Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Gebruikersavatar
Statler Rail
Berichten: 785
Lid geworden op: Za 04 Feb 2012, 00:18
Locatie: Europa

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Berichtdoor Statler Rail » Di 03 Apr 2018, 11:29

radamfi schreef:Geen IC-bussen meer Düsseldorf - Eindhoven - Londen in zomer 2018?

Dat verbaast me niet. Naar Londen rijden is zo ontzettend duur (kanaaltunnel, station fees in Londen) dat DB daar vast en zeker grote verliezen op leed. Bovendien maakt de kanaaltunnel de lijn enorm vertragingsgevoelig, plus nog al dat gedoe met die migranten.

theicmm
Berichten: 64
Lid geworden op: Vr 26 Mei 2017, 00:45
Locatie: Hoorn

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Berichtdoor theicmm » Do 05 Apr 2018, 10:40

Flixbus lijn 067 Leipzig-Amsterdam gaat met ingang van 26 April 2018 na Amsterdam door naar Rotterdam centraal en zal ook nog stoppen op Schiphol.

https://meinfernbus.de/unser-angebot/linien/067.html?timetableFromDate=2018-04-26

michiel71
Berichten: 477
Lid geworden op: Do 19 Jul 2012, 11:28

Nieuwe Flixbus N819 & 819 Amsterdam - Schiphol - (Den Haag) - Rotterdam - (Antwerpen) - Zaventem - Brussel - Brugge

Berichtdoor michiel71 » Do 05 Apr 2018, 13:53

Vanaf donderdag 26 april 2018 start Flixbus met bus 819 en nachtbus N819 een lijndienst tussen
Amsterdam - Schiphol - (Den Haag) - Rotterdam - (Antwerpen) - Zaventem - Brussel - Brugge

Vanaf eind april 2018 zijn er dan 4 verbindingen tussen Amsterdam Sloterdijk en Zaventem.
Vanaf eind april 2018 zijn er zelfs 7 verbindingen tussen Schiphol en Zaventem.
Per rit kosten de eerste 11 tickets tussen Schiphol en Zaventem €11
Voor de huidige nachtlijn N803 kost reizen tussen Schiphol en Zaventem al gauw tussen de €26 - €30

Code: Selecteer alles

N803    N819    819     819                                      N803    N819    819     819
22:10   00:30   10:05   15:35   Amsterdam Sloterdijk             08:15   05:20   13:15   21:45
22:35   00:55   10:30   16:00   Amsterdam Schiphol Airport       07:55   05:00   12:55     | 
23:20   01:40     |       |     Den Haag (Centraal Station)      07:10   04:15     |       | 
23:45     |       |       |     Delft Station                    06:45     |       |       | 
00:20   02:15   11:20   16:50   Rotterdam Centraal Station       06:15   03:40   12:05   20:35
  |     02:40   11:55   17:25   Rotterdam Zuidplein (Halte X)      |     03:15   11:40   20:10
02:00   04:05     |       |     Antwerpen (Koningin Astridplein) 04:30   01:50     |       | 
02:55   04:50   13:50   19:20   Brüssel Zaventem Flughafen       03:35   01:05   09:45   18:15
03:30     |     14:15   19:50   Bruxelles Gare du Nord           03:05     |     09:15   17:45
  |     05:20             |     Bruxelles Gare du Midi             |     00:35     | 
  |     06:45           21:10   Bruges (Brugge) Bargeplein         |     23:05   07:50
05:10                           Lille                            01:20
07:35                           Paris Charles de Gaulle          22:55
08:15                           Paris (Bercy Seine)              22:15
 
Laatst gewijzigd door michiel71 op Za 07 Apr 2018, 15:34, 3 keer totaal gewijzigd.

