re: Flixbus 2017: Uitbreiding SKI bestemmingen door invoering Shuttlebus

Geplaatst: wo 04 jan 2017, 00:28
door Globetrotter
michiel71 schreef:Flixbus breidt haar aantal SKI bestemmingen uit door de introductie van shuttlebussen vanuit Bozen en Trient
Waar kan ik bijvoorbeeld de dienstregeling van deze lijnen vinden, want bijvoorbeeld in het dienstregelingenoverzicht op de website van Meinfernbus staan ze niet :?:

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: wo 11 jan 2017, 14:37
door pedaalemmerzak
Dennenboom schreef:Voor nationale skibussen is hier niet zo'n grote markt.
Lijkt me wel handig hoor, een pendelbusje naar Snowbase in Zoetermeer (die skihal is namelijk lastig te bereiken met het OV) ;)

Heb zelf nog nooit geskid verder. De hoge kosten van een skivakantie zitten hem niet in het vervoer van/naar je bestemming, maar in de dure skipas, het huren van equipment als je die niet zelf al hebt, accomodatie etc. Dus ik vraag me af of er echt zo veel mensen met de Flixbus op skivakantie gaan?

Voordeel is wel weer dat je al je equipment gewoon mee kan nemen, wat in het vliegtuig een hoop extra geld kost.

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: wo 11 jan 2017, 14:48
door Z2N
Ehm, als je "snowbase" vervangt door Snowworld Zoetermeer is er een bushalte van lijn 30 op een paar honderd meter van de hoofdingang. Zo slecht is dat niet hoor. (A)

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: wo 11 jan 2017, 15:39
door Dennenboom
En anders kun je als warming up ook nog wel een stukje lopen vanaf Randstadrail station Voorweg.

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: wo 11 jan 2017, 16:54
door pedaalemmerzak
Dennenboom schreef:En anders kun je als warming up ook nog wel een stukje lopen vanaf Randstadrail station Voorweg.
Ja dat doe ik altijd als ik daar in de omgeving moet zijn.

Bus 30 stopt er inderdaad, maar die rijdt slechts 2x per uur of zo of nog minder.

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: wo 11 jan 2017, 17:02
door Z2N
2x per uur (4x per uur in de spits), zelfs op zondag. Als je dat al zodanig laagfrequent vind dat op kosten van de sameleving een pendelbus ingelegd moet worden vind ik dat wel heel laag... :N

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: wo 11 jan 2017, 19:53
door huibe
Ok en nu weer over naar het onderwerp. Internationaal.

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: wo 11 jan 2017, 23:10
door pedaalemmerzak
Z2N schreef:2x per uur (4x per uur in de spits), zelfs op zondag. Als je dat al zodanig laagfrequent vind dat op kosten van de sameleving een pendelbus ingelegd moet worden vind ik dat wel heel laag... :N
Ik bedoelde dat van die pendelbus toch niet serieus? Ik gebruikte toch duidelijk een ;) smiley? Hallo. Ooit gehoord van het concept 'grapje'?

Ok nu inderdaad terug naar het onderwerp van deze draad.

"Nieuwe" Flixbus Nachtlijn N367 Praag - Enschede - Arnhem - Nijmegen - Eindhoven - Parijs

Geplaatst: do 12 jan 2017, 02:48
door michiel71
M.i.v. donderdag 6 april 2017 rijdt Flixbus lijn N367 dagelijks tussen Praag en Parijs over Nederland.
Tot 6 april 2017 rijdt deze bus 4 keer per week onder lijnnummer 067

Re: "Nieuwe" Flixbus Nachtlijn N367 Praag - Enschede - Arnhem - Nijmegen - Eindhoven - Parijs

Geplaatst: do 12 jan 2017, 11:29
door Globetrotter
michiel71 schreef:M.i.v. donderdag 6 april 2017 rijdt Flixbus lijn N367 dagelijks tussen Praag en Parijs over Nederland.
Tot 6 april 2017 rijdt deze bus 4 keer per week onder lijnnummer 067
Hij rijdt nog wel door Nederland via Enschede, Arnhem, Nijmegen en Eindhoven. De routevariant naar Amsterdam en Praag-Halle komt echter te vervallen.

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: vr 13 jan 2017, 11:41
door Statler Rail
Lijn 067 Dresden - Amsterdam blijft rijden en is ook tot november 2017 te boeken. Praag - Amsterdam is lijn N67 en die blijft ook. Praag - Halle wordt waarschijnlijk lijn 167.

Kaartverkoop van bustickets verdeelt over de week.

Geplaatst: za 21 jan 2017, 15:59
door michiel71
Interessant: de kaartverkoop van Lange Afstandsbussen op vrijdag en zondag overschrijdt
de verkoop van tickets op dinsdag en woensdag met een factor van bijna twee.

maandag 13%
dinsdag 10%
woensdag, 10%
donderdag 12%
vrijdag, 19%
zaterdag 15%
zondag 20%

(Bron: Flixbus)

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: za 21 jan 2017, 16:19
door Post
Zou je voor mij ook een echte bron willen plaatsen in plaats van een linkje naar de contact pagina?

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: za 21 jan 2017, 16:22
door michiel71
Post schreef:Zou je voor mij ook een echte bron willen plaatsen in plaats van een linkje naar de contact pagina?
De echte bron is een e-mail...

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: za 21 jan 2017, 16:30
door Post
Dan zou je dat er ook even bij kunnen zetten. Nu stuur je me naar een site en mag ik zelf uitzoeken waar het staat. Wat dus nergens is, als je gewoon zegt dat je een mail hebt van Flixbus is dat meteen duidelijk.

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: za 21 jan 2017, 18:42
door michiel71
Statler Rail schreef:Lijn 067 Dresden - Amsterdam blijft rijden en is ook tot november 2017 te boeken. Praag - Amsterdam is lijn N67 en die blijft ook. Praag - Halle wordt waarschijnlijk lijn 167.
M.i.v. donderdag 6 april 2017 stopt lijn 067 (Amsterdam - Dresden) niet meer in Bad Oeynhausen ZOB.

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: za 21 jan 2017, 21:36
door diederickx
Oei, dat is een lelijke streep door de rekening,

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: ma 23 jan 2017, 19:38
door Suus
Flixbus, dat vorig jaar het continentale netwerk van Megabus overnam, heeft aan de voormalige exploitant (en nu onderaannemer) laten weten dat hun diensten in april niet meer nodig zijn voor de busdiensten tussen het VK en het continent.

Eerlijk gezegd zag ik dit ergens al aankomen. Stagecoach heeft nog steeds de bussen die ze gebruiken voor Amsterdam - Londen niet naar Flixbus omgestickerd bijvoorbeeld. Op de ex-Megabusbussen die ik regelmatig in Rotterdam zie rijden zit alleen een Flixbus-sticker.

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: ma 23 jan 2017, 19:45
door regenmaker
Wanneer de brexit een feit is, zullen er dan minder langeafstandslijnen naar Londen rijden?