83 treinen vertraagd door bejaarde slaper

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39208
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

83 treinen vertraagd door bejaarde slaper

Bericht door Daniel »

83 treinen vertraagd door bejaarde slaper

Een man die lag te slapen onder een spoorbrug heeft in Düsseldorf voor grote storingen in het treinverkeer gezorgd. Alle sporen werden afgesloten nadat een conducteur van een regionale trein de 65-jarige man had gevonden die lag te slapen onder een brug.

Resultaat: 83 treinen verstoord, met een vertraging die kon oplopen tot 30 uur. Elf andere treinen moesten geschrapt worden en 22 andere treinen moesten hun traject onderbreken.

Bron: ADP/BDR via htmfoto.net
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: 83 treinen vertraagd door bejaarde slaper

Bericht door Dubbele P »

Als je onder een brug slaapt, lijkt me dat toch geen probleem voor het treinverkeer... :?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21392
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: 83 treinen vertraagd door bejaarde slaper

Bericht door Meltrain »

nee, inderdaad. :roll:
Maar als het wel waar is: mag die man een fikse schadevergoeding betalen (als de regels in Duitsland hetzelfde zijn als in Nederland). :shock:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: 83 treinen vertraagd door bejaarde slaper

Bericht door M57 »

Waarom dan? Die man krijgt hoogstens een boete voor 'wildslapen', maar het lijkt me niet dat hij de intentie had om het treinverkeer te verstoren.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13553
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: 83 treinen vertraagd door bejaarde slaper

Bericht door Wubbo »

Hoe kom je aan 30 uur vertraging? :?
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: 83 treinen vertraagd door bejaarde slaper

Bericht door M57 »

Ik denk dat dat de totale vertraging van alle treinen tezamen is. Een vertaal- of interpretatiefoutje is zo gemaakt.
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1130
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: 83 treinen vertraagd door bejaarde slaper

Bericht door Tochjo »

De man sliep op de rails en de totale vertraging was 30 uur, met daarbij nog eens elf opgeheven treinen:
Vermisster schlief auf den Gleisen
Zu erheblichen Betriebsstörungen kam es am heute Morgen auf der Bahnstrecke zwischen Düsseldorf und Duisburg. Verursacher war ein 65 jähriger Mann aus Düsseldorf, der an der Strecke unterhalb der Franklinbrücke am Haltepunkt Düsseldorf Zoo geschlafen hatte.

Gegen 7.30 Uhr war der Mann dem Lokführer einer S-Bahn aufgefallen. Aus Sicherheitsgründen sperrte die Bahn daraufhin sofort alle Gleise. Bis zum Eintreffen der Bundespolizei kümmerte sich der Lokführer um den Mann. Die Beamten nahmen den Mann, der einen verwirrten Eindruck machte, in Gewahrsam. Schnell konnte ermittelt werden, dass er seit der vergangenen Nacht aus einem Düsseldorfer Altenheim verschwunden war und von dort auch bereits als vermisst gemeldet wurde. Ein betreuender Mitarbeiter des Heimes holte den Mann bei der Bundespolizei ab. Durch diesen Vorfall erhielten 83 Züge einer Verspätung von insgesamt 1800 Minuten. 11 Züge fielen vollständig aus.
Quelle: http://www.derwesten.de/nachrichten/sta ... etail.html
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 88 gasten