Wubbo
Berichten: 11297
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Berichtdoor Wubbo » Do 05 Apr 2018, 19:19

3:20 voor Schiphol-Zaventem, dat doet IC Brussel met gemak in een uur minder. Opvallend dat de markt kennelijk groot genoeg is voor beide spelers, net nu IC Brussel versneld is.

hidihi
Berichten: 477
Lid geworden op: Za 30 Okt 2010, 00:10

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Berichtdoor hidihi » Za 07 Apr 2018, 01:08

Van de dag bussen naar Brussel Airport snap ik ook niets van. Dat er nachtbussen rijden vind ik nog wel logisch. Je kunt s'nachts tenslotte niet reizen met de trein ( in iedergeval niet naar Brussel). Ik wil ook wel iets zeggen over de bus naar Londen. Er zit naar mijn mening best wel toekomst in de bus naar Londen(misschien zelfs vanaf Eindhoven). Maar er moet wel dingen gebeuren. Vliegtuig tickets zijn doordeweeks vaak goedkoop maar naar het weekend toe worden de vluchten vaak duurder. Rij slechts 1 of 2 keer per week maar speel in op de doelgroep die een citytrip voor het weekend wil maken. Busmaatschapijen denken dat ze goed bezig zijn als ze 24 uur per dag met een busvloot rijden en 1/2 miljoen km in 5 jaar maken. Maar ze begrijpen niet dat er piek en dal momenten in de vraag zitten. Laat een busvloot 10/15 jaar lang rond rijden. Bussen kunnen de eerste 5 /7 jaar continu rijden. Laat bussen die ouder dan 5 jaar oud zijn, alleen op de piekmomenten rijden.

Ik vind het ook gek dat bussen naar Londen alleen in de hoofdstad stopt. Een stop in Felixstone of Dover is een kleine moeite maar je bediend wel regio waar geen vliegveld is.

Gebruikersavatar
Aking
Berichten: 6943
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:20
Locatie: Utrecht/Sremska Kamenica
Contact:

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Berichtdoor Aking » Za 07 Apr 2018, 01:15

Wubbo schreef:3:20 voor Schiphol-Zaventem, dat doet IC Brussel met gemak in een uur minder. Opvallend dat de markt kennelijk groot genoeg is voor beide spelers, net nu IC Brussel versneld is.

11 Euro (vanaf) voor Schiphol-Zaventem, daarmee zit je met IC Brussel net in Rotterdam geloof ik... (A) -o-
WorldonRails.nl alles over Internationale treinreizen

michiel71
Berichten: 477
Lid geworden op: Do 19 Jul 2012, 11:28

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Berichtdoor michiel71 » Za 07 Apr 2018, 07:15

Vanaf donderdag 26 april 2018 start Flixbus met bus 818 een lijndienst tussen
Amsterdam - Schiphol - Rotterdam - Zaventem - Brussel - Charleroi

Code: Selecteer alles

818     818                                      818     818
12:05   17:35   Amsterdam Sloterdijk             10:35   16:15
12:30   18:00   Amsterdam Schiphol Airport       10:10   15:50   
13:20   18:50   Rotterdam Centraal Station       09:20   15:00
13:55   19:25   Rotterdam Zuidplein (Halte X)    08:55   14:35
15:50   21:20   Brüssel Zaventem Airport         07:00   12:45
16:20   21:50   Bruxelles Gare du Nord           06:25   12:00
17:55   23:25   Charleroi                        05:00   10:35                 


Vanaf donderdag 26 april 2018 start Flixbus met bus 817 een lijndienst tussen
Schiphol - Amsterdam Arena - Utrecht - Zaventem - Brussel

Code: Selecteer alles

817     817     817     817                                      817     817     817     817
07:00   13:30   19:00   21:30   Amsterdam Schiphol Airport       11:45   14:55   17:40   22:55
07:30   14:00   19:30   22:00   Amsterdam Bijlmer Arena          11:20   14:30   17:15   22:30
08:05   14:35   20:05   22:35   Utrecht                          10:40   13:50   16:35   21:50
10:50   17:20     |     01:15   Brüssel Zaventem Airport         08:05   11:15   14:00   19:15
11:15   17:45   22:50   01:40   Brussel (Noord)                  07:35   10:45   13:30   18:45
                        02:05   Brussel (Zuid)                   07:10
                        03:50   Lille                            05:25
Laatst gewijzigd door michiel71 op Di 17 Apr 2018, 03:36, 3 keer totaal gewijzigd.

diederickx
Berichten: 412
Lid geworden op: Vr 02 Sep 2016, 22:59

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Berichtdoor diederickx » Za 07 Apr 2018, 08:44

Je links doen het niet.

