Pagina 17 van 45

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: zo 02 apr 2017, 15:29
door Jef400
Wieringerwerf-Den Oever-Harlingen-Leeuwarden-Drachten is allemaal lijndienst...

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: ma 03 apr 2017, 19:13
door Globetrotter
Statler Rail schreef:Hadden we deze al?

Lijn N84 rijdt vanaf 6 april Oostende - Brugge - Gent - Brussel - Leuven - Hasselt - Maastricht - Aken - Keulen-Bonn Airport - Bonn - Frankfurt Airport - Frankfurt Hbf - Würzburg - Nürnberg - Praag.
De route is doorgetrokken naar Krakau wat de totale rittijd Oostende- Praag op 25u en 20 minuten brengt.

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: ma 03 apr 2017, 20:00
door Globetrotter
Nog een nieuwe lijn. Vanaf donderdag 6 april rijdt lijn 120 vanaf Dusseldorf door naar Monchengladbach- Krefeld Moers/Nijmegen en Amsterdam.
Ook lijn N769 rijdt sinds onbekende datum vanaf Brussel.

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: di 04 apr 2017, 10:33
door Statler Rail
michiel71 schreef:Er mis er nog één internationale verbinding via Maastricht naar Duitsland... :
Lijn 128 (Keulen - München) zou bijvoorbeeld nog kunnen worden doorgetrokken naar Maastricht.
Goed gegokt! Vanaf 6/7 april start ie inderdaad: Lijn 128 Maastricht - Keulen - Frankfurt - München

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: di 04 apr 2017, 11:51
door Globetrotter
Met die laatste verbinding erbij kom ik nu op het volgende overzicht:

Vanaf 6 April:

- N80: Dortmund- Essen- Dusseldorf- Einhdoven- Antwerpen- CAFO- FOCA- Londen.
- 120: Leipzig- Jena- Erfurt- Alsfeld- Marburg- Giessen- Siegen- Keulen- Dusseldorf- Monchengladbach- Krefeld- Moers/Nijmegen- Amsterdam.
- 128: Maastricht- Aachen- Koln- Bonn- Montaubar- Limburg- Frankfurt- Wurzburg- Nurnberg- Ingolstadt- Munchen.
- 328: Frankfurt- Bonn- Köln -Sud- Aachen- Maastricht- Hasselt- Brussel- Lille.
- N804: Amsterdam- Brussel- Parijs CDG- Parijs.
- 814: Amsterdam- Rotterdam- Gent- Lille- CAFO- FOCA- Londen.
- N814: Amsterdam- Den Haag- Rotterdam- Gent- Lille- CAFO- FOCA- Londen.

Vanaf 7 April:

- 268: Den Haag- Rotterdam- Eindhoven- Venlo/ Roermond- Mönchengladbach- Düsseldorf- Keulen- Frankfurt.
- 804: Amsterdam- Utrecht- Breda- Brussel- Parijs.
- 815: Londen- FOCA- CAFO- Gent- Brussel- Keulen.
- N815: Keulen- Brussel- Gent- CAFO- FOCA- Londen.

Vanaf 9 April:

- 158: Maastricht- Aachen- Mönchengladbach- Krefeld- Duisburg- Bochum- Hannover- Berlijn.

Vanaf 11 April:

- N84: Oostende- Brugge- Gent- Brussel- Leuven- Hasselt- Maastricht- Aachen- Koln-Sud- Bonn- Frankfurt- Wurzburg- Nurnberg- Praag- Brunn- Ostrau- Kattowitz- Krakau.

Vanaf 27 April:

- 175: Rotterdam- Den Haag- Amsterdam- Groningen- Westerstede- Oldenburg- Bremen- Hannover.

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: do 06 apr 2017, 21:31
door Jay20
N84: Oostende- Brugge- Gent- Brussel- Leuven- Hasselt- Maastricht- Aachen- Koln-Sud- Bonn- Frankfurt- Wurzburg- Nurnberg- Praag- Brunn- Ostrau- Kattowitz- Krakau.
Brunn moet Brno zijn
Ostrau mag ook gewoon Ostrava genoemd worden
Kattowitz heet tegenwoordig Katowice :wink:

Ik ben benieuwd welke toerist deze rit van begin tot eind wil doen. De flixbus rit die mij nog wel interessant lijkt is van Wien naar Bucuresti :wink:

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: do 06 apr 2017, 21:36
door Zugführer
Brünn, Ostrau en Kattowitz zijn gewoon de Duitse namen van die plaatsen :p

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: do 06 apr 2017, 21:38
door Jay20
Die worden in Duitsland ook niet meer gebruikt voor deze plaatsen. Wellicht misschien nog in Oostenrijk die zijn wat sentimenteler :P

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: do 13 apr 2017, 15:56
door Statler Rail
Lijn N31 Berlijn - Den Haag rijdt vanaf 14 april door naar Amsterdam. Voor doorgaande reizigers lijkt zo´n enorme omweg mij niet erg interessant, dus zal wel meer bedoeld zijn voor binnenlands verkeer Rotterdam - Den Haag - Amsterdam. Misschien dat de bus sowieso richting Amsterdam moest.

