Pagina 39 van 45

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: do 14 nov 2019, 07:00
door michiel71
Vanaf maandag 2 december 2019 linkt de site van Eurolines door naar de website van Flixbus
voor het boeken van een busreis tussen Amsterdam Duivendrecht en Berlijn

Vanaf maandag 2 december 2019 rijden alleen nog de Eurolines bussen
met vertrek om 08:00u en 22:00u uit Duivendrecht naar Parijs.

08h00 Amsterdam, Duivendrecht 14h30 Parijs, Gallieni
09h00 Amsterdam, Duivendrecht 17h00 Parijs, Gallieni GEANNULEERD
11h00 Amsterdam, Duivendrecht 19h00 Parijs, Gallieni GEANNULEERD
13h45 Amsterdam, Duivendrecht 22h30 Parijs, Gallieni GEANNULEERD
15h00 Amsterdam, Duivendrecht 23h15 Parijs, Gallieni GEANNULEERD (do-zo)
22h00 Amsterdam, Duivendrecht 06h00 Parijs, Gallieni

Flixbus rijdt zelf met dagelijks 9 tot 13 bussen van Amsterdam Sloterdijk naar Parijs Bercy

Re: Flixbus Lijn N367 Praag - Enschede - Arnhem - Nijmegen - Eindhoven - Parijs

Geplaatst: do 21 nov 2019, 18:38
door michiel71
michiel71 schreef:M.i.v. donderdag 11 april 2019 rijdt Flixbus lijn N367 weer dagelijks tussen Praag en Parijs over Nederland. (was 5 keer per week).
Vanaf de nacht van donderdag 11 op 12 april vertrekt N367 al om 03:30u i.p.v. 03:45u uit Eindhoven richting Praag

Dienstregeling Flixbus N367 Praag - Parijs (Vanaf 11 april 2019)

Code: Selecteer alles

10:10   Praag          18:40 
12:15   Dresden        16:50
14:05   Leipzig        15:05 
15:50   Magdeburg      13:10
17:05   Braunschweig   11:55
18:30   Hannover       10:40
19:45   Bad Oeynhausen 09:10
20:50   Osnabrück      08:15
22:25   Enschede       06:40
23:45   Arnhem         05:15
00:20   Nijmegen       04:40
01:35   Eindhoven      03:30
04:20   Lille          00:40
06:50   Paris, CDG     22:15
07:30   Parijs, Bercy  21:30
M.i.v. donderdag 2 april 2020 rijdt Flixbus weer dagelijks tussen Praag en Parijs over Nederland.
Bovendien wordt de geplande aankomst in Parijs 15 minuten eerder en vertrektijd 35 minuten later.

De geplande reistijd tussen Praag en Dresden wordt met 5 minuten versneld.
De geplande reistijd tussen Leipzig en Magdeburg wordt met 5 minuten versneld.
De geplande reistijd tussen Enschede en Arnhem wordt met 5 minuten versneld.
De geplande reistijd tussen Arnhem en Nijmegen wordt met 5 minuten versneld.
De geplande reistijd tussen Lille en Parijs CDG wordt met een kwartier versneld.
De geplande reistijd tussen Parijs CDG en Parijs Bercy wordt met 20 minuten verruimd,
(ofwel met een 1/3 van 40 minuten naar 60 minuten)

De geplande reistijd tussen Parijs CDG en Lille wordt met 5 minuten versneld.
De geplande reistijd tussen Lille en Eindhoven wordt met 10 minuten versneld.
De geplande reistijd tussen Eindhoven en Nijmegen wordt met 10 minuten versneld.
De geplande reistijd tussen Enschede en Osnabrück wordt met 5 minuten verruimd.
De geplande reistijd tussen Bad Oeynhausen en Hanover wordt met 10 minuten versneld.
De geplande reistijd tussen Hanover en Braunschweig wordt met 5 minuten versneld.
De geplande reistijd tussen Braunschweig en Magdeburg wordt met 5 minuten versneld.
De geplande reistijd tussen Leipzig en Dresden wordt met 5 minuten verruimd.

