Pagina 30 van 45

Re: Flixbus 805 Schiphol - Amsterdam - Brussel/Lille - Parijs

Geplaatst: do 21 jun 2018, 17:21
door michiel71
michiel71 schreef:Vanaf vrijdag 9 februari 2018 reactiveert Flixbus met lijn 805 weer een busdienst tussen Schiphol /Amsterdam via Brussel en Parijs.
Hierdoor ontstaat er ook een extra vroege verbinding tussen Amsterdam (V 06:45) en Brussel (A 09:30).

Dienstregeling Flixbus Lijn 805 (geldig t/m 4 maart 2018)

Code: Selecteer alles

06:10   Amsterdam Schiphol Airport  22:55
06:45   Amsterdam Sloterdijk        22:25
09:45   Bruxelles Gare du Nord        |
  |     Lille                       18:40
13:45   Paris (Bercy Seine)         15:30 
Vanaf dinsdag 26 juni 2018 stopt Flixbus met lijn 805 tussen Amsterdam en Parijs.
De vroege rit naar Parijs zal vaanaf woensdag 27 juni worden overgenomen door lijn 800

Ik weet niet of de avondrit vanuit Parijs naar Amsterdam door dezelfde chauffeur wordt uitgevoerd.
Misschien dat Flixbus een constructie heeft bedacht zodat deze chauffeur de volgende ochtend pas teruggaat.

Code: Selecteer alles

06:30   Amsterdam Sloterdijk 23:59
08:50   Antwerpen            21:55
13:20   Paris (Bercy Seine)  17:15

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: zo 24 jun 2018, 20:59
door theicmm
211 reed vandaag met een Futura van Stafcars 1-UCX-043
N116 reed met een S516Hd van Busworld international Gmbh met kenteken HG-OW-7 lijkt dus een (voormalig) bus te zijn van de firma Ohly en Weber
Ben ook wel beniewd waar lijn N131 mee rijd... iemand die meer weet?

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: ma 25 jun 2018, 15:03
door Duplex
De N131 kwam vanmorgen aan op Sloterdijk met een Neoplan Skyliner van de firma Schröder. Compleet witte bus alleen met groene Flixbus wieldoppen. Kenteken helaas geen idee.

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: ma 25 jun 2018, 15:41
door Suus
Er stonden vandaag twee Ouibussen op de coachparking aan de Basisweg onder de A5. Wat mij opviel is dat de bussen in twee verschillende departementen geregistreerd waren: 77 en 94. Heeft Ouibus ook onderaannemers?

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: ma 25 jun 2018, 16:07
door theicmm
Jazeker! Ook Belgische en Nederlandse(Oostenrijk)


Weet iemand wat ze aan het doen zijn onder spoor 9 en 10 te sloterdijk? Daar stonden eerst altijd wat touringcars geparkeerd waaronder flixbussen etc. Is nu een grote zandvlakte. Zou trouwens wel een mooie locatie zijn voor een mooi groot langeafstandsbusstation :D

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: ma 25 jun 2018, 19:11
door Globetrotter
Welke Belgische onderaannemer rijdt er dan voor Ouibus?
Er rijden trouwens ook Franse onderaannemers voor Ouibus.

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: di 26 jun 2018, 00:09
door Statler Rail
theicmm schreef:Weet iemand wat ze aan het doen zijn onder spoor 9 en 10 te sloterdijk? Daar stonden eerst altijd wat touringcars geparkeerd waaronder flixbussen etc. Is nu een grote zandvlakte. Zou trouwens wel een mooie locatie zijn voor een mooi groot langeafstandsbusstation :D
Helaas, dit terrein (de "O-kavel") gaat bebouwd worden. Daarom is dat parkeerterreintje langs de Basisweg onder de A5 aangelegd, als vervangende parkeeplaats. Maar ja, dat is natuurlijk veel te ver weg en er zijn totaal geen faciliteiten. Een chauffeur moet vanaf daar een half uur lopen om naar toilet te gaan of een broodje te halen op station Sloterdijk.