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: do 13 apr 2017, 16:41
door Globetrotter
De stop Berlijn Wannssee wordt ook aan de route toegevoegd. Volgens mij wordt deze lijn door Besseling gereden. Als zij vanuit Amersfoort komen, wordt er niet via Amsterdam gereden. Kan zijn dat hij gekoppeld gaat worden aan de andere lijnen waar ik Besseling weleens heb zien rijden (802 en 803), maar dat is slechts speculatie. Ik ben morgen waarschijnlijk toch op Sloterdijk voor de nachtbussen, dus zal ook wel even naar deze kijken.

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: za 15 apr 2017, 11:39
door Globetrotter
Gister even wezen kijken. Weer interessante dingen gezien. Lijn N31 naar Berlijn werd ditmaal gereden door Besseling 103. DIt was een andere dan de bus die eerder op de avond op lijn 802 aankwam vanuit Parijs (Besseling 100). Doet vermoeden dat zij voor deze lijn uit Amersfoort komen.

Wat me ook opviel is dat er een aantal ex- Megabussen nu worden ingezet op Flixbus- lijnen en bij Lanting rijden. Op zowel een van de twee ritten van lijn N94 als lijn N844 trof ik een megabus met de respectievelijke nummer 73 en 82. Wat ik heb begrepen zijn dit ex Megabus- Italië bussen.

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: di 18 apr 2017, 20:00
door Suus
Ik kwam vandaag lijn 803 tegen bij Rotterdam Centraal, deze werd gereden met een VDL Futura met een Belgisch kenteken. Ik kon zo snel geen naam van een uitbater vinden (Besseling en Verhoef hebben dat wel)

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: di 18 apr 2017, 20:29
door Globetrotter
Dat zou weleens Staf Cars uit Lommel kunnen zijn.

Nieuwe Flixbus 156 Amsterdam - Moers - Mülheim an der Ruhr - Essen - Bochum - Dortmund - Schwerte - Iserlohn

Geplaatst: vr 21 apr 2017, 03:46
door michiel71
Vanaf donderdag 27 april 2017 start Flixbus met lijn 156 een lijndienst verbinding tussen Amsterdam & Dortmund / Iserlohn

Deze lijn is een aanvulling op de reeds bestaande lijn 056 (Amsterdam - Dortmund (- Sauerland)

Code: Selecteer alles

 056     056     156     056                          056     056     156     056
11:00   15:15   17:15   19:15   Amsterdam Sloterdijk 09:45   12:45   15:45   17:45    
11:45     |       |       |     Utrecht Centraal       |       |       |     17:10
12:45     |       |       |     Arnhem Centraal        |       |       |     16:15 
  |       |     19:45     |     Moers                  |       |     13:20     |
  |       |     20:15     |     Mülheim Hbf            |       |     12:50     |     
14:10   17:40   21:40           Oberhausen Hbf       07:20   10:20     |     14:50
14:30   18:00   20:35   22:00   Essen Hbf            07:00   10:00   12:30   14:30
  |       |     21:05     |     Bochum Hbf             |       |       |     12:00 
15:10   18:40   21:35   22:40   Dortmund ZOB         06:15   09:15   11:30   13:45
  |             22:00           Schwerte (Ruhr)                      10:55     |        
  |             22:20           Iserlohn                             10:35     |        
18:15                           Willingen(Sauerland)                         10:30
  

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: vr 21 apr 2017, 12:07
door waldo79
Als ik jouw tabel bekijk is dat niet het hele verhaal, één rit gaat door naar Willingen.
En één van de ritten rijdt onder een ander lijnnummer :lol:

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: vr 21 apr 2017, 12:38
door MarkNL
Dat staat er toch ook, de 156 die doorgaat naar Iserlohn als min of meer een aanvulling op de 56?

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: vr 21 apr 2017, 13:26
door Z2N
Geen wonder trouwens dat Flixbus voor binnenlandse ritten niet aanslaat, in vergelijking met de trein is deze bus een half uur langzamer van, Sloterdijk naar Arnhem, en niet eens goedkoper dan het dalurentarief... :X

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: vr 21 apr 2017, 19:24
door waldo79
@MarkNL: om 12 uur begin ik net wakker te worden (A) on-topic: je kunt voor de gekste bestemmingen een reisje boeken met Flixbus.

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: vr 21 apr 2017, 23:33
door Durashift
Ik las woensdag, in de Telefgraaf @ de snackbar, een artikel over het nieuwe offensief van Flixbus.

Hieronder een stukje uit een ander medium over hetzelfde onderwerp.

(..)