Dienstregeling Flixbus N367 Praag - Parijs (Vanaf 2 april 2020)

Code: Selecteer alles

10:10   Praag          18:40  
12:10   Dresden        16:50
14:00   Leipzig        15:00  
15:40   Magdeburg      13:05
16:55   Braunschweig   11:55 
18:20   Hannover       10:45
19:30   Bad Oeynhausen 09:25
20:35   Osnabrück      08:30
22:10   Enschede       06:50 
23:30   Arnhem         05:25
23:59   Nijmegen       04:50
01:15   Eindhoven      03:50
04:00   Lille          01:10
06:15   Paris, CDG     22:50
07:15   Parijs, Bercy  22:05

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: vr 10 jan 2020, 21:20
door umbusko
Voor wie het interessant vindt: zo rond 20.50 draaide een Setra van Gold Tours, met koersbord Sarajevo-Amsterdam, een rondje voor station Maastricht. (Dat terwijl maandag het nieuwe internationale busstation aan de achterzijde van het station is geopend. :') )

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: zo 12 jan 2020, 13:28
door Durashift
^^^ dat zal dan nog niet bij iedere chauffeur / operator bekend zijn.

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: zo 12 jan 2020, 15:28
door Globetrotter
Is iedere langeafstandsvervoerder verplicht om, wanneer Maastricht aangedaan wordt, te halteren op de nieuwe langeafstandsbushalte? Ik kan mij zeker in het geval van een vervoerder als Gold Tours voorstellen dat zij niet altijd op de Flixbushaltes halteren, maar al jaren op een andere halte stoppen.

Overigens is Gold Tours een leuk bedrijf om in de gaten te houden. Zij hebben/ hadden een of twee Astromega's in de oude Solmar Tours- bestickering (één bus is een paar maanden terug verongelukt). Daarnaast rijden zij op de lijn Rotterdam - Sarajevo ook wel eens met kleine busjes (iets wat niet vaak voorkomt op dit soort lijnen).

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: zo 12 jan 2020, 15:56
door umbusko
Aan de voorzijde van het station, bij het gewone busstation, is er eigenlijk niet genoeg ruimte voor zo'n grote bus. (Op de taxiplaats, waar ook vervangend treinvervoer altijd vertrekt, wellicht wel, maar daar kwam de bus dus niet langs.) Ik zag ook niemand in- of uitstappen, al heeft de bus er even met open deuren gestaan. Ik denk dat men normaal wel op de internationale halte zal stoppen, maar dat de chauffeur nu misschien doorgekregen heeft "nieuwe halte op busstation bij het station" en vervolgens op de kaart het verkeerde busstation gekozen heeft. Dat lijkt mij althans plausibel.

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: zo 12 jan 2020, 17:55
door Statler Rail
Het nieuwe internationale busstation aan de achterzijde van het station is alleen toegankelijk voor busbedrijven die lijndiensten verrichten en een contract met de gemeente Maastricht hebben afgesloten voor het gebruik daarvan. Er moet namelijk voor iedere bus betaald worden. Er is/komt ook een slagboom met nummerplaatherkenning die alleen open gaat voor bussen van de geregistreerde maatschappijen.

Zover mij bekend hebben alleen FlixBus, IC-bus en de KLM-bus nu toegang tot het nieuwe busstation. Laatstgenoemde is eigenlijk besloten busvervoer, maar is op zich wel een lijndienst.

Die lijn van Gold Tours ken ik niet zo goed. Is dat een voormalige Eurolines-lijn? De Eurolines-lijn Amsterdam-Sarajevo valt in ieder geval buiten het door FlixBus overgenomen pakket. Of die nog steeds als "Eurolines" rijden is mij niet bekend.

