Pagina 36 van 45

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: vr 19 apr 2019, 12:18
door Suus
Keulen heeft Flixbus & Co. verbannen uit een groot deel van de stad omdat het busstation bij het Hauptbahnhof één grote chaos werd, met alle overlast van dien. Zijn nog rechtszaken om geweest als ik het mij goed herinner.

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: di 23 apr 2019, 07:37
door Statler Rail
Ook de Flixbushalte Keulen-Deutz moest dicht, de luchthaven is de enige plek in heel Keulen waar de Fernbussen mogen halteren. Dat argument van drukte bij Hbf is dus maar een gelegenheidsargument.

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: di 23 apr 2019, 13:18
door michiel71
Statler Rail schreef:Ook de Flixbushalte Keulen-Deutz moest dicht, de luchthaven is de enige plek in heel Keulen waar de Fernbussen mogen halteren. Dat argument van drukte bij Hbf is dus maar een gelegenheidsargument.
Betalen de busmaatschappijen nu ook een premium price, omdat ze mogen stoppen op een airport halte?

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: di 23 apr 2019, 14:05
door michiel71
michiel71 schreef:
Statler Rail schreef:Ook de Flixbushalte Keulen-Deutz moest dicht, de luchthaven is de enige plek in heel Keulen waar de Fernbussen mogen halteren. Dat argument van drukte bij Hbf is dus maar een gelegenheidsargument.
Betalen de busmaatschappijen nu ook een premium price, omdat ze mogen stoppen op een airport halte?
Om mijn eigen vraag maar te beantwoorden: Sinds 1 januari 2019 zijn de prijzen van deze ZOB met maar liefst 50% gestegen...

2.4.Nutzungsentgelt
Die Nutzung des ZOB ist kostenpflichtig.
Ab 1. April 2018 bis 31. Dezember 2018 gilt: 20 Min. = 3,20 € Weitere 15 Min. = 3,70 €
Ab 1. Januar 2019 bis auf weiteres: 20 Min. = 4,80 € Weitere 15 Min. = 5,30 €

Die Entgelte werden an der Einfahrt und an den Kassenautomaten ausgehängt und sind auch im Internet veröffentlicht.
https://www.koeln-bonn-airport.de/parken-anreise/infos-zum-parken.html.
Das Entgelt kann bar am Kassenautomaten bezahlt werden.
Bei einem erhöhten Verkehrsaufkommen ist die Ausstellung von Dauerkarten sinnvoll, die Nutzung wird monatlich abgerechnet.

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: di 23 apr 2019, 14:09
door Aking
Als je nou gewoon je bericht even aanpast in plaats van je laatste eigen bericht te quoten :')

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: di 23 apr 2019, 16:00
door Z2N
Maar meerdere posts achter elkaar is nou net zijn ding. -o-

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: do 02 mei 2019, 12:53
door diederickx

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: do 02 mei 2019, 15:07
door ArrivaBas
Zijn al die overnames door Flixbus nog niet in strijd met de vrijemarktwerking van langeafstandsbussen?

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: do 02 mei 2019, 16:32
door Z2N
Dat punt zijn we volgens mij allang gepasseerd gezien het martkaandeel van Flixbus. :N

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: do 02 mei 2019, 21:16
door huibe
Grote vraag is dan ook. Hoe definieer je de markt?

Daarnaast staat het iedere vervoerder vrij om een vergunning aan te vragen om te mogen rijden. Dus marktwerking en geen monopolie.

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: do 02 mei 2019, 22:21
door Durashift
Tja, maar gemeenten zullen er ook niet happig op zijn om bussen van 10 maatschappijen op één halte toe te moeten laten..

Het staat iedereen vrij om een nieuw sociaal media platform te starten.... het is alleen de kunst om de mensen te bewegen te verhuizen naar een andere aanbieder om succesvol te worden. Ondoenlijk, helaas.

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: do 02 mei 2019, 22:52
door Aking
Dat laatste, alhoewel geheel off-topic, gaat echt wel weer gebeuren hoor. De vraag is alleen wanneer precies :Y

Flixbus lijn 264 Oostende - Göttingen

Geplaatst: di 07 mei 2019, 11:55
door michiel71
T/m zondag 12 mei 2019 heeft Flixbus i.v.m. ? de kaartverkoop gestaakt (Melding: "Deze rit is volgeboekt")
voor Flixbus 264 tussen Oostende en Göttingen (voorheen Brussel Noord - Göttingen)

? Chauffeurstekort ?
? Nieuwe buspartner ?
? Nieuwe vergunning ?

Dienstregeling Flixbus lijn 264

Code: Selecteer alles

08:45   Oosteinde      21:45
09:20   Brugge         21:20
10:25   Gent           20:30
11:35   Brussel Noord  19:25
13:10   Luik           17:45
14:45   Aachen         16:10  
16:00   Keulen Airport 15:00
16:35   Leverkusen     14:20
17:20   Wuppertal      13:20
18:00   Hagen          12:40
18:50   Dortmund       11:55
21:00   Kassel         09:40    
21:55   Göttingen      08:40

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: di 07 mei 2019, 18:11
door Z2N
Kom dan ook met het antwoord zou ik zeggen, dan hebben we ten minste wat te discussiëren... :')

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: di 07 mei 2019, 18:30
door Aking
Ja maar je mag toch ook vragen stellen?