FlixBus blijft dus gewoon reizigers vervoeren tussen Nederlandse steden, benadrukt de mobiliteitsaanbieder woensdag op een persconferentie. “Als we internationaal uitbreiden, breiden we ook nationaal uit”, vertelt FlixBus-woordvoerster Rosa Donat. Maar het creëren van een uitgebreid nationaal intercitybusnetwerk in Nederland lijkt niet langer een prioriteit. “Wij bieden primair internationaal vervoer aan; nationaal vervoer is daaraan secundair”, aldus de nieuw aangestelde directeur Benelux, Jesper Vis.

(..)

Overigens is FlixBus momenteel alleen rendabel in Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk. Nog niet in Nederland dus, al heeft het bedrijf hier tot nog toe 3,3 miljoen reizigers vervoerd. Daarmee zijn de verwachtingen overstegen en ook voor 2017 wordt een verdere groei voorspeld, vertelt Vis. Door de uitbreiding van internationale verbindingen zullen er dit jaar ook meer nationale verbindingen bijkomen tussen bijvoorbeeld Breda en Amsterdam en tussen Den Haag/Rotterdam en Venlo en Roermond. Vis wil echter geen cijfers onthullen over die groei, de verwachtingen van FlixBus in 2016 of over de omzet in Nederland.

http://www.ovpro.nl/bus/2017/04/20/succ ... bindingen/

Nieuwe Flixbus 156 Amsterdam - Milaan

Geplaatst: wo 26 apr 2017, 03:11
door michiel71
Vanaf donderdag 1 juni 2017 start Flixbus met lijn N207 een nachtdienst verbinding tussen Amsterdam & Milaan.

Code: Selecteer alles

17:10   Amsterdam Sloterdijk 	       14:05
19:50   Duisburg Hauptbahnhof 	      11:35
20:25   Düsseldorf ZOB am Hbf 	      11:05
21:30   Köln Süd (Flughafen CGN, T2)   10:10
22:05   Bonn Museumsmeile 	          09:35
23:10   Koblenz Hbf (Neversstraße) 	 08:30
00:30   Wiesbaden Hbf (Busbahnhof) 	 07:10
00:55   Mainz Hbf (Westausgang) 	    06:45
01:50   Worms Hbf (Omnibusbahnhof)     05:50
04:50   Stuttgart Nord (Kornwestheim)  02:50
05:50   Reutlingen Hbf (Busbahnhof) 	01:50
06:20   Tübingen Hauptbahnhof 	      01:25
07:35   Villingen-Schwenningen 	     00:15
08:25   Singen (Hohentwielstadion) 	 23:25
09:05   Konstanz Döbeleplatz 	       22:35
10:15   Zürich HB (Carpark Sihlquai)   21:30
14:15   Milano (Busbahnhof Lampugnano) 17:25 

Re: Nieuwe Flixbus 156 Amsterdam - Milaan

Geplaatst: wo 26 apr 2017, 10:22
door ovforens
Wat een eind.
De Overnight Express had ooit 55.000 reizigers op die verbinding, maar dat was ook in een periode dat er minder lowcost airlines waren.

http://nieuws.ns.nl/overnight-express-n ... et-stoppen
http://www.rd.nl/oud/econ/010921econ03.html

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: wo 26 apr 2017, 10:53
door Globetrotter
Vanaf morgen rijdt lijn N36 (Frankfurt- Bratislava) door naar Antwerpen (de stop in Frankfurt vervalt) en vanaf morgen rijdt ook de langverwachte nachtlijn Antwerpen- Bratislava onder lijnnummer N136. Dit heeft tot gevolg dat er zowel een nacht- als een daglijn tussen Antwerpen en Bratislava ontstaat.

Re: Nieuwe Flixbus 156 Amsterdam - Milaan

Geplaatst: wo 26 apr 2017, 14:10
door Statler Rail
ovforens schreef:De Overnight Express had ooit 55.000 reizigers op die verbinding, maar dat was ook in een periode dat er minder lowcost airlines waren.
Even rekenen: 55000 / 365 = 150 reizigers per dag, dus 75 per trein. Dat past nog in één dubbeldekkerbus.

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: wo 26 apr 2017, 16:17
door Dennenboom
Maar dan kan er niemand uit Reutlingen meer mee. :D

Tijdelijk busstation Sloterdijk, speciaal voor de lange­afstandsbussen

Geplaatst: vr 05 mei 2017, 14:08
door michiel71
Bij station Sloterdijk wordt deze ­zomer een tijdelijk busstation gebouwd, speciaal voor de lange­afstandsbussen van onder meer Flixbus en Ouibus.

Onder de sporen van Sloterdijk, op het Piarcoplein, komen vier nieuwe haltes waar langeafstandsbussen hun passagiers kunnen oppikken en afzetten. Andere vervoerders zijn er niet welkom. Ook wordt er een wachtruimte gebouwd, inclusief informatievoorzieningen. Het gebouwtje blijft er zeker vijf jaar staan.

Op termijn wil de stad een nieuw ­touringcarstation bouwen aan de zuidoostkant van de stad. Gekeken wordt naar de mogelijkheden bij ­station ­Duivendrecht, waar ook de ­metro en de trein stoppen.

Bron: Parool 05/05/2017