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: zo 12 jan 2020, 19:02
door umbusko
Volgens mij wel. Ik heb dat ooit geprobeerd uit te zoeken, maar daar was ik niet heel succesvol in. Ik vond alleen dat zowel Semi Tours als Centrotrans als Gold Tours tussen Bosnië-Herzegovina en Nederland rijden, maar of ze nou samen een "lijndienst" rijden of afzonderlijk? En de precieze route(s)? Volstrekt onduidelijk.

Op het bord van het tijdelijke busstation aan de Groene Loper stonden zowel logo's van Semi Tours als van Eurolines als van Eurolines/Centrotrans. (En DB IC Bus en KLM.) Zou raar zijn als ze dan nu geen contract meer hebben. Maar Gold Tours stond daar dus inderdaad sowieso niet bij.

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: zo 12 jan 2020, 20:32
door Suus
Mijn vermoeden isdat ze een lusroute rijden. De ritten vanuit Sarajevo gaan via Arnhem, Utrecht, Amsterdam, Rotterdam naar Breda. Vanaf Breda is een rit via Antwerpen, Brussel, Luik en Eupen naar Zvornik geadverteerd.

De ritten vanuit Zvornik gaan via Eupen, Luik, Maastricht, Roermond, Eindhoven, Antwerpen en Brussel. Vanaf daar wordt dan denk ik leeg naar Rotterdam gereden om via Amsterdam, Utrecht, Eindhoven, Roermond en Maastricht naar Sarajevo te rijden.

In Bosnië-Herzegovina zal denk ik wel een overstapmogelijkheid zijn op een van de drie plaatsen die beide routes bedienen (Doboj, Derventa of B. Brod).

Vertrektijd in Maastricht zou 20:40 moeten zijn. En mocht iemand zich nog verbazen over de keuze voor Roermond, dat Outlet Centrum aldaar is echt razend populair bij buitenlandse toeristen omdat het een van de weinig in West-Europa is met de allerduurste merken.

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: zo 12 jan 2020, 21:16
door umbusko
Klinkt goed, maar volgens mij heb je dan nog niet alles...

Deze afbeelding lijkt in ieder geval overeen te komen met wat je zegt voor Gold Tours. (De website waar in het Facebookbericht naar gelinkt wordt is "suspended". :') ) En die 20.40 klopt mooi met mijn waarneming. :Y

Dan hebben we hier Semi Tours: daar staan ook nog ritten naar Groningen in en nog meer verschillende haltes.

En deze afbeelding suggereert dan weer dat Centrotrans per 1 februari Flixbus wordt.

Ze gebruiken wel allemaal hetzelfde soort koersbord (zoals op de homepage van Semi Tours). Dat suggereert enige mate van samenwerking.

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: zo 12 jan 2020, 22:24
door Suus
Semi Tours en Gold Tours lijken mij twee verschillende bedrijven. Dat van Semi Tours de Facebook-pagina suspended is zal wel toeval zijn, maar van Centrotrans is het adres in Sarajevo terwijl Gold Tours in Zenica zit.

Semi Tours lijkt wel iets met Centrotrans te maken te hebben, want Semi Tours adverteert voor Centrotrans op de voorpagina. Al snap ik nog niet helemaal waarom Semi Tours eveneens een supermarkt in Borgerhout promoot op hun website...

Semi Tours lijkt overigens nog Eurolines op hun routebord te hebben staan, terwijl ik bij de foto's van Gold Tours in Rotterdam zo'n logo niet op het bord kan herkennen. Vormgeving is wel redelijk gelijk, maar dat lijkt mij ook niet heel vreemd, het is een logische manier om het bord zo in te delen.