Of?
Mag dat tegenwoordig ook al niet meer?
Want dan kan iemand anders het antwoord geven toch?

Re: Flixbus lijn 264 Oostende - Göttingen

Geplaatst: wo 08 mei 2019, 09:55
door Statler Rail
michiel71 schreef:? Chauffeurstekort ?
? Nieuwe buspartner ?
? Nieuwe vergunning ?
Als een nieuwe vergunning te laat binnenkomt, mag er in principe niet gereden worden. Het is namelijk een eis dat er een geldige vergunning in de bus ligt, en daarop wordt ook regelmatig gecontroleerd. Vaak zijn de gevolgen beperkt, omdat op de oude vergunning doorgereden kan worden: de nieuwe vergunning vervangt de oude, dus als de nieuwe te laat komt, blijft de oude geldig. Maar als in de nieuwe vergunning nieuwe ritten of een nieuwe verbinding geintroduceerd wordt, dan kan je dus niet van start gaan.

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: wo 08 mei 2019, 22:26
door theicmm
In de Flixbus app is nu bij elke rit te zien door welke onderaannemer deze uitgevoerd word. Grappig om te zien.

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: wo 08 mei 2019, 22:30
door Globetrotter
Wauw, dat is gaaf!
Alleen is het overzicht van alle dienstregelingen per lijn van de website van meinfernbus verdwenen.

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: do 09 mei 2019, 02:49
door michiel71
Hoewel Flixbus sinds kort dagelijks met lijn 803 stopt in Kortrijk,
is het nog niet mogelijk om naar deze plaats een kaartje te kopen voor Flixbus 803.

Voor de andere lijn (Flixbus 804), is het wel mogelijk om van / naar Kortrijk een ticket aan te schaffen

Dienstregeling Flixbus lijn 803 / N803

Code: Selecteer alles

do-wo   do-wo   do-ma   do-wo              vr-di   vr-do   vr-do   vr-do
                        22:20   Amsterdam                          07:30
                        22:50   Schiphol                           07:10    
07:00   09:40   16:10   23:35   Den Haag   14:55   18:50   23:59   06:25
07:35   10:15   16:50   00:15   Rotterdam  14:25   18:20   23:40   05:55 
  |     12:00     |       |     Antwerpen    |     16:30     |       |  
  |       |       |     02:10   Zaventem     |       |       |     04:00      
  |       |       |     02:45   Brussel      |       |       |     03:30      
10:00   13:15   18:20     |     Gent       12:00   15:10   21:20     | 
11:15     |       |       |     Kortrijk   10:40     |       |       |  
11:55   15:00   21:00   04:20   Lille      10:05   13:25   19:40   01:40
14:20   17:25   23:25   06:45   Parijs CDG 07:30   10:50   15:15   23:10
15:00   18:20   23:59   07:55   Parijs     06:40   10:00   14:15   22:15

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: do 30 mei 2019, 21:52
door Dennenboom
FirstGroup (VK) zet VS-busdienst Greyhound in de etalage. Wellicht iets voor Flixbus?
https://fd.nl/ondernemen/1303202/britte ... n-etalage#

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: ma 03 jun 2019, 17:30
door michiel71
Greyhound vervoert jaarlijks zo'n 14 miljoen reizigers.
Flixbus Europabreed vervoerde in 2017 40 miljoen en in 2018 al 45 miljoen reizigers.
De helft van deze reizigers reisde van, naar of binnen Duitsland.

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: ma 03 jun 2019, 17:32
door Z2N
Ehm, hoe is dat een antwoord op de vraag? :')

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: ma 03 jun 2019, 18:50
door Frank93
Voor iedereen die nog niet weet wat Flixbus is denk ik.

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: ma 03 jun 2019, 22:11
door quakkerillo
Heeft Greyhound niet (bijna) alleen maar eigen bussen en soms ook eigen busstations?
Flixbus werkt hier alleszins als 'verbindingsorganisatie' die planning en tarifering doet, met huisstijl waarin onderaannemers rondrijden. Zonder eigen bussen of chauffeurs.

Neem aan dat dat in de VS waar Flixbus rijdt ook zo is. En dan zie ik niet direct hoe Flixbus ineens een busbedrijf gaat overnemen dat ze zelf allemaal personeel en bussen erbij krijgen. Het kan wel, maar het is wel ineens een stap naar een ander bus-inessmodel.

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: ma 03 jun 2019, 22:50
door Statler Rail
Dennenboom schreef:FirstGroup (VK) zet VS-busdienst Greyhound in de etalage. Wellicht iets voor Flixbus?
Alsjeblieft niet! Maar het klinkt wel een beetje als een open sollicitatie van First richting Flix. En het zou me ook weer niet verbazen, want een heel netwerk overnemen en vervolgens saneren is waarschijnlijk eenvoudiger dan een heel nieuw netwerk opbouwen. Maar je zit wel met allemaal vastgeroeste structuren die zich niet makkelijk laten omvormen.

Greyhound is toch een beetje de Eurolines van de VS (of andersom). Eurolines is inmiddels op sterven na dood, dus ik snap First wel dat ze daar nu vanaf willen. Maar voor de marktdynamiek zou ik liever zien dat een andere partij in Greyhound investeert. Een (bijna-)monopolie lijkt aantrekkelijk, maar je mist dan marktdynamiek.