Zie ik nou goed dat er om 18:00 vanaf Schiphol twee bussen achter elkaar aan naar Brussel rijden (817 en 818) met verschillende aankomsttijden?

Ezra
Berichten: 1318
Lid geworden op: Ma 18 Nov 2013, 17:40

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Berichtdoor Ezra » Za 07 Apr 2018, 12:07

Wel opvallend dat lijn 817 niet op Amsterdam Sloterdijk gaat stoppen. Volgens mij is dit de enige Flixbus- lijn die wel op Schiphol, maar niet op Amsterdam Sloterdijk stopt.

michiel71
Berichten: 477
Lid geworden op: Do 19 Jul 2012, 11:28

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Berichtdoor michiel71 » Za 07 Apr 2018, 15:21

diederickx schreef:Je links doen het niet.

Nog even wachten tot volgende week :wink:

diederickx schreef:Zie ik nou goed dat er om 18:00 vanaf Schiphol twee bussen achter elkaar aan naar Brussel rijden (817 en 818) met verschillende aankomsttijden?

Lijn 818 vertrekt om 18:00 uur vanuit Schiphol via Rotterdam richting Brussel
Lijn 817 vertrekt om 19:00 uur vanuit Schiphol via Utrecht richting Brussel

M.i.v. donderdag 26 april 2018 stopt Flixbus N31 op verzoek ook in Deventer (Carpoolplaats A1).
Deze stop werd een tijdje geleden buiten dienst gesteld voor lijn N31 (Brussel - Berlijn) en 822 (Brussel - Groningen)

Code: Selecteer alles

21:25   Amsterdam Sloterdijk                  09:05
22:15   Den Haag CS (Busplatform)             08:20
22:40   Delft Station (P+R Nijverheidsplein)  07:55
23:15   Rotterdam Centraal Station            07:25
00:10   Utrecht Centraal                      06:30
00:45   Amersfoort Central Station            05:55
01:35   Apeldoorn Bahnhof                     05:05
01:55   Deventer (Carpoolplaats A1) B)        04:40
05:25   Hannover ZOB                          01:30
08:35   Berlin Wannsee (Bahnhof)              22:15
08:45   Berlin ZOB                            22:00


Eind april 2018 valt het doek voor lijn 821 (Groningen - Münster)
Blijkbaar is de directe trein tussen Enschede en Münster voor Flixbus een te grote concurrent.

Aan de prijs die Flixbus voor dit traject vraagt (vanaf €5 voor een enkele reis) kan het niet liggen.
DB-Bahn vraagt voor hetzelfde traject (70km) met de stoptrein (Linie RB64) €17,30 (Preisstufe 9) (Reisduur 1h12 met 13 haltes)

Voor het traject Groningen - Enschede (150 km) vraagt Flixbus €8.
Met de trein kost een enkele reis met een OV-Chipkaart €23,78 (bij 40% korting €14,27)

Voor het traject Groningen - Münster (210 km) vraagt Flixbus €11 (Reisduur 4u15)

michiel71 schreef:Sinds vrijdag 28 oktober 2016 staat de dienstregeling voor lijn 821 (Bus Groningen - Enschede - Münster) online.
Het aantal retourritten wordt teruggebracht van 35 per week naar 3 per week.

Dienstregeling Lijn 821 (m.i.v. maandag 07.11.2016, boekbaar tot 05.04.2017)

Code: Selecteer alles

Zo      Vr+Zo                                    Vr+Zo   Zo
16:00   19:00   Groningen CS (Hoofdstation)      18:30   23:15
16:08   19:08   Haren (P+R A28 / Vondellaan) B)  18:20   23:05
17:50   20:45   Hengelo Station                  16:47   21:37
17:58   20:53   Enschede Kennispark / UT B)      16:38   21:28
18:10   21:00   Enschede (Centraal Station)      16:30   21:20
19:15           Münster Hbf (Hafenstraße)                20:15


Vanaf donderdag 26 april 2018 start Flixbus lijn 217 vanuit Groningen naar Frankfurt en Stuttgart (7 retour ritten per week).
Aangezien de rit wordt uitgevoerd door één chauffeur is er een geplande pauze voorzien van 45 minuten in Frankfurt.

Vanwege 4 extra stops, duurt de rit tussen Groningen en Enschede nu 3 uur i.p.v. 2 uur.