Wel wordt er gekeken of er op een andere manier ruimte gecreeerd kan worden, want Sloterdijk barst nu echt uit zijn voegen. Vooral nu deze week de hoogzomerdienstregeling van FlixBus ingaat is het topdrukte. Alle vervoerders bij elkaar zijn er deze zomer zo´n 300 halteringen per dag op de internationale bushaltes op Sloterdijk. :shock:

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: di 26 jun 2018, 05:08
door dennistd
En hoeveel betaalt zo'n bus nou eigenlijk voor het gebruik van de faciliteiten? Ik zou zeggen: pak voor elke bus een tientje of twintig euro, en je kunt zorgen voor veel betere faciliteiten.

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: wo 27 jun 2018, 08:38
door theicmm
Ezra schreef:Welke Belgische onderaannemer rijdt er dan voor Ouibus?
Er rijden trouwens ook Franse onderaannemers voor Ouibus.
Keolis met Lion’s coach

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: wo 27 jun 2018, 09:12
door Suus
Gisteren even naar de langeafstandsbushalte gekeken op Sloterdijk. Het is er druk maar er zijn amper wachtvoorzieningen, het is er buitengewoon smerig (tegen alles wordt wildgeplast, er wordt veel wiet gerookt en het ligt er bezaaid met afval), slecht verlicht en de NS-borden zijn in vuilniszakken ingepakt.

Afbeelding

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: wo 27 jun 2018, 09:36
door webguy
Hey dat klinkt bekend. Eurolines in de jaren 90 iemand?

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: do 28 jun 2018, 00:27
door Statler Rail
dennistd schreef:En hoeveel betaalt zo'n bus nou eigenlijk voor het gebruik van de faciliteiten? Ik zou zeggen: pak voor elke bus een tientje of twintig euro, en je kunt zorgen voor veel betere faciliteiten.
Een logische gedachte, maar het ligt wat gecompliceerd:

Waar gehalteerd wordt op de openbare weg kan/mag een gemeente daar geen geld voor vragen. Het volgt namelijk uit de landelijke verkeersregels dat een bus bij een bushalte mag halteren. Voor parkeren kan je eventueel geld vragen (als je een parkeerkaartje koopt betaal je formeel een "parkeerbelasting", wat geregeld is in de wet), maar halteren is juridisch geen parkeren, maar valt meer onder stilstaan. Er is geen wettelijke grondslag om voor halteren op de weg geld te vragen.

Het wordt anders als de haltelocatie géén onderdeel is van de openbare weg. Maar dan moet er wel een slagboom, hek of een andere afsluiting staan, anders is het nog steeds openbare weg. Verreweg de meeste busstation in Nederland zijn dus openbare weg, er staat hooguit een geslotenverklaring dat je er niet in mag rijden uitgezonderd lijnbussen. Maar ook al kan je dan wél geld vragen, dan moet je dus wel regelen dat er een organisatie is die de uitgifte van toegangskaarten regelt en een systeem dat bijhoudt hoe vaak door wie van de faciliteiten gebruik is gemaakt. Je zal dan een procedure moeten hebben waar nieuwe vervoerders en lijnen aangemeld kunnen worden, net als wijzigingen en versterkingsritten. Kortom, een hoop gedoe en vooralsnog heeft geen enkele gemeente dáár zin in.

Overigens is het voor vervoerders ook niet makkelijk om faciliteiten dan zélf te realiseren, want je hebt daarvoor natuurlijk diverse contracten en vergunningen nodig, wat bepaald niet eenvoudig is. Zeker in stationsgebieden heb je vaak te maken met een enorme versnippering en bureaucratie. Een deel van de grond is van de gemeente, een ander deel van ProRail, het station zelf is dan weer van NS Vastgoed, de commerciele exploitatie wordt gedaan door NS Stations, het stationspersoneel is in dienst bij NS Reizigers, de gemeente laat z´n vastgoed dan weer door een extern vastgoedbureau exploiteren, dan heb je nog weer verkeerscommissies, stadsdelen, handhaving, gebiedsbeheerders, wegbeheerders, parkeerbeheer, enzovoort, enzovoort. En dan hebben we alleen nog de stakeholders aan de overheidskant (incl NS) gehad, maar je hebt natuurlijk ook nog allerlei private stakeholders (andere vervoerders, andere gebruikers, bevoorradingsverkeer, omwonenden, omliggende bedrijven, etc.) die als belanghebbende ook rechten hebben. Het is dus ook niet gek dat in Nederland de meeste ruimtelijke projecten een doorlooptijd hebben van meerdere jaren.