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: zo 12 jan 2020, 23:18
door Globetrotter
Ik ben hier proberen achter te komen door een behoorlijk aantal middagen/ avonden bij zowel de vertrektijd van Gold Tours als van Centrotrans/ Semi Tours te kijken. Voor zover ik heb kunnen ontdekken werken Centrotrans (uit BIH) en Semi Tours (uit België) samen op de lijn Sarajevo - Antwerpen. Ik vermoed zelfs dat er Bosnische chauffeurs in de bussen van Semi Tours rijden. Bij mijn weten staan de diensten van Gold Tours (die de lijn Rotterdam - Sarajevo rijdt) hier los van, want de tijden van Gold Tours zijn/ waren niet in de dienstregeling van Eurolines te vinden en op deze ritten heb ik ook nog nooit een bus van Centrotrans of Semi Tours gezien.

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: wo 15 jan 2020, 05:03
door michiel71
Tot ongeveer 2017 reed Gold Cours nog 3 keer per week over Arnhem:
Spoiler: show

Code: Selecteer alles

17:30  Breda
19:00  Rotterdam
20:00  Amsterdam
20:30  Utrecht
21:30  Arnhem
Vanaf 2017 rijdt Gold Tours ná Utrecht via Eindhoven en Roermond naar Maastricht.

Nederland - Bosnië
Vertrek op Dinsdag en Vrijdag

Code: Selecteer alles

16:00  Breda
16:30  Rotterdam
17:30  Amsterdam
18:00  Utrecht
19:20  Eindhoven
20:00  Roermond
20:40  Maastricht
Via Duitsland, Oostenrijk, Slovenië en Kroatië naar Bosnië
Aankomsttijd in Bosnië op Woensdag en Zaterdag tussen 13 en 17 uur.

Vertrek op Zaterdag

Code: Selecteer alles

06:00  Breda
06:30  Rotterdam
07:30  Amsterdam
08:00  Utrecht
09:00  Eindhoven
09:40  Roermond
10:30  Maastricht
Via Duitsland, Oostenrijk, Slovenië en Kroatië naar Bosnië
Aankomsttijd in Bosnië zondagochtend tussen 3 en 7 uur 's ochtends.

De route over België vertrekt ook uit Breda:

Code: Selecteer alles

16:00  Breda
17:00  Antwerpen
18:00  Brussel
20:00  Luík
20:30  Eupen
20:50  Aken
Via Duitsland, Oostenrijk, Slovenië en Kroatië naar Bosnië

Bosnië - Nederland:
ROUTE 1 Woensdag + Zaterdag via Bosanskog Broda

Code: Selecteer alles

16:00  Sarajevo
16:30  Visoko
16:45  Kakanj
17:30  Zenica
18:00  Žepče
18:20  Maglaj
19:00  Doboj
19:45  Derventa
20:30  B. Brod (Grens Bosnië/Kroatië)
21:30  S. Brod
23:59  Bregano (Grens Kroatië/Slovenië)
01:30  Ljublana
06:30  München
12:00  Frankfurt
15:40  Maastricht 
16:30  Roermond
17:00  Eindhoven
18:00  Utrecht
18:30  Amsterdam
19:30  Rotterdam
20:00  Breda
ROUTE 2 Woensdag + Zaterdag (Hele jaar) via Bosanskog Broda

Code: Selecteer alles

16:30  Srebrenik
17:00  Lončari
17:00  Kalesija
17:10  Orašje
17:40  Šamac
18:00  Tuzla
18:10  Modriča
18:30  Lukavac
18:45  Gračanica
01:30  Ljublana
06:30  München
12:00  Frankfurt
15:40  Maastricht 
16:30  Roermond
17:00  Eindhoven
18:00  Utrecht
18:30  Amsterdam
19:30  Rotterdam
20:00  Breda
ROUTE 3 Zondag over Orašja