Dienstregeling lijn 217

Code: Selecteer alles

08:15   Groningen CS (Hoofdstation)    20:10
08:25   Haren (P+R A28/Vondellaan) B)  20:00
09:15   Emmen (Bahnhof)                19:15
09:40   Emlichheim Bahnhof B)          18:45
10:00   Neuenhaus Schulzentrum B)      18:25
10:20   Nordhorn Bahnhof               18:10
11:00   Hengelo Station                17:30
11:10   Enschede Kennispark / UT B)    17:15
11:25   Enschede (Hauptbahnhof)        17:05
12:35   Münster Hbf (Hafenstraße)      16:00
13:45   Dortmund ZOB am Hbf            14:50
15:05   Siegen (Koblenzer Straße)      13:25
16:45   Frankfurt (Main) Hauptbahnhof  11:40
17:40   Frankfurt (Main) Hauptbahnhof  11:00
18:05   Frankfurt Flughafen            10:40
19:40   Karlsruhe Hbf                  09:05
20:40   Stuttgart Airport Busterminal  08:00

Kaartjes vanuit Groningen naar Hengelo & Enschede zijn te koop vanaf €8
Laatst gewijzigd door michiel71 op Di 17 Apr 2018, 04:54, 2 keer totaal gewijzigd.

Ezra
Berichten: 1318
Lid geworden op: Ma 18 Nov 2013, 17:40

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Berichtdoor Ezra » Za 07 Apr 2018, 19:00

De verbinding Groningen - Enschede - Munster die dus per 22 april vervalt op lijn 821 wordt dus in ieder geval overgenomen door lijn 217.

Wubbo
Berichten: 11297
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Berichtdoor Wubbo » Za 07 Apr 2018, 19:30

Ik ben wel benieuwd waar an/ab ligt. Ligt dat bij Ausfahrt?

Durashift
Berichten: 2393
Lid geworden op: Za 23 Mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Berichtdoor Durashift » Za 07 Apr 2018, 19:49

Ja, bij de grens. :D

Ezra
Berichten: 1318
Lid geworden op: Ma 18 Nov 2013, 17:40

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Berichtdoor Ezra » Za 07 Apr 2018, 20:11

Er komen nog meer nieuwe lijnen bij vanaf 26 april.

Hieronder een overzichtje van wat er tot nu toe op de website van meinfernbus te vinden is:

- 217: Groningen – Haren – Emmen- Nordhorn- Hengelo – Enschede- Munster- Dortmund- Siegen – Frankfurt- Mannheim – Karlsrue – Stuttagrt . Vanaf 26 april.
- 831: Amsterdam- Eindhoven – Maastricht- Luik – Luxemburg. Vanaf 28 juni.
- 833: Amsterdam – Eindhoven – Roermond – Maastricht- Aachen. Vanaf 28 juni.
- N158: Antwerpen – Hasselt – Maastricht- Aachen – Monchengladbach- Krefeld – Duisburg- Bochum – Hamm- Bielefeld- Braunschweig- Magdeburg- Berlijn. Vanaf 26 april.
- N179: Parijs - Mons- Brussel – Maastricht- Roermond- Monchengladbach – Krefeld- Duisburg- Essen – Bochum – Dortmund- Munster – Oldenburg- Wilhelmshaven. Vanaf 26 april.
- 264: Brussel – Luik- Aachen – Keulen- Wuppertal – Kassel – Gottingen. Vanaf 26 april.
- 1929: Bukarest - Ploiești – Sinaia - Brașov - Făgăraș - Sibiu- Sebeș - Orăștie - Deva – Lipova- Arad- Salsburg Zuid- Rosenheim – Munchen- Augsburg- Ulm- Stuttgart Airport- Karlsruhe- Zweibrücken - Saarbrücken – Merzig- Luxemburg- Namen – Brussel. Verlengd vanaf Luxemburg naar Brussel vanaf 26 april.
Laatst gewijzigd door Ezra op Zo 08 Apr 2018, 10:14, 1 keer totaal gewijzigd.