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: di 17 jul 2018, 00:30
door Globetrotter
Veel ontwikkelingen de afgelopen weken. Niet alleen op materieelgebied (mochten mensen het interessant vinden: er zijn veel nieuwe binnen- en buitenlandse onderaannemers met bovendien nieuwe voertuigen (o.a. nieuwe MAN Lion's Coach en nieuwe Mercedes Tourismo) actief de laatste tijd), maar ook op lijnniveau. Er zijn een aantal lijnen die nog niet in het lijnenoverzicht op de website van meinfernbus staan, maar wel al terugkomen in de vertrektijden per dag:
- N760: Amsterdam- Lyon via Rotterdam- Antwerpen- Namen- Dijon- Beaune en Chalon-sur-Saône.
- N781: Antwerpen-Barcelona via Brussel- Lille- Parijs- Orléans- Limoges- Brive-la-Gaillarde- Toulouse en Perpignan.
- 1770: Brussel- Lille.
- 299: Brussel- Luzern via Luxemburg- Saarbrücken- Straatsburg- Freiburg- Basel en Zurich.
- 713: Brussel-Caen via Lille- Amiens en Rouen.
- 1753: Brussel- Boulogne-sur-mer via Gent- Brugge- Duinkerke en Calais.
- N743: Brussel- Bilbao via Lille- Parijs- Bordeaux- Bayonne en Biarritz.

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: wo 18 jul 2018, 12:00
door Frank93
Chauffeurs van de Europese aanbieder van intercitybussen Flixbus slaan alarm over de onveilige situatie aan het station Brussel-Noord. “Het is één grote roversbende daar, waar je niet zeker bent van je leven.”
“Groepen criminelen staan ons op te wachten om busreizigers te beroven en bagage te jatten. Politie is er nauwelijks te zien en Flixbus zelf doet er ook niks aan”, klaagt Ron Weerman uit Lelystad (28), één van de chauffeurs van Nederlandse bedrijven die worden ingehuurd om de sneldiensten te rijden.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180717_03620796

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: wo 18 jul 2018, 12:54
door Mikos
Frankrijk, ook the place to be met Flixbussen, bovenstaand artikel in beeldvorm: Link die je bloed doet koken.

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: wo 18 jul 2018, 13:29
door Z2N
Ach, Grenoble. Pareltje van de Alpen, het is niet voor niets dat de Franse zanger Calogero er een nummer over schreef dat lettelijk gaat over vermoorde tieners, het is een stad waar de drugshandel nogal wat problemen geeft... (A)

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: wo 18 jul 2018, 13:51
door Mr-W
Frank93 schreef:
Chauffeurs van de Europese aanbieder van intercitybussen Flixbus slaan alarm over de onveilige situatie aan het station Brussel-Noord. “Het is één grote roversbende daar, waar je niet zeker bent van je leven.”
“Groepen criminelen staan ons op te wachten om busreizigers te beroven en bagage te jatten. Politie is er nauwelijks te zien en Flixbus zelf doet er ook niks aan”, klaagt Ron Weerman uit Lelystad (28), één van de chauffeurs van Nederlandse bedrijven die worden ingehuurd om de sneldiensten te rijden.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180717_03620796
Het is er overdag al iets veiliger geworden doordat de illegalen uit het station zijn gestuurd naar het Maximilaanpark. Verder heeft Flixbus zelf nog wat servicemedewerkers ingezet die de chauffeurs helpen met de bagage, maar het blijft geen prettige omgeving.