Code: Selecteer alles

10:00  Sarajevo
10:30  Visoko
10:45  Kakanj 
11:30  Zenica
12:00  Žepče
12:20  Maglaj
13:00  Doboj
13:20  Gračanica
13:30  Lukavac
14:00  Tuzla
14:30  Srebrenik
15:30  Lončari
15:40  Orašje
21:00  Ljublana
02:00  München
07:30  Frankfurt
11:10  Maastricht 
12:00  Roermond
12:30  Eindhoven
13:30  Utrecht
14:00  Amsterdam
15:00  Rotterdam
15:30  Breda
Bron: Facebook Gold Tours Zenica

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: wo 15 jan 2020, 13:31
door Chrysa
4,5 uur reistijd voor Breda - Maastricht. _O-

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: di 21 jan 2020, 22:41
door Sam.h
Er blijven steeds minder concurrenten over van Flixbus. Er was nog een kleine Nederlandse aanbieder: city bus express die op Berlijn reed en bier gratis weg gaf. Ergens rond de jaarwisseling zijn ze er mee gestopt.

Wat hou je over? Flixbus, Blablabus, Ecolines? Wat nationale aanbieders als National Express, Bus Eirran? Besloten luchthaven vervoer. Is er nog wel voldoende concurrentie om Flix scherp te houden?

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: wo 22 jan 2020, 00:51
door en-es
Flixbus slokt alles op zo lijkt het.

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: wo 22 jan 2020, 07:15
door Statler Rail
City Bus Express was niet echt serieus te nemen. Ik vraag me af of ze ooit wel een vergunning gehad hebben.

BlaBlaBus is natuurlijk wel flink aan het groeien en gaat ook de concurrentie met FlixBus aan, onder andere naar en binnen Duitsland. Ik zie alleen niet zo een meerwaarde van het product dat zij bieden. Je hebt daarnaast nog een aantal Oost-Europese maatschappijen en Eurolines-restanten. Maar er zou naar mijn mening inderdaad wel wat meer concurrentie bij mogen. Het geeft een druk om "de concurrentie te verslaan".

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: do 23 jan 2020, 03:12
door unimproved
We gaan weer gewoon terug naar de situatie van 10 jaar geleden, maar dan met Flix ipv Eurolines. Of Regiojet/BlaBla/Etc moet heel hard gaan groeien.


In ander nieuws: https://www.morgenpost.de/berlin/polize ... tellt.html

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: za 08 feb 2020, 09:26
door Globetrotter
Weet iemand wat er aan de hand is met Lanting Reizen? Ze zijn volledig als onderaannemer uit de Flixbus--app verdwenen. Zij verzorgden veel ritten op lijn 075 en alle ritten op lijn N844. Op lijn N844 rijdt nu volgens de Flixbus-app De Vrij Travel en op lijn 075 Peereboom, Snellevliet en Frenzel Reisen (veel meer ritten dan gebruikelijk).

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: za 08 feb 2020, 17:14
door Cas
Afgelopen donderdag reed er in ieder geval een Belgische touringcar met Franstalige chauffeurs op de N844, die ook niet bekend waren met de route. Of dat De Vrij Travel was weet ik niet, maar het klinkt zo van wel. Nummerplaat was 1-RLV-497.

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: za 08 feb 2020, 17:58
door Lijn 45
Volgens Google hoort dat kenteken bij een bus van De Vrij.

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: wo 12 feb 2020, 19:44
door dennistd
Iemand die ooit gehoord heeft van een IC Bus Bremen-Groningen-Amsterdam? In de 'Ihr Reiseplan' van IC 2307 staat bij Bremen Hbf namelijk: "IC Busse Richtung Groningen und Amsterdam fahren ab dem ZOB Bremen am Breitenweg."

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: wo 12 feb 2020, 19:49
door umbusko

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: wo 12 feb 2020, 20:09
door dennistd
Ah, blijkbaar is het dan nog niet doorgedrongen tot de Ihr Reiseplan-afdeling dat ie al bijna een jaar opgeheven is...

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: wo 12 feb 2020, 20:11
door Aking
Nou, geef het even door aan ze :Y