theicmm
Berichten: 64
Lid geworden op: Vr 26 Mei 2017, 00:45
Locatie: Hoorn

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Berichtdoor theicmm » Za 07 Apr 2018, 23:16

zo die 833 heeft vrijdag 2 en zaterdag en zondag zelfs 3 ritten per dag! Zeker een goede verbinding naar Aachen. Momenteel moet je toch helemaal omreizen via Brussel of Koln Bonn airport of de N93 nemen die pas laat in de avond arriveert. Zeer goede verbinding dit hier zal ik vaak gebruik van gaan maken. Hoop dat je ook van Amsterdam naar Maastricht kunt reizen.
Laatst gewijzigd door theicmm op Za 07 Apr 2018, 23:21, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Chrysa
Berichten: 4870
Lid geworden op: Za 21 Mei 2016, 21:12

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Berichtdoor Chrysa » Za 07 Apr 2018, 23:19

Dat is ook mogelijk hoor.
Met de trein. *O*

theicmm
Berichten: 64
Lid geworden op: Vr 26 Mei 2017, 00:45
Locatie: Hoorn

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Berichtdoor theicmm » Za 07 Apr 2018, 23:22

Chrysa schreef:Dat is ook mogelijk hoor.
Met de trein. *O*


tja ik zie zojuist dat het met de bus maar 11 euro kost :P scheelt behoorlijk voor een retourtje.

Gebruikersavatar
Aking
Berichten: 6943
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:20
Locatie: Utrecht/Sremska Kamenica
Contact:

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Berichtdoor Aking » Za 07 Apr 2018, 23:45

Altijd? Of is dat een vanafprijs?
WorldonRails.nl alles over Internationale treinreizen

theicmm
Berichten: 64
Lid geworden op: Vr 26 Mei 2017, 00:45
Locatie: Hoorn

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Berichtdoor theicmm » Zo 08 Apr 2018, 01:25

hidihi schreef:Busmaatschapijen denken dat ze goed bezig zijn als ze 24 uur per dag met een busvloot rijden en 1/2 miljoen km in 5 jaar maken. Maar ze begrijpen niet dat er piek en dal momenten in de vraag zitten. Laat een busvloot 10/15 jaar lang rond rijden. Bussen kunnen de eerste 5 /7 jaar continu rijden. Laat bussen die ouder dan 5 jaar oud zijn, alleen op de piekmomenten rijden.


Waarom zou je dat doen? Als reiziger is het toch juist fijn dat je vervoerd word in een nieuwe en betrouwbare bus? Als een touringcar onderneming 5 jaar met die wagen rijd en hem daarna voor een redelijke prijs kan verkopen is het toch helemaal nergens voor nodig om dit soort ritten te rijden met oude bussen. Ook worden de bussen steeds moderner en veranderd er veel op gebied van comford. Dan kun je natuurlijk niet achterblijven. Vaak zie je dat dit soort bussen die bijvoorbeeld op flixbus lijnen gereden hebben worden verkocht aan het oostblok waar ze nog jaren rond blijven rijden

Daarnaast hebben oudere bussen meer onderhoud nodig en rijden ze vaak minder zuinig dan een nieuwe. Als ze de touringcar hebben terugverdiend na een paar jaar kan je hem beter inruilen voor een nieuwe :wink:

michiel71
Berichten: 477
Lid geworden op: Do 19 Jul 2012, 11:28

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Berichtdoor michiel71 » Zo 08 Apr 2018, 02:12

Vanaf vrijdag 27 april 2018 start Flixbus een lijndienst tussen Amsterdam Arena en Brussel Noord

Bij het boeken van een stoel krijg je de melding:
"Er ging iets mis. Probeer het later opnieuw. "

Code: Selecteer alles

09:15   16:45   Amsterdam Arena   12:25   18:55
12:25   19:55   Brussel (Noord)   09:15   15:45

michiel71
Berichten: 477
Lid geworden op: Do 19 Jul 2012, 11:28

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Berichtdoor michiel71 » Zo 08 Apr 2018, 03:30

Vanaf vrijdag 29 juni 2018 start Flixbus lijn 831 vanuit Amsterdam naar Luxemburg (1 retour rit per dag)
en lijn 833 vanuit Aken naar Amsterdam (maandag t/m donderdag 1 slag & vrijdag t/m zondag 3 slagen).

Nachtbus N831 naar Zürich vertrekt vanaf donderdag 26 april 2 uur later uit Amsterdam.