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: wo 18 jul 2018, 18:30
door Suus
Dat hele Communicatiecentrum Noord mag wat mij betreft plat. Vrij onmogelijk gebouw met een unheimische sfeer. De MIVB heeft het premetrostation zelf wat leefbaarder gekregen door er hekken en poortjes neer te zetten, maar de rest is echt niet te doen.

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: vr 20 jul 2018, 17:44
door Statler Rail
Het busstation van Brussel Noord gaat op de schop, waarbij de internationale bussen gaan verhuizen naar het busstation. Nu staan ze nog op de straat ernaast, de Vooruigangstraat. Voor de bussen van De Lijn wordt er aan de zuidzijde extra haltes gemaakt, waardoor aan de noordzijde ruimte ontstaat en er ook extra haltes komen voor de internationale lijndiensten.

Wanneer precies is nog onduidelijk, zoals zo vaakbij dit soort projecten. Misschien dat de mediaberichten deze week zorgen voor een versnelling.

Op korte termijn worden de internationale bussen tijdelijk verplaatst naar de Koning Albert II laan, de brede laan die langs het stationsplein loopt. Een iets meer representatieve straat dan de huidige haltes naast het donkere busstation, waar de urinestank bijna niet te harden is.

Neemt u binnenkort de Flixbus in plaats van de trein?

Geplaatst: za 21 jul 2018, 21:50
door Mr-W
Private busmaatschappijen zoals Flixbus zullen in de toekomst ook busvervoer tussen Vlaamse centrumsteden mogen organiseren. Dat was tot nog toe verboden. Dat heeft de Vlaamse regering beslist op voorstel van Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA).
Voorlopig is het voor private busmaatschappijen wettelijk onmogelijk om busvervoer te organiseren tussen de Vlaamse centrumsteden. "Een onzinnig verbod", meent mobiliteitsminister Ben Weyts. "Flixbus mag bijvoorbeeld wel van Aalst naar Gent rijden, maar enkel als het onderdeel is van een verbinding met het buitenland. Dat is absurd", klinkt het.
De Morgen.be
Statler Rail schreef:Het busstation van Brussel Noord gaat op de schop, waarbij de internationale bussen gaan verhuizen naar het busstation. Nu staan ze nog op de straat ernaast, de Vooruigangstraat. Voor de bussen van De Lijn wordt er aan de zuidzijde extra haltes gemaakt, waardoor aan de noordzijde ruimte ontstaat en er ook extra haltes komen voor de internationale lijndiensten.
Ik dacht dat het Brussels gewest plannen had voor een apart internationaal busstation met voorzieningen.

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: za 21 jul 2018, 22:01
door Dennenboom
Als dat alleen voor Vlaanderen geldt, zie ik voor Flixbus nog niet zo veel leuke verbindingen. Oostende - Antwerpen - Leuven misschien?.

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: wo 25 jul 2018, 11:21
door Suus
Een Ouibus van Amsterdam naar Londen, gereden door Oostenrijk, is vannacht gecrashed bij Aalter in België. Meerdere gewonden:
https://nu.nl/buitenland/5381897/twee-n ... elgie.html

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: wo 25 jul 2018, 12:55
door huibe

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: wo 25 jul 2018, 13:01
door Mdk
Rustââââgh. Had het eigenlijk ook wel gek gevonden als ze dit niet zouden winnen, flixbus zet natuurlijk een heel ander product neer dan Arriva en Hermes doen, muv de brabantliner misschien, maar die stopt naar mijn weten niet eens in Eindhoven, laat staan bij het vliegveld.

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: ma 06 aug 2018, 07:56
door theicmm
Ik zag in de vertrekstaten dat lijn N20 (Krakau-Essen) tegenwoordig naar Amsterdam rijd ipv Essen. Word volgens mij gereden door een poolse onderaannemer. Amsterdam - Krakau €29.99 :D rit duurt 19.30 h