Code: Selecteer alles

833     831     833     N93     833     N831                          N831    833     833     833     831     
08:30   10:00   12:45   16:20   19:30   21:15   Amsterdam Sloterdijk  10:05   11:25   17:55   21:25   22:45
  |       |       |     19:40     |       |     Airport Eindhoven       |       |       |       |       | 
10:15   11:45   14:30   20:10   21:15   23:00   Eindhoven             08:25   09:45   16:15   19:45   21:05
11:05     |     15:20     |     22:05     |     Roermond (Shopping)     |     08:55   15:25   18:55     |   
  |       |       |     21:30     |       |     Heerlen (Spoorsingel)   |       |       |       |       | 
11:50   13:00   16:05     |     22:50   00:15   Maastricht Station    07:00   08:10   14:40   18:10   19:50
12:25     |     16:40   22:00   23:25     |     Aachen Hüls             |     07:30   14:00   17:30     |   
        13:45                           01:00   Liège Guillemins      06:15                           19:05
        15:45                           03:10   Luxemburg Hbf         04:00                           17:00
                                        09:40   Zürich HB             21:40

en-es
Berichten: 489
Lid geworden op: Zo 11 Dec 2016, 14:11

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Berichtdoor en-es » Zo 08 Apr 2018, 10:16

Aking schreef:
Wubbo schreef:3:20 voor Schiphol-Zaventem, dat doet IC Brussel met gemak in een uur minder. Opvallend dat de markt kennelijk groot genoeg is voor beide spelers, net nu IC Brussel versneld is.

11 Euro (vanaf) voor Schiphol-Zaventem, daarmee zit je met IC Brussel net in Rotterdam geloof ik... (A) -o-

Zeker nu er woekerprijzen gelden voor de IC Brussel. Kan je inderdaad beter de bus pakken.

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 8127
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Berichtdoor Hainje » Zo 08 Apr 2018, 15:13

theicmm schreef:Daarnaast hebben oudere bussen meer onderhoud nodig en rijden ze vaak minder zuinig dan een nieuwe. Als ze de touringcar hebben terugverdiend na een paar jaar kan je hem beter inruilen voor een nieuwe :wink:

Dat minder zuinig is ook maar relatief. Want vergeet niet dat het ook een hoop energie kost om een nieuwe bus te produceren.

In deze aflevering van Tegenlicht wordt vanaf 7:18 tot 8:21 en 8:58 tot 9:36 (of 5:08 tot 9:36 voor een iets breder beeld). In dit voorbeeld gaat het dan over een laptop, de vervuiling die de productie van een bus dan veroorzaakt staat in schril contrast met die paar ton CO₂ die een oude bus uitbraakt. Uiteraard kunnen we die bussen nu nog doorverkopen aan het Oostblok, al houdt dat op den duur ook een keer op. Immers China is haar afzetmarkt voor elektrische bussen flink aan het uitbreiden, je ziet nu al bij treinen dat ze daar steeds minder geïnteresseerd zijn onze afdankertjes.

Uiteraard moet een bedrijf keuzes maken, echter een bus afschrijven op basis van uitstoot en onderhoudskosten is naar mijn mening een achterhaald principe. Als je het comfort wil verhogen, vernieuw dan het interieur in plaats van een nieuwe bus te kopen.
Details blijf je houden, maar uiteindelijk vind ik het allemaal prima.
05-05-2018: Trein: 8215,5 km * Bus: 1123,78 km * Metro: 34,8 km
Meestal te vinden in mijn luie zetel.

Durashift
Berichten: 2393
Lid geworden op: Za 23 Mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Berichtdoor Durashift » Zo 08 Apr 2018, 17:34

(lokale) overheden zorgen wel voor (snelle) afschrijving van materieel door het instellen en handhaven van milieuzones.

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 8127
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Berichtdoor Hainje » Zo 08 Apr 2018, 18:27

Daar valt dan ook zeer zeker nog winst te behalen. Kwestie van maatschappelijk debat.
Details blijf je houden, maar uiteindelijk vind ik het allemaal prima.
05-05-2018: Trein: 8215,5 km * Bus: 1123,78 km * Metro: 34,8 km
Meestal te vinden in mijn luie zetel.


Terug naar “OV in het buitenland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast